Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 86637 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Ändringar
Stefan: hehe mif skulle behöva göra ett o annat för att rensa upp allt skit som verkar finnas i organisationen.

bra minne veto fan, kommer bara ihåg när vi prata om det för längesen :)

Thomas:

du har bra minne du :)
Det stämmer bra det... jag var nere i Malmö för att skriva kontrakt i oktober/november 2000... men av nån anledning blev det inget skrivet.

Sedan dess har chefen slutat, en ny kommit och slutat och nu har Sven-Åke kommit..så det är långt före hans tid fast det ändå inte är såå länge sedan.

Frågan är mer om jag skulle vilja flytta ned till malmö nu... blev även förra sommaren erbjuden ett jobb i MIF som jag tackade ja till..men sedan ändå inte fick..

Stefan: var det inte tänk för ett tag sen att du skulel flytta ner till malmö? innan de börja strula?
kanske blir aktuellt nu igen?
Förstår inte vad som talar imot dig? Du har sysslat med det i flera år och har skapat dig kontakter vilket måste vara en stor fördel?

Nåja jag hoppas iallfall på dig mister :)

Thomas:

hehe japp, de har lite ideer om hur det ska gå till med internetbiten... inget som jag tyvärr får gå ut med.

Jag blir kvar månaden ut men det är fortfarande väldigt oklart om jag blir kvar efter maj månad... fast vi får se.

Stefan: ofan. lite skumt att de inte kan bestämma sig på engång?
Kan väl för fan inte vara så svårt.
Hoppas du får en fast anställning med fet lön, så du kan styra upp allt ännu mer :)

Nåja nu ska jag forsätta jobba. :/

Ändringar
Så nu har jag och Sven-Åke haft en konversation över telefon.

Jag blir kvar hos MIF maj månad ut sedan får vi se vad som händer. Vi ska prata vidare efter den 15:e Maj och se om det blir jag eller nån annan som fortsätter med hemsidan.

kommer Gahn eller??
Är det någon som vet något nytt om Gahn om han är snart klar
för Mif eftersom han tackade nej till LHC?? Föressten är det någon som har hört eller läst någonstans att Gahn är aktuell för DIF??

ps. Tack för allt Stefan.

Sv: VM
2 från idag:

"Målvakten blåser"

"Ulf Dahlin"

Sen sa Arne Hegerfors för några dagar sen typ "Det händer mycket runt Kanu, när det händer mycket runt Kanu".

Sv: "gamla" mifspelare eller??
magicboy: Det är en sak jag skulle vilja förtydliga och det är att jag menar: i och med att de vill komma tillbaks till klubben tyder på bra "klubbkänsla" och har inget med "meningen att de har spelat i landslaget......

"gamla" mifspelare eller??
Jag har en sak som jag har funderat på! Jag vill inte klaga eller så utan att man har sätt "fakta" först....men varför har MIF en förkärlek, de senaste åren, till att köpa hem en massa "gamla" MIF spelare......jag menar att 5 av dagens backar fanns med under "storhetstiden".....är inte det lite mycket att titta bakåt i tiden eller är det bara jag som får sådana känslor?? Visst Både Petri Liimatainen och Peter Andersson har spelat i landslaget inom det senaste 2 åren, och detta visar att vissa spelare har klubbkänsla (vilket är bra), men de börjar komma till åren och har inte spelat något i landslaget sedan de (I detta fallet Andersson) "kom hem". Beror detta på att Sverige "har en partisk" förbundskapten eller att dessa spelare inte längre håller landslagsklass??.....jag är förmodligen inte rätt person att svara på den sista frågan men det vorre roligt att höra vad andra tycker......... Men man ska inte bara "klaga"...... vi måste tänka positivt också......Det ska bli roligt att se hur bra Juniorerna kan bli, och nu kan inte alla andra kalla oss (MIF) för ett köpt lag (utan det blir LHC nästa säsong).. Visst, vi kanske inte kommer att ha samma bredd som FBK men i och med att vi släpper fram juniorerna så kommer vi ha ett framtidslag som kan utmana de andra..... Plus, bara för man har ett lag fullt med "stjärnor" så betyder det inte att man kommer utklassa alla andra utan man måste bli samspelta också, och funkar inte det så är helt plötsligt "stjärnlaget" ett bottenlag.......så det är där jag tror MIF har en liten fördel, man har ett lagbygge som känner (för) varandra också jobbar som ett lag och inte som individer...... samtidigt som man har kryddat med hungriga framtidsmän, och är det någon som vet något om sådant så är det definitivt Bäckis........ Ser fram mot en intressant nästa-säsong.........

Sv: Kim Johnsson kommer till VM
miffo:
schweisiska ligan? spelade inte Petri i Tyskland? :)

smarta killar i Leksand.. där verkar man inte ha samma bekymmer om åldern som resten av Sverige iaf.

Ingen risk att det blir för många +30-spelare i Leksand?

- För mig har åldern ingen som helst betydelse. Viktigast är att de är bra hockeyspelare, som kan tillföra oss någonting, säger "Masken".

- I Sverige håller man fortfarande på och tjatar om spelares åldrar. Viktigast är väl ändå vad spelaren kan prestera. De bästa ska spela - oavsett ålder, så ser jag på det hela, förklarar Hans Lodin.

Hörde att Andreas Lilja kanske är VM aktuell också :-)
En annan Miffare som kanske skulle ha tagit plats är Petri Liimatainen. Jag förstår inte varför man inte ens har provat honom i landslagsträningarna, han har ju gjort mycket bra ifrån sig i den schweiziska ligan. Men det är sant som dom säger: Flyttar man till mellan-europa så är man genast inte med i landslagssammanhang.

skalpjägaren:

hehe

hade inte tagit ut många miffare om jag tagit ut VM-laget...skulle väl ha varit Mika Hannula då...annars skulle jag inte ha nån kandidat dit :(

Eller kanske Peter Hasselblad oxå :D som Redhawkssupport körde med i sitt aprilskämt ;)

Magnus Johansson till NHL, jovisst är han bra men tillräckligt "stor" för NHL njae...

Stefan: hehe, nä kanske inte... men om jag å andra sidan hade tagit ut VM-laget så hade många från VF varit med... ;)

nä, skämt å sido. Tror inte heller att någon av dem är aktuella för NHL, igen, vilket jag är otroligt glad för... har iofs hört att någon NHL-scout tittat på M. Johansson... hoppas han inte duger åt dem...

skalpjägaren:

nej det gör det självklart inte... fast å andra sidan hade jag tagit ut årets VM-lag så hade inte många från VF femman funnits med.... men likväl Kim Johnsson :)

och det är egentligen bara bra att det inte är med några spelare från dagens MIF Redhawks i VM.... ett lyckat VM kan leda till NHL och sena spelarförluster vilket kan leda till svårt att ersätta spelarna.

Iofs tror jag inte att Niklas Andersson, Ronnie Sundin eller Magnus Johansson samt Jonas Johnsson skulle platsa i NHL eller ens bli aktuella... skulle vara Magnus Johansson isåfall men icke speciellt troligt...

Stefan: fast det går ju inte riktigt att jämföra med en ren frölunda-femma, eller hur?

Kim Johnsson kommer till VM
Kim Johnsson kommer till VM...härligt att se en Miffare i VM iaf :D

Frisco: Vm har blett en redi kalkontävling. Vem fan gidder å bry saj?
"Nationens revansch": så jävla patetiskt!

Magnus:

Jo, Tommy Engstrand. "Det är måååål! Nej, det var visst inte mål...." Som tur är så har de inte kvar Lars-Gunnar Björklund längre. Han och Rolle satt och pratade minnen från VM -62 och aldrig någon variation.

Nike89: Mmmm, det är rätt men ingen kommer ner i Lasses underjordiska nivå enligt mig.

Sv: sluta klaga!
Man har väl ritat ner en och annan fundering på denna sida.
Man överdrivet negativ har man inte varit.
Jag har hela tiden hävdat att truppen ser en aningen tunn ut.
Att det finns en risk att Juniorerna tvingas till förstort ansvar med en gång.
Att etablerade spelare får dra ett allt för stor lass.
Att MIF blir extremt skado känsligt till nästa säsong.
Detta tycker jag är fakta och inte negativt gnäll.
Jag har också skrivit att jag tycker att det ska bli riktigt kul att se om våra juniorer klarar sig bra i elitserien. Har också lovordat samarbetet med Halmstad Hammers. Jag har även vid ett flertal tillfälle skrivit att
det är viktigare att vi får rätt spelare ,än stjärnspelare.
Så jag har inget att skämmas över.

Magnus:Personligen tycker jag att det är vädigt få kommentatorer som håller klassen.På SVT under OS när Mats Nyström var kommentator var det inte eller så kul att höra,Han bara skrek "Jaaaaaaa!!!!!!!!" när sverige gjorde mål.Nej Mats Nyström passar bättre i Fotbollkvälls studio!

Magnus: Inte ska man väl reta upp sig på Kinch inte. Han kommenterar matchen Sverige - Slovakien bättre än nånsin....

VM
Är det någon mer än jag som får ångest av att höra Lasse basse Kinkig kommentera hockey i TV3? Har det någonsin funnits en sämre kommentator i svensk television? Snart har han (på 80 minuter spelade) kallat alla svenskar för Z. Kallat Rhodin för Tommy, kallat Slovenierna för Slovaker osv, osv. Jag stänger av volymen på TV:n och har radion på för, som alltid, brilljant kommentators jobb. Är det verkligen bara jag som kliar mig i huvudet och undrar hur i fridens namn Kinch kan få betalt för vad han gör?

Jag säger bara, hellre 200 sanslöst dåliga Hegerfors skämt än detta! Hegerfors vet åtminstone vad han snackar om.

Lasse Kinch floskel 1 av 400 idag: "Det är så kul att se Dahléns Charlie Chaplin stil med skridskorna i 180 grader, eller jag menar 360 grader."

CoolaKoffe:

Vart är Hannula tebax? Han är i Stockholm på semester fortfarande.

E de något nytt me MIF?? Förutom att Hannula e tebaks

crille:

Härligt Crille, lite optimism på denna sidan behövs faktiskt, många negativa inlägg här, jag skrev själv ett inlägg tidigare med lite funderingar ang. kommande säsong, det lät nog lite negativt det med, men var ej menat riktigt så, bara en tankevädrare. Jag tror på MIF nästa säsong, men hoppas de får en bra center värvad, det behövs tror jag!

/Chris

sluta klaga!
läser hockeysnack rätt så ofta och varje dag ser man att folk klagar över att MIF kommer att skita sig nästa säsong etc etc..
vart har ni fått det ifrån igentligen?
tänk nu om vi får en spelare till i Gahn som center(vore drömmen), då har MIF 4 riktigt riktigt bra centrar i Rydmark, Thuresson, Wahlberg och då Gahn + att backbesättning med Petri som krydda ser bättre ut än i år, tror att både Petrasek och Lundberg kommer att lyfta sig. Kedjan med Wahlberg, Mackan och Hannula(om den får vara intakt) är en riktig superkedja och kommer att göra mycket poäng tillsammans och sen så bygger man upp kedjor kring de duktiga centrar vi har då jag trror att t.ex Jesper Mattsson kommer att höja sig och spela så bra hela säsongen som han gjorde efter juluppehållet..Nej jag kanske är den enda som tror att det kommer att gå över förväntan till hösten..Hoppas att jag får rätt också.=)
Forza MIF.

Sv: Gahn
Har pratat med Lillis idag angående Kristian Gahn och han är fortfarande aktuell för MIF. Lillis har pratat med Gahns agent så sent som igår.

anders: Det låter bra det... :)

Inget fel i att vara negativ... fast det gäller även att kunna se det positiva..

Stefan: Okej, jag får väl ändra inställning då! Men min negativa kritik mot spelarrekryteringen kommer att stå fast. Men jag ska ändra attityd och försöka bli mer positiv!!??

www.hockeymagasinet.com/hm/nyhet.asp?id=2675

Vi behöver ju unga backar...

Jerrypung: RÄTTELSE

Jag menade att dom äldre kan få en nytändning av att dra ett större las och inte dom yngre

Jerry

Stefan: angående Mif

Jag tycker att den som har nåt riktigt bra att komma med här är Stefan han vill iallafall ge laget en chans.
Jag håller med honom att vi ska om det behövs börja gnälla om det har gått dåligt på hösten.
Jag tycker väll också att vi borde köpa en Center och en till Forward, men nu börjar det bli riktigt roligt här uppe där jag bor där alla alltid har klagat på köplaget Malmö, nu har den synen ändrats och jag tycker det är skitbra att vi satsar på Juniorer också eller skulle vi ha släppt dom till andra lag eller?
Jag ser faktist fram emot en säsong med mindre namnkunniga spelare och mer hungriga juniorer, det receptet borde ju "Bäckis" kunna en heldel om.
Jag är övertygad om att det blir en bra blandning av gamla och nya spelare, jag tror t.o.m att dom unga kan få en nytändning av att dra ett större last.
Seb´n tror jag också att minst en av Juniorerna som MIF tar upp nu kommer att bli riktigt stora stjärnor med "Bäckis" som Coach

Det var allt från Mig

Nike89: Jag hoppas det med, men har hört att DIF också jagar honom, men jag hoppas MIF tar hem honom!!

Cluben LHC:Då bör ju Malmö dra det längsta strået och få Gahn till nästa säsong.Jag tror nog att Kristian Gahn kan bli en kanon-värvning!

LHC är inte intresserade av Gahn längre, och Gahn är inte intresserad av LHC längre. Se länktips.

Stefan: Håller med dig Stefan! Jag har dock själv sagt här om min lilla oro inför nästa säsong! Men att klanka på spelare och deras inställning lär inte hjälpa MIF iaf! Så fram med bättre attityd, ni som bara skall klaga hela tiden!!
Jag tror om vi får en bra start på säsongen, att det kan bli väldigt kul, hungriga juniorer är aldrig fel att kolla på!!

Mvh/Chris

anders:

Dags att öppna upp korkgluggarna som du ska läsa med... var i hel-ete har jag sagt nått om att MIF INTE spelar oinspirerat emellanåt?

-------------------
KLart som fan de kämpar i alla matcher trots att de är oinsperarade... Törs lova dig att det INTE finns EN enda ishockeyspelare som är lika motiverad i match efter match efter match. Och då är det självklart att det kan se lojt ut fast man kämpar!!
------------------

Är man oinspirerad i en/flera matcher så går det automatiskt sämre för en själv fast man kämpar sånt borde du veta om du någonsin har utövat en lagsport. Går man inte in med en 110% inställning så förlorar du! Varför tror du att Tre Kronor inte gjorde processen kort med Vit Ryssland i OS?

Skillnaden mellan MIF och ex. FBK är att när spelare som Mathias JOhansson, Jönsson, Rhodin är ur slag så gör 3:e, 4:e femman in och dominerar den bredden har inte MIF.

Och tror du ärligt talat att Hv skulle torska förra säsongen med 8-0 mot ett då "dåligt" Linköping om motiviationen varit på topp?

Lägg ned ditt ständiga gnäll och försök vara positiv nån gång... en positiv inställning förlänger livet tänk på det!

Stefan: Men då kanske du kan förklara för mig vad det beror på att MIF spelar med en så loj inställning emellanåt. Jag har då inte sett den inställningen hos andra lag. Och jag kan säga dig att jag hör om detta med MIF:s inställning hos flera andra lags supportrar, så säg inte att det inte existerar!!!!

anders:

KLart som fan de kämpar i alla matcher trots att de är oinsperarade... Törs lova dig att det INTE finns EN enda ishockeyspelare som är lika motiverad i match efter match efter match. Och då är det självklart att det kan se lojt ut fast man kämpar!!

Jag skulle vilja se dig Anders spela 50 matcher i Grundserien och ge 110% i varje match slår vad om att du inte skulle klara av att hålla motiviationen uppe hela tiden trots att du skulle få en månadslön på 70.000kr/mån netto!... Skitkul första 10-20matcherna, match 20-30 inte alls lika kul och det går tyngre, match 40-50 blir det roligare och roligare då det man väntat på hela säsongen närmat sig.

Eller vi säger så här... du får 2mille om året i 20år för att tvätta rent i ladugården... (yrke som yrke..du får ju bra betalt) wow det är så mycket pengar det är såååå kul... år 17 usch vad jag hatar detta jobb och helt plötsligt så slarvar du, sjukskriver dig oftare eftersom det är såååå trist att göra samma sak dag in och dag ut.

Stefan: Men snälla nån då. Man ska inte behöva varken kicka eller ersätta dom här spelarna. Dom har spelat så pass länge så att de har lärt sig hur man ska göra och inte göra. För det ska väl inte behövas att Bäckman o Gunnar ska behöva ge order till dessa tre oerhört rutinerade herrar. Jag HATAR när de väljer sina matcher att jobba i. Spelar man i elitserien så ska man göra sitt bästa varje match. Ska de ha sina fina löner så ska de också göra skäl för det. Sedan kan jag hålla med om att 50 matcher är alldeles för mycket men nu är det som det är, och då får man försöka göra sitt bästa istället för att åka och lipa och lyfta pengar!!!

anders:

Ja men då är det ju klart vi kickar iväg Hasselblad, Andersson samt Öhman och plockar upp 3junior backar till så att vi slipper se spelare som då och då spelar oinspirerat... för det är ju sååååå kul att spela 50st "betydelselösa" matcher i grundserien

Stefan: Juniorerna har jag aldrig klankat på och kommer ALDRIG att göra det. Det kan jag lova här och nu!!!!!!!

När det däremot gäller herrarna Hasselblad, Andersson o Öhman som har spelat hockey i 25 år, där blir jag förbannad när de spelar oinspirerat och skänker bort passningar och emellanåt uppträder väldigt lojt. Detta gäller flera spelare som t ex Mattsson, Jussi o Thure emellanåt. Detta måste bort, följer spelarna tränarnas order så behöver jag och många med mig inte klanka på lojhet bland spelarna!

anders:

Tänk på att man skall kunna ställa upp med 8st backar a´Hasselblad samt 12 anfallare a´Janne Hammar och ändå vara ett topplag om spelarna följer taktiken till fullo.

Kommer ihåg Frölunda, DIF när 1-3-1 taktiken var som värst dominerad av Lasse Falk, det var en tränare som kunde få sina lag att grisa till sig poäng överallt utom möjligen när han vari SSK.

Med orörliga backar som MIF har till stor del gäller det att täppa till ytorna och inte dutta med pucken i egen zon, upp med anfallande lags spelare i plexit och iväg med pucken.. Grishockey under 50 matcher. Inte roligt att se på men effektivt om spelarna följer tråden.

Och personligen tror jag att det kan bli en rolig säsong i höst... OM man börjar med några segrar, börjar man med några förluster kan det lätt bli tungt för laget och då speciellt för juniorerna.

Kan inte vara roligt att vara en av de upplockade juniorerna om de läser allt vad ni klankar ned på dem redan INNAN de visat vad de kan.

Vänta till November, december då ser ni bättre hur juniorerna och MIF har skött sig...

KUNGEN67: Oj, oj, oj här tar vi i. MIF:s försvar är bland de sämsta i elitserien. Det håller jag fast vid, och ditt SKITSNACK om att Fjuss skulle vara bra defensivt det vej jag inte var du har fått det ifrån??? När du var på fyllan kanske???

Visst så finns det dåligt med backar men Mif lyckas alltid hitta dom sämsta. Märkligt egentligen????????

Sen ska jag säga dig att man är en riktig supporter om man både risar och rosar sitt lag. Man ska våga ta upp både fördelar o nackdelar med sitt lag. Jag tycker att Mif-ledningen gjort ett dåligt arbete de senaste säsongerna när det gäller spelarrekryteringen!

Center??
Ska inte Mif skaffa någon center??

Sv: Man blir lite orolig..!!
Lite stav fel här o där!.har glöd i baken just nu!..hoppas ni har överseende för mej:)!.

Sv: Man blir lite orolig..!!
christoffero: Hej!!:.jo d sant!..jag har inte sackt att det är fel att tro, eller att vädra sina åsikter!.Men som supporter så tycker jag inte att man bara ska försöka klura ut det dåliga eller dom svaga länkarna i laget!..Jag syftar inte direkt till dej utan många andra här inne som bara tror att man tar guld om man har 25 st av sorten Jussi i laget eller Hannula!!...Jag tyder inget ont om laget förs jag får se hur d går!...jag tycker bara att det är skönt att ha ett lag som MIF har nu!..helt utan divor o stjärnspelare!..MIF har gämt haft en stämpel som favvoriter att vinna serien o guldet i nu snart ca 13 år, nu har vi ett lag som går in utan någon större press på sej!...Och jag vet att om det går shit åt helvete som kommer det att ske kraftiga förändringar direkt!!..se framåt säsongen nu o stötta laget mycke genom att tro på dom!..för ja loovar att det kommer dom att behöva från oss supportrar!..

« · 86637 · »