Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

Gevalia-Mif

Gevalia-Mif
Nästa måstematch, lite löjligt påpekande då alla matcher är det i den delen av tabellen vi håller till. Det känns som om det kommer behövas ett litet mirakel idag. Visst, på pappret ser Brynäs riktigt sunkiga ut men givetvis spelar de långt över sin pappersnivå i år. Vi spelar, som brukligt, en bra bit under vår pappersnivå. Hur som helst verkar Hadelöv vara i en overklig form och kan han behålla den kan vi ta många poäng framöver som vi kanske inte är värda. Hjärtat säger stor Mifseger i eftermiddag, hjärnan säger något jag vägrar skriva. Hoppas hjärtat vinner!

Sv: Gevalia-Mif
Magnus:

ungefär som här då, Brynäs är ett lag man skall slå om man ser på pappret och hjärtat är inställt på klar seger men som MIF spelar kan man aldrig vara säker tyvärr.

Bara att hålla tummarna och se om det hjälper ikväll :)

Stefan: ikväll? 16.00. Det är ju mer morgon än kväll i dessa tider:-)

Stefan: Hjärtat är inte så intelligent dock, det påstår att det blir ett hattrick av Söderberg och mål av Åhlund i dag... :)

Frisco: Nu förstår jag inte... :)

Frisco: så sant så sant, men nu idag ska vi ta poäng det är mål nr 1...

Bara vi inte åker hem utan poäng, det får bara inte hända. Det är nu det avgörs vilka lag som slåss för sin överlevnad och vilka som slåss om slutspelsplatserna.

Hemska sak! PP för Mif, gör Brynäs mål nu?

Magnus: Japps, undebrart..;)

Ebbe: Ja, nu gjorde de ju inte mål i vårat pp i och för sig.

Känner men igen det, 17-12 i skott till oss men inga mål. På 17 skott skall det åtminstone vara ett mål...

Vi fick tydligen ett mål bortdömt i första, alltid något! :)

Aj fan, nu blir det...omöjligt?

Magnus:

jahapp där har vi gett Brynäs segern... två gåvor 2 mål på några minuter, tungt.

Stefan: Eller som vanligt om man vill uttrycka det så... Inga mål, dominans, bästa laget på isen...sen mål på mål i baken.

Jamenvisst, jämn och fin andra period om man bortser från att Brynäs lärt läxan och gör mål. Men 28 skott och 0 mål är ju jättebra! Vem skall nu göra 3 mål? Sundblad kanske? Alltid skönt när vi bjuder motståndarna på flera mål som de inte ens gjort sig förtjänta av vad det verkar.

Men, så är hockey och det är ju tjusningen sägs det.

Vilken tur att vi tog hem H Ahlund, han lär ju pytsa dit 1 mal minst innan säsongen är slut.

Utvisning av Rihijärvi, atminstonde en prick i protokollet för hans del.

Burra:

hehe..

undrar om jag hörde rätt i webbradion 10-0 i skott till MIF just nu i sista perioden?

Stefan: Typiskt av MIF att spela bra och inte göra nagra mal, och när vi spelar daligt sa kan vi vinna iaf. Det syns att killarna saknar självförtroende och att försvarsspelet är det sämsta i Elitserien.

Burra:

slarv av MIF vilket i sin tur ledde till utvisning på Petrasek..

Burra: Tja, det lär ju i så fall vara betydligt bättre än Sundblad.

Skotten 41-27 till oss, om jag säger såhär. Försvaret är vårat minsta problem just nu. Att släppa in 3 mål på 27 skott är ok, att göra 0 på 41 skott är fan i mig sämre än bedrövligt.

Stefan:

0-8 på senaste två bortamatcherna.... mot bottenkollegorna det är ju suveränt.

41 skott 0 mål ikväll

-----------------------------------
1-0 tavla av Hadelöv
2-0 bjudning av MIF spelare
3-0 bjudning av MIF spelare
trevligt att man är på så givmilt humör trots tabelläget, men nu är det 12månader till julafton igen så presenterna bör upphöra nu :)

Rydmark var bra idag.
Riihjärvi, Söderberg, Staal bästa formation...
Peter Andersson stabil, fick enormt mycket speltid enda spelare med + i +. statistiken ikväll.

källa: Brynäs Webradio

Stefan: Svårt att få + när man inte gör mål tycker jag i och för sig. :) +/-0 är det bästa någon spelare kan ha fått i kväll.

Dagens match måste vara nytt innefiktivitets rekord för oss och det är också anledningn till att vi ligger där vi ligger. Jag menar vi var inte sämre i spelet än Brynäs idag, snarare tvärtom. Skillnaden var den där sista sekunden framför mål och det har kostat oss massor av poäng när vi varit väl så bra eller bättre i spelet under säsongen. Lossnar målskyttet på allvar, då kan vi stiga och stiga ganska långt i tabellen. Lossnar det inte blir det kval vilket i och för sig kan vara en nyttig erfarenhet men också oviss. Även om det är mycket ovanligt att ES lag med så mycket rutin som vi åker ut så har det väl hänt någon gång.

Magnus:

antagligen det dem menade :) 0 är ju inte - iaf :)

Magnus: Vänd dem ryggen,som Ni brukar.

zigge: Tja, det är väl kanske ändå bättre än när den egna publiken skanderar exempelvis "Hata Riksman..."

zigge:

aha så om man gör något en gång så brukar man göra det?

Hur är det med skolgången? Har du inte fått lära dig skillnaden mellan en, ett och flera?

En gång är alltså något man gjort EN gång.
Brukar är något man gör vid ett flertal tillfällen dvs fler än en gång.

« · 363898