Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

Håller med dig, Anders!

Håller med dig, Anders!
Mif har de senaste säsongerna haft väldiga problem med inställningen i många matcher och därmed förlorat dem. Visst alla lag går in till matcherna med dålig inställning ibland, men Mif har gjort det mest av alla lag. För att det varit så här innan är man självklart extra uppmärksam på detta hos Mif. Visst, det är för tidigt för att kritisera Mif för mycket, men den dåliga inledningen berodde inte bara på oflyt och inget fungerande i spelet. En del perioder kanske man la av och spelade vissa stunder och tänkte: det fixar sig nog ändå.
Kom inte och säg AIK var första plattmatchen för i år för det vet ni att det inte var och då är kritiken redan befogad. Visst, alla lag gör plattmatcher, men Mif gör dem oftare och man kan verkligen tala om ytterligheter när det gäller MIF: ena matchen kanonbra för att sen falla tillbaka totalt. Det finns inga fler sådana lag i Elitserien.

Mif har ett bra facit de senaste 14 matcherna och än så länge har det bara varit en match med riktigt dålig inställning under dessa matcherna. Men innan dess var dem fler och jag har en otäck känsla av att dem kommer att bli x-antal till. Medveten om att man inte kan kritisera det nuvarande laget för dålig inställning föregående säsonger, men det finns likheter. Mif kan ju å andra sidan motbevisa detta och det hoppa jag att dem gör!

Vi som kritiserar Mif gör det för att vi bryr oss om vårt kära lag, kom ihåg det.

Är medveten om att alla ni andra som inte tycker att man skall kritisera också bryr er om Mif!

Sv: Håller med dig, Anders!
Ska man skylla ett lag som Luleås resultat på dålig inställning också?

Väl talat Sundis, finns inte mycket att tilläga där.
Det som är mest tragist var att om vi vunnit matchen mot AIK så hade vi kunnat dragit ifrån ytterliggare till bottenlagen. Nu kommer vi ha 4 tuffa matcher i rad, 1 match mot FBK och 3 borta matcher i rad!
Om MIF spelarna hade spelat hockey i 3 perioder istället för sista 15 minuterna så kanske resultatet mot AIK hade blivit annorlunda, nu försökte man inte ens spela hockey i början av matchen. Det hade sett mycket bättre med en vinst, nu ligger vi snart bland de 2 sista lagen igen. Vi är ju faktiskt bara 2p från 10e plats och med de tuffa matcherna som är att komma så är det ingen omöjlighet att vi snart ligger på 11e plats igen och då är vi tillbaka på ruta 1.

Sundis>Äntligen en miffare som tycker som jag. Skönt att man har någon likasinnad bakom sig. Självklart gör alla elitserielag en eller flera plattmatcher per säsong men jag har svårt att tro att de övriga lagens 22 spelare samtidigt skiter i det. Som t ex när FBK:s svit bröts borta mot SSK så kämpade iallafall en 5-6stycken fbk-lirare. Men jag har själv sett Mif i matcher där inte en enda jävla spelare har lyft så mycket som ett lillfinger för att ens försöka spela hockey. Sedan kan jag inte förstå hur Mif kan rasa ihop så fullständigt efter en svit på 7 raka segrar. Mot DIF gjorde Mif en hyfsad match men mot AIK så var det knappt allsvensk klass. Se på FBK de förlorade mot SSK där de var nonchalanta men sedan ryckte de upp sig hemma mot MoDo men fick stryk ändå men sedan var de igång igen. Man kan ju bara hoppas att Mif imorgon rycker upp sig och vinner mot FBK. Någon gång måste väl även ett mifhjärta visas!!!!!!!!

Luleå har tappat massor av spelare till denna säsong så jag är inte förvånad att dom ligger på 11e plats. Jag tycker Luleå har gjort så gott de har kunnat. De har tappat spelare som Renberg, Myllys, Kucera. Det är ungefär som att vi skulle tappa Hadelöv, Rihijärvi och Hannula.
Det lag som imponerar på mig mest är Modo, de har en förmåga att ta poäng i nästan varje match och klarar även att vinna mot lag som FBK. Dessutom har killarna i Modo en helt annan inställning än vad vi i MIF har, de är unga hungriga spelare som vill visa vad de går för och lägger sig aldrig i någon match. Modo vet hur viktigt det är att ta poäng mot lag som AIK, Södertälje med flera. Vi har mycket att lära av Modo som förening och hockeylag.

Modo har förlorat båda sina möten med SSK i år.

Luleås föluster har väl ersatts (förutom Renberg som är oersättlig). Luleås lag skall definitivt vara bland de övre åtta lagen.

Hade Mif:s backar glidit mot AIK hade de vunnit med fler mål än två.

Gnäll, gnäll, gnäll. Pip, pip, pip, det låter ju värre än i Kempehallen när en MoDo:it får en regelrätt tackling.

Går det lika illa de kommande matcherna, då är det dags för kritik. Nu är det bara pip o gnäll.

Anders nu måste du yra i nattmössan!

Så du påstår att du sett MIFs ALLA spelare gått in och inte ens försökt spela hockey? Dvs inte ens kämpa!

Det är alltså samma sak som att kalla mig för skridskokung och då kan jag inte åka skridskor!

Den dagen spelare som Hannula, Magnertoft, Hammar, Majic, Hadelöv, Ola Nilsson går in på isen och kämpar så blir jag skridskokung!

Fast Hadelöv som inte kämpar måste vara jävligt dålig på att inte kämpa genom att slänga sig och täcka skott efter skott efter skott. En normal person som inte kämpar hade ställt sig brevid målet och låtit puckarna gå in, varför slänga sig och riskera att få ett blåmärke när jag ändå inte ska kämpa!

Och samtidigt måste jag hylla MIF till skyarna...man måste vara ett av Europas bästa lag som kan ställa in 22spelare på en match som inte kämpar dvs åker skridskor och ändå bara förlora med 3-1 mot AIK det är bra det!

Alla 22 spelarna kanske inte bara glider, men när laget har en sån dålig attityd ser det ut som det. Hadelöv kämpar alltid! Hannula, Magnetoft och Majic som du nämner är slitvargar, men det går inte alltid in med en 100 procentig inställning och det kan man inte begära. Men dem kämpar alltid mest, men det räcker inte. Varför höja Mif till skyarna? Förlust mot AIK är inte bra oavsett hur man förlorar. Jag såg inte matchen mot AIK, men det verkade inte vara något tempo och mest glidigt enligt många källor, tidningar etc. Ibland kan man säga att alla var viljelösa när det såg ut så. Visst, kanske finns ett par spelare i MIF som försöker, men det lägger man inte märke till i sådana dåliga matcher.

Södertälje är inget dåligt lag, det har inte minst MIF fått erfara!

« · 33021