Nubben: Tror att matchen slutar 2-2 men jag hoppas på en Luleå seger. Skulle vara jättesnällt om någon vänlig själ som varit på matchen kunde skriva ett referat här ikväll.
Eldenberg: Normalt ska MIF besegra Luleå, och det är definitivt nödvändigt att ha det laget bakom sig om man vill undvika kvalserien. Med tanke på skadorna, vilket tvingat MIF att spela med i stort sett två femmor under flara matchers tid, kan dock matchen gå hur som helst.
Det lär bli oavgjort, 2-2 eller så. Det är bara att titta i tabellen, i stort sett lika många gjorda mål och insläppta mål, samma antal segrar,förluster och oavgjorda matcher. sätt 50 spänn på X på expekt.com, det är mitt råd!
svintoo: Jag önskar intet ont åt Andersson & Öhman, och de kommer ju tillbaka under säsongen, men det är ju bra att yngre spelare får en chans att spela sig in i laget.
nek97raj: Hur kan man sitta som MIF supporter och säga att det var bra att Andersson och Öhman blev skadade det var nog det sämsta jag hört jäkligt dålig stil och ni ska kalla er supporters.
Andersson och Öhman lär har blivit äldre men dom kommer ändå dra det tyngsta när slutspelet börjar, för då behövs rutin i alla högsta grad.
Givetvis är säkert Björk bra, men en blandning av ungt med rutin behövs eller ska vi bara ha ungt i laget och ingen rutin
Magnus: Öhlund har definitivt inte varit sig själv efter ögonskadad. En bekant i Vancouver med säsongskort säger att han inte varit sig lik efter det och att man ser att ögat rycker. Lite trist. Vet inte om det beror på det men han var bra mycket bättre för några år sedan.
CoolaKoffe: Javisst, när han håller sig till de uppgifter han har i laget. Helst så skulle jag bara vilja se honom i boxplay. Bättre att sätta in Johan istället!!!
Magnus: Jovisst, sköter Hasselblad det han ska så är han bra eller godkänd rättare sagt. Men han ska ge faan i att hålla i pucken för mycket och vara offensiv. Han klarar inte av det!!!! Fokin t ex insåg sina begränsningar men det kan tydligen inte Fjuss göra???
Jojo, men man kan inte gå på gamla meriter. Han har gjort sitt på elitnivå, kolla bara på förra säsongen och nu denna säsong. Nu har han visserligen varit skadad. Men han är alldeles för slö och orörlig, så var han även förra säsongen. Peter Hasselblad har haft jättebra år i Mif, det ska man inte glömma. Men varje saga har sitt slut........
b-sson: Anders Eriksson ÄR kass. Men media har av nån anledning bestämt sig för att tycka synd om honom när han gör bort sig, match efter match, och att det är elakt att såga honom.
anders: Jag avgudar ingen, tycker bara att Hasselblad får för mycket skit. Det var ingen som kastade skit efter Tornberg trots att han var ganska oduglig i defensiven och mint lika stor säkerhetsrisk som Hasselblad när han var på den sida av planen där han hade sin huvuduppgift.
Jag tycker att man ska peta Hasselblad, och istället satsa på Johan Björk. Jag tycker att han har gjort väldigt bra ifrån sej, sen han fick chansen. Men jag håller med dej om att det var bra att Andersson & Öhman blev skadade, annars hade björk aldrig fått chansen........
Jag vet att Malik inte var någon höjdare när han var här säsongen 97/98. Å jag tror liksom du att Jortikka förstörde en stor del för Maliks spel. Nä jag håller med dej, han var ingen höjdare som tränare, han förstörde för många....
"Although Malik weighs 215 pounds, he's more of a finesse player than a banger."
Såhär beskrev jag Malik hösten 1997 när jag sett honom för första gången efter premiären mot HV:
"Den enda av backarna som verkligen kan slå passningar över halva plan med 100% säkerhet. Teknisk sin storlek till trots."
Jag är övertygad om att det är Jortikkas fel att han floppade i Mif, liksom han förstörde Mathias Bosson, Kari Harila och inte minst Petri Liimatainen 1994/95.
När den nya arenan står klar, kommer den att ha en kapacitet på ca 15000 åskådare. Men när Mif spelar match, kommer inte hela arenan att utnyttjas. Dom tar kanske bara in mellan 7000 till 10000 personer, och då lär det bli ett bra tryck där inne. Intresset för Mif är stort i Danmark och det lär öka. När arenan är klar ska det gå tåg och busslinjer in till Mif`s matcher. I Danmark finns det väldigt många talanger, och väldigt många av dom söker sej till Mif pga närheten till Danmark. Här utvecklas dom till väldigt bra hockeyspelare, Mif är väldigt bra på att fostra unga spelare. Jag hänvisar bla till förra säsongen när juniorerna tog silver. Vi har väldigt många unga talanger i klubben redan, och jag är övertygad att inom ett år kommer dom att ha utvecklats till väldigt duktiga hockeyspelare, då syftar jag på spelare som "Janos Vas", "Andreas Valdix" och "Johan Björk".
Det dära med att Skåne inte skulle vara en bra plats att spela hockey på förstår jag inte. Malmö växer hela tiden, många väljer att flytta ner här för att här händer så mycket. I och med med det så växer intresset och då tror jag att det kan spelas riktigt bra hockey här nere.....................
Zeb: Om du kollar på hans statistik så kanske du ser att han inte är en offensiv forward, utan en defensiv. Vad är det för lönt att ha en offensiv spelare som gör 50 poäng/säsong men som är inne på 75 baklängesmål? Malik är defensiv och är en av dem bästa defensiva backarna, och hamnar lätt på top 25 bland de defensiva backarna. Men offensivt dugar han inte mycket till...
Zeb: Ja, ja Mailik är väl kass då. Kanske inte i dom matcherna jag har sett men annars. Men du kan väl hålla med om att Anders Eriksson är jävligt kass. Som tur är har han aldrig spelat i Mif.
Rickard: Jag ser alla matcher på Canal + och eftersom de visar Carolinas matcher ofta, har jag sett Mailk, oroa dig du inte för det.
Men om du är läskunnig så kika du på hans stats, och konstatera att han inte är nån poängkung utan mer av en fysisk och ibland ovarsamt klumpig spelare.
Tanabe rankas högre än Malik, likaså Ward och Wesley.
Zeb: Kära du, det är nästan bara utländska spelare i tyska ligan DEL, det är därför ligan är minst lika bra som svenska ligan. Jag sitter inte och säger att tyska landslaget är bra ,men ligan domineras ju nästan BARA av utlänningar, jag har sett många DEL matcher och visst spelas det bra hockey
Ja Malik rankas högt bland backarna och fick iaf förra säsongen väldigt mycket istid i Carolina. En polare var över i USA för något år sen och såg bl a en NHL-match med Carolina. Där ropade publiken Maliks namn när han kom in på isen i början, han verkade mycket populär där sa polaren. Kanske komiskt när man sett hur han spelade i MIF-dräkten. :)
Zeb: Det är du som inte verkar kunna något om NHL, till och med sämre än b-sson som inte, enligt honom, kan något om NHL-hockey är bättre än dig. Marek Malik var en flopp i Elitserien, men over-there rankas han högt bland backarna. Rankas som andra back i Hurricanes, och har grymt mycket istid. Slå på Canal + när dem spelar någongång så ska du få dig ditt livs chock, Marek Malik kan spela ishockey ohc jävligt bra i NHL.
Zeb: Jag menar bara att han var för bra för att sitta på läktarn i Mif, samt att han hade varit ett bra nyförvärv men det kommer ju aldrig att bli aktuellt. Han kanske inte Hurricanes absolut bästa back. Hill är väl ett strå vassare. Att du rankar Wallin högre var väl ett skämt? 23 pts måste väl vara bättre än...3? Nej, jag kan inte så mycket om NHL...men det är kul att gagga om. Ser fram mot ett skadefritt Mif.
Nubben: När alla är hela och friska så är väl truppen ok, ja. Personligen saknar jag inte Andersson, han verkar ha gjort sitt på elitnivån, alltför långsam är han.
b-sson: Hill, Tanabe, Hedican, Wesley och niclas Wallin rankas alla högre än Malik, som har 76 p i sin karriär på 313 matcher. Han har aldrig gjort mer än 23 poäng under en säsong. Vet du någonting om NHL eller säger du emot bara för att säga emot?
svintoo: Tysk ishockey är INTE lika bra som svensk, den som påstår det har helt enkelt fel.
Uwe Krupp och Olaf Kolzig är de enda tyskar som har lyckats i NHL, Sverige har som bekant en hel del fler, några som tillhör de allra bästa spelarna i världen.
Att påstå att tysk och svensk hockey är lika bra är barnsligt och outbildat.
Spawn: Hur blir det för MIF när nya arenan står klar, det blir precis som för DIF och AIK i Globen tomma läktare, nej Skåne är nog inte det rätta stället att spela hockey på......Vi får se, när LIF kommer blir det tryck i den nya hallen ialla fall.
Zeb:Har du sett någon match i Tyskland? det verkar inte så för tysk hockey är i stort sett lika bra som svensk.med tanke på att du klankar på spelare som spelat i Tyskland och i Österrike visar hur lite du vet om hockeyn dä nere.
Zeb: Eh...Malik räknas som en av Carolinas toppbackar, höll visst på att vinna stanley Cup i våras och gör en hel del poäng. Förstår inte varför Jortika ville ha han på läktaren. Skitsamma när de värsta skadorna är över ser Mif´s trupp helt OK ut. MEN om Sundbblad skulle komma tillbaka skulle jag bli väldigt glad. Men det var väl Lillis som skickade iväg honom så det lär ju inte hända.