Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 522858 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

TV-matcher
Så vitt jag har förstått det så sänds inte BIF-Malmö nu på torsdag...

Eller har det blivit några ändringar nu?

Jag har ju inte möjlighet att åka på bortamatcher, så det känns lagom kul att inte ha någon som helst chans att se vissa matcher...

Sv: Brynäs bättre än MIF!
Magnus: Brynäs har inte en skugga mot Malmö

MrRedhawks: Det stämmer, trodde inte att det kommit ut men tydligen. Jag tror inte att Stanton ingår i planerna framöver. Jag är överraskad att han fortfarande håller trots att han inte spelat på ett år. Hoppas han kommer tillbaka och spelar i kvalet.

Magnus: hans Pappa har fått en hjärnblödning enligt sydsvenskan. Stanton kan mycke väl kunna vara tillbaka till nästa säsong för han är en stabil back

65selander: Vad gäller Stanton så ÄR det faktiskt en familjetragedi och inte ett dåligt argument för att få åka hem och sola och dricka pilsner. Hoppas att det går bra på alla sätt för hans familj och att han kan komma tillbaka under kvalet. Vi klarar oss utan honom men bredden på backen hade varit skön att ha.

65selander: Ja, se länktips.

"Paul Stanton har flugit hem till USA av familjära skäl, men kan komma att återvända beroende på hur den personliga angelägenheten artar sig."

Nubben: En fråga bara, har Stanton åkt hem för familjebekymmer?

Hittar inget på hemsidan eller så är jag blind...

BIF_: Alla får väl ha sin åsikt... Även du...

Snart har du svaret på vem som är bäst...

Sv: Träningsmatcher
pajo: Jag är av samma åsikt som du där, men vi fans och inte minst spelarna kan absolut inte slappna av för det, men trevligt att Mc Eachern fick näta. Hersley spelade ikväll inte sant?

Rögle - Malmö
Det här ser lovande ut inför kvalet för jag kan inte tänka mig att Rögle inte krigat när Malmö är på besök.

0-1 Hannula (Wahlberg)
0-2 McEachern (Luoma)
0-3 Melin (Somik)
0-4 Hammarström (McEachern)
1-4 ???
1-5 Melin (Andersson, Petrasek)

Informationen är från svenskafans.

Skönt att McEachern fick näta i kväll.

BIF_: Jag tror nog ES blir ännu ojämnare om Lexand går upp! Vi får väl se i kvalet vem som förtjänar o gå upp, men enligt din så kallade grund så är malmö bättre än Lexand iaf. Inte minst med tanke på malmös (förhoppningsvis) kommande satsning lär ES bli ännu mer ojämn med tanke på vad som kommer införskaffas! Så kvalitetsmässigt anser jag det vara bättre för ES om malmö blir kvar!

Brynäs bättre än MIF!
Brynäs IF är ett bättre lag än Malmö i grunden!..
BIF tar sej enkelt tillbaka, förhoppningsvis gör inte MIF det, dom gör bara ES ojämnare!..LEKSAND KOM TILLBAKA!!

Sv: Nya tröjor nästa säsong???
79 Andersson: Självklart har man olika "favoriter", det är helt naturligt. Personligen så tycker jag inte illa om varken BIF eller Leksand, känns nästan som om det kvittar. Men sen kan man ju se det som så här...

Malmö kvar i ES så är alla MAlmö-supportrar nöjda.
BIF kvar i ES så är alla BIF-fans nöjda.

Båda kvar så är "alla" glada o nöjda ;)

Men sen kan man ju dra till med en rövare osso... Det vore kul om Västerås kom upp igen. Men det lär nog inte hända.

Så länge vi klarar osso så är jag glad. Sen hoppas jag att det andra laget som presterar den bästa hockeyn följer med oss upp.

79 Andersson: Det skulle jag inte vara så säker på om man jämför våra lags prestationer nu i slutet av grundserien! Däremot har jag inget emot om Brynäs klarar sig kvar, men bara så länge Malmö gör det:)

Nubben: Brynäs kommer att klara KS sen om malmö gör det, det märker vi. det skulle vara roligt om det vart Brynäs leksand i ES nästa säsong, inte för att vara taskig mot er

nek97raj: Nope, men har fått urförliga utlåtanden från människor som var på plats.

Träffade "Sälen" igår, han verkar taggad inför KS iaf ;)

Nubben: Bevistade Du matchen?

nek97raj: Så gott som alla körde på "halvfart"...

Det ända som behövs nu är en bra match mot Rögle där vi slipper skador o skavanker. Då kommer det gå bra i premiären borta på BIF!

Magnus: Spelarna var nock inte heltända, precis.

Växjö-Mif 2-3, inte speciellt imponerande. Men det verkar ha varit ganska kraftig Mif dominans i spelet åtminstone.

79 Andersson: Hängde inte med där, men men om du säger det så får man väl bara "bend over" o ta emot.

Malmö kommer klara KS, sen om Brynäs gör det... det får vi se ;)

Nubben: ja det är det, för brynäs är ett av lagen som spelar i ES nästa säsong

Sv: Målvakts frågan nästa säsong?
svennis: Yes jag bara förtydligade i disskusionen med den person du disskuterade med :)

rullis: Visst, Henke är en på "hur många". Sådana som han växer inte på träd. Låter du en junior debutera för tidigt så kan det ju bli så att han kan bli alldeles knäckt av att motståndarna öser in mål. Jag vill bara påpeka att man skall nog skynda långsamt, för det är ju allmänt känt att målvakterna har sin topp vid ca 30 år.Vi har ju Nihlstorp och han har ju fått chansen men har inte tagit den riktigt än men han kommer.Ett par J-20 spelare har faktiskt fått chansen i år bl a Patrick Hersley har spelat ett par matcher.

svennis: Visst är det tufft. Men NÄR låter man juniorena få chansen? Henke var junior när han fick chansen 1:a gången och hela drag-kedjan spelade som juniorer. Varför jag skriver som jag gör är att efter sett VF-MIF i J-20 Elit, blev jag lite imponerad av MIF. BRA målvakt och ett par riktigt lovande spelare. Vill bara att dom får chansen för dom kommer inte göra bort sig alls i ES.......

Angående omröstningen.
De 50 % som inte tror att Malmöl klarar sig kvar är inga riktiga Miffare utan många av de som har röstat så är mer troligt sådana som önskar att Malmö ramlar ut.

mok: Det var det jag menade med mitt inlägg.

svennis: Såg Frölundas J-20 målvakt en gång i ES när Henke blev påkörd av Ekman o folk trodde han var skadad. Han skulle värma upp juniorer... har sällan sett en så nervös kille. Men han var nog glad att han slapp hoppa in. Inget ont om J18 och J20 men det skiljer som sagt hästlängder till spelet i ES.

rullis: Att spela iJ-18 och J-20 är en helt annan sak än att spela i Elitserien.Det är klart att de ska ha chansen men ingen av dem är något att sätta som förstemålvakt.

MrRedhawks: Men för sjutton, MIF har ju både bra J20 & J18 målvakter. Ge dom chansen. Fixar de utan större problem.

nek97raj: Vi ska inte åka ur!

Sv: Johan Davidson?
MrRedhawks: Skulle Davidsson vilja spela i Mif är han varmt välkommen. Mycket sympatisk, professionell och lidelsefull hockeyspelare.

Tror dock att vi kan glömma det ryktet omgående.

Nubben: Dock, skulle laget trilla ur får man sannerligen hoppas att det blir kvalserien tredje året i rad...

MrRedhawks: Japp, men som sagt. Det känns nästan som om det kvittar att diskutera sånt nu. Har snackat med både Syltan, P.Andersson & Percy. Alla säger samma sak. Det kommer hända mycket inom klubben, men just nu måste vi klara kvalserien. Det andra måste sättas i 2:a hand just nu.

Så fort kvalserien är klar, då kan vi andas ut. För att sen ta nya starka tag inför framtiden. Vi kommer INTE hamna i kvalserien 3 år i rad.

Nubben: ja men jag har ju sagt att Kvalet är det viktigaste eller??
det andra är ju bara spekulationen Nubben.

MrRedhawks: Som sagt, det kommer hände mycket inom klubben.

Johan är en spelare som är aktuell. Men det finns många fler. Först och främst klara KS, det är allt som gäller just nu.

Så snälla tagga ner med nyförvärv, nya tröjor o allt vad ni tagit upp nu. En ska i taget. Babysteps ;)

Målvakts frågan nästa säsong?
Hadelöv skall väck utan tvekan. Pasi sticker om nhl drar igång.
Men vem ska vi då ha...vem kan ni tänka er om inte Pasi stannar????

Sv: Johan Davidson?
MrRedhawks: Vet inte, jag tycker han e litta beige, ingen riktig ledertyp.

Johan Davidson?
Hörde på radion i går att Davidson är högaktuell till nästa säsong. Enligt kvp så har han utalat sig att Malmö vore ett bra alternativ eftersom dom ska satsa nästkommande säsongerna..

Men en sak i taget nu gäller Kvalserien och jag har nog aldrig varit så orolig förr som nu.....

Vad tycker ni om att ha Davidson i Malmö tröjan nästa säsong om han nu kommer??

Nubben: Jo, derbyn mot RBK i ES hade ju genererat lite välbehövliga intäkter.

nek97raj: 17:e drar den igång.

Sen är ju inte lottningen gjort än, alla lagen är ju inte klara. Hoppas bara att Rögle klarar av o ta sig till KS. Kommer blir extra kul att tvåla dit dem.

Drömmen är ju att vi o Rögle spelar ES nästa säsong, men det förblir nog tyvärr bara en dröm :(

Nubben: det dröjer väl ett bra tag innan den börjar?
Jag misstänker att jag kommer att vara i Egypten under stora delar av ks. skönt på sitt sätt...

nek97raj: fattade t.o.m lilla jag :P

Ska bli rätt skönt med en helg utan att tänka ett dugg på hockeyn. Sen drar ju KS igång :P

Nubben: Nä, det var ett skämt. Litta väl vulgärt.

nek97raj: eller inte!

usch !

nek97raj: guldfärgad, ursökta

Nubben: Ajo, gulfdärgad dress hade garanterat gjort susen

nek97raj: Tror inte att en annan tröjfärg hade gjort att vi klättrat precis ;)

Men men, man vet ju aldrig :P

Nubben: Det är detaljerna som gör det...
.-)

MrRedhawks: De ända "idéerna" / tankarna jag har just nu är att vi ska klara oss kvar. Det här med matchdressen får vänta ett tag.

« · 522858 · »