Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 666580 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nya spelare till Malmö vid sista fönstret??
Nubben: Blir spännande att få se honom lira framöver. Verkar va en bra förstärkning för framtiden. Kul nmed lite nya spelare. Hoppas på att nån mer signar för oss.

MrRedhawks: Japp det stämmer, ytterligare en mycket bra värvning av PA. Han lär dock inte spela ikväll, blir till o sitta o titta på läktaren.

Nu ska vi bara lyckas knyta till oss någon av de spelare som nämns i kulisserna, då är iaf jag rätt nöjd med lagbygget.

Malmö har fått en ny spelare från AIK...denna spelare är deras första målvkat Gustav Wesslau

spel ikväll kanske???

Kanske inte med ämnet att göra men ändå...

Miska Kangasniemi lämnar Malmö efter säsongens slut..han kommer spela för finska JYP...

vill passa på att tacka för allt Miska gjort för klubben och hoppas hans önskan går i uppfyllelse att även spela upp laget...

tack för allt Miska..lycka till i framtiden...

Magnus: mycket möjligt det blir så.. mycket kan hända..ena minuten kan värsta stjärnan vara muntligt överrens och sekunderna efter det är han klar för någon annan klubb...som sagt allt kan hända och det är bara luta sig tillbaka å se vad som händer....hoppas på det bästa kan man alltid men kräva det bästa går inte..speciellt nu när vi inte är en Elitserie klubb...

Mitt stalltips är att vi spelar med nuvarande trupp säsongen ut. Möjligen att det tillkommer någon breddspelare men jag tror inte att vi ska räkna med några spjutspetsar...tyvärr.

garfield: Kan bara säga som MrR...

Det är flera intressanta namn på g, jag har dock inget "nytt" som jag kan släppa just nu. Ska dock snacka med min lilla fågel nu innan helgen får väl se vad som sägs då helt enkelt :P

garfield: finns många som är på G...men det hölls tyst..du får vänta å se precis som alla vi andra

Hoppas på nya spelare kan man ju. Frågan är ju bara om det finns nån som vill till Malmö. Har nån hört nåt om nån är på g?

Ehhh....jadu 31 stänger fönstret och på fredag har vi match. får man se en ny spelare på fredag tror ni??

Malmö var nära att få Rosa som hamnde i Timrå..det visar vad Malmö verkligen jagar ute på marknaden..kan bli hur intressant som hellst det här...komigen nu Malmö

Sv: Pinsamt!!!
MrRedhawks: Ja det är ju så. Om vi har ambition att gå upp skall givetvis motståndare av Lövens kaliber mosas utan problem på hemmaplan. Det ska inte spela någon roll om halva laget är i en formsvacka.

Pinsamt!!!
japp asså naj fy fan vad illa det är..

förlust 4-3 mot Björklöven..inte godkänt alls..

Malmö har en spelare idag som får ett riktigt bra betyg av mig och det är Savage..resten i laget är under all kritik..

Nu måste det verkligen värvas en hel del känns det som..detta ser som sagt inte alls bra ut...

dagens ord Pinsamt...

skellefteå_elit: det har inte bara varit i denna matchen vi varit sega och det har ju kommit mot topplag hela tiden och dom kommer vi även att möta i kvalserien då behövs förstärkning..

vi har just nu för många glidare på isen..behöver inte nämna namn utan det vet vi som håller på Malmö vilka det är

MrRedhawks: men ni var ju bara TUNGA I HUVET, nån anledning till oro då???

Nubben: Naturligt vis är det så Nubben att 3 målvakter är ett måste och visst vore det kul att få hit en målvakt som kan göra att inte Corey ska vara given första målis..

sen tycker jag att man borde ställa upp såhär i kvalserien...

Målis:
Corey - Ny??? osså Nihlstrop på läktaren men bara om den nye verkligen kan utmana Corey om en plats som du säger du hört det handlar om Nubben...

Backaparen:

Frylén - Nyförvärv(playmaker)
Sekeras - Björk
Skoog - Kangasniemi
*reserver Norgren,Coleman,Hersley*

Forwards

"Fösta femman:"
Savage-Wahlberg-Tomik
"Andra femman:"
Matthiasson-Calle-Nyförvärv(Playmaker)
"Tredje femman:"
Jussi-Semjonovs-Nyförvärv(Utpräglad målskytt)
"Fjärdefemman:"
Staal-Öberg-Sjögren
*reserver Forsberg,Jadeland*

MrRedhawks: Att ha tre målvakter i Kvalserien är ju "ett måste", sen är ju frågan om man vill ta in nån som bara ska sitta på läktaren om ingen skadas eller om det blir en ny 1:a keeper. Så vitt jag har förstått det så handlar det om att ha en jämnbördig med Corey, så att det blir lite kamp om platsen. Om man nu värvar nån målis...

Annars kan jag bara instämma i det som sagts nyss, vi behöver minst 2 killar av så hög klass att det kan lyfta laget. För många av våra etablerade killar glider runt o gör bara sina poäng i matcher som slutar 6-0... 8-2 o.s.v...

Är det då assisterna o målen behövs?

Japp efter att man såg matchen igår..så behöver vi verkligen nyförvärv..som jag ser det så behöver vi minst 3 nya spelare..

Backar - 1 eller 2 backar

forwards - 1 eller 2 forwards

Målvakt - är snack om det, men frågan är ju om det behövs ??

MrRedhawks: Enligt Osten idag så verkar det som man även tjuvkikar lite efter en målvakt..måste säga att jag håller med Osten..tänk om Corey blir skadad..naj den tanken vill jag inte tänka

Sv: Malmö Redhawks [1] vs Skellefteå AIK [2]
Nubben: hehe alltid optimistisk..det bör du ju veta i där här lagret =)

Sv: Malmö Redhawks [1] vs Skellefteå AIK [2]
MrRedhawks: Lika optimistisk som vanligt ser jag =)
Jag tror osso på 3 pinnar, men inte med så stora siffror som 6-1

Nä vi får nöja oss med 4-2, men det duger det osso!

Malmö Redhawks [1] vs Skellefteå AIK [2]
Senaste matchen var man glad i 2 perioder sen så släckte man tv´n med ett mindre glatt leénde..
¨
Malmö ledde då med hela 3-0 efter att totalt spelat ut SAIK i nästan 1 och en halv period..osså var det dags för tredje perioden...slutsignalen gick och SAIK fansen jublade..vads hände..hur kunde detta hända tappa 3-0 läge till en vinnst för SAIK med 5-3..det var riktigt dåligt faktiskt..men nu är det nya tag imorrn..

Imorrn räknas det bli över 4000 i Malmö isstadion inte sedan det första derbyt har det varit så många i Malmö isstadion...denna gång vill jag verkligen inte se Wernbloms "fula smile" =)

Mitt tips!!!

Malmö - SAIK
6 - 1
(2-0)-(2-1)-(2-0)
1-0 Savage
2-0 Tomik
3-0 Savage
3-1 Öberg
4-1 Matthiasson
5-1 Savage
6-1 Calle

Dagens man heter SAVAGE imorrn kommer han få Isstadion att koka..trust me fansen =)

ett litet tipps från mig...Spara rösten nu tills imorrn.. =)

Nubben: Jo det är i finland där det finns spelare att hämta..Lukko har en vass och Jokerit har 3 vassa forwards....men gäller att kämpa om man vill ha någon av dessa...kommer kosta en del

Stefan: AHL är inte så värst aktuellt om jag har förstått det rätt, från min lilla fågel... Det är mer från finska ligan som man har en del intressanta namn att "förhandla" med.

MrRedhawks: Inte ens "vi" som är inblandade vet =)

Det är bara agenterna o spelarna som vet hur de vill ha det...

Tyvärr är det mycket fuffens året om, det gäller att vara lite "små ful" själv om man ska lyckas med de stora värvningarna.

Där finns en hel del namn som det snackas om..många av dom namnen är från den finska ligan..och då främst från lagen som kommer troligtvis kommer missa slutspelet..men frågan är ju om dom lagen är villiga att släppa sina stora stjärnor och att spelarna är sugna att komma hit och spela upp vårt lag..självklart kan man alltid hoppas =)

Malmö bör även och det hoppas jag Peter Andersson osså gör är att titta i den slovakiska och den tjeckiska ligan..där finns många ess man kan hitta..

men ni ska få se..det kommer nyförvärv men frågan är vilken dag.tid och minut..det vet bara dom inblandade i föreningen..

"Percy har alltid ess i rockarmen" =)

Nubben: ¨

precis det som är dilemmat, iaf ett kändare namn.
Bör kunna gå att hitta spelare i AHL som har dessa egenskaper och mycket väl skall kunna förstärka laget idag.

Stefan: Jo men hur lätt är det o få en komplett forward samt en så pass bra back i det här läget?

Vi får ju hoppas på lite realistiska namn trots allt ;)

MrRedhawks:

Hyvönnen mja vet inte om han är rätt man, men när det klaffar för honom då stänker puckarna in.

En anfallare (målfarlig en, men gärna spelskicklig också) samt en stabil back som är duktig på att transportera puck upp genom mittzon vore inte helt fel.

Nya spelare till Malmö vid sista fönstret??
japp vilka spelare kommer..vad behöver vi mm

jag hoppas att Malmö kan fösröka locka över hit en spelare från Jokerit vid namn Hannes Hyvönnen det skulle sitta fint...

vi behöver iallafall 1 forward..många vill även värva en back men jag tror inte ledningen tänkt på dom banorna och mitt tipps blir att man kommer värva hit 2 forwards sen så ska vi köra mot Elitserien..

Sv: Malmö matcher!!!
MrRedhawks: Ja asso jag säger bara att två promenad segrar tror jag inte det blir... Sen kan det mycket väl bli så att vi tar alla 6 pinnarna, det är ju det mest naturliga.

Men om jag ska uttrycka mig klart o tydligt... Jag hade inte satt ALLA mina slantar på att vi tar 6 pinnar, så säkert känns det inte. =)

Nubben: haha skärp dig nu ;)

klart vi vinner så enkelt.... vi verkar vara i en bra form just nu..men sen vet man aldrig..kanske kommer en genomklappning som mot växjö..hellre nu än sen i kvalserien...=)

MrRedhawks: Blir det så enkelt?

Jag tror faktiskt inte att vi vinner riktigt så smärtfritt, men men...
Vi får väl vänta o se hur det går ikväll till o börja med =)

Malmö matcher!!!
Arboga - Malmö
1 - 5

Aik-Malmö
2 - 5

så det blir en positiv denna helg asså..även roligt att kanske Coleman gör comeback kanske redan imorrn mot Arboga

Sv: Malmö - Växjö
padda88:

Hersley var bra idag...

men om man ser till matchen idag så hade Malmö 3 bra femmor

Savage-Wahlberg-Tomik gör en bra match även igår
Matthiasson-Calle-Sjögren helt klart den bästa igår
Jadeland-Öberg-Forsberg gör osså en bra match igår

Men femman med Jussi-Semjonovs-Staal är riktigt sega just nu...Jussi bänkades osså tycker faktiskt att det är dags att bänka Staal som just nu är riktigt dålig..Semjonovs visar heller inte upp ett bra spel..Även Jussi lite småseg igår..

Om man ser till Matchens lirare så var Corey bra..tyckte även Savage fortfarande visar upp ett jämnt spel..2 missade friläge men att de frilägena han hade så gjorde målvakten i växjö 2 riktigt bra räddningar..

skönt med seger igår... tuffare imorrn mot Bofors..men med gårdagens spel så tror jag vi vinner..tyckte vi gjorde en riktigt bra match igår. även Växjö stod upp bra och gjorde en bra match mot oss trots att siffrorna kan antyda något annat (7-0)...

Sv: Malmö - Växjö
MrRedhawks: Tur att Hersley inte bänkades idag;)

Malmö - Växjö
Nya tag efter Rögle förlusten nu på måndag när vi tar emot Växjö som vi förlorade mot sist med hela 6-1 nu utkräver vi revansh för både den förlusten och förlusten mot Rögle..

Jag tycker att vår målvakt Christopher Nihlstorp ska få chansen i målet på måndag,,nu måste det bli konkurans på målvaktssidan och inte bli samma visa som när Hadelöv var här,,Hirsch måste få kämpa för sin plats..som sagt dags för Nihlstop att få sin chans mot Växjö men kommer väl ändå bli Corey som får stå..

Så här vill jag att laget ska se ut mot Växjö..

Målvakt
Nihlstorp (Hirsch)

första femma : Sekeras, Björk Savage-Wahlberg-Tomik
Andra femma : Frylén, Kangasniemi Jussi-Semjonovs-Matthiasson
tredje femma : Hersley,Norgren Sjögren-Calle-Staal
fjärde femma : Jadeland-Öberg-Foppa

Hersley och Norgren ska bänkas när Skoog och Coleman kommer tillbaka

mitt tips
Malmö - Växjö
5 - 1

Sv: Rögle - Malmö ---> Derby match nr 3
svennis: att skylla på matthiasson är ju helt sjukt..han gjorde en dålig sak annars helt ok i matchen..du bör nog se dig omkring och inse att man inte ska skylla på någon..man är ett lag, Dumaren var kass JA.men Matthiassons utvisning var nog en billig jäkel..tycker att rögle spelarna slänger sig för jävla mycket..tradigt att se..

Simon Skoog skulle spelat igår men blev mordhotad av pantade Rögle fans..nu måste det hända något..andra gången nu det händer..först Bofors Angel och nu våran Skoog..poäng avdrag eller spel inför tumma läktare vad som hellst för det ska bita på laget och då bits det för supportrarna osså..tycker det är så jäkla tradigt att det ska kunna ske.

Nubben: Jag skyller inte på domaren för den här förlusten.Den får tillskrivas Mathiasson som tar en huvudlös utvisning i anfallszon.Hade han inte tagit den så hade inte Frylén behövt trippa en röglespelare som faller väldigt lätt.(Det hade en mifspelare också gjort).Jag anser att det var där malmö förlorade matchen.Sedan så anser jag att malmö har en dålig inställning till matchen i första perioden,och calle mer eller mindre erkänner det i första pausen. Tyvärr så har malmö sig själva att skylla. Att röglespelare faller väldigt lätt anser jag bara att det är osportsligt sätt att tillförskansa sig fördelar.Tyvärr så gör vi det också ibland men inte så ofta.

MrRedhawks: Dålig insats av flera killar ja, men även av domaren som verkligen missade en hel del. Inte minst en helt matchavgörande solklar utvisning när "Semmes" klubba slogs av på mitten när han stod i slottet o skulle skjuta. Ställningen var då 2-1 och vi hade PP, vi skulle med andra ord fått chansen i 5 mot 3 där. Istället fick Rögle en kontring och straff som följd... 3-1, en annan dag, en annan domare o matchen hade sett annorlunda ut.

Tro nu inte att jag skyller allt på domaren, absolut inte, vissa utvisningar var solklara och rent idiotiska av våra killar. Men jag är rätt trött på att det alltid är samma veva nä vi spelar i Ängelholm...
1:a perioden tillbringas alltid i utvisningsbåset, oavsett om vi förtjänar det eller ej.

Annars en bra match! =)

Db_04: Slut

3-2 rögle...finns bara en positiv sak att ta från denna matchen och det är att Savage-Wahlberg-Tomik är den ända bra femman Malmö har...

Dagen minus går till Hersley och Björk..tycker dom visade prov på att dom verkligen är juniorer..Pinsamt att se..

MrRedhawks: Just nu 2-0 till Rögle... ganska välförtjänt också

Rögle - Malmö ---> Derby match nr 3
Match nr 1..Rögle-Malmö 4-3...Röglefansen glada
Match nr 2..Malmö-Rögle 1-0...Malmöfansn glada

Match nr 3

Japp vilka supportrar blir glada efter denna matchen??
Malmö kommer just nu upp till Ängelholm med ett grymt bra facit bakom sig de senaste matcherna..Medan Rögle inte har nått upp till de resultaten som man gjorde i början av säsongen...

Malmös just nu bästa lirare är André Savage, han är den som håller en riktigt bra standard match efter match..han har efter starten av årets säsong blivit en mer viktigare spelare för laget.

Malmös Laguppställning (inte officiellt ännu)

Målvakt:Hirsch (Nihlstorp)

Första femman : Kangasniemi,Frylén Riihijärvi-Semjonovs-Staal
Andra femman : Björk,Sekeras Tomik-Wahlberg-Savage
Tredje femman : Hersley,Norgren Matthiasson-Söderberg-Sjögren
fjärde femman : Ahlstrand-Öberg-Jadeland

frågetecken - Simon Skoog och Jonathan Coleman,, kanske tillbaka i spel,båda backar
Skador - Marcus Olsson(säsongen ut) Coleman(knä,tillbaka i spel imorrn??) Simon Skoog(Axel,tillbaka i spel imorrn??)

Mitt Tips:

Rögle BK - Malmö Redhawks
2 - 5

0-1 Savage ass:Tomik,Sekeras 5/3
0-2 Sekeras ass: Jussi,Semjonovs 5/4
1-2 ???
1-3 Matthiasson ass: Söderberg,Frylén
2-3 ???
2-4 Tomik ass:Jussi,Sekeras 5/3
2-5 Savage ass: Wahlberg 4/6 (tom bur)

Rögle - Malmö start kl 16:00,,visas på viasat sport 1, sändningstart 15:45

Sv: Målet 2006!!!
MrRedhawks: Du har 1 litet fel.
Djurgården är bättre

Sv: Målet 2006!!!
MrRedhawks: God fortsättning själv! Jag hoppas av hela mitt hjärta att Din förmodan slår in.

Sv: Gott Nytt År!!!
svennis: Jo, vissa saker verkar omöjligt att lära sig :-)

Målet 2006!!!
Målet är nu inställt och det är uppdelat i 2 steg för Malmö Redhawks..

steg 1...

Att ta sig till kvalserien, men kan redan nu säga att vi är klara förr att spela kvalspel..

steg 2...

Att ta steget upp i Elitserien..visst kan vi gå upp med dagens trupp. men det känns som att 1 back och minst 1 till forwards behövs men då ska det vara spetskompentens på spelaren/spelarna som kommer hit till Malmö Redhawks trupp...

Motståndarna i Eventuell kvalserie :

SSK - Hallin efekten ser inte ut att hjälpa SSK mycket. Men SSK har ett riktigt bra lag egentligen..blir det SSK i kvalserien blir det tufft..

Brynäs - Förlust efter Förlust. I nuläget känns Brynäs som det perfekta laget att få i en kvalserie.

Leksand - Ser riktigt mörkt ut för Leksand, men har de senaste omgångarna kommit igång.

Djurgården - Laget som jag vill slå ut ur Elitserien..men då blir det med högsta sannolikheten 14 lag nästa år om detta skulle ske..DIF skrämmer inte mig..

Timrå - Bra gäng egentligen men just nu går laget som en jojo. svårt att se vad dom står egentligen...

Mitt tips hur kvalserien kommer se ut..
Malmö, Skellefteå, Bofors, Rögle, Brynäs, Leksand

Så slutar tabellen:
1: Malmö
2: Leksand
3: Brynäs
4: Skellefteå
5: Rögle
6: Bofors

det är en lång väg dit..och allt kan hända..med så här tror jag att slutar och 2006 blir en skön start på det nya året för alla Malmö fans..=) hoppas jag

Signerat MrRedhawks......God Fortsättning allihopa

nek97raj: det är sådana dagar man säger aldrig mer sprit,men man har glömt det tills nästa gång.

svennis: troligtvis:-(

nek97raj: Antagligen självförvållat :-)

« · 666580 · »