Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 68188 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Liimatainen definitivt klar ??
I såna fall har MIF gjort klart med en mycket bra back till nästa säsong. Frågan är bara om han har suget kvar eller om han kommer bli ännu en slö gammal gubbe.

Liimatainen definitivt klar ??
Liimatainen tillbaka i Malmö
MALMÖ. Mif Redhawks, i lördags utslaget ur SM-slutspelet i ishockey, har gjort klart med Kölnbacken Petri Liimatainen till nästa säsong. Han blir den femte backen i Malmötruppen som är 30 år eller äldre.
- Hockey har inget med ålder att göra, det är inställningen som är avgörande. Vi får ett rutinerat lag, men kan kanske fylla på med yngre förmågor, säger Petri Liimatainen till Sydsvenska Dagbladet.
Liimatainen har tidigare spelat i Malmö, mellan 1993 och 1995.
Malmö åkte ur slutspelet i kvartsfinalen mot HV 71 som vann med 4-1 i matcher.

Källa Aftonbladet.se

Sv: NYA SPELARE!!!
Kanhända, Huqe...Eller helt enket mättnad.

nek97raj

Kan det vara den långa golfsäsongen därnere som gör att
era spelare blivit "litta trötta", eller....?

Och Djurgården vill tydligen ha Daniel Rudslätt,Så att han är nog borta nu.

Öhman verkar litta trött nuförtiden, kanske borde även han ersättas? Karl'n går ju inte in i närkamper, trots en imponerande kroppsbyggnad.

19 Nicke, Ekman sa i går i sportnytt att han kunde tänka sig att avsluta karriären i Djurgården...

NYA SPELARE!!!
Tänkte att jag kunde nämna några förslag här på spelare som MIF kunde behöva!..

Daniel Rudslätt-Brynäs
Thomas Johansson-Aik
Nils Ekman-Djurgården
Rickard Person-??

+ då att man tar in juniorer i form av Nielsen o dom andra!!.

BORT!!

Musakka
Due-Boje
Sandström
Linkan
Hammar
Hasselblad-jag tycker att Mif kan låna ut han eller nått!!..Hasselblad mfl håller inte Elitserie klass!!.d är bara att inse!.

Om ja då sätter i hop laget om man knipper in dessa transfer spelare som jag skrev i början så kommer vi att få ett helt nytt MIF!

BACKAR:!

Rickard P-??
Pettan
Liimatainen
Öhman
Andersson
Norgren
T-Johansson-AIK

FORWARDS

Jussi
Thuresson
Malmström
Majic
Mattson
Hannula
Mackan
Burra
Rydmark
Rudslätt-BIF
Ekman-DIF

Plus att man låter juniorerna få chansen!!..

Om man kunde få d här laget till nästa säsong så vore d toppen!..

Nya tag?
Stod i kvp att man nästa säsong skulle satsa på 5 man födda 1984, det låter ju lovande.

Sv: MIF
liimatainen..., Hmmm...ännu mer recycling alltså.
MIF borde få årets miljöpris.

Vi får väl se vad som händer.
Men något händer iallfall o det är positivt :)

Japp det tror jag och det inom kort.. eftersom Sydsvenskans artikel baseras på uttalanden från just Liimatainen

stefan:

men vad tror du själv om det? tror du det kommer bli klart?

Bor bara 10mil från Stockholm men vill inte bo där.. har iofs varit på vippen att flytta dit pga jobb, men det har jag även varit till Malmö oxå..

Som stad gillar jag både Malmö och Göteborg bättre än Stockholm.... Stockholm är FÖR stort på nått vis..

Ringde och sökte Lillis själv när han precis satt sig och börjat snacka med Sydsvenskan kl: 14.10 att jag kommer ihåg tiden var för att jag skulle ringa upp om 10min dvs 14.20, ringde 14.30 men då var Lillis fortfarande upptagen. 14.40 fanns artikeln om Liimatainen uppe på nätet.. 14.45 ringde jag min chef som förnekade att Liimatainen var klar då inget kontrakt mellan MIF och LIimatainen finns skrivet.

Inget kontrakt skrivet inget klart...

Simpelt va :)

Sv: Jag vill ha, Burra kvar!
Jag håller inte med. Det finns säkert bättre spelare att köpa än Burra. Det syntes att han inte är lika bra som han har varit. Dessutom vill man ju föryngra laget.

Jag vill ha, Burra kvar!
Tycker det är synd om MIF inte satsar en säsong till med Burra, visst e han äldre, men han producerar poäng!!

Märk väl, på endast 37 matcher spelade, och av dem var han ej fullt matchtränad på säkert 10 stycken, och producerade ändå 21 poäng, det är inte dåligt!

Burra var bland de bästa i slutspelet..

Jag vill i alla fall ha Burra kvar!!!

Vad vill ni??

Stefan:

Jag kan förstå honom, han är ju född i Sthlm, Linkan asså, Stockholm har ju mysiga uteställen att gå ut och käka på, till exempel i gamla stan och så.. där e fint..

Malmö kan kanske kännas lite kallare då på nåt vis, men Köpenhamn finns nära och där e ju fint och mysigt med..

Men jag skulle nog inte trivas i Stockholm själv, det blir för stort och anonymt, en massa jäkt och stress, och jag menar man hänger ju inte ute på uteställen hela tiden.

Skulle du trivas i Stockholm?

Är ej Petri klar eller vad menade du?
Enl sydsvenskan så är han det ju det!

Jaja, jag hoppas på honom och Ricard Persson iaf, och att de verkligen satsar på juniorerna nästa säsong, att de får spela mycket!

ha det gott Mif:are

Sv: Liimatainen klar för Mif
Snacka om koll, vet du vad dom åt till lunch oxå??

Det stämmer säkert som du säger.Konstigt att SvD går ut med nyheten om den inte stämmer eller hur?

Sydsvenskan har så sent som för en timme sedan intervjuat Lillis. Och så sent som för 30min var inget kontrakt skrivet då jag själv har pratat med både Lillis och Sven-Åke Wikers ang. detta.

Enligt sydsvenskan har kontrakt skrivits idag!!

Ett vettigt nyförvärv, trots åldern!?

Saknar alla trevliga uteställen som finns i Stockholm och flickvännen längtar till Stockholm iaf va jag hört.

Att Linkan sedan inte producerat som vanligt beror nog till stor del på MIFs spelsätt som inte passat Linkan. MIF spelar med en mer dump and chase hockey.. och inte den glamourösa hockey som DIF gjorde med Linkan, Kjellberg, Johansson, Espen mfl för några år sedan.. tyvärr

Det stämmer inte helt...

klar är han inte förräns kontrakt med MIF är skrivet och inget är skrivet idags läget iaf :)

gone:

Jo han misstrivs i Malmö som stad, men ej som lag!

Det har han själv sagt, sådant kan ju säkert spela in en hel del i hans prestationer, tyvärr!

Liimatainen klar för Mif
nu har det iallfall börjat hända saker.
Se länktips.-.

// Thomas

Känner inte Lindqvist personligen, så jag vet inte om han misstrivs socialt o.s.v., men faktum är att han, även om han varit bättre denna säsong än föregående, inte längre når upp till forna höjder. Det är han ju dock som bekant ej ensam om i MIF.

Nedanstående var naturligtvis att vara en ny tråd... Blev visst lite snett.

Ni som haft chansen att följa killen på nära håll nu ett tag, vad är det egentligen som hänt? Saknar han någon som kan ta tillvara på hans delikatesser eller blir det helt enkelt inga delikatesser? Har han motivationsproblem? Trivs han inte i stan eller klubben? Det är ju sorgligt att han inte producerar längre, jag minns honom som en virtuos.

Kan ite håla med. vi hade nog klarat oss bättre mer yngre och
rörligare backar. kolla bara i kvartsfinalerna, där hängde backarna inte me alls. nej snabbare och skickligare backar behövd.
en ny målvakt kommer inte att behövas om vi får backar som hjälper hadelöv lite mer än vad nuvarande backar har gjort.
och en skarp målskytt till hade inte skadat.
jag tror att det blir en mkt bättre säsong nästa gång.

/Jönsson

Det behövs iaf en bätter blandning av rutin och ungdomlig entusiasm, det tycker jag man kunnat konstatera denna säsong.

MIF
Vill bara säga vilka hemskt dåliga mif supporters det finns som sittrt och skriver vem som ska rensas ut och behållas, ni är otroliga.Hasselblad vill ni har bort läste jag , men är det någon som tänkt på vilket förtroende den killen fått av Bäckman Johansson?Andersson har någon skrivit och Öhman och Due Boije.Ja ni skulle inte klara er 1 match utan dessa killar, för dom har rutin vilket väger tungt.Jag tycker vi behöver en målvakt till. och några forwards

Sv: RÖR INTE VÅRAN HANNULA!!!!
Bonzana:>> Jag känner faktiskt inte Ola Nilsson privat, har aldrig träffat honom. Jag grundar mina åsikter på förra årets säsong när han fick spela rätt mycket (mycket iallafall om man ser på denna säsongen). Hadelöv var även skadad en tid förra säsongen och personligen trodde jag inte att Ola skulle kunna fylla hans skor, men jag är glad att jag hade fel då. Ola spelade suveränt, och om minnet inte sviker mig så nollade han i två matcher under en serie på X antal matcher. I år har inte Ola alls fått chansen, vilket jag tycker att han borde fått. Att Hadelöv ändå fått chansen trots att han hade det svårt ibörjan tror jag beror på att Bäckis ville visa Hadelöv att han trodde på honom och därför lät honom stå för att bygga upp hans självförtroende, det är som sagt det viktigaste för en målvakt med ett bra självförtroende, då spelar de mer avslappnat. Jag håller med om att vi behöver bra målvakter, men i mina ögon har vi redan två kanon målvakter om vi bara ger dem chansen. Och att du vill ha en skåne påg bakom stolparna, det har vi redan. Ola kommer ju från Kristianstad. Nä, hoppas att han stannar, vilket jag inte tror. Han vill ju trots allt spela, inte öppna båsdörren. MIF mot SM-Guld 2003

brynäs
synd att inte mif kom till semifinal men sopplag kommer inte s långt

Sv: Pust...
Misslyckad säsong såväl för MIF, DIF som Tre kronor, eller hur, Gone.
Tror dock inte MIF rått på DIF, tyvärr. Som de spelade i slutspelet hade MIF fårr problem med Limhamn Limeburners.
F.ö. verkar det som om DIF knäcktes av starten, totalt spelöverläge i förta mtchen, men ingen utdelning. Så dåligt spelade inte "järnkaminerna".

Sv: HV 71 i Semi !
Vänta och se, Stefan. I år blir HIF vassa.
Kul att juniorerna gått till kvartsfinal! Blir nock svårt mot "plantskolan" dock.

Pust...
Med facit i hand så var det en ofantlig tur att vi inte stötte på er i kvarten. Som vi lirade hade vi fått respass av Vallentuna förmodligen, och hade det varit ni som hållit i yxan hade man antagligen fått höra det till dödagar.

Nåväl, nu börjar golfen. Vi ses på banan!

Hallå Dansken! Håller fullständig med dig angående Hannula men blev lite komfunderad över din kommentar om målisen Ola Nilsson. Jag har en känsla av att du känner honom eller nåt liknande och har lite personliga känslor inblandade. Jag menar, om han är så bra som du påstår, varför har han inte fått stå en enda hel match då? Han fick hoppa in en period mot Hv nu och ett inhopp mot Brynäs. På en hel säsong! Hallå! Hur många matcher spelar de egentligen på en säsong? En jäkla massa ialla fall. Och även då Hadeöv varit lite halvskadad så har Ola fått öppna båsdörren.. Måste ju finnas en anledning till detta.. :-) Nej jag hoppas Mif hittar en bättre målvakt som kan matcha Hadelöv. Även han behöver känna lite press. Det är bara bra, då kämpar man lite till för att säkra en plats och resultatet blir ju då att han kanske kan höja sig ännu ett snäpp! Har läst i tidningarna att det ryktas om en annan Malmö - målvakt. Hoppas bara dessa är sanna för det är en ritktigt duktig Skånepåg! Som dessutom är Mifs egna produkt i grund och botten så här kan man verkligen snacka om att ha hjärta för klubben! Men givetvis önskar jag Ola ett stort lycka till i framtiden, var den nu än blir!

Sv: Storstädning!
såg att K Ottosson (Dif) var utan kontrakt. Ta fram dina "talanger" Lillis och ge killen ett kontraktsförslag som i alla fall gör MIF till en tänkbar kandidat. Har du svårt att göra det jobb som du är tillsatt för finns det andra inom föreningen som definitivt skulle kunna ta över - PATRIK SYLVEGÅRD, största MIFhjärtat i föreningens historia.

Sv: vad som än sker..vi kärlek ger..
Såg att det var någon som hoppades att MIF skulle sluta plocka hem gamla MIF:are och att Percy nu ville se en föryngring av laget. Detta verkar bara tomma rykten om man ska tro på vad som står på Hockeymagasinets transfersida - enligt denna ska liimatainen och R Persson vara heta kandidater till att bära rödhöksdräkten..... Jag vet inte om det kan kallas föryngring - de är ändå 33 år till nästa säsong. samtidigt måste man dock väga det mot att det i dagsläget och säkerligen fram till starten hösten -02 kommer att ont om unga, bra, kontraktslösa backar. Frågan är dock om de fortfarande är snabba på rören för tröga backar har vi sett tillräckligt av denna säsongen. Nej max två-tre rutinerade namn för att sedan kompletera med hungrigt folk, antingen utifrån eller via den egna j-truppen både i backbesättningen och forwardstruppen. En mix av gammalt och unget är det som ger guld - se bara MIF-åren -92, -93 och -94.

Sv: Storstädning!
Trist men sant, säsongen e över.
Inte mkt o säga utan att hv71 var det bättre laget och mif var inte så mkt bättre i slutspelet mot seriespelet.
2002 har inte varit något vidare bra hockey år, ur mif ögon eller svensklandslags synvinkel.
Nu kommer den jobbigaste tiden på året, invänta nästa säsong.
Uss, så lång tid kvar. Ska bli kul o se ifall värvar hjulet börjar snurra lite tidigare i år.
Hoppas mif letar efter spelare som de behöver, rollspelare som dif-ledningen brukar säga :)
Ska iallfall bli intressant o följa.
Nåja bara o tacka o buga för hockey säsongen 01/02.

natti natti alla..FORZA MIF!

helt klart

forzza mif! mif ää bäst

nehä..ekar så de värkar inte vara det..

är det inte miffare inne?

vem tycker ni är malmös bäste spelare?