Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 69438 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Verner
Locka hem Andrew Verner igen, han och Hadelöv kan alternera.
Minns den underbara kvartsfinalen mot Färjestad 1999 med Verner i kassen.

Sv: Tornberg
Den som inte tycker att Hadelöv är en klippa gillar inte mif överhuvetaget...

jag skämtade om pekka lindmark, miftjejen. karl'n är väl snart 50, och målvaktstränare i lapphelvetet. Hadelöv är en klippa!

är det ingen mer än jag som vill ha kvar hadelöv här?

han hade en rätt läcker spelarförsäkring, så honom går det ingen nöd på!

Sv: Espen
bonzana:

nää det gör jag inte... varför skulle jag skämtat om det?

Enligt media så slutade Tornberg på hockeygymnasiet då ingen lön kom... han och Lillis lär ha haft en muntlig överrenskommelse men inget skrivet kontrakt..

Numera spelar Tornberg golf i massor... och knät är inte bättre tyvärr

Sv: silly season
Varför inte detta lag?

Backar:
Svehla (Florida) - Lilja (L.A)
Hävan (Anaheim) - Magnusson (DIF)
Persson (Ottawa) - Liimatainen
Andersson - Lundberg

Anfallare:
Espen (Columbus) - Jussi - Hannula
Wahla - Peltola (?) - Gahn (Chur)
Magnertoft - Rydmark - Rudslätt (BIF)
Linkan - Kjellberg (Anaheim) - Kristofer Ottosson (DIF)

dock inte speciellt troligt..

Blev han inte gramse på nå'tt och slutade som ansvarig för hockeygymnasiet?

silly season-länk
Se länktips!

Tornberg
Någon som vet vad Johan Tornberg sysslar med nu?
Jobbar han inom MIFs organisation?

Miftjejen>>>

Jag hoppas verkligen du skämtar?!?!?

oki doki... inte samma legend det inte :)

aha... finns ju en i Björklöven som heter Mathias "pekka" Lindmark som var utlånad till Hc i vintras!

Pekka Lindmark är en av Sveriges bästa målvakter genom tiderna... och han spelade i MIF under guldåren, var med och förde upp MIF till elitserien.

En MIF legend alltså

nek97raj

vem är pekka lindmark?

Sv: silly season
Sant, synd att han ej aldrig fick chansen av pajasen till tränare.en Trevlig laguppställning, marek malik! Det borde bli sm-guld utan problem med den

silly season
Varför inte fixa tillbaka Marek Malik? Han kunde iallafall tackla.

Backpar: Malik - Svehla
Liimatainen - Andersson
Persson - Hävelid
Lilja - Petrasek

Anfall: Espen - Jussi - Hannula
Wahlberg - Malmström - Thuresson
Magnertoft - Suursoo - Rydmark

varför inte fråga? Pekka Lindmark kanske kan övertalas att spela igen åsså?!

Vad hände egentligen med Mikko Mäkele, han kanske vill komma tillbaka. Om han fortfarande lever vill säga.

kanske Timo Blomqvist är tillgänglig? Sälle? Matti Pauna?
Recycling.

Tio år sedan 1:a sm-guldet i år...
Those were the days!

Drömma går ju :-)

Säg vad ni vill men den bästa värvningen vore ändå Robert Svehla. Jag kommer aldrig att glömma vad den mannen gorde för Mif och skulle han mot förmodan komma tillbaka så behöver vi inte spela om SM-Guldet nästa säsong!

Klippet vore dock om Andreas Lilja kom tebax, som AB spekulerar i: En stor, stark, elak, ej överårig back!

Vi kan lika gärna gå misste om både Rudslätt och Espen, tycker vi ska vara glada om vi får någon av dem.

fan tro't.

Espen
Verkar som om Espen trots allt är på väg till Malmö medan Rudslätt väljer Skansen.

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,145506,00.html

Sv: Suursoo
Suursoo kan bli en kanon värvning med lite tur, kan säkert komma upp i 20 mål om han är skadefri. Men Bäckman sa i någon intervju att spelarna var dåligt tränade denna säsongen. Så förhoppningsvis blir det mer träning inför nästa säsong och kanske även mindre skador i och med detta.

Apropå 84:orna...
Det är kul och se att MIF's uppflyttning till Elitserien och SM-gulden äntligen börjar ge resultat. Många i min ålder (är också 84:a) fick upp ögonen för hockey när Malmö fick ett hockeylag i högsta serien. Jag tror att många började lira hockey MIF efter dessa framgång, och det är nu dessa börjar närma sig A-laget.

Sv: Burra till Rögle ?
"Burra" är sannerligen "the rolling stone". Säg den klubb han inte representerat!

Sv: Ungtuppar i MIF!?!
Man får hoppas att Percy et al. ej försöker "bromsa sig till framgång". Om man inte värvar några kvalitetsspelare, riskerar MIF faktiskt att åka ur kommande säsong. Denna säsongen gick det, men som Bäckman citerades i KvP häromdagen: "det kunde lika gärna blivit kvalserien". Vidare, skall MIF behålla sin trogna publik duger det inte att harva på nedre tabellhalvan säsong efter säsong. M.ao.: man måste både bygga på både lång och kort sikt.

Burra till Rögle ?
"Enligt Helsingborgs dagblad har Robert Burakowsky tröttnat på spel i MIF Redhawks. Nästa säsong kan han därför dyka upp i Rögle, som visat sitt intresse för den en gång så målfarlige forwarden"

enligt Svenskaspels hemsida.

Stackars Rögle, de måste vara riktigt desperata nu att få spelare, MIF spelare är ju inte välkomna i Rögle, har man spelat i Rögle är man värd skit har man ofta kunnat läsa i Rögle gästböcker... tänk er då om MIF produkten Burakovsky kommer :)

Tänk om MIF får kontrakt med Espen Knutsen, vilken drömkedja vi skulle få då med Lindqvist - Espen- Thuresson :-)
Kanske kan Lillis locka Espen att spela tillsammans med just dessa 2 spelare. Men chansen är nog inte särskilt stor att Knutsen flyttar hem till Sverige. Om MIF lyckas med sina spelar köp i år så kan det bli en riktigt intressant säsong nästa höst men det är mycket som inte är klart ännu. Det skulle inte heller sitta fel om vi fick hem Ricard Persson eller Niclas Hävelid då kommer vi få ett kanonlag nästa år.
Jag tror nästa säsong kan bli den mest intressanta på mycket länge: Modo ryktas ju om att värva Zetterberg och då kan de få en drömkedja med Weinhandel, Zäta och Wernblom.
Jag hoppas verkligen vi lyckas med våra spelarköp i år för det är nog ett måste om vi ska vinna SM guld, det går inte köra med samma lag år efter år som vi gjort nu ett tag.

Kråkor kraxar och det står i dagens Aftonbladet följande:
"Hetaste ryktet: Espen Knutsen köps hem till Sverige - och Malmö. Espen Knutsen kan bli årets värvning i svensk hockey - om han lämnar NHL för Malmö.
Stephan "Lillis" Lundh är sportchef i Mif Redhawks och har fortfarande bra kontakt med den skicklige norrmannen efter deras år tillsammans i Djurgården.
Naturligtvis lär även Djurgården vara med på ett hörn - om nu Espen bestämmer sig för att lämna Columbus. Får han ett drömbud stannar han säkert i NHL"
Man vet inte om man ska skratta eller gråta....

Suursoo får gärna stanna i Luleå för han behövs i Luleå men vill han till MIF Redhawks hellre så kan man ju inte stoppa han.

Wrebe:
hahaha man kan ju bara skratta åt er Rögle fans, när det nu inte gick vidare bra i superallsvenskan för er, då ska ni hit här och skita ner med ert skitsnack!!
Ni gick inte ens till playoff, hela skåne skrattar.

Sen har ni tidigare klagat på MIF, att vi bara har gamla gubbar osv, men nu är det dags igen att klaga, för nu plockar vi ju upp egna juniorer, och det stör väl er något fruktansvärt det med!!!

Hur skall ni ha det!?

Egentligen skall man ju inte bry sig om sånt ni skriver! Nästan inte värt att kommentera, men jag kunde inte hålla mig!!

--------------------------------------------

Toivo Suurso på gång till MIF igen, han vill det själv och det kan man ju förstå, han trivdes i MIF tidigare, och han är mycket bra, bara han är skadefri så!!

Välkommer tillbaka Toivo, för jag hoppas du hamnar här!!

Hehe.... Jaja, så nu har Percys feta plånbok börjat och krympa efter allt skit ni har ställt till med....

Lyfta upp 84:or i A-laget + att skriva kontrakt me dessa!

Hehe... jaja.. Så kan man också göra.....

Rögle - Vi ger oss aldrig!

Staal
Kommer ni ihåg?
"- Jag är draftad av Montreal, men vet egentligen inte så mycket vad som händer.
Hans kontrakt med MIF går ut den här säsongen. Men så sent som i går hade han diskussioner med sportchefen "Lillis" Lundh om en fortsättningen i klubben.
- Naturligtvis är jag intresserad, säger Kim. Om jag stannar i Sverige är det MIF som gäller. "

Allt som står i tidningarna är inte alltid sant.

Äntligen verkar det hända saker
taget från Hockeymagasinets hemsida:

MIF Redhawks
Nyförvärv:
Klara:
Petri Liimatainen (-69) b Köln
Johan Björk (-84) b MIF J
Henrik Blomqvist (-84) b MIF J
Janos Vas (-84) f MIF J
Andreas Valdix (-84) MIF J

Rykten:
Robert Borgqvist (-77) mv Pantern
Ricard Persson (-69) b Ottawa
Niclas Hävelid (-73) b Anaheim
Daniel Rudslätt (-74) f Brynäs
Toivo Suursoo (-75) f Luleå
Espen Knutsen (-72) f Columbus
Markus Matthiasson (-75) f Timrå

Många rykten är precis som det skall vara. Har även hör om att Robert Svehla skulle kunna tänka sig att flytta tillbaka timm Malmö nästa säsong.
Av ryktena där uppe verkar Borgqvist,Suursoo och Persson mest troliga. Recycling...

Suursoo
Enligt sydsvenskan är Lundh intresserad av att få tillbaka Suursoo. Estländarens agent har tagit kontakt med MIF och Lundh avvaktar nu Redhawks styrelsemöte som genomförs på lördag. Vi får väl se vad som händer.

I dagens sydsvenskan, hittar ni även en stor artikel om de fem juniorer som ligger bäst till att ta klivet upp i elitserien.

"Haha så nu har till och med Percy insett att det är bättre att satsa på spelare från eget led än att värva gamla gubbar."

Ännu en med fördomar...

Ungtuppar i MIF!?!
Va är det jag läser på hockeymagasinets transfersida? Jo, MIF har skrivit A-lagskontrakt med några -84:or.
Haha så nu har till och med Percy insett att det är bättre att satsa på spelare från eget led än att värva gamla gubbar. Det är bara att gratulera er MIF fans till detta genomtänkta beslut, det kommer att ge avkastning förr eller senare.

Kolla bara på Frölunda som nu har 5 ordinarie juniorer och några första-års seniorer i en semifinal!

Hockey har aldrig varit roligare än nu.

Ett litet tips: Frölunda kniper guldmedaljen!!!!

Sv: Ålder
Om Djurgårdarna tar det allvarligt så är det väl inte vårat problem eller ???
Själv tror jag dock inte på något rykte om varken Espen eller Ekman. MIF ska nog vara väldigt glada om man får loss en spelare som Daniel Rudslätt. Själv hoppas jag på 1 eller 2 backar till och iaf en till forward. Det behövs ju också en bra backup målvakt eftersom Ola Nilsson inte fick nytt kontrakt.

Av KentaK:
"Jävla miffare..
Först hittar ni på nåt rykte om att Knutsen (!) skulle va på väg till Malmö... Det verkar Djurgårdarna tagit mycket allvarligt.."

Ingen Miffare har hittat på något rykte om Knutsen, det var en Djurgårdare som skrev det. Kolla upp fakta innan du skriver "Jävla miffare"...

klart dom har pengar..

Jag är inte sur på nån MIF.are. Men att jag blir anklagad för dålig ton och sen läser christofferos inlägg som direkt sågar en är inte skoj. Kommer med påstående om att man inte sett en match och sånt. Jag har bara framfört mina åsikter och om ni sedan tycker nåt annat kan ni svara med goda argument.

Majic får inget nytt kontrakt så där höll väl MIF med mig i alla fall, Nubben.

Håller med Burras uttalande i dagens sydsvenskan. Det lär inte bli bättre med samma spelare i truppen.

Tidigare blev jag sågad över att jag skrev att MIF inte hade nånting att hämta i slutspelet, att vi skulle åka ut omgående, respass direkt. Sen skrev jag att Färjestad skulle vinna ganska övertygande, hade rätt i kvartsfinalen. Får se om jag har rätt i fortssättningen.Då var det skam att jag skrev nåt sånt. Att slutspelet var ointressantare än på länge fick jag ckså för, saker som jag fortfarande står upp för.

När Rödlinjen "försvann" har hockeyn blivit tråkigare att titta på tycker jag...

Go BJ, go BJ, go BJ, go BJ, go BJ, go BJ,!

1. Osten lär ha kostat en bra massa pengar
2. Ekman KOSTADE en massa pengar.. själv tycker jag att det är surt att dom har så fruktansvärt mycke cash, men vad ska man göra, starta ett AB???

miftjejen >>

Har MIF några egna pengar? Trodde de fick veckopeng av Percy....

dom lär ju inte ha mycke pengar..dom köper ju inte in några bra spelare! en målvakt som gör en Tommy Salo! värkar ju troligt...

« · 69438 · »