Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 70300 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: OLA NILSSON
han är aktuell för hc örebro i allsvenskan...

Sv: OLA NILSSON
Det är inte klart än.

OLA NILSSON
Någon som har en aning om var Nilsson ska spela i fortsättningen? Tacksam för svar...

Sv: silly season
Som alla vet så har MIF ett litet möte idag ;)

Det har itne hänt så mycket nu, pga att Lillis och de övriga väntar på vad som sägs på just det här mötet, så nu nästa vecka lär det hända saker. Jag har hört en MASSA rykten, men men man ska inte sprida rykten, det är inte ofta de är sanna.

Men jag kan säga en sak iaf, om Lillis får klartecken till att köpa in lite spelare för en viss summa pengar tror jag satkt på att Suursoo kommer tillbaka. Lillis tyckte om honom som spelare är han själv tränade MIF och jag tror itne bäckis hade haft något emot en spelare med Suursoos spelstil.

Däremot hoppas jag verkligen INTE att nöörksen kommer hit. fy fan säger jag bara...

Värvningar.
Jag vet inte om jag tycker att det ät värt pengarna att få hit "Schampo" om det nu är så att förhandlingar pågår. Han var ingen framträdande spelare i DIF och han har gjort ännu mindre väsen av sig i NHL.
Bisset tycker jag att de skall slå ur hågen med en gång om nu det skulle vara så att MIF är intresserade.
Har nu laget tillochmed blivit kallat för "Antikrundan" i tidningarna (Skånskan om jag inte minns fel) så skall vi inte köpa på oss nån 36-åring.
Nä , kolla lite i isladorna när juniorerna spelar och samla på er lite för framtiden (jo, jag vet att MIF:s juniorlag redan är duktiga) men det gäller framtiden också.
Kolla på MODO, de plockar fram duktiga killar vart år i stort sett.

Sv: Bisset till MIF?!
tom bisett har varit en högklassig elitseriespelare,nu=han för gammal.förhoppningsvis hamnar han ej i luleå.

Jo men Bissett må ha vara lite old men han kan fortfarande d vet ja!!....

Ingen Elitserie klubb skulle tacka nej till en sådan spelare!..jag tycker att han är mycket lik Jussi i sitt spel sätt!!.. även utseende!!

Samma vinkel på klubban!!..rätt stora båda två...och dom bär båda nummer 19...

Nicke tillhörde inte du den skaran som sågat MIFs åldersstigna lag?

Nu när man försöker föryngra så vill du ha hit en "gamling" som Bissett... detta går ju inte riktigt ihop.

Ja Bisset ska ju tydligen lämna Brynäs så det är möjligt att MIF har kontaktat honom. Jag tror nog MIF hellre väljer Bisset än Rudslätt men vi ska vara glada om vi får någon av dem.

Bisset till MIF?!
Jag har hört rykten om att Bisset e intresserad av att spela för MIF!!...Roligt för att jag tror att Bisset kan vara rätt man för laget!!..

Tänk er Jussi o Bissett i back kedjan i powerplay!...ojojoj!!!..

Hoppas värkligen att han kommer!!

KentaK

1. Ja det är väl ganska självklart att det var ironi i mitt lag där nere
2. Percy betalar INGENTING för spelare i MIF och har så inte gjort på 10år.

Fast vem skulle tacka nej till Svehla, Lilja, Hävelid, Magnusson, Persson, Knutsen, Gahn, Rudslätt, Kjellberg OCH Ottosson. ??

Finns dock inte en Elitserieklubb som skulle ha råd att ha alla dessa spelare i sitt lag samtidigt.. Drömma kan man dock.

Stefan från Eskilstuna:

Hoppas det var lite ironi i ditt lag där nere, för du tror väl inte på självaste allvar att Malmö ska få över Svehla, Lilja, Hävelid, Magnusson, Persson, Knutsen, Gahn, Rudslätt, Kjellberg OCH Ottosson... Där skulle inte ens Percys veckopengar räcka till för er..

att släppa burra...
...vore inta att visa sin uppskattning för allt han gjort för klubben...

Sv: J20, Värvningar...
Nu är du väl hård mot ditt lag, såvida du inte syftar på Troja?

nek: Glöm skottstatistiken. Även det mest inkompetenta lag kan dra iväg sisådär 150 skott på tre matcher, och ändå visa sig vara heeelt värdelösa.

Kan bara instämma, miffo. Hoppas Bäckis gör det med!

Inte dåligt av MIF J20 att slå plantskolan Modo :-)
Franz Nielsen gjorde 1 assit och Janos Vas 2, dessa är väl med i A lags truppen nästa år också. Jag hoppas verkligen att dessa 2 killar får chansen kanske i en 4e kedja eller om man låter dem spela med några mer rutinerade grabbar.

tjena miffo! Ser du, det finns hopp!

ja, verkligen kul att J20 slog MoDo i första kvartsfinalmatchen. Imponerande! Och vann tydligen helt rättvist med, om man får sätta tilltro till skottstatistiken!
Jonsson, är det bäst av tre matcher, eller?

J20, Värvningar...
Först och främst, J20 var kanon igår mot MoDo.

Personligen anser jag att det finns många i J20 som borde få chansen i Elitserien nästa år. De ska matchas försiktigt fast ändå få rejält med matcher.

Många skriver om värvningar här, Knutsen, Sursoo och allt annat som varit på en hockeyrink. Varför? Det allra bästa hade varit om MIF struntat i allt sånt, tagit ett mellanår för att spela in J20 killarna i laget. Det finns nog med erfarenhet i de som är kvar i Atruppen efter Ola, Sandström och Due-Boije är borta. Varför man vill ha in fler skräcködlor i laget förstår jag inte. Ser hellre att MIF missar slutspel med egna unga killar i laget än att de blir utspelade i kvarten med Viasats Classic oldboys gäng.

Lindquist verkar vara på väg hem till 08-stad. Om det är så är det underbart. Vilken befrielse! Lägg hans lönekostnader på ungdomslagen. Istället för att skaffa icketacklande ShampooKnutsen, misslyckad i NHL två gånger. Vi får bara en ny Linkan i truppen om han kommer. Ett fiasko.

Hellre Janos Vas än Knutsen och Bisett i MIFs lag nästa år.

Sv: Knutsen
"Utbildningsbidrag", hmmm...Borde väl i så fall gå till Sovjets vingar. Helt sjukt, hur fan kan EU godkänna detta sjuka system!

Sv: Espen
Svehla själv har ju sagt att han tänker sluta efter den här NHL-säsongen ... kan ju förstå med tanke på att han spelar i ett sånt skitlag som Florida
Skulle nog bli ett riktigt bra tillskott för Malmös redan gamla backbesättning..även fast svehla inte e så tokgammal va

Här är lite info om Toivo Suursoo:

Född: 13 November, 1975
Längd: 180 cm
Vikt: 91 kg
Position: Forward
Säsonger i LHF: 1
Moderklubb: Sovjets Vingar, Ryssland

Säsong 2001/2002 GP G A P + -
48 15 3 18 26 29

Info om hans spelstil:

Föredrar att spela aggressivt”
Av andra beskrivs du som en powerforward med bra skott. Håller du med?
– Hmm… det kanske stämmer. Är inte direkt någon stor tekniker, föredrar att spela aggressivt och gå rakt på mål, instämmer Toivo som har fått vara med om en tuff säsongsöppning med sitt nya lag(Luleå).

Kanske kan vara en spelare som MIF behöver.

hmm du har kanske rätt ändå, blev osäker nu.

I vilket fall är nog priset mer än vad han är värd, är han skadefri så en helt ok spelare. Men skador har följt hans karriär, så jag ser gärna att han lämnar LHF, efter haft ett flertal långtidsskadade spelare i LHF känns som man hellre ser en mer stryktåligare spelare. Petri Varis som LHF jagar ser ut att vara en spelartyp jag gillar, iaf på pappret.

900.000 om spelaren är under 32år och landslagsmeriterad har jag för mig att summan var...

400.000kr om spelaren är över 32år och landslagsmeriterad...

Överdriver du inte lite där Stefan, såpass mycket tror jag inte det kostar. Kommer inte ihåg vad står i hockeyligans stadgar med har fö mig var runt 400.000 för en landslagsmeriterad spelare.

nek97raj

japp det går ut, men i Elitserien så har vi nått som kallas för utbildningsbidrag... vilket gör att Suursoo kommer att kosta 500.000-900.000kr i bara övergångssumma.

Glömde skriva att mitt föregående inlägg var ett svar till miftjejen. En fråga till, är du en sådan där litten brutta som står och hänger på alla matcher och en hel del träningar? Det skulle verkligen inte förvåna mig. Men tycker du det är roligt så varsågod!

Med tanke på att du skriver så ofta som du gör drog jag en slutsats att du var mycket hockeyintresserad och kanske ganska insatt. Men efter att nu ha läst din presentation av dig själv inser jag ju att du antagligen inte är så gammal... Så då kanske det inte är så lätt att veta vem som är en av sveriges genom tiderna bästa målvakt.. :-)
Herregud...!

Går inte Suursoos kontrakt ut nu?

Sv: fakta
bedrövligt...

Nubben

ja det vet jag att du sa...

och ja Suursoo lär vara bra mycket billigare än Suursoo och Suursoo lär inte vara speciellt billig.

Bättre att göra en DIF.. värva från Allsvenskan nån spelare som under 2-3 säsonger ger järnet och bombar ned allt i sin väg a Finn Olsson mfl sen skaffa in en ny...

Pengarna som Suursoo kostar bör gå till en back till...

Suursoo kommer att kosta övergångspengar plus hög lön.

Stefan:

Suursoo är lugnt mycket billigare än Knutsen, och han passar bättre in i MIF. Vi behöver en eller två forwards som är starka i kroppen och som smäller på, vi har ju bara Hannula och Magnertoft i dagens lag som verkligen tar för sig när det gäller det fysiska.

Men jag håller med om att pengarna ska spenderas på backsidan, helt klart... Det är 1:a prioritet...

Men jag sa istället för Knutsen, inte istället för en bra back ;)

Tror du att Suursoo är billig?

Bättre att satsa de pengarna på en rejäl back till... dvs en spelskicklig back...

Knutsen
Jag har bara en sak att tillägga när det gäller allt snack om nyförvärv.

Espen ska verkligen inte till MIF, jag har snackat med vissa inom klubben och de säger att visst är Lillis intresserad, men jag tror inte att han kommer vilja betala norskens lön.

Ta tillbaka Toivo från Lulä, och satsa på Nielsen rejält, sen finns det flera andra forwards som är intressanta, men som inte ens skulle kosta hälften så mycket.

Sen så tycker jag personligen inte om knutsen som person, kommer ihåg en träningsmatch melan MIF och DIF här i Malmö isstadion för några år sen. Då åkte Knutsen fram och slog klubban rätt i huvet på en miffare (kommer tyvärr inte ihåg vem).
Det han gör sen är nästan ännu fulare, han åker som ett skott till avbytar bänken och in hoppar en något större diffare om vi säger som så. Han fortsätter där Knutsen inte var man nog att fortsätta så att säga. Det bli ett stort slagsmål mellan dessa och miffaren blöder något enormt hela tiden, Pekka står och knuffar på en av linjemännen så att de ska in och avbryta det, men de kommer inte till på ett tag...

Jag anser att det är bättra att behålla Linkan eller värva någon annan, jag vill INTE se Knutsen i MIF...

Jag nej..

har inte varit i Malmö sedan 3:e Oktober 2001... haft en betald hockeyresa sedan 3:e Oktober 2001... mot säsongen innan då var jag nere i Malmö minst 1ggr i månaden.

Hoppas de inte snålar för mycket, varken vad gäller spelare eller hemsidan.
Kommer du att delta i budgetmötet?

Robert Burakovsky har bestämt sig för att lämna Malmö. Rögle kan bli nästa klubbadress.

ja så kan man ju säga... eftersom man inte får nytt kontrakt :) Låter ju bättre att säga: Jag har nu bestämt mig för att lämna MIF

Tackar... det kan behövas :)

Ok.
Lycka till!

Nope vi har inte börjat diskutera nästa säsong än... riktlinjerna med budget och allt dras fram på lördag..

Tovvi Soursso te mif??
Tjabba

En god nyhet..
Tovvi soursso e kanske klar i mif!!

Å den dåliga e..

Burra ska börja i rögle!!

mer står de på länktipset!!

Låter bra!
Inte det där med arbetsförmedlingen dock, usch, får en att tänka på kultfilmen "En på miljonen".
Har du fått förlängt som webredaktör nu?

nek97raj

har som tanke att försöka få upp truppen i år... lyckades med bedriften att inte få det förra säsongen...

Ska förbättra mig är tanken :) om ni Arbetsförmedlingen låter mig fortsätta med hemsidan, var där idag och de vill tvinga iväg mig på slavpraktik 8h/dag för slavlön bara för att man är under 25år :(

hur många spelare har MIF klara med?

Stefan, han kanske mättes med tubsockan på?
imponerande att laguppgifterna redan uppdaterats!

ett kilo...öjöjöj....

nek97raj

verkar som om Liimatainen har växt och gått upp i vikt mot dina uppgifter :)

www.mifredhawks.com/truppen2002-2003.phtml

fakta
Petri Liimatainen (SWE)
Born 20.07.69
Height 180 cm
Weight 87 kg
Position Right Defender

Sv: Verner
men..Hadelöv ska ju vara första målvakt... annars är de ingen ide att ha...Verner... vem han nu är...

« · 70300 · »