Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 148182 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: SSK-MIF
Sebbe: En sak har jag lärt mig: Det är rätt fruktlöst att tippa resultatet av ishockeymatcher. men, visst, FBK är stora favoriter ikväll.

2-4 slutar matchen ikväll..ännu en FBK-seger alltså, ska bli kul att se på plats...

Ett är iaf säkert, MIF måste vara som hökar när de får målchanser, annars lär de bli vingklippta av lagmaskinen FBK.

Sv: Riktigt Skrämmande!
christoffero: Tja ni tillhör ju nästan danmark men inte riktigt va? Ni ligger ioförsig närmare Danmark än resten av Sverige men ändå =)
Föresten har ni inte lite problem med att hålla i ert eget folk där nere. Hoppas SouthSide ger er klack nått att bita i ikväll.
Krossa MIF!
FBK!

pappin: haha, den var bra, en kaffemetafor

19 Nicke: Bättre om ni mal ner FBK...

christoffero: vargar, hökar, rena zoo.

barking-wolf: Vill inte önskar Er lycka till iaf, och hoppas våran hök hackar ögonen ur er varg *ler*

Malmö släpper iaf inte in så många mål per match hittills och jag hoppas det förblir så ikväll och resten av säsongen. När hela truppen är intakt förmodligen är det så efter uppehållet så kan vi spela ihop kedjorna igen, och då blir vi farliga!!

Forza Malmö!!!!!

Vi e rööööde vi e viiiiide, vi e soooorte, vi e Malmö!!!!!

Ville bara säga lycka till idag.
Även fast mitt hjärta slår för FBK.
Jag hoppas verklligen den värmlänska vargen biter huvudet av eran fågel så fjädrarna yr.

JoJo:
Vi får väl trösta oss med att Hardy inte i vanlig ordning har kvoterat in ett par meninglösa Juvergårdare, endast Falken denna gång.
Att Wennerberg inte får chansen är en gåta.

Riktigt Skrämmande!
Skrämmande 1: Att Hadelöv inte får chansen i Tre Kronor. Han har ju varit enorm hela hösten. Kasst!

Skrämmande 2: Hannula med igen. Ledningen har inte många rätt där. 2 mål och 1 assist (INTE 2 för det var Norgrens den ena). Han har varit fullständigt USEL hela hösten. Men November-lovet så...

Skrämmande 3: Varför vågar inte landslagsledning ta med en spelare som Mattias Wennerberg? Har varit riktigt bra i höst.

Skrämmande 4: Varför får Thomas Johansson chansen IGEN? Han har inte varit direkt lysande i LHC-tröjan.

pappin: Först ska vi ta oss ann FBK sen maler vi ner er med ett äckligt diciplinerat spel..

SSK-MIF
SSK är Sugna på en vinst mot er...Så¨alla som kommer till Scania...Håll i hatten!

Sv: Oflyt
Hur många kommer d liksom te scaniarinken??(miffare)

Bobby Brown:Noppz ja tar bara 754 lr 760 vid stationen å sen åker ja te scaniarinken P.S. Ja sitter i Sektion O

Bobby Brown:

barnvakt har jag ingen, men jag, dottern och en leksing skall till Scaniarinken och se matchen.

Bobby Brown: Sorry CoolaKoffe ska det vara!
Vi ses i Scaniarinken!

????????????????????????
ÄR D VÄRKLIGEN SANT...1 enda Djurgårdare me i tre kronor...ojojoj kan man börja o ta tillbaka den gamla match stället igen då....va händer hardy..slog du i huvudet i morse eller lyckades ni bara få upp ögonen?..En stor ELOGE i alla fall.

Stefan: Har du fixat barnvakt till torsdag eller?
Coolacoffe: Har du långt till Scaniarinken eller?
Själv skall jag ta min lönnfeta svärfar (Tokig SSK:are, men dottern är fin) och min skeptiska 7-åring till Scaniarinken på torsdag. Vadå skeptisk? Jo han tycker att det är så himla jobbigt att det är så många som håller på SSK när MIF kommer till Scaniarinken.
Så kamrater och hockeyälskare som har möjlighet att komma till S-tälje, förreden eder, låt oss skrika ut vår kärlek till vårt lag, med eller utan Hasselblad................MALMÖÖÖÖ,
Så här på avstånd, med tanke på omständigheterna har MIF kämpat och "slagits" varenda match. Snart är det uppehåll så vi kan slicka såren. Med tanke på matchen i S-tälje finns det en speciell Back som kommer att vara hat-objekt No:1.....
Vi ses på torsdag i S-tälje i matchtröjor!
Jobba, jobba joooobaaaaa!!!!!

Sv: Tre kronor
nek97raj:haha förmodligen =)

Merla: tar kanske lång tid för gubbarna att få igång cirkulationen.

Nubben: Jepp, den formen som Hadelöv visat upp hittills i år borde göra honom till första målvakt i landslaget (iaf just nu)...Snäppet bättre än Liv,Wainhanen hittills

Håller helt och hållet med er, den som verkligen MÅSTE börja sätta sina puckar är Jeppe Mattsson...tycker inte han skjuter tillräckligt ofta heller, passar mer än tidigare..hans bössa bör avfyras mer för han har ett strålande skott!
Jussi ser långsammare och långsammare ut, knappast lika dominant som tidigare och åldern verkar ta ut sin rätt här..dock ingen överraskning, men tycker inte heller hans teknik ser lika bra ut som tidigare i år? Kanske bara är formsvacka dock?
Hannula är en personlig favorit, men hans skott är knappast något att hurra över...kan han inte få lite specialträning i avslut?
Toivo ska man inte klaga på, gjorde 3 mål i sin föregående match..är det någon som man ska klaga på är det en särskild BACK som skadade honom..:/
Sen saknar jag helt klart poäng av Thuresson, när ska han börja? Varför ska våra stjärnor alltid vara så trögstartade?

nek97raj: Alla kan komma igång, det skadar ju inte ;)

hehe

Nä men skämt o sido, Hannula, Mattsson, Jussi och Suursoo är alla spelare som måste få många puckar att trilla in, annars så gräver de ner sig, djupare o djupare...

Toivo är ju skadad med de andra tre måste prestera nu...

Nubben: sen kunde ju Mattsson komma igång, det skulle inte skada

ro: Hadelöv borde vara självskriven....

Hannula är fortfarande en bra spelare, han skulle må bra av att få in nån puck nu. Då kommer vi få se en ännu giftigare Hannula.

Tre kronor
För mig är det en gåta att Hannula är med i tre kronors trupp som blev uttagen idag. Men det visar väl bara att det är samma folk som får förtroende med vissa undantag.

Nubben: Helt rätt, tycker inte Petrasek är särskilt dålig. Helt ok back, men blir otroligt förbannad på hans utvisningar som i 90% av fallen är helt onödiga och ibland gör han några riktigt blunders... MIFs boxplay är inte särskilt bra och hans utvisningar brukar inte heller komma i rätt skede av matchen om man säger så, oftast vid viktiga tillfällen.

Merla: Håller med! Väck med de sega gubbarna!

Merla: Så sant så sant, men ni ska inte såga David helt och hållet.

Han gör mycket bra ifrån sig i många matcher. Tänker bl.a på matchen här hemma senast mot Luleå, då spelade han mycket bra.

Jag har inte sett MIF:s försvarspel så här bra på mycket länge. Kan det ha något med att Öhman, Andersson och Hasselblad (Sverigest slöast backar), inte spelar ???

Fart är grunden till en bra hockey match. Det är dessa tre spelares strörsta brist...

Casparsson,Norgren,Liimatainen,Andersson,Björk,Lundberg...vill att de ska vara MIFs backar, bort med Öhman,Hasselblad & Petrasek..de kan vara reserver =)

miffo:

kan inte hålla med dig.. Hasselblad sitter på bänken och får inte spela allt som oftast så skulle Björk ta hans plats så skulle han inte spela och därmed utvecklas...då är det bättre att han spelar med J20...

Ska han ersätta någon bör det vara någon av de 6 backar som får spela, typ Petrasek

Sv: Casparsson suverän!
Rickard: Fick jag bestämma skall inte Petrasek få någon förlängning på sitt kontrakt. Misstagen han gör får någon annan reda upp till skillnad från exempelvis Andersson som försöker rätta till sina egna misstag så gott det går.

Som jag ser det tillför Petrasek inget överhuvudtaget till laget. HV ledningen skrattar sig nog till sömns varje natt...

miffo: Minns i fjol, då gick mif fram som en ångvält när PA var skadad...

miffo: Håller med till fullo!

3 assists av Johan Björk idag när MIF slog Modo med 6-5 i J20 Superelit. Tycker han borde få spela lite oftare med A-laget och då gärna med Casparsson, de verkade ju passa ihop. Bort med Hasselblad och in med Björk :-)

Oflyt
Klyschan om att bottenlag alltid har oflyt tycks stämma. Illavarslande.

Stefan: Det med David Petrasek var nog mest att han hade en dålig dag. De senaste matcherna har han varit mycket bra, det enda att anmärka på är hans idiotutvisningar som han åker ut för en gång per match.

Ingen som vet hur det gick för t.ex. Valdix?

anders:

pratade med Magnus som såg matchen och han kunde rapportera att David Petrasek var mycket dålig, en stor säkerhetsrisk för laget.

Jussi, Rydmark, Liimatainen, Hadelöv mycket bra.
Peter Andersson stabil, fick felskär och ramlade men fixade själv till sitt misstag.
Mattsson fri utan att få dit pucken.

Tung förlust idag mot MoDo. Hörde att laget spelade mycket bra men att oturen är med dom ständigt!

Måste säga att jag börjar bli imponerad av laget. Trots alla skador ligger de ändå inte sist!!!

Linkan
MIF Redhawks 2001-02 Division Round 48 5 17 22 2
Djurgårdens IF 2002-03 Division Round 14 7 3 10 16

notera att Linkan gjorde endast 5mål på 48matcher i MIF..och har redan 7 på 14 i DIF... snacka om skillnad :(

Stabilt?!
Lite sorligt att Peter Andersson inte kunde vara skadad lite längre...
Vinsterna brukar komma lite oftare när han e borta! :oI

Björk fick spela med J20 idag...(Vinst 2-1 mot Timrå).
Måste nog säga att det känns stabilare med Björk längst bak än vad det gör med en viss nr 55...

miffo: 1poäng på alla borta matcher e ingevidare, sen är det inte otippat att Wernblom gör mål mot mif, det gör han jämt...

Slut på matchen, inga poäng men en hyfsad insats. Tyvärr ser MIF ut att hänga kvar nere i botten och vi kommer nog inte till slutspel med sånt här defensivt bortaspel.

Hadelöv ut, 3-1 på G.

Tråkigt, fortfarande bara 1 poäng på bortaplan. Kanske bör MIF inte spela så defensivt hela tiden på bortais, det verkar ju inte vara någon bra taktik för att ta poäng.

Där kom spiken i kistan, 2-1 till Modo och vem gör målet om inte Werblom!

Dåligt att inte Casparsson och Björk fick spela tillsammans idag också.

1-0 till mif, Riihijärvi, gott att han fåt göra mål, var ett tag sen...

« · 148182 · »