Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 150292 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: 60 minuter som gäller!!
Svehla55: Hur vet du att de inte kämpat? Ser du matchen eller? När jag såg dem mot MoDo sist kämpade laget som djur men det räckte inte.

60 minuter som gäller!!
Alltså, fattar inte spelarna och ledarna i laget att det krävs skärpning i 60 min, för att vinna en match?
Bara för att man leder, ska man fan inte slå av på takten.
Blod, svett och tårar grabbar, när fan ska ni visa det?
En match varar i 60 min, den är inte färdigspelad, bara för att man plöstligt leder..
SKÄRPNING NU FÖR HELVETE!!!!!

Sv: faen nu blev det tråkigare...
Svehla55: Nåja, vi vet ännu inte om det varit något fel på inställningen. Björklöven hade nog aldrig fel på inställningen sist de var i ES men blev förnedrade match efter match.

Hittills i år har Mif kämpat berömvärt i mer eller mindre alla matcher, vi är ett lag för den nedre halvan det vet vi om. Vi har inte skaffat så feta nyförvärv som SSK bla och när dessutom vi drabbas av massor av skador är det inte lätt.

Men visst är det dåligt att tappa en tvåmåls ledning, det borde man kunna knyta ihop.

Magnus: Mmmm, dåligt o släppa 3-1, men nånting är ju fel! Det verkar som att de bara orkar halva matcherna på bortaplan, sedan faller de ihop på nått sätt! Visst ska det vara svårare på bortaplan än hemma, men 1 poäng på bortaplan är grymt dåligt! Måste bli bättre där annars lirar vi i kvalserien i vår. Sedan kvittar det om det är uddamålsförluster, förlust som förlust!!!

Magnus: Fan!!! Vi fans måste visa vårat missnöje till inställningen spelarna i Redhawks återigen visar... Jag kokar inombords när Malmö återigen tappar en ledning. Det finns inga ord hur jävla förbannad jag blir alltså. Vad ska dom skylla på denna gången? Nu får fan Percy säga till på skarpen, framförallt till firma Bäckis/ Johansson. Jag trodde att om det var ngn som kunde elda upp ett lag som Malmö, så var det dom. Faaaaaaaaaaan, vad fel jag hade.

Tappade ledningar
4-0 blev 4-4 sist... iof räddades det hela till 2 poäng men endå mycket dåligt att tappa 4-0 hemma, kvittar vem man möter.

3-1 ledning idag, och nu står det 3-5, DET ÄR SÅ KUL !!!!

Jag är minst sagt förbannad nu...

Men men

Vad som än sker vi kärlek ger !

Jaja, det blir nog noll poäng som jag förutspådde. Men idag ska laget skämmas för man släpper inte en två måls ledning när man möter motsåndare som SSK. Visserligen ett bra lag (åtminstone den hälften som kan spela hockey) men lååååångt ifrån FBK:s nivå.

Magnus: 5-3

KUL !!!!

Fy fan vad dåligt !

Och Linkan gör mål nummer 9 för Dif i år, på 15 matcher. I Mif lyckades han göra 19 mål på 104 matcher. Kul kille!

Det är OK att en ledning över FBK blir uppäten, men inte mot SSK. Så bra är de inte!

faen nu blev det tråkigare...
4-3

Sv: SSK - MIF
Magnus: nä det är för jävligt, och den där jävla Anders Back som inte fick något disciplinstraff för skadan han åsamka Suursoo.. för jävligt!!!

Så de försöker väl göra så igen, de vet ju att det är helt OKEJ att spela på det viset, jävla 0R8:or!!!!!

Även Norgren har blivit misshadlad, crosscheckad någon meter från sargen och in. Blev liggande ett bra tag innan han kom på benen...utvisning? Nädå.

Givetvis blev ingen SSK:are utvisad efter slashingen, för dåligt!

Lite rapporter från Scaniarinken säger att det är Mif som för spelet och har de bästa målchanserna.

Daniel Rydmark fick kliva av i andra efter att fått en slashing över halsen. Tydligen hade han problem att andas. Men vi är ju vana, eftersom SSK uppenbarligen inte kan spela hockey måste de slå sönder motståndarna verkar det som. Förhoppningsvis är det inget allvarligt så Daniel kan spela i sista, vi får se.

Hadelöv chanslös på målen, spelar bra.

Sv: Nubben tipskungen =)
HasseT: Rögle lär ju inte gå till kvalserien. Ni går fortfarande o drömmer om gamla tider. Fixa till laget först!

Sv: Norgren dominerar
Magnus: nej såååå typiskt... bara nu inte Hadelöv ska få en svacka och bli darrig.... *suck*

Skulle inte förvåna mig om Hadelöv nu ska få en svacka, lagom till laget har börjat producera framåt........ faen hoppas ej det!!!

christoffero: Så var det 2 måls övertaget uppätet, aldrig får man vara riktigt glad.

Helvete!!!!!!!!!

MIF har tappat 1-3 på mindre än 10 minuter, dåligt :-(

Norgren dominerar
Jag måste bara säga att Johan Norgren är så jävla bra!!

Har alltid tyckt han varit bra, men nu även målgörare!!!!!!
Kanon!!!!!!

1-3 NORGREN YES !

christoffero: fasen malmö leder vi som ska slå ut er i kvalserien! längtar redan... lycka till!

Redhawkmatte: Håller helt och hållit med dig, jag vill ju inte att hans storhetstid ska vara över, men han har varit såpass mycket bättre för några säsonger sen :-(

Men vi får hoppas han kommer igång, som det är nu så är han mer än lagspelare, precis som du sa.

Och RÄTT, Rydmark blir bättre ju mer ansvar han får, minns när han var kapten i fjor, när P. Andersson var skadad, då gick det skitbra för Malmö, 7 raka vinster, så jag skulle eg vilja haft Rydis som kapten i år, men det fick man ju inte, men Lima är säkert bra på det med, men ändå.

Redhawkmatte: jajjamen !

Nubben:
Det blev som vi sa!
Hannula tryckte dit en!!!!!!!!!!!!!
Så otroligt gött......

HANNULA !!!!

1-2

christoffero:
Det vore riktigt dåligt om Mattssons storhetstid redan var över. Killen är ju bara 27 år och har dessutom en underbara teknik. Problemet är att han inte utnyttjar den. Han glider för mycket med i spelet helt enkelt. Han måste våga göra spektakulära och oväntade saker. Då blir Mattsson farlig framåt igen.

Rydis vekrar trivas som bäst när han får ta mycket ansvar och spela typ mer än halva matchen...

Redhawkmatte: Tycker inte det är ett skämt att Rydmark är en bra målare, hans tid i Västerås för inte så länge sen visade hur bra målgörare han är...

Mattssons storhetstid som målgörare har nog varit, men jag hoppas så klart han kan hitta formen nån gång igen.. men tungt de senaste säsongerna..

SSK-MIF!
Ja då! 1-0 till Mif, Liimatainen!!!
Nej!!!!! 1-1 direkt efter nästan...

Rättar mig själv, under sina respektive ELITSERIE+SLUTSPEL. Alltså räknas ej utomlands eller lägre serier.

Blev så intresserad att jag gjorde en beräkning på samtliga spelare i Mif av dags datum. Räknade ut hur många mål per match alla i truppen gjort under sin karriär.

Någon som känner sig manad att gissa hur det ser ut? :)

Redhawkmatte: Det är inte riktigt rättvist, det är målsnitt i hela elitseriekarriären och Hannula är väl inte rikitgt utblommad ännu får man hoppas. Rydmark vs. Mattsson däremot är ganska rättvisande.

Magnus: Japp, han har ofta gjort mål, men inte sånna bössor som den här säsongen...

Vilka slagskott han har fått på. ojojo.

Imponerande...

Sen mäts inte allt i mål, Rydmark gör kanske 2 dåliga matcher på en hel säsong, några så där, och resten lysande...

Magnus:
Där ser man!
Ändå känns han inte som en typisk målskytt. Men jag tror att Mattsson och Hannulas dåliga målskörd beror mycket på spelstilen som Per Bäckman kör med. Speciellt Mattsson känns helt väck! Mattsson är inte längre en lirare utan mer en lagspelare...

Var det förra säsongens målsnitt du räknade ut eller??

Redhawkmatte: Rydmark har alltid (oftast) gjort hyffsat med mål. Bara på skoj räknade jag ut målsnittet per match i Elitserie och slutspel för fyra Miffare .

Juha Riihijärvi 0,40 mål per match
Daniel Rydmark 0,29 mål per match
Jesper Mattsson 0,22 mål per match
Mika Hannula 0,17 mål per match

Man kan inte hänga upp varje gamal miffares tröja i taket.

men vi har ju fler än en miffare (som det är nu), iaf.

Jussi är självskriven, det kan ingen säga nått om. Han har varit klubben trogen...

Det finns massvis med spelare osm gjort mycket bra för MIF, men man måste se nått utöver det vanliga. Jussi vinner den interna poängligan alltid, är klubben trogen och är en helt grymmt trevlig kille utanför isen.

Helminen, Rydmark och alla andra i all ära, men den som ska få upp sin tröja härnäst är Jussi. Så enkelt är det...

Sv: Rydmark
Redhawkmatte: Nä, men nån av dem borde få det, särskilt då kanske Helminen.

nek97raj:
Var är jag ute och cyklar???
Jag skrev att Helminen inte fått sin tröja upphissad och han lär inte få det nu i efterhand heller.
Däremot håller jag med om att Helminen förtjänar det men det håller inte att man ska hänga upp alla tröjor! Då finns det ju knappt några över längre. Ska Helminen, Pekka, Nordström alla andra få sina tröjor upphängda bara för att de var med och vann sm-guld?

Redhawkmatte: Du är ute och seglar lite där, Helminen, t.ex., gjorde avgörande insatser såväl när MIF gick upp i ES som de två gånger man vunnit sm-guld.

Nubben:
Jag har aldrig tyckt att Rydmark varit en målskytt heller. Men det är kul när även de äldre gardet kan överraska och visa att de också utvecklas!

Men egentligen, att Rydis är Mifs bäste målskytt är egentligen ett skämt! Spelare som Jesper Mattsson och Mika Hannula måste kunna producera betydligt mer mål. Hoppas även att Toivo Suursoo kan vara med och konkurera om bäste målskytt i Mif när han kommer tillbaka.

Till alla som skrivit om upphängning av tröjor:
Pekka Lindmark - har inte fått sin tröja upphängd och lär nog inte få det heller.
Raimo Helminen- har inte fått sin tröja upphängd han heller och kommer inte få det.
Mats Lusth - personlig favorit som jag hoppas ska få sin tröja upphissad!
Mats Näslund - nej, nej, nej. Absolut inte, inte en chans!!!!!
Peter Sundström - tror inte det va.
Daniel Rydmark - Ja! Det hoppas jag. Det beror väl på hur länge till han spelar i Mif-tröjan.
Juha Riihijärvi - JA! Absolut. Han är värd det.
Patrik Sylvegård - har redan fått nr 18! Dock inte upphissad men ingen annan får ha numret.
Tomas Sandström - vilket skämt, varför skulle han få det??? Har inte gjort något speciellt för Mif. Förtjänar inte det alls!
Kim Johnsson - Ja, det beror ju på om han spelar för Malmö sedan när han blir typ 30 år.

Skulle själv kunna tänka mig att Marcus Magnertofts tröja kommer hänga där uppe så småningom. Men det dröjer typ åtta-tio år till, om han nu stannar i Mif många år till!!

Redhawkmatte: mmm

håller med.

Rydmark har nog tränat slagskott under sommaren, förr har han alltid haft ett rätt tamt skott, men nu har han ju en giftig bössa.

Nubben:
Tror faktiskt också att Mif vinner med 3-2 ikväll...
...Hannula tycker jag var bättre än på mycket länge mot Färjestad senast!
Han sätter säkert dit en, Daniel Rydmark visar säkerligen sin målfarlighet igen!!!

KOM IGEN MALMÖ.............

Dags igen... Förra matchen var ju lite svår att pricka in ;) 6-5 är inte så vanligt precis....

Idag blir det 3 poäng, och de fixas genom att vi vinner med 3-2.

Huvudperson i matchen blir faktiskt Hannula, som höjer sig ett snäpp och närmar sig formen...

Merla:Tack!!

CoolaKoffe:måste säga att du är extremt lik hadelöv på din "profil" ;)

Merla: Instämmer!

Pekka, Helminen, Lusth, Näslund, Sundström, Rydmark, Jussi, Sylvegård där e några...rankar Helminen o Rydmark (alltid varit en personlig favorit) som hetast, följda av Pekka, Lusth o Jussi

« · 150292 · »