Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 491914 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nubben tipskungen =)
padda88: Usch så fel man kan ha då:(

knutarne: Japp lite mer positiva tongångar i laget nu verkar det som. Troligtvisa kan vi ta någon/ra pinanr idag. Luleå har inget större självförtroende nu, men det är ett väldigt ärekämpande lag så en mkt jämn fight kommer det sannolikt att bli!

MrRedhawks: Ja, vilket grym match de gjorde senast. Hoppas Mif kan upprepa det ikväll, jag hoppas att Mif tar det men x ligger också nära!

Jag tror på en bra kamp idag... Vill egentligen inte tippa men okey då jag tror det blir 5-3 till Malmö.
Malmös mål görs av: McLean(2mål idag) Matthiasson(1mål idag) Luoma(1mål idag) och till slut tror jag att Hannula gör mål i tom bur.

Jag vågar mig på ett tipps inför matchen i morgon
Nurminen får ordentlig hjälp av backarna och är själv riktigt på topp.
Samtidigt som vi fortsätter att göra mål så jag tror på 4-1 i morgon.

Sv: Draper, Whitney, Petrovicky mm ??
MrRedhawks:

jag låter inlägget vara kvar denna gång, men nästa gång så citera en bit ur artikeln och lägg till en länk till hela artikeln under länktips är du snäll.

Nubben: Enligt sydsvenskan idag så ska Malmö värva "MINST" 3 spelare ( 2 forwards och 1 back) så här stod det i sydsvenskan idag :

MALMÖ. Många bäckar små ska hjälpa Malmö Redhawks att klara kontraktet.

Klubben driver en kampanj som kallas "Krafttaget", där privatpersoner och företag satsar 5 000 kronor.
På klubbens styrelsemöte i går beslöt man att insamlingen ska gå till att bygga upp de sportsliga musklerna inför upplösningen.
- Ja, det är klart att vi gjorde. Vi behöver hjälp av samhället, det är inte en privat föreställning. Det är allmänhetens åkning, säger Percy Nilsson, ordförande i Malmö Redhawks.

Minst två forwards och en back ska värvas under säsongens sista transferfönster, som öppnar den 24 januari och stänger den 31 januari.
Enligt vad Sydsvenskan erfar ser prisbilden ut så här: En lockoutad NHL-spelare vill i runda slängar ha runt 10 000 amerikanska dollar i månaden. Med tanke på att artistskatten kan utnyttjas hamnar den faktiska kostnaden på cirka 100 000 kronor i månaden för klubben. Det återstår tre månader av spelåret.
En spelare går alltså lös på omkring 300 000 kronor för ett avtal som varar resten av säsongen.
Enligt klubbens hemsida hade man i går fått in cirka 280 000 kronor via kampanjen.

Patrik Sylvegård, sportchef och styrelseledamot:
- Kan vi dubbla det är jag nöjd. Sedan kan kanske andra också gå in med pengar.
Patrik Sylvegård anser att det inte är helt lätt att locka spelare till Malmö. Många vill avvakta hur det blir med NHL-säsongen, indikationerna från sista-chansen-mötet mellan ligan och fackföreningen i dag blir viktiga. Fortfarande finns möjligheten att dra i gång säsongen med ett spelschema bestående av 28 till 30 omgångar.
Det finns fler försvårande omständigheter för Redhawks.
- Jag tror att det här kan bli bra till slut, men många spelare har koll på att vi ligger i botten av elitserien, har låga publiksiffror och en sliten arena, säger Patrik Sylvegård.
Men om ungerska Ferencvaros kan locka till sig den kanadensiske VM-spelaren Rob Niedermayer plus ytterligare en NHL spelare, kanske det finns hopp för Redhawks också.

Där finns några namn till som har varit uppe på tapeten.

Om nu Draper o Whitney valt att stanna hemma, så får man trots allt se det positiva. Ingen annan svensk klubb fick dem heller.

Så länge inte lagen i super-allsvenska förstärker rejält, är jag tämligen säker att vi har ett lag i ES 05/06 här i stan.

Men som sagt, det är ovissa tider. Mycket kommer nog hända sista timmarna av fönstret. Vi får avvakta o se.

-----

Sen kommer jag inte ha alls lika mycket tid att ta reda på inside-info nu. Har precis börjat en ny utbildning och det tar upp väldigt mycket av min tid. Tyvärr...

MrRedhawks: Ryska NHL-spelare är bara att glömma, de får mångfalt mer betalt i hemligan.

Ingen Draper blev det (se länk):

"I gave it some thought, but it would be selfish on my part to uproot the family like that," said forward Kris Draper, who had offers from teams in Sweden and Switzerland."

Trist, han hade verkligen varit nyttig, speciellt i en eventuell kvalserie.

Sen hörde jag att Petrovicky skulle skriva på ett kontrakt med Malmö idag enligt Sydsvenskan. Svårt att säga om han kommer lyckas här (om han skriver på dvs), kommer iaf ihåg att han var omtyckt av NY Rangers fans när han spelade där.

Draper, Whitney, Petrovicky mm ??
ja Draper och Petrovicky är på gång och så tror jag att Whitney hänger med Draper pga de ska spela i samma lag under lockouten, och visst skulle den femman sitta fint men jag vill ha 2 backar mé. Kim Johnsson hade varit bra och en back som är Rightare och då vill jag ha Sergei Zubov

Sv: Kvalserien
Draper på G till Malmö det innebär att Ray Whitney också är det pga att dom ska lira i samma lag under lockouten

Frisco: haha, ja det ligger väl nått i det skulle jag tro ;)

Nubben: Minns den gamle Tunabrospelaren Roland Eriksson. Han var liksom du lite långsam i reaktionen men gjorde mkt rätt i alla fall.

Paddan: Roland, som normalt sett spelar i Atalanta.

Frisco: Riktigt omfattande statistikdel för varje spelare i MsHK Zilina.

Frisco: Oops, råkade visst flytta på l:et och n:et i förnamnet.
Tja, men det borde ju (som Frisco så vänligt upplyste om) kunna resultera i en McDonalds-sponsring av den spelaren...

Frisco: mmm vi vet . men vi snackar om den Petrovicky som är såååå mycket bättre

Paddan: Ronald McDonald kanske?

Robert gjorde 7 matcher för Modo säsongen 00/01. 3 mål och 2 assist.

Paddan: svar Ronald från Atlanta

Nubben: Är det Roland eller Robert Petrovicky som ni pratar om?

Petrovicky är en intressant spelare. Är lite liten för NHL, men skulle nog passa i elitserien.

Nubben: ok det låter bra.. är dom i Petrovicky klass då eller i en klass som Draper Whitney

MrRedhawks: Det är många namn som nämns. Men det är väl 2-3 namn som är riktgit hög aktuella.

Nubben: men hur många namn rör det sig om 2-3 ELLER 4-5?

MrRedhawks: Där är några namn som nämns, men jag avvaktar precis som er andra nu. Vill inte ringa och få upp mina förhoppningar igen...

Jag kommer nog inte veta något om vilka spelare som är klara förrän det står i tidningarna den här gången. Känns bäst så.

Nubben: ja för alla säger att Petrovicky inte är bra men man ska vara glad att man får någon + vet du någon annan som är med på Gång

MrRedhawks: Japp, där är en del spelare på ingång. Men så här har det varit vid varje fönster. Sen har det skitit sig i sista sekund...

Vi får hoppas på bättring nu.

Sydsvenskan idag!!!

Atlantas forward Petrovicky är mycket nära en övergång för Malmö. enligt sydsvenskan så är det bara en liten detalj som återstår innan Malmö kan presentera Petrovicky som ett nyförvärv.

detta kanske tyder på det ännu mer:Robert Petrovicky (SVK) -- Atlanta -- has left Zilina (SVK) enligt iihf´s hemsida se länken

nek97raj: aa byt ut Percy och Hober mot någon som t.ex Hallin eller nån från Ryssland som har MYCKET pengar.På så sätt skulle Malmö få bättre spelare.

Magnus: eller byta percy mot Roman Abramovich? .-)

Magnus: aa det skulle ni behöva verkligen i kvalserien

Nubben: Nä, som synes orkade han bara med en pinne idag också.

Avangar Omsk - HV71 9 - 0 (4-0, 2-0, 3-0)
Period 1:
1-0 (08.08) Andrei Kovalenko (Bednar, Ryabikin) PP
2-0 (11.08) Alexander Guskiv
3-0 (12.28) Maxin Sushinsky (Zatonsky, Prokopiev)
4-0 (18.02) Alexander Perzhogin (Khatsei)
Period 2:
5-0 (09.41) Maxin Sushinsky (Kovalenko) PP
6-0 (11.27) Anton Kurianov (Kovalenko, Perezhogin)
Period 3:
7-0 (13.25) Alexander Perezhogin (Sushinsky, Guskov)
8-0 (15.43) Maxin Sushinsky (Zatonsky, Panov)
9-0 (16.52) Oleg Tverdovsky (Jagr, Sushinsky) PP

Skott: 32-32
Utv: AOM: 6x2, HV71: 6x2

Vi kanske kan få låna honom...och Sushinsky. :D

Magnus: Jagr är iof inte alls samma spelare som han var för en del år sen. Men ja, de har ett mycket bra lag i år. ;)

Jag hade ju inte tackat nej till spelare från deras 4:e line i vårat lag.

nek97raj: Omsk med skitlirare som Jaromir Jagr i truppen... ;)

nek97raj: HV är bättre än SSK, Luleå, Brynäs och oss, inte en chans att de trillar ihop igen.

Det blir vi o BIF som gör upp om det i år.

Kvalserien
Måhända HV gör oss sällskapi kvalserien?:

"ISHOCKEY: Champions Cup 15 januari
HV 71 gick på en rysk mina

Regerande svenska mästarna HV 71 åkte
på en riktig brakförlust mot Roman
Abramovitjs ryska mästarklubb Avangard
Omsk i Europacupen: 0-9!"

Sv: Bussig kille den där Dan hobèr.
Magnus: japp, J18-laget ser riktigt intressant ut nu.

Flera blivande Elitseriespelare i den truppen.

Stefan: "Per HApps, tar gärna ett matchreferat från den matchen :)"

Ser mörkt ut, 4-1 till Tikarna med 11 minuter kvar och 3/5 spel. Å andra sidan ska vi inte ha några större förhoppningar på j20 i år, det är ju j18 från i fjol i stort sett och de var inte så bra.
Då kommer det troligen bli roligare att följa j18 i år som är en stor del av det u16 som blev svenska mästare i fjol.

Lub:

Självklart har Rögle en möjlighet att ta sig upp men jag har svårt att se dem vara bättre än Skellefteå, Leksand OCH dem två Elitserielagen som kommer ned i kvalserien.

En back gör inte ett helt lag även fast Kenny Jönsson är ett grymt bra nyförvärv OM han inte åker på nån hjärnskakning vill säga.

Per HApps, tar gärna ett matchreferat från den matchen :)

Per HApps: Och vi är många som hellre ser Mif än Tik i ES, Tikarna har på rekordkort tid gått från ödmjuka till Elitseriens stöddigaste

Per HApps:
Kalla Timrå för glebygd köper jag inte.

Visst, Timrå är en liten kommun, men Sundsvall finns på krypavstånd. Och hindret som en kommungräns innebär brukar inte hindra folk från att gå på hockey.

Per HApps: Precis, jag tycker klubben har en mycket ljus framtid. Om man bara tar sig igenom den här tunga tiden. Då kommer allt blir mycket, mycket ljusare de kommande åren.

Men lag/klubbar har "gått under" för mindre hinder, vi har det inte lätt i dagsläget...

Lub: Visst har Rögle en chans, och jar ser gärna dem i ES igen. Men inte på våran bekostnad ;)

Nubben:
Där har du en poäng som är värd att fundera över, men vi har ju storstadslagen SSK , BIF, och VF. Glebygdare från TIK & Mora.

Luleå i norr och , nja HV71 & VF i söder. Men Malmö har ju en riktigt bra ungdomsverksamhet så ni kommer säkert att komma igen.

I dag skall jag gå och se kommande års elitspelare när TIK - MIF möts i J20 kl 15.00 i Sydkraft Arena idag.

Nubben:

Det kan ju faktiskt bli ett söderlag i ES ändå... Rögle har ju en möjlighet, ett bra nyförvärv i Kenny Jönsson...

Per HApps: Bort med Malmö från Elitserien i hockey... Sporten tappar ännu mer mark i landet. Finns risk att den blir lika liten och lokal som Bandyn...
Vi måste ha lag i Malmö, Göteborg och Stockholm. Sen såklart lag i norr osso. Det är bara att inse, det är det bästa för hela hockey-sverige, ändå är det vi här nere i Malmö som "alla andra" vill se förlora.

Vi har rest oss förr, det kommer vi göra igen. Jag är iaf säker på det.

Danne_l:

jasså det säger du, du har aldrig hört spelare som ändrat sig i sista stund och bytt klubb fast man mer eller mindre varit överrens med en annan klubb?

Iofs tror jag inte att Malmö kommer att få några spelare som man kommer att känna igen, får vi spelare så blir det Mowers typer antar jag.

mok:
Inte mer desperat än efter 2-2 mot VF. Men, borde inte MIF-are börja känna golvdraget med 17 pinnar upp till säker mark. Samt att lagen från allsvenska ser riktigt vassa ut i år?

Ser hellre LIF än MIF i Eliten, dit är det ju bara 30 mil :))

Danne_l: E TIKarna desperata nu efter 2-8?

« · 491914 · »