nek97raj: Funderar på att skippa matcherna fram till kvalserien :P
Men jag vet inte om jag kan hålla det ;) Inte billigt med årskort, känns dumt att bara skita i matcherna. Har ju en polare som jag går med osso, bull att låta honom gå själv ;)
Men, jag ska nog vänta tills nyförvärven gör hemma-debut iaf.
nek97raj: Japp, det känns så iaf. Man missar en match, då vinner grabbarna med 6-1...
Känne lite surt men men. Man kan inte göra annat än att le just nu. Det är precis det här vi behöver nu. Lite medgång innan kvalserien. O sen blir det till att tugga taggtråd innan den stratar.
nek97raj: Japp, som sagt. Typiskt att jag skulle missa just den här matchen. Men men, hade jag suttit på min plats som vanligt hade väl siffrorna varit omvända ;)
MrRedhawks: Det positiva idag är att vi gör mål, och att vi får en liten pust av själförtroende till grabbarna.
Nyförvärven ser att vi kan vinna matcher vi med ;) Jag tror mycket på Somik och "Meck" (han kallas så av vissa inbitna hockeyälskare) det blir nog en kanon kvalserie i år.
MrRedhawks: det positiva med dagens match måste vara att man gör MÅÅL sen är det ju ännu bättre att man lyckas göra mål mot en nhl målvakt och det är väl inget lag i allsvenskan som har en nhl målvakt rätta mig om jag har fel!!!
Vi har haft ledningen förr och klappat igenom, men visst vore det skönt med en vinst här hemma. Jag kunde inte gå på matchen idag, vore väl rätt så självklart att grabbarna ska vinna just den matchen som jag missar...
MrRedhawks: Det är min åsikt, inte alla som vill ha samma spelare till klubben. Jag personligen anser att det är en sån spelare vi saknat hela säsongen.
Hobér vill tydligen "bara" ha en grym tekare, och sen utpräglade målskyttar. Hans hockeyfilosofi överenstämmer inte alls med min iaf.
Nubben: ja men varför tog man inte chansen och värvade Hannes Hyvönnen han skulle varit mycket efektiv i powerplay för att han har ett sånt grymt skott.
MrRedhawks: Där är fler NHL-killar som är aktuella. Men som sagt, lagom är bäst. Man ska inte ta in för många killar heller.
Att få igång målskyttet är prioritet nr 1. Men jag personligen skulle vilja se en riktigt bra back i truppen. Eller iaf en forward som kan agera "pointman" på blålinjen vid PP. Har man en kanon skytt där kommer PP bli effektivt. antingen så stänker han in massvis med mål, eller så blir det styrningar. Om boxen plockar bort skytter blir där luckor för de adnra 4 i PP-uppställningen. Vi MÅSTE ha en spelare som är ett riktigt hot i PP.
Nubben: Hur många namn rör det sig om. enligt sydsvenskan jagar man 3 spelare till men där var inte Jussi inräknad så det innebär väl att han är ett avslutat kapitel???
Japp, då var han klar. Somik! Igår när jag pratade med min fågel vad det just denne Somik som vi talade om. Jag har sett honom i många matcher för Philadelphia och gillar verkligen hans spelstil. Om han kommer hit till oss för att verkligen spela och kämpa på. Då kommer det blir en jätte tillgång. Bara han får spela med rätt killar.
Sen har ju Sydsvenskan fått nys på en del namn osso (bättre sent än aldrig som det heter) :P
Det blir intressat ända fram till måndag det här ;)
MrRedhawks: Ner med MIF till allsvenskan. Bygg upp laget med egna juniorer, för dom har ni, kom sedan tillbaka än mer taggade. För just nu är det mest pinsamt.
MrRedhawks: Nu har den andra NHL förstärkningen blivit känd och det är en 27 årig slovak som har spelat i Philadelphia och han heter Radovan Somik. Han är powerforward.
Nubben: Ja precis just nu försöker vi bara hitta ett spel som fungerar.
Försvarspelet har förbättrats mycket, just nu känns det ok men det kan bli bättre man får se nu om det blir någon förstärkning på den posten..
Målskyttet har varit ett problem hela säsongen men samma sak där får vi nu tex Gueiren så kommer det att lossna för då blir dom andra i laget också bra av det....
Någon som har hört något om dom ska ha en presskonferans eller något sånt den närmsta tiden. vet du något om det Nubben?
Metal Guru: Visst är det kul när det går så. Men det kvittar om en spelare gör en individuell sak som är grym... På en hel match blir det inte mycket.
Det som är saken är att vi har ställt in oss på kvalserien helt och hållet nu, ingen (inte ens spelarna) kämpar för nått annat. Det är poäng i kvalserien som räknas nu, inget annat.
MrRedhawks: Det låter mycket intressant. Jag tror inte vi får världsstjärnor hit, men de namnen som för samtal med klubben är helt klart bra hockeyspelare.
Sen är där två namn som jag personligen alltid gillat lite extra. Så jag sitter här och håller tummarna för fullt nu. Vi får som sagt luta oss tillbaka och ladda rejält inför kvalserien nu. Där behöver grabbarna ALLT stöd.
MrRedhawks: Japp, kom precis hem. Där är en del rörelse i klubben om vi säger som så.
Där kommer komma fler namn, det kan jag säga. Men jag får/kan inte säga vem än. När jag pratade med min fågel var kontraktet/kontrakten inte påskrivna. I skrivande stund kanske det är klart ;)
Allt jag kan LOVA er alla är att om inget helt otroligt händer så kommer det något namn till. Luta er tillbaka o vänta på kvalserien nu grabbar, töser. Jag har fått tillbaka lite optimism nu, känns som om det kommer greja sig det här.
Nubben: Står på aftonbladet att man väntar på svar från Bill Guiren som ska bestämma sig idag eller imorrn annars är det nog kört med han. Men enligt Guirens agent så väljer Guiren mellan att inte spela eller att spela och isåfall blir det Malmö och det låter väl bra då...