Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 92894 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Joni Lius
Okejje just nu snackar Stefan Lundh å Joni Lius me varandra

CoolaKoffe:

Joni Lius var iaf bra, hur han sedan spelat förra säsongen har jag noll koll på dock :(

Vem e Joni Lius?? E han bra??

Joni Lius
Enligt Sydsvenskan så är den finländske centern Joni Lius intresserad av att komma till MIF. Stephan Lundh ska ta kontakt med honom under dagen.

MIF var redan intresserad av honom förra säsongen, men då valde han Wien.

Sv: Arena
Teus: Ja har hittat bilder på hémma tröjorna å borta tröjorna gå in www.mifredhawks.com så ser du både hemma å borta tröjorna

Teus: Hur ser de svarta ut??

Stefan:

Låter bra! Har du bilder på den vita (som jag antar att bortatröjorna kommer vara)? Jag har bara sett den svarta.

Teus:

bilder på matchtröjan kommer ut inom kort på hemsidan. Jag sitter just nu och knåpar ihop en liten nyhet om dem.

CoolaKoffe:

Jag skrev ju att de INTE kommer att byta färger, men däremot kommer dräkterna att se lite annorlunda ut.

Teus: Vilken färg då da de behöver inte byta färger de e snygga som de e

Å förresten här e spelarsiffrorna på de 8 nya spelarna:
#5 Johan Björk
#16 Franz Nielsen
#23 Henrik Blomqvist
#27 Toivo Suursoo
#29 Janos Vas
#33 Robert Borgqvist
#37 Petri Liimatainen
#48 Andreas Valdix

MIFsnubbe:

Nej det kommer inte vara nya färger, men dräkterna kommer se annorlunda ut. De visades i någon tidning för ett par veckor sedan.

MIFsnubbe: Vadå!..rosa eller?..haha!..lägg ner!..om du går på sånna rykten så måste du vara sjuk eller puckad!..

MIF ska ha nya färger på sina dräkter nästa år enligt rykten jag hört

fredrik01:

det händer lika lite av värde här som i MIF Redhawks, det som pågår i MIF nu är budget och bokslut och förberedelser inför nästa säsong... inget större nyhetsvärde varken för hemsidor eller media.

Arena
Något nytt om den nya ishallen
När ska den bli klar?

Ingen som har någon intressant information angående klubben? ingenting händer på forumet av intresse.

Sv: Semester
Magnus: Exakt, så var det

CoolaKoffe: Skulle tro att nek97raj anmärker på att du i ett tidigare inlägg kallade fotbolls Allsvenskan för Elitserien...

nek97raj: VA!? va jiddrar ru om??

CoolaKoffe: Allsvenskan ska det väl vara?

Teus: japp

Så har Macijevski tackat nej till MIF's kontraktsförslag?

CoolaKoffe:

för att han inte vill lämna sin nuvarande klubb än kanske? Macijevski vill dock spela i Elitserien fast inte än verkar det som.

Aha nu blir de ingen Alexander Majerscki de står inget där!!!

Men stefan ja vill fråga en sak du e ju en expert varför går inte Alexander Majerscki te MIF redhawks??

Norritt:

men det har ju inget med att MIF skulle ha fått nobben av en massa spelare.... så vitt jag vet så är det bara Gahn som fått nobben.

De spelare man värvat ville man ha till MIF, sen att du och många andra tycker att det är felvärvningar det är en helt annan sak.

Stefan:

Visst Limatainen är en bra back och suursoo kan i sina bästa stunder vara en tillgång, frågan är om dessa spelare är dugliga i elitserien....

Själv tycker jag att MIF borde investera i minst en yngre bra back som kan hålla uppe laget som nu börjar bli till åren gångna..

Norritt:

Ingen vill gå till MIF?

Menar du Gahn som gick till SSK? Annars har det inte varit nån större jakt på spelare... Suursoo, Liimatainen, Borgqvist kom som man ville..

---- vad är det som händer i MIF?? har inte varit så aktiv på sista tiden... varför vill ingen gå till MIF??

Det ser ju inte så bra ut inför nästa år... Jag tycker att Burra ska vara kvar, tror han har mer att bevisa...

CoolaKoffe:

Hehe kul att du har koll:

"Som krossar ganaget" .... av vad jag ser så måste du vara en råtta

Läs och begrunda

Hammarbys tio bud.
1.Du skall icke hava några andra lag vid sidan av Hammarby.

2.Du skall icke missbruka Hammarby, ditt lags namn, ty Hammarby skall icke låta den bli ostraffad, som bär sig dumt åt.

3.Tänk på matchdagen så att du helgar den.

4.Hedra Hammarbys spelare, ty de frälsa oss och skydda oss från ondo.

5.Du skall icke se ned på motståndarnas fans, ty de äro vilsna och vet icke bättre.

6.Du skall icke slänga pengar på annat än matchbiljett och bira.

7.Du skall ge lovsång till Hammarby, ty de skall belöna dig med heshet dagen efter.

8.Du skall ha begärelse till nästa match och ladda inför den.

9.Domaren skall icke bära falsk vittnesbörd mot Hammarby, ty det kommer han få höra från publiken.

10.Du skall, efter bästa förmåga, infinna dig i ditt tempel, Söderstadion, för att bli frälst.

Linköping - Sveriges nya köpelag
Läste en artikel på AB:s hemsida där det stod att Linköping var intresserade av Andreas Johansson från NY Rangers. Se länktips. Man kan ju undra hur de ska ha råd med alla nya spelare. Man såg ju hur det gick med vårat kära MIF, skatteskulder och minus i kassan. Men förhoppningsvis så reder det väl ut sig snart. MIF mot SM-Guld

Nej, heja MFF! :)

Förresten så vill MIF fortfarande ha Macijevski, och han har fått ett kontraktförslag. Gunnar Johansson var och såg Lettland under VM, och var mycket nöjd. Dessutom fick han rekommendationer av Curt Lindström (Lettlands coach).

Källa: Kvällsposten

bara fö att BOIS leder elitserien så e inte de bäst ja e en Bajen Fanz å sviker aldrig bajen i fotboll

Vi e laget
Som krossar ganaget
Å käkar djurgården te froukost

nek97raj: bara en sak till: Heja BOIS!

Semester
Ska vi ta semester från hockeyn nu, pågar å töser? Nu e ju kulan i luften, så att saja.

Sv: Ola Nilsson
Ja det är rätt men Jensen vill tydligen inte ha ett jobb vid sidan av hockeyn så Rögle lär skita i honom.Rögle lär inte betala Jensen mer om de har ett val till som målvakt (Ola Nilsson)

AIK är och rycker i Ola Nilsson så det skulle vara intressant om någon kunde berätta lite mer om honom.

MIF Möter Frölunda
Tjabba

Nu e den första omgången klar MIF kommer att möta frölunda i första omgången sen i andra omgången kör de borta mot Luleå!!!

Sv: Niklas Wikegård
dansken99:

håller med dig... kul att höra Wikegård där igen. Synd att han inte kan kommentera oftare :)

miftjejen: Rögle´s förstaval är Jensen från Linköping.

Sv: Niklas Wikegård
// Kul att höra Wikegårds röst i tv igen. Jag talar alltså på Canal + //
Jag menar faktiskt > Jag talar alltså OM på Canal + ... Gick lite för fort där på tangenterna. Men ni förstod säkert ändå vad jag menade ;-) . MIF mot SM-Guld 2003

Niklas Wikegård
Kul att höra Wikegårds röst i tv igen. Jag talar alltså på Canal + där han i natt var expertkommentator i matchen mellan Carolina - Toronto. En tränare som gjorde mycket gott för MIF. Synd bara att han och Lillis inte fick förtroendet som tränare längre. Men det ska bli kul när MIF möter DIF igen nästa säsong. MIF mot SM-Guld 2003.

CoolaKoffe:

Knät har inte läkt tillräckligt för att han skall kunna spela ishockey, för att vara tränare behövs inte hela knän. Niklas Wikegård tex fick lägga av pga knäskada om jag inte minns fel.

Och det har varit klar lääänge nu att Tornberg ska upp till Västerås och träna deras B-juniorer, bara Redhawkssupport som inte vetat om det förräns nu eller rättare sagt Jojo har vetat om det... men har precis som jag inte sett nått större nyhetsvärde av det.

men va inte Rögle nära att få han också??

Jahapp Johan tornbergs knä har läkt å ska börja me Västerås B-Juniorer

Kanske med Boden eller Kiruna om man får tro Hockeymagasinet

www.hockeymagasinet.com/hm/transfer_elit.asp

Stefan:

Vilken klubb då???

miftjejen:

japp.. Ola kan komma skriva kontrakt idag med en Allsvensk klubb

Ola Nilsson
Nån som vet vilken klubb han drar till lr?

Sv: Backproblem
FORZA MALMÖ HEJA DI RÖDE!!:..

« · 92894 · »