Nu så här i slutspel är det klart mycket nerver som spelar in även på de mest rutinerade elitspelarna runt om i Sverige, den gyllene reglen är som alltid att ALDRIG underskatta något lag och dess kapacitet.....MEN kan någon vettig människa i detta avlånga land förklara för mig HUR man kan ändra på ett vinnande lag? Vem är det som bestämmer igentligen? Innan uppehållet vann Mif som ett lag och dem spelade som ett lag och det var et sant nöje att se glädjen och sammanhållningen i laget ..nu .ja nu är det bara sorgligt, man blir fan ledsen av att se hur dålig sammanhållning det är , de hittar inte varandra , tar inte emot passningar, följer inte med upp och trycker på. Det är ju alltid lätt att vara expert på läktaren men man måste nog inte vara ett geni för att räkna ut att det inte går att ändra om i ALLA fungerande femmor till ett slutspel och sätta ihop killar som inte spelat tillsammans innan. Man kan skylla på den ene och den andre spelaren hit och dit men i grund och botten så är det endast ren och skär coaching som gäller och det har i alla fal inte jag sett något av de senaste två matcherna! Skam den som ger sig ,nu hoppas vi på Lördagens match..... för hoppet är väl ändå det sista som dör.
Coaching i kväll var OK. De hetaste spelade men det är som du säger selma, det finns inget "vi" i laget. Det är ett lag i sönderfall, har varit det sen vi starta om. Därför behöver man städa ut dödköttet och ta in talang. I massor.
Jag hoppas på storstädning inför nästa år. Jag har sett alla MIF:s matcher i slutspelet och jag fattar inte varför Sandström gör sina sämsta matcher för säsongen. Jag såg sista omgången mot LHC, då tyckte jag Sandström var en av isens bästa spelare.. men mot HV har han varit totalt osynlig...
Peter Andersson var strålande idag, den enda riktigt bra backen vi har?? Jag tycker det är ett jävla tjat om att städa bort det gamla.. men Peter Andersson håller så pass hög klass att ska vi nog behålla ett år till. Petrasek tycker jag oxå håller god klass. Rydmark har varit pigg i slutspelet oxå tycker jag så det gör inget om han får vara kvar...
Nån som har hört nått om några nyförvärv förutom Rudslätt?
rudslätt har jag sett ryktas även för DIF, och då tror jag han hellre väljer DIF än MIF, då han är 08... tyvärr!
Jag är bara jäkligt rädd att MIF gör samma tavla som i fjor, att gå och vänta och hoppas på spelare som inte bestämmer sig för hur de skall välja, månne det inte bli så i år!!
Vi behöver fanimej nytt fräscht blod i laget, ta upp juniorerna som det skrytits om, låt det inte bara vara snack, utan gör slag i saken och ta upp dem till nästa säsong!
Ricard Persson är oxå ett rykte, back i NHL, spelat tidigare i MIF, hoppas verkligen vi får hem honom, mycket duktig.
Sen kan man ju bara drömma om Robert Svehla, han skall ju enligt rykten sluta i NHL... kanske komma hem till MIF??
Jag hoppas på 2-4 nya backar, och nån riktigt bra center, det behövs i vårat lag!!!
Så dax att öppna plånboken MIF!!
Och enl Kvällsposten igår, så är det dags med en kraftig föryngring enligt Percy själv, och där står att både han och Lillis jagar nyförvärv, hoppas att MIF då också vinner i dragkampen om nya spelare!!
Du skriver om att Malmö behöver föryngras lilla vännen, hur gammmal är Petri jo 33 år, Hur gammal är Ricard Persson jo 33 år hur gammal är Svehla jo 33 eller 34 år. Tycker inte det låter som en föryngring av laget, men vad jag kan skriva är att oavsett hur gamla dessa backar är så är det 3 mycket mycket bra backar.Men sluta haka upp er på åldern av backarna
Visst är de över 30, men de är ej heller 36 bast!!! Eller hur, en viss skillnad!!
3 år är en rätt stor skillnad i dessa sammanhang, men sen menade jag inte föryngring i just backled, och det skrev jag ej heller, att du tog det så, får stå för dig kungen ;-)
Med föryngring menar jag dels juniorer upp, där finns bra lovande juniorbackar som bör få chansen, till exampel Johan Björk, Henrik Blomqvist och får man då hem så bra rutinerade backar som nämnda gubbar är, så borde det kunna fungera ypperligt ihopa med dessa unga juniorer!!
Du behöver ej berätta för mig hur gamla de nämnda backarna är, jag vet nämligen det själv förstår du! ;-)
Vem är det som bestämmer igentligen?
Innan uppehållet vann Mif som ett lag och dem spelade som ett lag och det var et sant nöje att se glädjen och sammanhållningen i laget ..nu .ja nu är det bara sorgligt, man blir fan ledsen av att se hur dålig sammanhållning det är , de hittar inte varandra , tar inte emot passningar, följer inte med upp och trycker på.
Det är ju alltid lätt att vara expert på läktaren men man måste nog inte vara ett geni för att räkna ut att det inte går att ändra om i ALLA fungerande femmor till ett slutspel och sätta ihop killar som inte spelat tillsammans innan. Man kan skylla på den ene och den andre spelaren hit och dit men i grund och botten så är det endast ren och skär coaching som gäller och det har i alla fal inte jag sett något av de senaste två matcherna!
Skam den som ger sig ,nu hoppas vi på Lördagens match.....
för hoppet är väl ändå det sista som dör.