Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

MIF - Linköping

Sv: MIF - Linköping
Stefan: just det... mif:s hemsida, haha... Sorry! Ja, jag villar lätt bort mig i internetträsket... Såg nu att hockeyligan hade swehockey som källa...

Magnus:

mmm mycket behövligt. Snart även landslagsuppehåll... och tid att läka skador.

silfver:

jag loggar in via MIFs hemsida... bara att klicka på diskussion.
Går att logga in från Redhawkssupports hemsida också.

Du kommer till samma ställe då Hockeysnack ligger på hockeyligans server.

Stefan: Frölunda på lördag och Luleå på torsdag, man får alltså vila mellan lördag och torsdag. BEHÖVLIGT!

silfver:

vilket meningslöst skräp, rent plagiat från swehockey till och med swehockey som källa.

Då behåller jag min swehockey som rapportör ändå :)

Stefan: okej, haha... Men jag loggar ju in på hockeysnack via hockeyligan.se!?... Finns det andra sidor där man också kan logga in? COM HEM eller?

silfver:

trodde du menade här på Hockeysnack.... besöker nästintill aldrig Hockeyligans hemsida

Stefan: hockeyligan.se
välj läs mer i "hockeydirekt rutan"

Magnus: Får väl gratuler till vinsten, men ja vi ses snart igen förhoppningsvis..

Magnus:

vilka motståndare kommer härnäst?

Två poäng var välbehövligt och ganska bra med tanke på skadeläget. Fast nog var det slarvigt att inte avgöra i början av andra när man fick spela pp mest helatiden.

Nåja, nu är det som sagt en vecka till det blir aktuellt med poäng igen.

silfver:

var ser du det? Jag hittar inget sånt på första sidan.

Stefan: Hockeysnack har en "ny" funktion med direktrapport från varje match... finns på startsidan...

Ebbe: Ja, nu är visserligen LHC inget topplag direkt men ca 100 gånger mer spelbegåvat än vad Rögle är. Dessutom hade spelare som Liimatainen, Riihijärvi och Rydmark haft lekstuga med Allsvenska backar. Elitseriens backar är det relativt låg standard på men jämfört med de som spelar i Allsvenskan är de näst intill landslagsmässiga hela bunten.

Magnus: Alla TOPPLAG gör bottenapp!

Magnus:

självklart följer de sista minuterna av DIF-LIF... ska bli kul att höra om vi får höra straffarna från MIF matchen :)

Magnus:

hahaha... undrar vad Tränaren ska bortförklara detta med då :)

Stefan: Tja, vad sägs om 58-66 i utvisningsminuter. Har man full koll på läget då eller?

Ebbe: Alltså ursäkta mig men om Mif kan ta poäng av LHC utan en hel drös med nyckelspelare på isen skulle man, ursäkta uttrycket, polera isen blank med Rögle.

Magnus:

vad har han nu hittat på?

Tittade just till SSK-Luleå på online efter att den slutat. Vad i själva h*lvete håller Vinnerborg på med? Är han med på isen överhuvudtaget eller?

Magnus: Säg aldrig aldrig..

Stefan: Tänkte på dethär med skador, snart är ju Sjögren tillbaka hoppas jag. Då kan man ju skola om Valdix och Vas till backar om nu Andersson och Hasselblad inte hållerihop! ;)

Stefan: Domare får göra fel, bara inte konstant som Vinnerborg.

Stefan:

slut 3-3.. iaf minst 1poäng

Magnus:

hehe ok :)

Stefan: Jag har spion på plats som refererar lite nu och då.

Det är väl ett välkänt faktum att 08-lag får föedelar på alla de märkliga kanter. Tror du MFF hade fått nöja sig med böter om någon kastat något på domaren? Knappast!

Magnus:

hur vet du det? ser du på ComHem?

Neeeeeeej, Johan Björk för i h*lvete!

Stefan:

3-3 Rydmark..

här satt man och skrattade åt polaren som har Rydmark som favoritspelare när han sa att Rydmark skulle hänga två :)

Har nu bara lyssnat 2perioder på radion..missade första och jag har "bara" hört från SSK och DIFs matcher..som nu konstant DIF-LIF och lite från ALLA andra matcherna utom den i Malmö..

fast som Carina säger: Ni har Stockholms komplex

Stefan: Det var inte farligt tydligen. Men Rydmark, varför skjuter han inte oftare...det var tydligen regelrätta rökare båda två.

Åter igen stor DIF fördel på hemmaplan i domarinsats hör man här på radion..

och Vinnerborg lika dålig idag igen, håller inte Elitserieklass enligt kommentatorn :)
Fast det är ju bara Miffare som klagar på honom och media och Timrå och ....

Magnus:

är han? illa mycket illa isf..

Ebbe: Det är nog inget ni ska hoppas på, det kommer inte bli speciellt kul...för er.

Magnus: Hoppas vi ses i kvalserien..=)

Jaha, nu hördes det som om Petrasek är skadad... Men om det fortsätter är det ju snart dags för Mif att byta sport. Någon där man inte behöver bvara så många...typ...eeeh, tennis kanske?

Mörker, mörker, mörker. 2-2 blir 2-3 orkar vi en gång till? Jag tror inte det.

Magnus:

notera att Fjuss har problem med sina ljumskar också utöver Andersson och Öhmans skador.

Vet iofs inte hur allvarligt det är med Andersson...

Jag är INTE pessimist men detta vänder vi nog inte tyvärr. En vecka till nästa poängchans. För mot Frölunda blir det dunderpisk dessvärre. :(

Ja men några skador till kan vi väl ta, med den bredd vi har på truppen är det väl inga problem!

Det kanske blir en HV säsong, de hade väl en i fjol(?) när de aldrig fick mönsta fullt lag.

Ahhh igen! Vi är så bra på att göra mål! Eller också inte. Det är skönt att vara Miffare alla dagar!

1-2, hmmm...låter som från fotbolls VM 1990! :)

Det är ju skönt att vissa lag åtminstone kan fiddla in pucken, även om det nu tydligen inte direkt var något snyggt mål. Men, det är poängen som räknas och inte skönheten!

Magnus:

motgångarna fortsätter..

Peter Andersson skadad.
Ett tveksamt mål godkänt i baken..

När ska det ta slut? Är inte förvånad om Jussi, Hadelöv och/eller Liimatainen blir skadad för resten av säsongen inom kort..

I och för sig hade LHC den goda smaken att vänta med målet till 1 sekund efter att Thuresson kommit ifrån rasten så att Mif inte slipper ifrån minus i statistiken! :)

Ahhh! Känns bra! Mif har spelat pp mest hela tiden i andra sen gör LHC mål så fort Mif får en utvisad. Använder Mif pp som rast och vilo period eller?

Är det detta som kallas "lura-motståndaren-att-somna-och krossa-honom-sedan"?

25.28 3 - 2 EQ FBK 37. BÄCKER, Pär
(7. LUNDELL, Per)
24.28 2 - 2 EQ FBK 20. ERIKSSON, Claes
(10. JANTUNEN, Marko
71. HAMMARSTRÖM, Peter)
23.22 1 - 2 EQ FBK 11. SÖDERSTRÖM, Ulf
(29. ARTURSSON, Greger
36. FAUST, André)

Stefan: I och för sig har han skärpt sig och tagit tre i andra varav en på Magnus "vad-är-ishockey-för-något" Nilsson, han kanske skärpt sig trots allt! :)

Magnus:

hehe... eller så har dem ryckt honom hårt i örat...

Kan inte motstå! Virrborg dömer visst SSK-Luleå, bara en utvisning! Glömde han pipan hemma eller? :)

Stefan:

Fortfarande 1-0 till MIF efter första perioden

10-7 skott.
3utvisningar för MIF 2 för LHC.

« · 139993 · »