Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

MIF - Linköping

Sv: MIF - Linköping
Stefan: just det... mif:s hemsida, haha... Sorry! Ja, jag villar lätt bort mig i internetträsket... Såg nu att hockeyligan hade swehockey som källa...

Stefan: Det som behövs framförallt är mål, mycket mer mål! Att Rydmark är bästa målskytt med fyra är ju, ja, faktiskt bedrövligt.

Ahhh, två poäng och en placering NER i tabellen. Det är dock mycket jämnt upp till 5:e platsen. alla lag från 5-11 är inom 5 poäng. HV och Frölunda kommer väl segla på tillsammans med FBK som börjar komma igång. Timrå är 5:e lag på de senaste fem och kommer nog börja tappa lite nu tror jag. Även om de inte kommer hamna i botten (tror jag).

Brynäs är ett mysterium, en poäng på 9 omgångar får ju Mif att framstå som ett formstarkt lag!

"Malmös moral berömvärd." Detta verkar vara journalisternas favorit uttryck om Mif i år. Alltid något positivt att glädjas åt, det har man inte fått läsa ofta under åren 96-01. Om ens någonsin? Förutom i enstaka matcher, nu är det ju mer eller mindre i varje match.

Magnus:

Peter Andersson magmuskelskadad... oklart hur allvarlig skadan är än så länge.

Peter var magmuskelskadad förra säsongen och var då borta i 9-10 veckor.

Är det lika illa idag som då har vi alltså Peter och Öhman långtidsskadade samt Peter Hasselblad med ljumskproblem..

Skönt att se att laget kämpar match efter match! Något man inte varit bortskämd med som miffare under de senaste åren!

Får gratulera till segern. Jag har inte förstått om ni var värda extrapoängen eller inte, men det går lite troll i våra straffar. Fattar bara inte hur TJ kan ens försöka göra en foppa straff för 3:e gången irad. i och för sig satt de två tidigare, men man kan väl gissa att även hadelöv ser på sporten någon gång. *suck*
Antar att vi inte lirade som mot HV senast... då var det ruskigt bra. i och för sig fick vi i alla fall poäng idag. Det är ibland roligare än bra spel. Hur som haver - lycka till i fortsättningen, vi lär ju drabbas ett antal gånger i vinter så vi ska nog hinna få revansch!
Go natt!

anders: Ja, det värmer hjärtat att se att mif kämpar match efter match. Det är synd om pågarna att behöva slita så ont; nu när också peter andersson är borta på obestämd tid.
Jag tycker nog att Lundh får sätta lite fart och bredda truppen nu, så att man iaf kan gå runt på 4 kedjor.

nek97raj:

sätta fart och bredda truppen? och då få höra av de egna fansen att man panikvärvar och att värvningen är kass?

Då är det väl bättre att skita i att värva och låta spelare efter spelare gå sönder och köra 60min med Jussi, Rydmark, Mattson typ..

För värvar man 1 eller 2 nya backar så är det panikvärvning även om det skulle vara en Kim Johnsson man värvar.

Stefan: Haha, jag anar viss ironi där. Har jag kritiserat panikvärvningar? Det kan jag inte erinra mig. Iofs tycker jag nog att man inför seriestarten ska ha så pass bred tupp att man klarar några skador, men, i det prekära ekonomiska läget som MIf har kan jag förstå att man ville chansa. Frågan är dock om det i slutänden ej blir dyrare på detta sätt. I vilket fall; ska kvalplatserna undvikas krävs förstärkningar, särskilt nu när Peter Andersson har sällat sig till de skadades skara.

nek97raj:

japp lite ironi ligger nog i det :)
Vet inte om du klagat över Sjögren värvningen..

MIFs ekonomiska läge har förändrats radikalt sedan seriestart i och med Percys gåva på 10milj kr.

Stefan: Nej, jag har faktiskt inte klagat över Sjögren-värvningen.
Jo, Percy är givmild, som tur är. Han citerades i AB tidigare i höst, där sa han att om det gick åt skogen skulle han plocka fram plonkan igen. Tiden är nu mogen för det.

Stefan: Är det inte bättre att försöka ha en bred trupp redan innan säsongen. Jag undrar om det är billigare att värva mitt i en säsong? Det är ju också bättre att värva innan säsongen så att laget blir mera ihopspelt. Det är ju svårt för en som t ex kommer mitt i säsongen att smälta in i gänget!

anders:

varför skänkte inte du 10milj så MIF hade kunnat värvat fler spelare innan säsongen?

Hade inte Percy skänkt dessa pengar hade det inte funnits några pengar till nyförvärv nu heller..

Stefan: jag skulle kunna tänka mig att skänka en slant, dock ej 10 mille....

nek97raj:

nämen vad är det du säger, vill/kan du inte skänka till 10mille... :p

Verkar som om Sjögren inte spelar mot Frölunda heller :(

Stefan: kan inte hosta upp så mycket, är jag rädd. Tror inte det går att ta banklån heller.
Trist med Sjögren, han verkar ju vara en pålitlig målskytt. Hoppas han kan medverka i nästa match.

Stefan: spelade Björk mot LHC?

nek97raj:

japp han spelade mot LHC han fick hoppa in efter 10-12 min när Peter Andersson bröt pga sin magmuskelskada

Stefan: Utmärkt att han fick spela, jag blev lite förvirrad av sportradions förvirrade resonemang.

nek97raj:

jag med, han hade inte ens sett Björk på isen under matchens gång...fast han då i verkliga fallet spelat i 2perioder

Stefan: Hur gick det mer eran spelare som skadades vid vårat 3-2 mål?Kommentatorerna sa att han blödde kraftigt...

Grattis till segern och lycka till i serien.

Stefan: Reportern i Malmö, Kristiansson(?), är ofta rätt förvirrad

rob: Han klarade sig,
Tack för gratulationen.

rob: Det var Petrazek som blödde.

Han klarade sig rätt ok, spelade några byten efteråt...

Men målet skulle underkänts, domaren ska blåsa av så fort det är en huvudskada. Domaren gjorde inte det, skadal faktiskt...

Nubben: Lärking har alltid haft ett ont öga till MIF.

« · 139993