Nubben: Tackvare ditt tips tog jag en helgardering på matchen på Falcon-tipset=)
kan bli utvisad vid tekning. händer mycket sällan, men har hänt tidigare... ...när man schabblar för mycket och inte gör som man blir tillsagd åker man ut...
Såg att Hasselblad och Öhman fick lite kritik av nån. Hasselblad gillar jag verkligen inte, tycker inte han borde spela elitseriehockey. kan han skjuta ett direktskott eller ett slagskott snabbt överhuvudtaget?
Det var inte mycket man fick se av MIF matchen på sporten, inte helt oväntat dock. Det var bara en massa snack om att FBK skulle slå poängrekordet, det verkade inte något särskilt att MIF hade vunnit själva matchen ens. När DIF slår FBK blir det genast stora rubriker, hur kan det komma sig ?
Miffo: reagerade på det också, men det var föga förvånande. När djurgården vinner så lyder rubrikerna " SM-Guldet kanske inte blir så lätt att hämta för Färjestad", "Mästarspel av dif" eller ngt liknande. man börjar vänja sig vid det och försöker inte lägga nån energi på det för det är inte lönt att bry sig...
Ja, är det inte märkligt så säg? Men glöm att du får någon av Journalisterna att erkänna att dom är stockholmifierade. När DIF slog Färjestad härom veckan blev det stora rubriker. "Nu fick Färjestad en minnesbeta - FÖR EN GÅNGS SKULL". Korttidsminnet är ovanligt snävt eftersom Modo just slagit laget två gånger i rad. Så visst. Räkna inte med några rubriker för att ni vann den här matchen. Sikta in er på Djurgården så blir det lite begravningsstämning i journalistkåreni stället.
Modo kommer på besög, vi ska ha en fin avslutning innan OS uppehållet nu, så jag har spelar vilt på bomben idag...
3,4 Mål för MIF 2,3 för Modo
Mitt grund tips blir 4-3, Linkan är het som fN just nu, tillsammans med Thure Mattsson o Hannula avgör han matchen...
Jag kommer dock missa de första minuterna, man håller på o tar sitt körskort ju, och måste köra mörker idag. Det är lag på detta nu, att på vinterhalvåret måste man köra mörker för att få ha sin uppkörning (sjukt), vilket jag har om typ en vecka...
Men kör jag riktigt fort kanske jag kan komma i tid ;p
Riktigt svårt att komma med nått stensäkert tips den här gången eftersom det har varit ett rätt långt uppehåll nu. Men jag drar väl till med ett resultat som känns rätt ok.
Ja äntligen sätter Elitserien igång igen. Har väntat ända sedan Sverige åkte ut ur OS turneringen. Tippar på 2-4 till MIF. Zetterberg gör Timrås enda mål :-)
Känns avslaget, innan slutspelet, eller hur? Viktigaste är att gubbarna får upp farten inför nämnda slutspel. Jag tror på högst två poäng ikväll, säg 3-4 efter straffar.
Mitt 2-4 gav bra utdeling så helt fel var ja ju inte men det är gammalt nu. Vad tror du om fortsättningen då? Hv71 v/s Mif ikväll blir en klar vinst för HV med 5-2 .
Nu blev förra amtchen försötd pga en massa skit som inte hör hemme på en ishockey rink. Men men, vi glömer, filmningar, felaktiga domslut, höga klubbor, övergrepp m.m.
Jag måste ju komma med ett hett tips inför matchen imorron...
Tipset inför lördagen är ett rätt säkert sådant.
MIF tar matchen imorron med 4-2. Jag tänker itne motivera varför, ni kommer sjlva få se det imorron, MIF kommer spela tätt bakåt i första och sen kommer man öka och öka, tillslut kommer inte ens domaren kunna stoppa oss.
MIF har allt att vinna imorgon så jag tror vi kommer få se full fart framåt snarare än att hålla tätt bakåt. Jag hoppas på att man kommer bänka Sandström för han verkar ju slöa ner hela laget.
Det är klart att man inte ska bänka Sandström.. Alla spelare behövs om man vill vinna SM-Guld.. Problemet MIF har haft är att man inte fått gång alla sina kedjor och ett minus på det är att Riihijärvi är skadad..... MIF måste sluta ta en massa utvisningar och börja spela klyftigt som de gjorde i första period mot HV i förra matchen.. Den kedja som de nu litar på är med Hannula så man kanske skulle moblera LITE inte för mycket i kedjorna med åtminstone så att man har snabba spelare som kan kontra..... //lars
Resultatet känns inte helt 100, men jag tror nog att vi vinner med 4-2.
Hannula, Hadelöv, Thure blir matchvinnarna idag.
15:30 smäller det.
Det är förjävligt att man inte kan se hela matchen, Canal+ sänder ju båda matcherna samtidigt på EN kanal !!! Eftersom Djurgården är i den andra matchen så kan vi nog förvänta oss massvis med hockey från Glöben idag. Det är förjävligt, vi borde klaga för så här ska det fan inte få gå till...
Tippar 3-2 till MIF efter straffar.
Hadelöv gör en mycket bra match och Hannula gör minst ett mål...