Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

Nubben tipskungen =)

Sv: Nubben tipskungen =)
Svårtippad match, men det gällar att vara positiv. FBK är ett mycket bra lag, speciellt på hemmaplan, men de är inte omöjliga.

Tippar 3-2 till MIF efter straffar.

Hadelöv gör en mycket bra match och Hannula gör minst ett mål...

Who the man !!!?

Vem är tippskungen egentligen gubbar o töser... ?

Vem var det som sa:

"Idag vinner MIF med 4-2 borta mot FBK" ???

Var det kanske jag ? ;)

Fy fan vad skönt !!!!!

Way to go, Nubben!

Klart, nu är man het igen...

Vänta bara på torsdag kommer ett nytt sten säkert tips

Nubben: Tackvare ditt tips tog jag en helgardering på matchen på Falcon-tipset=)

kan bli utvisad vid tekning. händer mycket sällan, men har hänt tidigare...
...när man schabblar för mycket och inte gör som man blir tillsagd åker man ut...

Såg att Hasselblad och Öhman fick lite kritik av nån. Hasselblad gillar jag verkligen inte, tycker inte han borde spela elitseriehockey. kan han skjuta ett direktskott eller ett slagskott snabbt överhuvudtaget?

hasselblad kan man inte klaga på idag, inga fel alls...

menar inte denna matchen utan i största allmänhet. men det är min åsikt och jag vet att alla tränare MIF haft har haft en annan åsikt.

När vi tog guldet -94 var han bra och fyllde en viktig funktion, men inte nu längre...

Nä, Hasselblad är kanske ingen höjdare, men nu har Mif de backar de har, och defensivt har han varit ok på sistone.

Det var inte mycket man fick se av MIF matchen på sporten, inte helt oväntat dock. Det var bara en massa snack om att FBK skulle slå poängrekordet, det verkade inte något särskilt att MIF hade vunnit själva matchen ens.
När DIF slår FBK blir det genast stora rubriker, hur kan det komma sig ?

Miffo: reagerade på det också, men det var föga förvånande. När djurgården vinner så lyder rubrikerna " SM-Guldet kanske inte blir så lätt att hämta för Färjestad", "Mästarspel av dif" eller ngt liknande. man börjar vänja sig vid det och försöker inte lägga nån energi på det för det är inte lönt att bry sig...

Ja, är det inte märkligt så säg? Men glöm att du får någon av Journalisterna att erkänna att dom är stockholmifierade. När DIF slog Färjestad härom veckan blev det stora rubriker. "Nu fick Färjestad en minnesbeta - FÖR EN GÅNGS SKULL". Korttidsminnet är ovanligt snävt eftersom Modo just slagit laget två gånger i rad. Så visst. Räkna inte med några rubriker för att ni vann den här matchen. Sikta in er på Djurgården så blir det lite begravningsstämning i journalistkåreni stället.

Mif är bäst och det blir vinst mot hv71 vad annars oj vet du laget ikväll mitt mail är [email protected]

x-avier

Jag kan bara säga som så här , det kan å in, mitt tips kommer senare under dagen när jag har lite inside information om laget o så...

Men håll ut det kommer, jag lovar...

Då är tiden inne för mitt tips... Jag har dock inte varit på isstadion idag så något insidetips kan det ju itne räknas som då ;)

Men här kommer det iaf :

3-2

Vårda det väl gott folk...

Nu bär det av till match...

O idag får den fan bli rejält tryck inne i ladan, mot AIK svängde det till rejält, nu kan vi inte släppa på trycket...

Alla ni som sitter i näheten av Malmö o läser detta (som inte ska till matchen), fy skäms på er !
Ni ska vara på matchen ju !

Det är ju en självklarhet...

jo, skulle vatt där om det inte var så att tillökning väntar när som helst.

Har lite långt till Malmö tyvärr. 100 mil :-(

inte inom gångavstånd, precis, miffo:)

Här kommer det pojkar och flickor...

Tipset för den här dagen ser ut som följer:

MIF - Luulää
4 2

Stabilt målvaktsspel från "Hade" och ett bra Powerplay gör så att vi vinner den här matchen, trots att Luulää är taggat till tänderna...

Tippar 5-2 till MIF och Jeppe fortsätter göra mål...

Hoppas det slår in, Nubben. själv tippar jag 3-3. eller kanske 13-3? Med Mif vet man aldrig.

Tjosan !
Då är det match ikväll igen, SKÖNT !!!

Modo kommer på besög, vi ska ha en fin avslutning innan OS uppehållet nu, så jag har spelar vilt på bomben idag...

3,4 Mål för MIF
2,3 för Modo

Mitt grund tips blir 4-3, Linkan är het som fN just nu, tillsammans med Thure Mattsson o Hannula avgör han matchen...

Jag kommer dock missa de första minuterna, man håller på o tar sitt körskort ju, och måste köra mörker idag. Det är lag på detta nu, att på vinterhalvåret måste man köra mörker för att få ha sin uppkörning (sjukt), vilket jag har om typ en vecka...

Men kör jag riktigt fort kanske jag kan komma i tid ;p

Åtta spelare i Malmö IF har fått ett bistert besked. Tillsammans skall de betala 20 miljoner kronor ytterligare i skatt...

klicka på länktips !

Dags för match ikväll...

Riktigt svårt att komma med nått stensäkert tips den här gången eftersom det har varit ett rätt långt uppehåll nu. Men jag drar väl till med ett resultat som känns rätt ok.

2-5

MIF vinst...

Ja äntligen sätter Elitserien igång igen. Har väntat ända sedan Sverige åkte ut ur OS turneringen.
Tippar på 2-4 till MIF. Zetterberg gör Timrås enda mål :-)

Känns avslaget, innan slutspelet, eller hur? Viktigaste är att gubbarna får upp farten inför nämnda slutspel. Jag tror på högst två poäng ikväll, säg 3-4 efter straffar.

Tänkte att nu har det gått dåligt två matcher i rad, kan mitt uteblivna tippande ha något med det att göra ? ;)

Det ka nitne skada iaf, så imorron kommer det ett nytt hett tips, som ni alla har väntat på , Sundis, Nek97raj och alla ni andra...

låter det ok ? =)

Låter bra, Nubben, för nu är goda råd dyra! Själv törs jag knappt tippa, men va fan, jag säger 3-4.

Ja tror att d blir 3-5 om Ola Nilsson står i kassen

I vilket fall krävs en enorm arbetsinsats, HV måste stoppas i mittzonen med hög forechecking.

HEJ nek97raj !

Mitt 2-4 gav bra utdeling så helt fel var ja ju inte men det är gammalt nu.
Vad tror du om fortsättningen då?
Hv71 v/s Mif ikväll blir en klar vinst för HV med 5-2 .

Vad tror du om det?

Hallå Kalle,
vänd på sifrrorna.

Haloj alla glada människor !

Ikväll ska det avgöras, jag tror stenhårt på en enkel sak, vinner MIF idag, då går MIF till semi, vinner Hååve, ja då är säsongen slut för vår del...

Så ikväll blir det en enormt tuff, tät och jämn match. Den går till sudden, frågan är bara vilket lag som avgör där, mitt tips får bli så här:

3-3 (efter ordinarie tid)

Sen avgör MIF 5:22 in på förlängningen, 3-4 vinst för MIF...

Vad sägs ?

Nubben, finns bara en sak att säga: forr javla bra!
Håller med om analysen, förlust idag, så får man inrikta sig på fotbollssäsongen istället.

jag tippar 3-4 efter ordinarie tid, Mattsson klipper in 4-3 två minuter före full tid.

Varför går det inte att komma in på HS via MIFREDHAWKS.com?????

När jag skrev in mitt lösen o allt här så stod d att jag var online på senast inloggad men jag kunde inte komma in på gästböckerna????Varfö??!!

Nu blev förra amtchen försötd pga en massa skit som inte hör hemme på en ishockey rink. Men men, vi glömer, filmningar, felaktiga domslut, höga klubbor, övergrepp m.m.

Jag måste ju komma med ett hett tips inför matchen imorron...

Tipset inför lördagen är ett rätt säkert sådant.

MIF tar matchen imorron med 4-2. Jag tänker itne motivera varför, ni kommer sjlva få se det imorron, MIF kommer spela tätt bakåt i första och sen kommer man öka och öka, tillslut kommer inte ens domaren kunna stoppa oss.

MIF har allt att vinna imorgon så jag tror vi kommer få se full fart framåt snarare än att hålla tätt bakåt. Jag hoppas på att man kommer bänka Sandström för han verkar ju slöa ner hela laget.

Det är klart att man inte ska bänka Sandström..
Alla spelare behövs om man vill vinna SM-Guld..
Problemet MIF har haft är att man inte fått gång
alla sina kedjor och ett minus på det är
att Riihijärvi är skadad..... MIF måste sluta ta en massa
utvisningar och börja spela klyftigt som de gjorde i
första period mot HV i förra matchen..
Den kedja som de nu litar på är med
Hannula så man kanske skulle moblera LITE
inte för mycket i kedjorna med åtminstone så att man har snabba
spelare som kan kontra.....
//lars

Blire nått inför match idag?

mvh

Tipset blir en seger för MIF idag....

Resultatet känns inte helt 100, men jag tror nog att vi vinner med 4-2.

Hannula, Hadelöv, Thure blir matchvinnarna idag.

15:30 smäller det.

Det är förjävligt att man inte kan se hela matchen, Canal+ sänder ju båda matcherna samtidigt på EN kanal !!! Eftersom Djurgården är i den andra matchen så kan vi nog förvänta oss massvis med hockey från Glöben idag. Det är förjävligt, vi borde klaga för så här ska det fan inte få gå till...

Nubben

trist är att du verkar få rätt oxå... sedan försnacket började för 20min sedan har det mer eller mindre varit enbart DIF snack som vanligt..

Och det är just DIF matchen de börjar sända... OVÄNTAT? nope!

8min spelade i matchen DIF-VF och inte ett ljud från MIF matchen än så länge.... Hur långt har det spelats i Jönköping?

40min sändning 1min MIF..resten DIF hmm

08.33 0 - 1 EQ MIF 51. HANNULA, Mika

men inte ett ljud om det på C+

Jo nu kom det ett pling i rutan..

här stannar man hemma för att se MIF på C+ istället för att åka och fira brorsan... och får man se nått av matchen?

Åhh Sandström är med...

utvisad :(

Vi får väl hoppas på att Frölunda stänker in 5-0 så snabbt som möjligt, då kanske de byter till Jönköping!

Men titta de kan visa från MIF matchen..

Hannula kommer från tekningscirkeln åker in i slottet och sprätter in pucken enkelt bakom Liv...

sen tillbaka till DIF matchen igen... 1.10 från MIF och resten från 08... undrar vad Gone ska skylla på nu.?

12.17 2 min HV71 76. DAVIDSSON, Johan HOLD

In med Hannula igen så kommer 2:an.

Någon som vet hur det är med Riihijärvi? Han är väl inte me didga heller...

« · 50875 · »