Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

Nubben tipskungen =)

Sv: Nubben tipskungen =)
Han är ryggskadad.... skulle man vinna idag så är det ändå inte säkert att han kommer att spela mer i detta slutspel.
Man har testat honom före matchen idag, men verkar inte som om ryggen höll tyvärr

Skott i ribban av Pettan precis..

MIF tar över matchen mer och mer enligt Sylvegård.

1-1 ett riktigt skitmål av Hv...

Ottosson skjuter på Hadelövs klubba och upp i luften och efter viftande av Öhman på mållinjen så går pucken in i mål..

Hade det varit omvänd situation så hade pucken säkert fastnad på mållinjen eller tagit i ribban... 1min kvar nu

Det är bara att åka med full fart och rakt emellan Öhman o Hasselblad. Hadelöv var bra nära att rädda friläget med klubban.

Ja Hasselblad hann inte med.. och Öhman åkte bara omkring och gled... men Hadelöv hade i vanlig ordning inte marginalerna på sin sida... ingen Liv tur där inte.

LG Jansson "Malmö-backarna spelar hårt, på gränsen till brutalt".
Äntligen lite grand av gamla Mif-takter. Ska man falla, ska man göra det med flaggan i topp!

20.28 2 - 1 EQ HV71 22. ESBJÖRS, Jonas
(76. DAVIDSSON, Johan)

inget visat än på C+.... blir så less!

Fy fan vad billigt... hade MIF haft ett försvar hade man lett med 1-0 fortfarande... ingen som gör nått mot målen!

Bara att åka fram till Hadelöv släppa pucken till en medspelare som bara har att lägga in pucken!

21.50 3 - 1 EQ HV71 50. PAVLIKOVSKY, Richard
(9. OTTOSSON, Peter)
20.28 2 - 1 EQ HV71 22. ESBJÖRS, Jonas
(76. DAVIDSSON, Johan)

så jävla värdelöst! Tacka vet jag Lillis/Wikegård som hade som motto hård spel med full fart under skridskorna och OFFENSIVT jämtemot det som uppvisas nu... defensivt feglir och det med ett försvar som läcker som ett såll.... usch!

Hur gick det till, 3-1 inte sant, hann ju knappt blinka. skit. Såg äckelmålen precis, backar som inte hinner med, får väl möta med mer aggresivitet istället.

Här sparkar man Lillis/WIkegård och anställer Bäckman/Gunnar för att få fart på laget.. vad händer?

Jo man gör en SÄMRE säsong i elitserien än vad man gjorde under sista säsongen med Lillis/Wikegård i båset... då man tog en 5:e plats och gick till semi...

Sånt kallas för fingertoppskänsla!

Ja, så får det inte gå till. Nu är det ju bara att ösa på!

Verkligen stefan. öppen gata. Var så god och kom fram och skjut.

Jo, men 10-10 i skott i första, det kan ju inte ha varit så defensivt

Precis Otaria..

inte ofta jag blir så less som jag är nu på MIF.. slår man inte ett Hv71 i en kvartsfinal då har man inte i ett slutspel att göra det är min åsikt och då är inte Hv på något sätt dåligt..

Det visar bara hur dåligt MIF är... oavsett tränare, och jag anser ändå att MIF är ett BÄTTRE LAG i år jämfört med förra säsongen... Peter Andersson är klasser bättre än Jakobsson, Lundberg är defensivt bättre än Tornberg.. Majic är sämre än Staal offensivt men en grym kämpe..

Tror dock att MIF kan vända detta, de måste ligga på HIVs backar mer,

Stefan, vi får hoppas på bättre värvningar till kommande säsong...
Sedan är det väl så att Bäckman har en defensiv syn, men med bättre spelartrupp (lite speedigare backar) så kan spelet vara tilltalande även med defensiv grundtaktik.

nek97raj

självklart kan man fortfarande vända detta.... men då håller det inte att försvaret försvinner och bjuder HV på kryssningar fram och tillbaka i MIFs försvarszon som de gjort på HVs 3 mål idag.. och då är det drygt halva matchen kvar att spela..

Försvaret ser bara värre och värre ut..

Alla andra lag i Elitserien höll nollan minst en gång... MIF har fortfarande INTE hållit nolla in år...

nek97raj

om man har ett dåligt försvar som inte riktigt hänger med i svängarna då är ett defensivt spel helt åt skogen.

Anfall är bästa försvar... speciellt om svagheterna är i defensiven.
Tjänstefel att då spela defensiven först anfall sedan

Tränarna verkar fortsätta med coachning a´la Hardy dvs stå med armarna i båset och låta femmorna rulla..

Går fortfarande runt på 4 femmor trots att att man behöver toppa laget.. vad hjälper det MIF i morgon att man gick runt på fyra femmor när man förlorar idag?

Håller med, Stefan, jag hade hoppats att man skulle stressa HIVs backar bättre, man måste förhindra att de kommer med fart genom mittzonen.
Men, tycker du att Bäckman är en dålig tränare?

Dålig tränare är han absolut inte..

men han verkar inte ha det där rätta engagemanget för MIF som det ser ut... i MoDo, Färjestad, AIK så är man van att se en Bäckman som gormar och skriker och ALDRIG är nöjd seger som förlust... i MIF så är han nöjd trots förlust efter förlust..

När man inte har något att förlora utan måste satsa framåt för att vända matchen och bara en femma fungerar måste man TOPPA laget och spela de bästa inte fortsätta rulla på 4femmor..

Och värt att tillägga är att jag är en av dem som INTE ville se Bäckman i MIFs bås..

Det låter verkligen oroväckande, den bild du målar upp.
Jag tycker inte det varit ngn harmoni i MIF sedan Lahtinens tränartid, jo, kanske säsongen 99/00 då. fattar egentligen inte varför man sparkade Lundh/Wikegård, där fanns engagemang iaf.

Hv leker med MIF, Hadelöv som räddar MIF.

Fattar inte hur man tänker i båset eftersom man inte toppar laget, ändrar i femmorna...

Hv tillåts göra vad dem vill, hur jäkla lätt som helst.... på snäppet som om till och med jag hade lekt med MIF idag och då kan jag inte ens åka skridskor... men det kan inte MIF försvaret heller tydligen

Att man sparkade L/W var för att Percy och INGEN annan var missnöjd med resultaten 8,5,5 i serien och semi, kvart, semi

nu blir det 6:a i serien, kvartsfinal och en betydligt sämre säsong spelmässigt..

Pelle Gustafsson helt ren men Hadelöv spikade igen

Percy borde sköta det han är bra på, ekonomin, och överlåta det andra åt expertisen.
Ja, dumt att sparka Lundh & Wikegård,

6sek kvar... stökigt runt Liv nu

Två hv-spelare ut..
1 mif-spelare ut.. Peter Andersson

dvs powerplay för MIF.

notera att Hadelöv har sämst målvaktsstatistik av alla målvakterna i slutspelet..... beroende på ett obefintligt försvar

de backar som kan få fortsatt förtroende: Norgren, Lundberg, Andersson, Petrasek. Blanda upp dem med 4-5 skridskistarka backar.

Verkligen svettiga räddningar av Hadelöv. Vill också se mer aktivitet i båset, vilken kedja presterar jo Hannula-k igen, skulle ha varit utvisning på hv-spelare. Matcha dem ännu hårdare nu.
Ok det blev PP nu. ja ja 10 sek kvart, typiskt att få det nu.
Ang. Bäckman Gunnar så tror jag nog att det kan bli bra nästa säsong, om mif satsar på värvningar som bidrar med fart, fast jobbigt att hela tiden tänka nästa säsong då så.

Notera att MIF kunde ha haft spelare som: Björn Nord, Thomas Johansson, Per Eklund idag..... men tackade nej pga ekonomin

Istället värvades: Musakka, Due-Boje, Linkan

vad hade ni valt?

Retorisk fråga, Stefan! MIF har blivit en klubb för återvinning...

Hellre lyfta våra juniorer så klart, fast det kommer ju sex juniorer till nästa säsong.

Andra spelare man kunde ha fått och tackat nej till är bla.

Nils Ekman då i Finland (motivering: var dålig när vi scoutade honom för några år sedan)

Mattias Weinhandl (motivering: vi vet inte vem han är), när man sedan fick upp ögonen för honom så var det för sent...

Otaria 6juniorer?

Sandström
Ola
Due-Boje
Musakka
Burra
Lundberg
Pettan
Majic

är det nått mer kontrakt som går ut? Annars betyder det att två spelare kommer att värvas... och därav 1målvakt Robert Borgqvist? och en back Petri Liimatainen? sen stänger butiken..

ajajaja det låter illa det.

jasså inte?

Om Pettan slänger iväg pucken 3ggr från egen zon och pucken går på mål så räknas det som skott..

Säg att Crippe gör samma sak 2ggr vips 5skott på mål

Stefan, Lundberg och Pettan blir kvar. De hittar ingen bra ersättare, Limatainen, kanske.
Pettan mål!!!!

Dessutom har tre spelare optionsår där båda parterna kan bryta efter denna säsongen, nämligen: Linkan, Hammar och Hannula. Den sistnämnde måste man se till och behålla annars har vi inte mycket till spelare kvar...

Hammars kontrakt går väl ut, osäkert om han kommer att bli kvar.
Två värvningar ja, Limatainen, Rudslätt, Sourso någon av dem?
nej fokus på matchen nu, nervöst. VILL INTE FÖLORA.

Nu måste Rådbjerg ta för hakningar solklara sådana av hv.

Mattsson drar på sig en onödig utvisning i vanlig ordnign

Omvänt typiskt.

Är du säker på att Linkan, Hammar och Hannula har optionsår de själva kan bryta?

I Linkans fall har jag för mig att det var MIF som kan bryta... men nått att Hammar och Hannula har optionsår hade jag ingen aning om... Fick info om att hannula skrev på ett rakt 2års kontrakt inte 1+1

9min kvar nu....

4-2 Pavlikovksy

NEEJ

Har inte heller hört om deras optionsår.

Säsongen är väl över nu!

Jo, jag läste att Hannula hade 1+1 med Mif på redhawkssuport.com någon gång. Hoppas att man har fel. Hammar och Linkan får de gärna kicka. Hur dålig har inte de varit.

Tur att det finns supportrar som har det värre som Djurgårdssupportar...

Djurgården torskade idag med 4-0 hemma, i förrågr med 3-0 hemma och även första matchen i Göteborg med 3-0... 3matcher utan mål!

« · 67137 · »