Han är ryggskadad.... skulle man vinna idag så är det ändå inte säkert att han kommer att spela mer i detta slutspel. Man har testat honom före matchen idag, men verkar inte som om ryggen höll tyvärr
Ja Hasselblad hann inte med.. och Öhman åkte bara omkring och gled... men Hadelöv hade i vanlig ordning inte marginalerna på sin sida... ingen Liv tur där inte.
LG Jansson "Malmö-backarna spelar hårt, på gränsen till brutalt". Äntligen lite grand av gamla Mif-takter. Ska man falla, ska man göra det med flaggan i topp!
så jävla värdelöst! Tacka vet jag Lillis/Wikegård som hade som motto hård spel med full fart under skridskorna och OFFENSIVT jämtemot det som uppvisas nu... defensivt feglir och det med ett försvar som läcker som ett såll.... usch!
Hur gick det till, 3-1 inte sant, hann ju knappt blinka. skit. Såg äckelmålen precis, backar som inte hinner med, får väl möta med mer aggresivitet istället.
Här sparkar man Lillis/WIkegård och anställer Bäckman/Gunnar för att få fart på laget.. vad händer?
Jo man gör en SÄMRE säsong i elitserien än vad man gjorde under sista säsongen med Lillis/Wikegård i båset... då man tog en 5:e plats och gick till semi...
inte ofta jag blir så less som jag är nu på MIF.. slår man inte ett Hv71 i en kvartsfinal då har man inte i ett slutspel att göra det är min åsikt och då är inte Hv på något sätt dåligt..
Det visar bara hur dåligt MIF är... oavsett tränare, och jag anser ändå att MIF är ett BÄTTRE LAG i år jämfört med förra säsongen... Peter Andersson är klasser bättre än Jakobsson, Lundberg är defensivt bättre än Tornberg.. Majic är sämre än Staal offensivt men en grym kämpe..
Stefan, vi får hoppas på bättre värvningar till kommande säsong... Sedan är det väl så att Bäckman har en defensiv syn, men med bättre spelartrupp (lite speedigare backar) så kan spelet vara tilltalande även med defensiv grundtaktik.
självklart kan man fortfarande vända detta.... men då håller det inte att försvaret försvinner och bjuder HV på kryssningar fram och tillbaka i MIFs försvarszon som de gjort på HVs 3 mål idag.. och då är det drygt halva matchen kvar att spela..
Försvaret ser bara värre och värre ut..
Alla andra lag i Elitserien höll nollan minst en gång... MIF har fortfarande INTE hållit nolla in år...
Tränarna verkar fortsätta med coachning a´la Hardy dvs stå med armarna i båset och låta femmorna rulla..
Går fortfarande runt på 4 femmor trots att att man behöver toppa laget.. vad hjälper det MIF i morgon att man gick runt på fyra femmor när man förlorar idag?
Håller med, Stefan, jag hade hoppats att man skulle stressa HIVs backar bättre, man måste förhindra att de kommer med fart genom mittzonen. Men, tycker du att Bäckman är en dålig tränare?
men han verkar inte ha det där rätta engagemanget för MIF som det ser ut... i MoDo, Färjestad, AIK så är man van att se en Bäckman som gormar och skriker och ALDRIG är nöjd seger som förlust... i MIF så är han nöjd trots förlust efter förlust..
När man inte har något att förlora utan måste satsa framåt för att vända matchen och bara en femma fungerar måste man TOPPA laget och spela de bästa inte fortsätta rulla på 4femmor..
Det låter verkligen oroväckande, den bild du målar upp. Jag tycker inte det varit ngn harmoni i MIF sedan Lahtinens tränartid, jo, kanske säsongen 99/00 då. fattar egentligen inte varför man sparkade Lundh/Wikegård, där fanns engagemang iaf.
Fattar inte hur man tänker i båset eftersom man inte toppar laget, ändrar i femmorna...
Hv tillåts göra vad dem vill, hur jäkla lätt som helst.... på snäppet som om till och med jag hade lekt med MIF idag och då kan jag inte ens åka skridskor... men det kan inte MIF försvaret heller tydligen
Verkligen svettiga räddningar av Hadelöv. Vill också se mer aktivitet i båset, vilken kedja presterar jo Hannula-k igen, skulle ha varit utvisning på hv-spelare. Matcha dem ännu hårdare nu. Ok det blev PP nu. ja ja 10 sek kvart, typiskt att få det nu. Ang. Bäckman Gunnar så tror jag nog att det kan bli bra nästa säsong, om mif satsar på värvningar som bidrar med fart, fast jobbigt att hela tiden tänka nästa säsong då så.
Sandström Ola Due-Boje Musakka Burra Lundberg Pettan Majic
är det nått mer kontrakt som går ut? Annars betyder det att två spelare kommer att värvas... och därav 1målvakt Robert Borgqvist? och en back Petri Liimatainen? sen stänger butiken..
Dessutom har tre spelare optionsår där båda parterna kan bryta efter denna säsongen, nämligen: Linkan, Hammar och Hannula. Den sistnämnde måste man se till och behålla annars har vi inte mycket till spelare kvar...
Hammars kontrakt går väl ut, osäkert om han kommer att bli kvar. Två värvningar ja, Limatainen, Rudslätt, Sourso någon av dem? nej fokus på matchen nu, nervöst. VILL INTE FÖLORA.
Är du säker på att Linkan, Hammar och Hannula har optionsår de själva kan bryta?
I Linkans fall har jag för mig att det var MIF som kan bryta... men nått att Hammar och Hannula har optionsår hade jag ingen aning om... Fick info om att hannula skrev på ett rakt 2års kontrakt inte 1+1
Jo, jag läste att Hannula hade 1+1 med Mif på redhawkssuport.com någon gång. Hoppas att man har fel. Hammar och Linkan får de gärna kicka. Hur dålig har inte de varit.
Man har testat honom före matchen idag, men verkar inte som om ryggen höll tyvärr