Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Nyförvärv!!!

« · 546678 · » Till forumet


Sv: Nyförvärv!!!
Nubben:

Men då är ju frågan i så fall varför han skulle välja Malmö nu när laget inte ens spelar i den högsta serien?
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
MrRedhawks: Stämmer, nu är det ju bara o se om det rinner ut i sanden eller om det "för en gångs skull" verkligen blir så att vi får hit Corey.

Man har varit o ryckt i honom tidigare nämligen...
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Corey Hirsch ska vara aktuell för Malmö. och Mäkiaho ska vara muntligt överens med Malmö enligt sydsvenskan idag...
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Janne är en härlig kille, men ja.. det finns ju bättre killar att ha på isen. Men men, Janne är alltid välkommen som en utfyllnadsspelare. Men inget mer dock.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Jag säger HÄRLIGT till att Hammar stannar. Hade jag varit sportchef för ett Mif som just trillat ner i soprummet hade jag också signat Hammar. Får han chansen kommer han tokdominera i Allsvenskan, som han alltid gör.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
MrRedhawks: Det går väl att kombinera Hammar och Jens Nielsen är två vitt skilda spelartyper. Båda behövs. Hammar hade troligtvis inte fått kontrakt om vi skulle spelat i ES men i på alssvensk nivå tror jag faktiskt att han håller.Nu tror jag inte att vi kan signa Jens Nielsen för vad jag har läst så är han på väg till en dansk klubb.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Danne_l:

många spelare har lämnat skutan, men enda spelare som man riktigt ville ha kvar av dem var Frans Nielsen samt David Petrasek ändå och Lilja vs Petrasek är nog en ganska fin ersättare iaf.

Nielsen behövs dock ersättas och lär säkert så göras nån gång =)

Hannula bör inte vara så svår att ersätta med tanke på hur han spelade den gågna säsongen.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
nek97raj: håller helt med dig......jag hade hellre sett Jens Nielsen än Hammar
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
MrRedhawks: Varken Norgren eller Hammar är väl nått att hänga i julgranen...
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Nubben:

Hur ser ni annars på läget i laget så här långt?
Många av de bättre spelarna har ju lämnat alternativt slutat och ingen av de nya känns väl direkt som någon frälsare. Är väl Lilja då kanske, men han är ju knappast någon gubbe man bygger ett lag kring.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Nubben: Han är en krigare som ger 100%. men jag tycker att vi redan har spelare i den kalibern redan, men tyvärr så tvingas man dras med hammar en till säsong.

det kan vara så att man kanske inte hittar någon bättre och då är det ILLA......

Vi ska tillbaks, Hammar ska spela i 4:dje linen helt klart.....
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Janne Hammar har iaf fått nytt kontrakt nu...

Vet inte riktigt vad jag tycker om det, varken kanon eller kalkon?
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Stefan: Det var JUST därför som killen inte räknades som EN förstärkning och en annan togs in!
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
padda88:

Självklart producerade han inte så som man önskat, men hur många gjorde det i MIF den gågna säsongen tex?
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Magnus, Stefan och Danne l: Okej jag uttryckte mig kanske lite överdrivet där, men vi kan väl komma överens om att killen inte producerade som önskat i alla fall? Det beror säkerligen på matchoträningen, men det är ändå kul o se att en spelare "från mif" spelar i Usas första line!
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
padda88: Jag tyckte inte Park vare värdelös. Tillsammans med McLean bäst av de fem nordamerikaner vi hade i laget undert säsongen. Jag fattade aldrig varför han fick lämna och definitivt inte med tanke på att Mowers ersatte honom.

4 poäng på 9 matcher och +2. Jämför med:
McEachern 1 poäng på 6 matcher (ES) och -4
McLean 13 poäng på 38 matcher och +/-0
Mowers 2 poäng på 9 matcher och -1
Deleurme 3 poäng på 18 matcher och -11

Säger som Stefan, hade vi haft Park hela vägen hade han varit inne i spelet och riktigt bra i Kvalserien.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
padda88:

va konstigt då, vad begär man av en matchotränad spelare? Att dem skall gå in och dominera sönder motståndarna?

Richard Park är ingen Mario Lemieux eller Peter Forsberg precis som klarar av att göra underverk.

Hade MIF bara gett Park tid så hade hans sejour i MIF säkert blivit bra mycket bättre också.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
padda88:

Nja. Han var bra innan perioden hos er också. Sen kanske det inte var så jätteupplyftande att spela i just Malmö i år...
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Har ni sett? Richard Park spelar i USAs första line! Helt otroligt. Han måste ha utvecklats något helt otroligt på senaste tiden för när han var med oss var han ju totalt värdelös!
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Toni Mäkiaho är på till klubben........
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
MrAce: Jo jag har skrivit det
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!

MrRedhawks:

Är inte Dieter Kalt klar för Salzburg?

Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
wille: Det är lätt att överreagera i stundendens besvikelse! Alla malmöfans är inte likgiltliga heller. Lycka till i ES!
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
MrRedhawks:

Jag vet mycket väl vem Korhonen är, men vet likväl att Pasi Nurminen är en bättre målvakt också.

Likaså Tim Thomas tex.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Ingen Dieter Kalt i Malmö tröjan nästa år......om man ska tro European Hockey.net
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
DIForever: Om du hade sett han hantera pucken i sargerna och bakom mål så hade du inte sagt så. Han har många ggr tur att det inte blir fler baklängesmål än vad det blir. Jag är faktiskt inte så speciellt imponerad utav Pasis målvaktsspel och det vet jag fler som också tycker. Han fixade till i kvalserien ensamt att fixa 4 poäng till Brynäs. Och det är inte bara dom utan i andra matcher. Håller han sig i mål så är han bra men han skall inte tro att han är som Broedeur som är sagolik med klubban. När Pasi gick ut och skulle passa pucken så träffade ha motståndarna till 70 %.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
MrRedhawks:

Jag skulle nog inte säga att Nurminen och Korhonen är ungefär lika bra, Nurminen är klart bättre. Nurminen lyckades ju bra i NHL t.ex., riktigt så långt har inte Korhonen kommit.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
padda88: Klart som fan jag är ledsen att han valde er före oss, han är ju en asbra spelare som vi skulle behövt.

Och ok jag kanske är dåligt påläst i sammanhanget, men vad jag förstog så var det någon i Malmöfans som offentligt sa att Lilja inte var välkommen tillbaka.
Det kan ju iofs som vanligt ha med kvällstidningarnas förmåga att bre på lite extra att göra....=)

Som sagt, jag får gratulera till en kanonspelare. Han kan bli guld värd för Malmö!
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Stefan: bara som du vet ¨å är Korhonen en klass målvakt. han är ungefär som Nurminen
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
MrRedhawks:

Självklart så kommer det att kosta mer att få en "klasspelare" till ett Allsvenskt lag, men frågan är om Korhonen är rätt person för dem pengarna, finns säkert fler och bättre målvakter lediga (även om jag inte vet vilka som finns tillgängliga) för dessa pengar.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Stefan: Om man nu verkligen vill försöka få Korhonen att välja Malmö så får man nog försöka locka han med den här sortens summa. sen så tycker jag det är riktigt grymt om dom nu får han vill säga
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
MrRedhawks:

jo läste den artikeln, Korhonen skulle vara ett bra nyförvärv till målvaktssidan. Frågan är bara om han är värd de summor som nämns.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
läs om Korhonen........
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Hadelöv till Skellefteå?? Marcus Korhonen till MALMÖ???
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
wille: Bull shit

Många som inte visste hur allt låg till. När de fått höra fakta så tystnade kritikerna.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
wille: Var nu inte lessen för att han valde oss före er!
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
wille: De flesta var besvikna, ja. Men lika mycket på ledningen som gav Lilja ett skambud. Sen var det dåligt av Lilja att gå till ett annat ES-lag eftersom han tränat med Mif hela sommaren (som vanligt).
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Nubben: "Lilja är en skånepåg rätt o slätt. Malmö är hans lag."
Så lät det minsann inte förra säsongen när Kung Lilja valde Mora. Då var han av Malmös fans aldrig mer välkommen till Malmö. Varför vill ni ha honom nu? Kan det ha något att göra med att ni åkte ner i allsvenskan och får lov att be alla, som kan hjälpa er, på era bara knän?! Snacka om att vända kappan efter vinden...
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
svennis: Han har nog spelat i både Leksand och i nåt Schweiziskt andradivisionlag denna säsongen.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
padda88: Jag menade Jens Nielsen. Han har spelat i Danmark senaste säsongen.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
svennis: Ja, det var han jag menade. Jag har nog blandat ihop dem lite grann:) Vilken Jens menar du då?
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
padda88: Inte vad jag vet. Den enda som heter Jens som har gått till HV är Karlsson från Frölunda.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
svennis: Sant, men HV har väl värvat Nielsen?
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
padda88: + en bra målvakt. Jens Nielsen hade inte heller suttit fel. Då hade vi haft 2 playmakers. Då hade vi kanske haft 2 bra power-play uppställningar.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
svennis: Tänk om vi hade lyckats knyta till oss han, jussi och Nyström:) Vi hade ju haft ett fullt fungerande ES-lag!
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
MrRedhawks: Även Dieter Kalt är aktuell enl hockeycentralen. Spelarstatstik 04/05:
52 matcher
30 mål
34 assist
58 utv min
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Peter Carsparsson verka vara extremt nära en övergång till Malmö nu..läs länk
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Nubben: HEhe ge mej... hur gör man då??
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
mok: Men asso herre gud. Nu får du ge dig ;)

Har jag nånsinn sagt att Lilja bara går till klubben om betalar mest? Nej tävrt om. PEngar spelar stor roll. Men inte allt, att ens klubb inte litar på en och vill satsa på en, medans en annan vill... Då är det klart att det kan väga över.
Kommentera

Sv: Nyförvärv!!!
Nubben: Men går man till den föreningen som betalar mest pengar hela tiden tycker inte jag kan man tala om klubbkänsla.

Sen e det kanske lite att ta i att jämföra med våra jobb eftersom vi inte är fostrade och upplärda på samma ställe. Sen kan jag faktiskt inte påstå att jag skulle byta jobb bara för att jag får lite mer pengar, finns andra saker som spelar in.
Kommentera

« · 546678 · »