Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

sann supporter!

sann supporter!
Måste bara säga som en sann supporter att trots att det gick som det gick:

Vad som än sker, vi kärlek ger, vi kommer alltid att älska er! MIF

ses till nästa säsong!

/Jönsson

Sv: sann supporter!
Som jag ser det så är det många pusselbitar som måste falla på plats inför nästa säsong. Dels så måste MIF gör rätt värvningar, inte några gamla sega gubbar som har gjort sitt redan. Jag tycker också att man kan prova på några relativt okända spelare så som många andra elitserielag har gjort. Det går inte hela tiden att köpa superstjärnor och tro att laget ska fungera tillsammans. Visst är det bra med rutinerade spelare men det får inte gå till överdrift som det har gjort denna säsong.
Det är skönt att Sandström äntligen lägger skridskorna på hyllan för han har verkligen inte gjort mycket för MIF, nu kanske han kan öppna en plats åt Frans Nielsen eller någon annan junior.
Ut med spelare som Due-boje och Johan Norgren, men samtidigt måste vi kunna ersätta dessa spelare först. Som jag ser det så är Petrasek och Andersson våra mest stabila backar och de bör vara kvar även nästa år. MIF behöver 3-4 backar av hög klass för att kunna konkurrea med topplag som Modo,HV71 och FBK.
Jag hoppas verkligen inte man går och köper gamla rävar inför nästa säsong,det är nog det sämsta som MIF kan göra i detta läge.

« · 67256