Malmö Redhawks

24628 inlägg · 2625 ämnen

Silly seasong =)...

« · 741637 · » Till forumet


Sv: Silly seasong =)...
Tjaba alla MIF:are...

Trist som faan det där med Tomik om det är sant! Men som någon skrev, accepterar inte karln spelsystemet så är det bara att packa trunken!

Går ju för f..n inte ha en överbetald kärring som springer omkring å gnäller i truppen!

Ni klarar er fint i vinter utan honom! Vi klarar oss utan Jonte också!!

Lycka till så syns vi i ladan!!

SAIK
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
Nubben:


Har kollat lite å lagt märket till en sak.. Är en från Skellefteå som skrivit artikeln.. SAIK nästa eller så är det rent av lögn alltihopa.. men som sagt.. lämnar nu Tomik så har man plan B å då lär vi få se en ersättare snabbt..

Match ikväll mot Salzburg.. årets första förlust ?? .. grabbarna har tränat hårt..
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
MrRedhawks: Håller med dig fullständigt.Vem kände till Lupaschuk innan han kom till Mora?Tror inte det var många som gjorde det.Passar denna killen i Ostens system så kan han mycket väl överraska positivt.
Man kan kanske göra en annan jämförelse.När Timrå värvade Lindman så hade han inte heller någon större meritlista men gjorde succe.
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
Ang backen som testar så tycker jag att de som gnäller över honom ska sluta.. vi vet ej vem det ej å han ska då få en ärlig chans att visa precis som alla andra spelare.. bara för man ej har ett kännt namn eller en bred merit lista så innebär det inte att han ej kommer lyckats i Malmö..

Så mitt svar till backen är att han ska få en ärlig chans precis som alla andra... Tryout é alltid bara tryout kontrakt.. fattar inte att de flesta börja skrika bara för det.. nu är det inte många på detta forumet som gör det men man har ju läst på andra.. nämner ej namn på forumen..
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...

FEL länk sorry.... ta gärna bort de förra inlägget...

Malmö testar okänd slovakback

Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
MrRedhawks: aha ok!!
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
Uddan: På svar på din fråga så är det med 99% NEJ,, vår forwards sida är fyllt nu i och med värvningen med Nederost
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
Kommer Manderville å spela för er? Nån som hört nåt?
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
Nu står det även klart att backen Lubomir Sekeras kommer få spela med ett lag innan han anländer till Malmö.. Sekeras kommer spela i det Tjeckiska laget Zlin..


Vad rykten säger från en källa så ska både Sekeras och Tomik även vara med på träningsveckan i Österrike,, detta är ännu ej bekräftat. Men det vore perfekt för både Lubomir å Robert att komma in i laget lite innan de kommer senare in på säsongen..
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
Vår egna lilla slovak Robert Tomik kommer spela med sin gammla tjeckiska klubb HC Vsetin innan han kommer till Malmö allt enligt deras hemsida..

Vad som händer med Sekeras är ännu oklart men blir säkert något liknade skulle jag tro å hoppas...
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
svennis:

Mycket fint nyförvärv med tanke på hur redan bred forwards sidan var..

Nog många som ej vet vem detta är.. men han är en enormt spel skicklig spelare å kommer bli se värdig i Malmö tröjjan. bara att hoppas han stannar mer än 1 år ifall han trivs å lyckats här..

Ang på back sidan så tror jag inte Tärnström kommer. men man har haft fel förr.. Men vilket som så är det en viktigt bit som ska fylla sista?? platsen i årets trupp innan säsongen iallafall å det måste vara klass...
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
Jaha då har vi fyllt vår anfallskvot i och med Andrej Nedorost. Då behövs det bara en klassback till.Hoppas att de kan Locka Dick Tärnström eller ännu hellre Tanabe en mycket bra defensiv amerikansk back som också har spelat på stora rinkar under lockoutsäsongen.
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
pajo:

Jag skrev vad jag har hört sen om affären inte gått i lås är det mitt fel?? ..

vet att fler vet det jag hade hört skulle ske.. fråga själv Nubben mm.. eller har jag fel Nubben??
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
MrRedhawks: Detta skrev du för en vecka sen!!?
Citat:
"ha koll på officiella / tidningarna de närmsta dagarna så blir ni glada.."

Det verkar inte som att du har den koll som du utgör dig för att ha?
Jag är inte mycket gladare i dag än jag var för en vecka sen.
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
LakeVättern: Jag anser också att vi har ett lag som klara sig från kvalserien.Men nu har de ju deklarerat att det skall in en center och en back till.Och i det falet va back så måste vi ha en av bra kaliber, för vi har ju bara 7 backar varav den ene kommer i oktober.

Om dessa 2 spelare som skall komma in har bra klass ser jag att vi har en klar chans på slutspel.
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
svennis: Oavsett vem eller vilka nya spelare som kommer ansluta så kan nog inte förändra så mycket utifrån det vi nu redan har. Det lag vi har nu bör utan vidare kunna undvika kvalserien. Så är känslan från mig iallafall, men att sedan gå till slutspel är en annan sak. Det handlar ju så mycket om tur i idrott och vi får hoppas att inte vi drabbas av tunga skador direkt i inledningen på säsongen. Sedan har ju inte Malmö samma tunga press på sig som Skellefteå har. De har inte varit uppe i högsta serien på femton år och även fastän de säkert säger att de har allt att vinna så tror jag inte att läget är så. De har väldigt krävande fans som inte accepterar att laget blir en slagpåse typ Björklöven. Sedan finns det många andra lag som kommer få kämpa för sin existens i år. Djurgården är ett lag som kommer få det jobbigt i höst. Likaså HV 71 har ju mycket att bevisa. Det har ju förlorat i stort sett hela sin kraft framåt. Blir mycket mycket tungt för dom och frågan är om alla nya finnar räcker för att ersätta det dom förlorat. Årets överraskning förutom Malmö då=) kan nog Brynäs bli. Ska bli intressant att följa Bäckström under hans sista säsong i elitserien på många år framåt. Tyvärr kommer väl Färjestad att dominera men deras tid i rampljuset börjar närma sig slutet. De har levt otroligt mycket på firma Jönsson/Nordström. De börjar närma sig slutet på sina karriärer och FBK som helhet har många gamla rävar så en generationsväxling är att vänta där och då brukar resultaten oftast bli sämre. Ska bli intressant att se hur elitserien utformar sig denna säsong som kommer. Blir nog en jämn serie och förhoppningvis så rycker inte topplagen iväg alltför mycket.
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
Nubben:

Jag håller med dig.Varför gå ut med namn så att våra motståndare kan snuva oss på konfekten. När det är klart med en spelare så går de naturligtvis ut med det.

Min tro att när de har öppen träning på tisdag så kanske det är en spelare som är klar.Det är att ge trofasta fans som kommer och tittar på en liten present.
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
Magnus: Kunde inte sagt det bättre själv!

LakeVättern: Jag är nog en väldigt osäker person som måste hävda mig på det här veiset helt enkelt. Där slog du nog huvudet på spiken.

Klart att det kan vara rent av jobbigt att få höra A men inte B. Det förstår väl jag osso. Men samtidigt vet jag om att de flesta är rätt nyfikna på vad som händer inom klubben. När där inte är några matcher eller andra saker att prata om får man ju ta till det som finns. Nämligen allt jobb som ligger bakom nyförvärven. PA gör ett kanonjobb!
Det är väl mest det jag försöker få alla (även lillla dig) att inse. Vi är lyckligt lottade med PA som värvningsansvarig.
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
LakeVättern: Jag känner vuxna män som är nervösa för Mif, det kallas engagemang.
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
Magnus: Hmm, undrar vilka det är som är nervösa. Inte jag iallafall, finns viktigare saker att gå omkring att vara nervös över. Men kanske är många fjortisar som är nervösa över läget i Redhawks.
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
LakeVättern: Kan få folk som är nervösa att lugna ner sig lite. Folk som vet vad som är på gång håller tyst om det, det gangnar knappast Mif om det kommer ut vilka man förhandlar med.
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
Nubben: Men vad uppnår du och andra som vet så mycket när ni skriver att ni vet vilka namn som är på ingång eller som det förhandlas med. Ni skriver ju ändå inte vilka det handlar om. Jag förstår liksom inte vad ni vill uppnå genom era inlägg där ni säger er sitta inne med en massa info som ni ändå inte kan delge oss andra. Om jag hade vetat en massa hade jag inte ens annonserat om det i ett inlägg. Finns ju liksom ingen större mening i det om man inte vill skryta om att man känner vissa personer i klubben då förstås.
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
LakeVättern: Det är tätt när det kommer till värvningarna. Men om man känner folk på vissa positioner inom klubben så är det klart att vi får reda på lite mer.

Jag har faktiskt uppdaterat mig idag också. De spelarna som man förhandlar med är helt klart riktigt bra namn, mycket positivt.
Vissa har man snackat med under väldigt lång tid, medans det har kommit upp några nya namn faktiskt. Jag blev iaf positivt överraskad, att vissa fortfarande var aktuella. Alla är inte "super stars", men helt klart bra hockeyspelare.

Oavsett vilka av dem som skriver på så kommer vi ha ett lag som helt klart borde vara med o slåss om slutspelsplaterna.
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
MrRedhawks: Är det så otätt inom Redhawks så att ett du har sån koll på vilka som är på gång? Eller tror du att du vet vilka som är på G?
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
padda88:

Det rör sig både om en back och en center.... men vad som presenteras först får ni fråga de som jobbar inom klubben.. just nu är inget klart det kan jag säga.. isåfall hade ni redan vetat det och jag..
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
MrRedhawks: Hårding där! Får man fråga om det rör sig om en center eller en back som kommer att bli klar för oss den närmaste tiden??? Känns lite besynnerligt det där med att bara de positiva bitarna tas upp påhemsidan. Annars fungerar väl det mesta klanderfritt vad jag förstått.
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
MrRedhawks: Eftersom speedway gäller för min del under sommartid så existerar inte hockey alls. Men då är jag ju mer uppdaterad om läget, tack för det.
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
Nubben:

Ja jag var kanske lite hård.. dumt av mig.. men Nubben du brukar väl inte ha bra koll.. lite snurrig ibland ju ;) ...

klart det finns hur många saker som hellst som går före hockeyn nu så är det ju å det är helt naturligt. Men har sagt det innan å säger det även till den snurriga Nubben att ha koll på officiella / tidningarna de närmsta dagarna så blir ni glada.. =)...
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
MrRedhawks: Vad hård du har blivit då.
Du vet det är sommartider o alla har inte super koll varje dag kanske? =)

Själv har jag ju mer eller mindre ingen koll alls på vad som rör sig inom klubben för tillfället. Har sagt till mig själv (ja jag pratar med mig själv) att jobbet, solen och allt annat får komma i första hand nu. Hockeyn kommer ta tillbaka sin plats lagom till första nedsläpp.
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
LakeVättern:

okej.. alla vet utom du verkar det som om att bara 1 back till just NU ska komma.. å en forward..

på forwards sidan ser det ju redan helt okej ut.. å den forwarden jag ska ha hört eller centern menar jag så ska du nog få din önskning i hamn ifall affären skulle gå i hamn..

på backsidan är det en defensiv back som kommer komma..
om vi ser på backsidan har vi ju redan, Frylén,Lupaschuk,Sekeras,Hersley som är rejält offensiva av sig å Skoog,Björk å Norgren som är defensiva.. så då kan du räkna ut själv vad som behövs eller?? ..

Men som jag sa innan.. håll ögonen öppna på hemsidan / tidningarna under veckans gång eller under måndagen alternativt tisdagen.. mer säger jag inte utan det får ni se istället.. =)
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
Är truppen stabil nog för elitseriespel eller behövs ytterligare förstärkningar? Själv känns det som att vi behöver förstärka backsidan med en eller två starka defensiva killar där gärna en utav dom är mer utav en allroundback. Känns även som att vi behöver fylla på någon spelare framåt. Känns inte riktigt som vi har en given målspruta eller är det jag som oroar mig för mycket?
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
jande:

PA sa bara " Det kan bli så " inte att det blir så, så det är inget klart om vad som komma att hända med Sekeras.. så vi får se till ett officiellt beslut kommer ang honom.. förövrigt så är man väldigt att släppa nyheter officiellt idag.. man ska inte bara skriva positiva saker på hemsidan typ när spelare är klara.. man ska skriva när även spelare lämnar.. har inte sett ett dugg om det ang Savage,Sjögren,Semjonovs mm.. eller t.o.m Brocke.. det är för dåligt.. de har alla en stor del i att vi är här vi är idag.. men det verkar man bara strunta i tyvärr.. så det är inte bara positiva vibbar kring klubben trots att de flesta tror det..

men som sagt en forward ska tydligen komma då om man ska tro PA ord.. jag tror isåfall på en riktigt bra back å en bra center som vi saknar allt jämt.. men vi får hålla ögonen öppna den kommande veckan.. har fått nys på att det kan komma hända något då.. nämner ej spelar namn,,
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
Enligt dagens kvällsposten så kommer inte Sekeras börja med ett artistkontrakt som också Peter Andersson bekräftar. Han kommer nog vara med på seriestart.
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
Nubben:

Jo det ser väl hyffsat ut.. men backsidan ser fortfarande lite klen ut fast att Lupachuck har tillkommit i truppen...

1 defensiv lagd back till lär väl komma.. sen på om 1 till forward kommer tror jag inte vi ska hoppas på utan det lär mer bli en bonus tror jag.. man lägger ner all kraft för att få hit en back nu som sagt...

ni ser själv vilken tid det tar innan en spelare skriver på.. man snackade över 1 månad med Pirjetä å säker lika lång tid med det senaste nytillskottet Ross.. så det lär dröja.. men vi hoppas på det bästa så blir det säkert bra i slutändan..
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
Ja då har den nyheten osso släppts. Härligt är det hur som helst! Vet att detta var ett av PA's o Ostens förstaval för tillfället. MAn har velat ha en offensiv back som man vet håller god ES klass. Det är precis vad man fått nu.

Jag vet inte vad ni andra säger, men redan nu skulle jag vilja ge PA ett stort, stort tack. Han har redan lyckats göra truppen mycket intressant och slagkraftig.
Med rätt killar på de sista två platserna kan det bli en riktigt kul säsong det här. Slutspelet verkat allt mer troligt.

Men nu ska vi inte förhasta oss, en sak i taget. ;)
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
pajo: Jadeland har skrivit på redan
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
Metal Guru: Roligt, för då måste vi köpa 2 stycken backar. Nej, det ända som saknas är en centerforward och en back som ska nog vara defensiv.
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
Ross har en hel del gemensamt med gamle hjälten Robert Svehla, till min stora förtjusning! Gott nyförvärv.
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...

jande:
Räkna in honom som en forward, tycker jag.

Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
Db_04: Offensiv spelare brukar inte vara bra på defensivne. 168 utvisningsminuter är mycket, men jag tror inte att tar så många utvisningsminuter säsongen 06-07. Är nog Malmös tyngsta nyförvärv med Stana och Pirjetä.
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
jande: bra spelare.....ingen superstar i defensiven dock...och lite väl mycke utvisningsminuter...
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
pajo: Tycker att det är em mycket bra spelare för Malmö. Var näst bäst poängplockaren för Mora.
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
Äntligen händer det nått! Lupaschuk har kritat på nu saknar vi bara en back till.
Jag hoppas verkligen att inte Jadeland är sista forwarden.
Det är inte fel att ungtupparna får chansen men ett lite större namn behöver vi.
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
Nubben:

Ang det sista .. Känns just nu såhär.. Att är det en bra spelare som de 3 sista måste nästan vara iallfall de 2 backarna som saknas så känns det som det kvittar om han presenteras imorrn eller 2 veckor innan serien.. bara han tillför så är jag nöjd.. men backsidan ser riktigt krisig ut måste jag säga.. Har suttit å hoppats på Hejda.. men mitt nhl lag Buffalo försterde vår dröm med Hejda i laget när de tradade bort honom.. men nya tag nu å är tämligen säker på vad PA samt Osten gör.. Nu har man även en månads lön till att tillgå efter att Brocke ej kom överens med malmö.. eller tvärtom.. samma sak ändå..

trevlig helg på er nu grabbar å flickor.. njut av solen nu.. =)
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
jande: Hoppas kan man alltid, men inget är säkert i dagens läge. Vissa spelare väntar in i det sista med att skriva på nått kontrakt.
Men vi får se vilka det blir tillslut...

Jag hoppas på en säsong som innebär slutspel för grabbarna, inte kvalseriespel igen...
Tror nog jag kan säga att jag talar för alla när jag säger att vi är rätt trötta på det nu!

Förresten, sätt inte mjukglassen i halsen nu i veckan. Det ryktas nämligen från ett rätt "osäkert" håll att det kanske signeras ett kontrakt i dagarna. Men detta är inget jag kan bekräfta än.
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
Nubben: jepp, men jag hoppas vi har värvat klart innan Malmö ska börja gå på isen och när dom ska spela första träningsmatchen.
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
jande: Japp, men där är som sagt fler namn som är aktuella, vi får hoppas på dem istället.

Som det ser ut just nu kan det dröja ytterligare en liten stund...
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
Jag menar att vi inte får Hejda i malmö.
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
Nu är det klart att vi får Hejda i malmö.
Kommentera

Sv: Silly seasong =)...
Att han varit med i diskutionerna är ganska uppenbart.. men nya tag är att ta och backsidan oroa inte forwards sidan i nulget.. vill se 2 backar nu å sen den sista center platsen kan vänta
Kommentera

« · 741637 · »