Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

Silly seasong =)...

Sv: Silly seasong =)...
pajo: Ja där slog du huvuet på spiken. I år känns det extra viktigt med en bra start. När man är nykomling och har så här många nya killar i laget är det oerhört viktigt. En dålig start brukar innebära en mycket tuff vinter tyvärr.

Vinsten mot Frölunda var väldigt stabil, resultatet kvittar egentligen, men sättet vi genomförde matchen på var väldigt imponerande. Såg helt klart ut som att vi är några snäpp bättre än Frölunda i dagsläget, sen hur det ligger till om nån veckor, det vet vi inte nu :P

Det som lever får se

Skönt med en säker 4-1 seger borta mot Frölunda i sista träningsmatchen.
Nu är det bara att ladda om inför premiären och hoppas på en bra start av årets ES.
Jag hoppas att vi kan ligga bland topp 6 efter 10 omg. för då får vi lite lugn och ro i laget som gör att vi kan spela vårt spel och inte tvingas jaga som vi fått göra de senaste åren.
Gör vi det är jag övertygad om att det blir slutspel i år.

padda88: Det kanske är Kantar som denne HV-fansen menar för han är tjeck.Majesky är slovak.

padda88: Hmm till Hv71 är han kanske på väg.. åt andra sidan.. vem har sagt att han skulle vara nära malmö ens ??.. han skulle ju vara klar för malmö säger de på rs96 enligt deras säkra källor å presenterad dagen efter.. Hmm sånt har jag ej sett någonting om... jag tror det dröjjer till nästa nyförvärv presenteras ifall det blir någon.. men det är bara vad jag tror

MrRedhawks: Är Majesky på väg till HV? Enligt en supporter på deras forum skalla en tjeckisk backvärvning ev presenteras så småningom. Är det något lag jag inte gillar i ES så är det HV.

Kan medela alla som kollar här inne att jag ska försöka lägga upp en intervjuv med någon inom Malmö Redhawks de kommande dagarna.. om inte är det isåfall för att ingen nappade.. återkommer med detta så fort jag kan ang info mm..

Majesky är chef i egen zon och precis vad vi behöver, MEN jag garanterar att det blir budgivningskamp om honom. Vi kommer inte få honom lätt och i och med att det kommit ut i media känner jag mig osäker på om vi fixar det.

jande: Det är ju ingen poäng maskin men killen har ju lite rutin.

Ivan Majesky är på väg till Malmö. Vad tycker ni om den spelaren?

Magnus: Det är en stor skillnad på Allsvenskan å Elitserien.. tom kvalserien.. Hersley gjorde en match där mot SSK.. sen var han bänkad resten.. bra va?? han som kostade oss 3 poäng där..fast det rädde ut sig ändå.. den killen är aldrig bra mot bra motstånd.. så är det.

som sagt.. nog snackat om Hersley nu..

MrRedhawks: Bara inne på 2 baklängesmål med lika mannskap under Allsvenskan förra säsongen och segrare av +/- tillsammans med Edvin Frylén är inte så pjåkigt av en så ung back...

Nubben: Jag säger bara vad jag tycker helt enkelt.. sen om det är smart eller ej får framtiden utvisa.. så vad har denna lilla pojke gjort bra i Malmö då?... finns mer negativa saker om denna grabb än positiva...

Men nu lämnar vi Hersley åt sidan å diskutera annat.. nu vet alla vad jag tänker så är det med det.. ej lönt å tjaffsa mer då..

men samtidigt, kan man vara verkligen vara smart om man håller på Liv...o.l Nubben ;)

MrRedhawks: Med andra ord, du är helre envis än smart? =)

Det sista jag säger för tillfället när det gäller Hersley är att han kan vara riktigt dålig vissa matcher ja, men säg mig en annan back i samma ålder, med samma talang, som inte misslyckas ibland. Jussi o Helminen lyckades inte med alla dragningar ens när de var som bäst, tänk på det ;)

Magnus: Jag tycker inte hersley är bra helt enketl.. var å en har sin syn på hockey.. å detta är min syn.. så enkelt är det.. fats Hersley kommer bli världens bästa back om nu det händer så kommer jag hålla fast vid mina ord..

MrRedhawks: Osten har ännu inte jämfört Kvetan med Mattias Öhlund i varje fall...

Olsson:

Jag har aldrig diggat Hersley ovasett hur bra han än kommer bli om han nu blir det.. Olsson..

då kommer frågan vem gillar Kvetan?? ena stunden säger Osten han är bra ju.. så vad är ord egentligen.. ??

MrRedhawks:
"annars tycker jag att Hersley visade upp ett initiativrikt spel" sa Osten tidigare i veckan efter matchen mot HV. Så vad spelar en match för roll egentligen?!

Magnus: Det som är det fina med Osten, han ger beröm när de förtjänar det. Men han säger även ifrån när någon gör nått dåligt. Osten är klocken dygnet runt året om.

MrRedhawk: Hersley är bra, men han är en spelare som kan vara matchens dominant samtidigt som han kan ha sämre dagar på jobbet. Hellre än sån kille i laget än en medelmåttig importback. Du får tänka på att Hersley är ung, han kommer bli bättre o bättre för varje omgång som går av ES.

En kille med hans talang misslyckas inte om han får förtroende o slipper skador. Om det inträffar vet verkligen inte jag ett dyft om hockey.

MrRedhawks: Nej, han sågade honom...men han är ändå en favorit.

Magnus: Tycker inte Hersley är bra helt enkelt.. å gjorde Osten det senast då? ;)

MrRedhawks: De sysslar med att de plötsligt har en dyr forward för mycket på kontrakt (Tomik). Anfall är bästa försvar! Framåt boys!

En stilla undran bara, vad har du emot Ostens favoritback Hersley?

Nubben: Om nu var Wahlberg var sjuk.. dååå är det bara så onödigt å spela tycker jag..

Kan även medela en liten tråkig sak som jag fått reda på.. å det är att ni ska inte hoppas allt för mycket på en ny back.. har fått en inside tips från min källa att det är så att vårt lilla kära Malmö har inte sååå mycket pengar kvaqr.. då kommer frågan.. vad sattan sysslar de med ifall detta stämmer.. inte bra av PA då.. att de ej ser att defensiven suger.. Men som ni säger.. vi har ju Hersley.. vilken klippa va?? haha patetiskt att han ens får bära vår dress.. jaja vi dras bara med han denna säsongen osså.. hoppas jag.. att ens den killen kan få nhl kontrakt är lika stor gåta som om Kvetan får kontrakt med Malmö...

MrRedhawks: Sälen var sjuk, han var yr o mådde riktigt dåligt.

Hersley hade en dålig dag på jobbet, precis som många andra. Men för att säga det som alla borde veta redan. Resultaten i träningsmatcherna spelar ingen roll. Modo t.ex, har spelat 6 matcher, 5 förluster o en oavgjord. Vem tror att Modo blir strykpojke o jumbo i ES för detta? Snälla räck upp en hand isf, det är ju bara så patetiskt med alla som lägger så stor vikt i träningsmatcherna.

Alla borde tagga ner o inse att träningsmatcherna bara är ett sätt att se om spelarna förstår varandra någorlunda och om de tagit till sig alla teoretiska saker. Resultatet, målskyttar o.s.v är skit samma.

MrRedhawks: Det är väl ett fall framåt ändå. Förlorade inte ni förra året?

MrRedhawks:
lika bra att se sanningen i vitögat....det är så det blir i vinter;-)))

Efter att ha sett dagens match mot Rögle.. så kan jag säga att det vore ett helt under ifall Kvetan får kontrakt... han var totalt värdelös.. å det var han ej ensam om.. vissa spelare går inte å känna igen.. Wahlberg tex.. seg som en klump...

Resultatet 3-3 kunde lika bra blivit Rögle vinnst.. Malmö spelade inte bra.. men det positiva från dagens match är 2 punkter..

* Vi förlorade inte iallafall
* Moravec å Lupaschuk forsätter övertyga...

sen resten minus.. det säger allt..

men men inte nu vi ska toppa formen.. men det såg inte bra ut.. erkligen inte bra ut idag...

Tjaba alla MIF:are...

Trist som faan det där med Tomik om det är sant! Men som någon skrev, accepterar inte karln spelsystemet så är det bara att packa trunken!

Går ju för f..n inte ha en överbetald kärring som springer omkring å gnäller i truppen!

Ni klarar er fint i vinter utan honom! Vi klarar oss utan Jonte också!!

Lycka till så syns vi i ladan!!

SAIK

Nubben:

Har kollat lite å lagt märket till en sak.. Är en från Skellefteå som skrivit artikeln.. SAIK nästa eller så är det rent av lögn alltihopa.. men som sagt.. lämnar nu Tomik så har man plan B å då lär vi få se en ersättare snabbt..

Match ikväll mot Salzburg.. årets första förlust ?? .. grabbarna har tränat hårt..

MrRedhawks: Håller med dig fullständigt.Vem kände till Lupaschuk innan han kom till Mora?Tror inte det var många som gjorde det.Passar denna killen i Ostens system så kan han mycket väl överraska positivt.
Man kan kanske göra en annan jämförelse.När Timrå värvade Lindman så hade han inte heller någon större meritlista men gjorde succe.

Ang backen som testar så tycker jag att de som gnäller över honom ska sluta.. vi vet ej vem det ej å han ska då få en ärlig chans att visa precis som alla andra spelare.. bara för man ej har ett kännt namn eller en bred merit lista så innebär det inte att han ej kommer lyckats i Malmö..

Så mitt svar till backen är att han ska få en ärlig chans precis som alla andra... Tryout é alltid bara tryout kontrakt.. fattar inte att de flesta börja skrika bara för det.. nu är det inte många på detta forumet som gör det men man har ju läst på andra.. nämner ej namn på forumen..

FEL länk sorry.... ta gärna bort de förra inlägget...

Malmö testar okänd slovakback

MrRedhawks: aha ok!!

Uddan: På svar på din fråga så är det med 99% NEJ,, vår forwards sida är fyllt nu i och med värvningen med Nederost

Kommer Manderville å spela för er? Nån som hört nåt?

Nu står det även klart att backen Lubomir Sekeras kommer få spela med ett lag innan han anländer till Malmö.. Sekeras kommer spela i det Tjeckiska laget Zlin..

Vad rykten säger från en källa så ska både Sekeras och Tomik även vara med på träningsveckan i Österrike,, detta är ännu ej bekräftat. Men det vore perfekt för både Lubomir å Robert att komma in i laget lite innan de kommer senare in på säsongen..

Vår egna lilla slovak Robert Tomik kommer spela med sin gammla tjeckiska klubb HC Vsetin innan han kommer till Malmö allt enligt deras hemsida..

Vad som händer med Sekeras är ännu oklart men blir säkert något liknade skulle jag tro å hoppas...

svennis:

Mycket fint nyförvärv med tanke på hur redan bred forwards sidan var..

Nog många som ej vet vem detta är.. men han är en enormt spel skicklig spelare å kommer bli se värdig i Malmö tröjjan. bara att hoppas han stannar mer än 1 år ifall han trivs å lyckats här..

Ang på back sidan så tror jag inte Tärnström kommer. men man har haft fel förr.. Men vilket som så är det en viktigt bit som ska fylla sista?? platsen i årets trupp innan säsongen iallafall å det måste vara klass...

Jaha då har vi fyllt vår anfallskvot i och med Andrej Nedorost. Då behövs det bara en klassback till.Hoppas att de kan Locka Dick Tärnström eller ännu hellre Tanabe en mycket bra defensiv amerikansk back som också har spelat på stora rinkar under lockoutsäsongen.

pajo:

Jag skrev vad jag har hört sen om affären inte gått i lås är det mitt fel?? ..

vet att fler vet det jag hade hört skulle ske.. fråga själv Nubben mm.. eller har jag fel Nubben??

MrRedhawks: Detta skrev du för en vecka sen!!?
Citat:
"ha koll på officiella / tidningarna de närmsta dagarna så blir ni glada.."

Det verkar inte som att du har den koll som du utgör dig för att ha?
Jag är inte mycket gladare i dag än jag var för en vecka sen.

LakeVättern: Jag anser också att vi har ett lag som klara sig från kvalserien.Men nu har de ju deklarerat att det skall in en center och en back till.Och i det falet va back så måste vi ha en av bra kaliber, för vi har ju bara 7 backar varav den ene kommer i oktober.

Om dessa 2 spelare som skall komma in har bra klass ser jag att vi har en klar chans på slutspel.

svennis: Oavsett vem eller vilka nya spelare som kommer ansluta så kan nog inte förändra så mycket utifrån det vi nu redan har. Det lag vi har nu bör utan vidare kunna undvika kvalserien. Så är känslan från mig iallafall, men att sedan gå till slutspel är en annan sak. Det handlar ju så mycket om tur i idrott och vi får hoppas att inte vi drabbas av tunga skador direkt i inledningen på säsongen. Sedan har ju inte Malmö samma tunga press på sig som Skellefteå har. De har inte varit uppe i högsta serien på femton år och även fastän de säkert säger att de har allt att vinna så tror jag inte att läget är så. De har väldigt krävande fans som inte accepterar att laget blir en slagpåse typ Björklöven. Sedan finns det många andra lag som kommer få kämpa för sin existens i år. Djurgården är ett lag som kommer få det jobbigt i höst. Likaså HV 71 har ju mycket att bevisa. Det har ju förlorat i stort sett hela sin kraft framåt. Blir mycket mycket tungt för dom och frågan är om alla nya finnar räcker för att ersätta det dom förlorat. Årets överraskning förutom Malmö då=) kan nog Brynäs bli. Ska bli intressant att följa Bäckström under hans sista säsong i elitserien på många år framåt. Tyvärr kommer väl Färjestad att dominera men deras tid i rampljuset börjar närma sig slutet. De har levt otroligt mycket på firma Jönsson/Nordström. De börjar närma sig slutet på sina karriärer och FBK som helhet har många gamla rävar så en generationsväxling är att vänta där och då brukar resultaten oftast bli sämre. Ska bli intressant att se hur elitserien utformar sig denna säsong som kommer. Blir nog en jämn serie och förhoppningvis så rycker inte topplagen iväg alltför mycket.

Nubben:

Jag håller med dig.Varför gå ut med namn så att våra motståndare kan snuva oss på konfekten. När det är klart med en spelare så går de naturligtvis ut med det.

Min tro att när de har öppen träning på tisdag så kanske det är en spelare som är klar.Det är att ge trofasta fans som kommer och tittar på en liten present.

Magnus: Kunde inte sagt det bättre själv!

LakeVättern: Jag är nog en väldigt osäker person som måste hävda mig på det här veiset helt enkelt. Där slog du nog huvudet på spiken.

Klart att det kan vara rent av jobbigt att få höra A men inte B. Det förstår väl jag osso. Men samtidigt vet jag om att de flesta är rätt nyfikna på vad som händer inom klubben. När där inte är några matcher eller andra saker att prata om får man ju ta till det som finns. Nämligen allt jobb som ligger bakom nyförvärven. PA gör ett kanonjobb!
Det är väl mest det jag försöker få alla (även lillla dig) att inse. Vi är lyckligt lottade med PA som värvningsansvarig.

LakeVättern: Jag känner vuxna män som är nervösa för Mif, det kallas engagemang.

Magnus: Hmm, undrar vilka det är som är nervösa. Inte jag iallafall, finns viktigare saker att gå omkring att vara nervös över. Men kanske är många fjortisar som är nervösa över läget i Redhawks.

LakeVättern: Kan få folk som är nervösa att lugna ner sig lite. Folk som vet vad som är på gång håller tyst om det, det gangnar knappast Mif om det kommer ut vilka man förhandlar med.

Nubben: Men vad uppnår du och andra som vet så mycket när ni skriver att ni vet vilka namn som är på ingång eller som det förhandlas med. Ni skriver ju ändå inte vilka det handlar om. Jag förstår liksom inte vad ni vill uppnå genom era inlägg där ni säger er sitta inne med en massa info som ni ändå inte kan delge oss andra. Om jag hade vetat en massa hade jag inte ens annonserat om det i ett inlägg. Finns ju liksom ingen större mening i det om man inte vill skryta om att man känner vissa personer i klubben då förstås.

LakeVättern: Det är tätt när det kommer till värvningarna. Men om man känner folk på vissa positioner inom klubben så är det klart att vi får reda på lite mer.

Jag har faktiskt uppdaterat mig idag också. De spelarna som man förhandlar med är helt klart riktigt bra namn, mycket positivt.
Vissa har man snackat med under väldigt lång tid, medans det har kommit upp några nya namn faktiskt. Jag blev iaf positivt överraskad, att vissa fortfarande var aktuella. Alla är inte "super stars", men helt klart bra hockeyspelare.

Oavsett vilka av dem som skriver på så kommer vi ha ett lag som helt klart borde vara med o slåss om slutspelsplaterna.

MrRedhawks: Är det så otätt inom Redhawks så att ett du har sån koll på vilka som är på gång? Eller tror du att du vet vilka som är på G?

« · 748638 · »