Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

Silly seasong =)...

Sv: Silly seasong =)...
Stefan: Att Ahlstrand inte får något kontrakt.Det står i dagens sydsvenska.Och i och med värvingarna och paulsson och eriksson,så är frågan om sjögren o pitefoppa kommer att få kontrakt.vi kan ju inte bara ha grovjobbare.Men personligen så hoppas jag att öberg får nytt kontrakt.

svennis: Hoppas som dig att hockeyns svar på Erlingmark får kontrakt!!

Inte för att jag är MIF:are, men Öberg var alltid en favoritspelare när han spelade i MoDo.

Ostbricka i båset två säsonger till, gott.

Magnus:

gott det är för f-n helt underbart.. nu kan silly verkligen börja =)

Magnus:
Skönt att Osten valde att stanna.
Tycker det visar att Malmö är att räkna med och nu tror jag vi kan räkna med lite nya namn de närmsta dagarna.

pajo:

kan likabra lägga till.. inget är klart förän det är officiellt.. och det är det inte just nu.. så vi får vänta å se pojkar å flickor lite.. men visst känns han klar nu vår kära ost ;)

MrRedhawks: Officiellt har Osten 1+2 kontrakt där optionen på att bryta går ut 23:59 idag, alltså är det klart om inget annat framkommer vid midnatt.

Magnus: Här kommer en länk till uppgifterna.

Och här är länken till hemsidan.

Stefan: Vad säger du nu då? Det måste väl i alla fall kännas bra nu, med en fortsättning av schweizerosten i ytterliggare zwei jahre. Undrar vilka spelare det är han diskuterat med under hans tjänstefria veckor? Nubben några tips eller ledtrådar???

padda88: Jag blev väldigt förvånad när jag läste Sydsvenskan imorse...

En av målvakterna som man snackat med nämndes där, Osten kanske försa sig under intervjun? Jag vet inte...

Målvakten som nämdes var Reinhard Divis som spelar i St. Louis Blues.
Jag nämde ju för ett tag sedan att man var och drog i en NHL-målis. Men i själv verket är man uppe i tre målisar som stått i NHL nu. O då räknar jag inte in Corey såklart. Man jobbar hårt för att få hit en bra spelande back också.

Nu kommer det säkerligen hända ännu mer under veckan, min telefon går varm här asso. Det är namn hit o klubbar dit, riktigt kul att det är ett sånt här drag kring våran "lilla" klubb!

Nubben: Då kan vi droppa två av de här tre namnen då. Reinhard Divis är en, Roman Turek är - enligt säkra källor - den andre. Sen tippar jag på att Mika Noronen är den tredje.

Olsson:

Skulle det stämma med Turek å han skriver på.. ja då får vi hit en riktigt jäkla bra målis.. skickar med lite stastik på honom.. å ja det talar för sig själv att han är riktigt vass

MrRedhawks:

Turek, Noronen inte helt fel, men hur man ens kan fundera på Divis är för mig en stor gåta, hoppas innerligt att Peo Larsson snor honom till Skellefteå eller något ;)

Stefan:

håller med dig ang Divis... fattar heller inte där.. han har ett snitt på 4 insläppta per match.. då behåller jag solklart hellre Corey.. men om Turek ska vara med i diskutionerna så är det ingen tveka.. då kan Corey få röra på sig direkt å lämna plats för Turek..

Onödigt att dra några slutsatser på Divis NHL-statistik denna säsong, med tanke på hur lite matcher han spelat och vilket skitlag han spelar för. Däremot är hans statistik i AHL inget vidare i heller och då gick Peoria Rivermen till slutspel. Nej, ingen Divis, då känns Hirsch som ett mycket säkrare kort.

Turek måste jag nog sätta en del frågetecken runt också. Han är en väldigt bra målvakt, men vi får nog räkna med att han missar matcher p g a skador. Men visst, jag hade nog inte klagat om han hamnade i Malmö.

Teus: En stabil målvakt är en viktig, om inte den viktigaste, byggnadsstenen i lagbygget. Storhetstiden för Mif började ju som bekant är med Pekka Lindmark.
I övrigt är anser jag att dagens Mif är i stort behov av spelskickliga centrar.

nek97raj: Ja man har Calle, och Sälen är nära nytt kontrakt, sen är det svårt o säga vilka de övriga blir. Men man har en del namn även här som man snckar med.

Måste dock säga att just på center positionen känns det faktiskt mest osäkert. Om vi inte får in en riktigt bra center utifrån så tror jag icke på laget. Iaf inte om man ska ta sig till slutspel...

Nubben: Söderberg är spelskicklig, Sälens förtjänster i huvudsak defensiva. En eller två Helminen-typer hade suttit som en sportmössa...

nek97raj: En räcker, Calle är en som sagt o sen en till center som tänker framåt...

Sälen är den ultimata centern för en 3:e line. Vi får se hur man löser detta, det är som sagt på den här positionen jag har hört minst... Inga super stora namn så vitt jag vet.

Nubben:

Vi säger såhär...

Calle är som sagt klar.. Wahlberg stannar med högsta sannolihet.. då har vi 2.. Sen så tror jag även att Öberg stannar då har vi 3.. Öberg är isåfall tänkt för fjärde femman.. så som du sa då så räcker det med en "OM" inte Moravec stannar.. han är faktiskt center ju... .. Men som det känns nu så ska vi inte lägga en sådan stor press på Calle som han fick under Allsvenskan.. han är som sagt fortfarande väldigt ung å orutinerad om man ser till Elitserie spel..

Men vi får som sagt se vad som händer!!! det är en hel del på G iallafall..

Kan komma med ett tradigt besked.. allt tyder nu på att Moravec skriver på för sin gamla klubb Hz Plzen

så tyvärr får vi ej se Moravec i Malmö tröjan nästa år.. tycker det är svagt av Malmö att ej kunna knyta till sig honom ifall min källa nu stämmer...

MrRedhawks: Enligt TEUS på RS96 så står det att han lämnar Plzen,men inte vart.

svennis: Kan lägga till källan i form av en länk. Bad en tjeck berätta vad det stod i artikeln och han sa att Moravec lämnar Plzen.

Teus: Du glömde länken men här kommer den.

Och här kommer en länk till.

svennis: Hehe, tack. Det var den senare av dessa två länkar, som jag fick översatt.

Wahlberg å Öberg muntligt överrens om ett nytt kontrakt och kommer tillhöra Malmö truppen nästa år allt enligt officiella.. där PA gör ett efterlänktat utal ;)

Enligt dagens sydsvenska papperstidningen så blir Robin Jonsson för dyr då FBK trissat upp priset.Så Malmö har dragit sig ur.

Det är lite mer positiva vibbar gällande Moravec.Enligt samma tidningsartikel så hade han själv ringt upp Peter och de skall träffas i nästa vecka.

Ja då var det helg igen... Där är inte så mycket nytt o rapportera egentligen, man har fortfarande inte fått svar från vissa spelare och allt rullar på i ett rätt segt tempo.

Sälen var viktig att få kvar o det har inte varit nått tvivel på den fronten även om det har ryktats om det. Han var lite "lockad" av att kanske flytta till en annan Elitserieklubb, men nä Sälen är miffare, så enkelt är det.

Enligt rykte tittar man för närvarande på en back från finska ligan. Han ska tydligen vilja flytta till södra Sverige eftersom hans fru fått jobb här. Vi får väl se om där ligger nån sanning i det ryktet. Det här kommer nämligen inte från mina vanliga källor, kanske bäst o säga det redan nu.

Nubben:

Det sista där med finnen kan ju vara bra.. bara han är bra så ?? ;)

Sen verkar det ju nära med Moravec.. han ringde tydligen själv å sa att han ville hit.. hur ofta händer det??

Ja då var det en ny vecka nu... förra veckan fick vi reda på Wahlberg å Öberg stannar..

Vad får vi reda på denna veckan?? själv tror jag på 1 ny spelare å att vi får besked om Moravec å Staal...

vad tror ni??

MrRedhawks: Moravec å Staal får vi nog besked om ja, iaf vart det lutar...

Sen är det målvaktspositinen som man jagar fortfarande, den vill man ha spikad rätt tidigt.

Nubben:

Jepp å vad man har hört så lutar det åt att Staal å framförallt Moravec stannar..

Å sen lite spets på forwards sidan så ser det bra ut.. 1 center å 1-2 forwards till av klass..

Nubben: Staal var ju som bäst i ks och höll riktigt hög klass där. Jag tycker han har bevisat att han ska ha nytt kontrakt. Frågan är om LOB OCH PA vill det. Man kan ju sätta lite frågetecken för hans insats resten av säsongen, som dock var framgångsrik för hela laget. Jag vet att LOB vill ha ett hårt arbetande lag konstant hela tiden. De två senaste värvningarna tyder även på det. Så därför ställer jag mig undrande till hurvida man vill behålla Staal eller inte. Jag personligen tror att killen kommer arbeta frenetiskt för malmö i es och vill inte heller något anna än att han stannar. Att moravec själv ringer upp ser jag enbart som positivt. Hoppas han har någon polare som kan följa med honom hit.(givetvis en bra hockeyspelare då). Nå nubben vart lutar skåpet?

padda88:

Skulle nog tippa att vi får som Nubben osså nämde iallafall någon sorts komentar ang hur det lutar med Moravec å Staal.. annars vore det hel galet... :D

Lite news.. eller ja news å news... enligt kvp pappersupplaga idag så kritade Wahlberg på för 3 år och Öberg 1.. detta är ej bekräftat om det stämmer ännu så vi låter det fortfarande vara osagt..

Annars är där tyvärr inget nytt att berätta än att man är Jäkligt nära en målvakt nu... å då menar jag extremt nära..

MrRedhawks: 3-årskontrakt för Sälen är i mesta laget, tycker jag.

Linus Fagemo är klar för Malmö...

Jag tycker detta var en bra värvning.. men nu kommer frågan om man ska behålla Staal då?? Behåller man Staal å även Moravec kritar på så behövs enbart 1 center.. det är jag tveksam till om det räcker??

jag vill ha 1 forward å 1 center till av yppersta klass då.. saknar kanadensare å amerikaner i truppen.. men vem vet.. de kommer kanske ;) ..

Är osså klart att Johan Norgren stannar.. har ett ord om det.. Skrämmande..

Nu måstes 2 riktigt vassa komma in i laget på backsidan..

MrRedhawks:

Och nu är Stana klar för en säsong.

Stefan:

Tycker jag är en riktigt bra målis.. hoppas han spikar som han gjorde här i Malmö i felra matcher.. då kommer han bli guld värd.. känns faktiskt skönt att målisfrågan äntligen är löst... Nu kommer fler bomber snart ;)

MrRedhawks: Japp, nu är det som sagt 2 backar o tre forwards som ska in, Moravec lär bli en av de tre. Allt talar för att han stannar har jag fått rapporter om. Känns skönt.

Backen jag nämnde från finska ligan däremot är inte aktuell. Det var som sagt ett rykte som inte kom från min vanliga "fågel", man kan inte lita på allt här i världen.

Ut i solen o njut nu, man vet aldrig hur länge det varar ;)

Nubben:

Japp 2 backar är klart att det kommer in.. det krävs klass där..

På forwards sidan räknar jag osså in Moravec.. men frågan är ju sedan.. hur vill man ha det.. 1 ny center bara.. plus kontrakt med Staal.. eller
1 ny center plus en ny ytterforward... jag ser hellre 2 nya spelare än 1 center bara.. Jag är väldigt tveksam om det kommer räcka med bara 1 ny till utifrån på forwardssidan.. Och då kvittar det nog hur bra spelaren som kommer är.. vi kan få en mycket bättre spelare än Staal i laget för det han tjänar är nog inte att leka med.. men vi får se.. skönt att iallafall målvakts sidan är löst.. bara önska lycka till Corey i fortsättningen.. skulle inte förvåna mig om Corey´s nya adress blir Hv71 eller Frölunda :P ...

Har fått en uppgift.. vet absolut inte om den stämmer eller ej.. men det ska tydligen handla om Stanislav Neckar tjecken som lirade halva kvalserien med SSK som ska tydligen vara nära ett kontrakt med Malmö.. som sagt vet ej om det stämmer eller ej.. kanske Nubben kan ge ett litet mer finare besked om det än ich :) ...

MrRedhawks: Det har läckt ut att han är en av backarna som man snackar med ja. Men där är fler än honom så vi får se vilka det blir tillslut :P

Nu tycker jag ni ska ge er ut i solen lite, man får passa på när den visar sig.

Nubben:

Helt klart.. man står verkligen inte å faller med honom.. men det är verkligen en defensiv back.. det behövs osså.. jag vet osså att man vill knyta till sig en riktigt spelande back.. men vad som en sker så kommer vi nog bli nöjda nu... hoppas jag..

Trist att Söderberg verkar vara på drift över Atlanten (Se dagens SDS!)

nek97raj: Ffast han har inte så gott om tid på sig som han själv verkar tro av intervjun. Han säger att han skall över på deras trainingcamp i juli och sen får han se, men se det går icke längre. Sista dag för att signa kontrakt med NHL är den 15 juni i år så innan dess måste han bestämma sig.

Magnus: Hoppas han förblir i ovisshet;-)

nek97raj: Har inte Calle koll så har garanterat han agent det. Men jag har svårt att se hur St. Louis ska kunna garantera honom NHL-spel redan nu. Grundtipset är att han spelar med oss kommande säsong.

« · 710990 · »