jande: Presenterar man de 2 namnen så har ju lyckats. Inga dåliga producerande killar det inte. Dessutom skulle det vara roligt att se de 2 i samma formation då väl ingen av dem väger mer än 77 kg. (Har inte orkat kolla men det bör väl ligga under 80 i alla fall.)
Lyckas malmö med detta så skulle man verkligen bli lite avis.
Db_04: Jo, det var glädjande, det var ett tag sen det kom någon positiv nyhet. Och, förvisso har moravec en klassisk tjeckisk hockeyfrilla. 80:es are back!
Enligt sydsvenskan idag förutom att Moravec så lämnar Christian Sjögren och Marcus Olsson Malmö. Marcus Olsson klubbadress kommer nog att bli Örebro. Dom hade också kontaktat VM- backen Jan Hejda, men sportchefen Peter Andersson tror att han kommer att välja NHL.
Känn lugnet, vi värvade förra säsongens toppspelare mitt i sommaren. PA är stabil som sportchef, han värvar inte i panik som Masken Carlsson exempelvis utan är seriös och kollar först om spelarna ställer upp på Mifs villkor.
Ni ska se att vi har full backbesättning och forwardbesättning när det är dags för ES-premiär.
Kan säga såhär.. Pirjetä valde till 100% Malmö för han ser ljushet i framtiden. Å att han har med stor sannolikhet fått reda på vilka fler som kommer komma/ aktuella till Malmö.. för helt klart såg Timrås trupp starkare ut det måste jag medge..
nu vet jag inte hela historien där.. MEN de får vad jag har hört ej ha mer än ett antal utlänska spelare där över? vet ej om det stämmer.. Men jag tror själv Pirjetä valde att bryta.. skit smama nu är han Malmö spelare å det ska vi vara riktigt glada för.. en riktigt stabil center..
MrRedhawks: Enligt Kloten själva var det de som tog initiativ till att se till att Pirjetä skulle spela hockey någon annanstans än i Kloten kommande säsong.
Jag har varit ute i solen sista tiden och har faktiskt inget smarrigt alls att nämna här inne egentligen. Men man jagar iaf två mycket bra backar, den ena har redan nämnts i media av PA själv och den andra är i samma klass. Får vi de två då ser truppen mycket stark ut.
Då har vi fått ett bra svar ang hur många spelare till som kommer till Malmö.. citerat Peter Andersson i KvP igår " Nu jobbar vi vidare med att förstärka med 2 nya backar samt 2 forwards till. Vi ska förstärka truppen rejält"
Med tanke på PA använder ordet REJÄLT så tänker jag direkt på namn som i den klass den senaste nyförvärvet Pirjetä,Moravec osv.. Å det lär komma en till center iallfall.. På backsidan är det glas klart där bör vi få 2 tunga namn alá Hejda.. om nu Hejda blir ett av dom namnen så vore det en kalas värvning. Sen är det bara till som Nubben osså nämde att hålla tummarna på att dessa namn ska sätta sin signatur osså på ett kontrakt..
jag tycker ändå redan nu att forwards sidan ser bra ut.. med tanke på att 2 st till ska in av bra klass så ser den ju ännu bättre ut.. Men det är som sagt så är det back sidan som oroar men jag tror även där det kommer se bra ut efter 2 nya kommer in där..
Det som det talas minst om är ju icke eu spelare, i den kategorin räknas USA, Kanada och Ryssland.. Nu har vi 2 st platser lediga.. visst kan det vara kyligt å vänta in å sen innan slutet av serien inhandla 2 st på den punkten men det gäller helt klart att hitta rätta ess i bakfickan.. men jag litar på PA å kan inte mer än hoppas att han hittar de rätta spelarna till det "nya" Malmö..
jande: Jasså det säger du? enligt texten är det bara en fundering Olsson gör där han tar fram exempel som kan få Koch hit ifall han skulle lämna Luleå.. inte står där han är på väg till Malmö?? men vem vet.. kanske han är ;)
Med tanke på hur många utvisningsminuter han bruka ha varje säsong så är det väldigt imponerande att se vad han kan prestera i poäng.. senaste säsongen 44 poäng på 51 matcher är väldigt bra.. och att han gör det i ett topplag visar osså hans kvaliteér pga det är oftast i ett sånt lag det krävs att vara en bra spelare för att göra poäng och det är Duda..
Men sen är det osså ett taktiskt drag ifall nu Duda är klar, han har spelat ihopa med Hejda, som även är känd för att vara aktuell till Malmö, så visst Moravec/Duda kan säkert få Hejda att bli ännu mer sugen på att välja Malmö ifall han nu inte får ett NHL kontrakt.
MrRedhawks: Det är lugnt! Du fyllde på med annan information som var trevlig att läsa. Jag tycker det verkar som en spelare som passar väl in i laget! Hoppas bara P.A lyckas lösa resten av biten så att han inte spelar i nåt annat lag bara till hösten!
mm.. men Peter nämner att 1 till forward ska in i truppen å det lär bli en center som vi i nuläget saknar.. sen kommer 2 backar in.. så 3 nya spelare till lär vi få se.. som jag sagt innan.. vi får hoppas på det bästa bara..
Lyckas malmö med detta så skulle man verkligen bli lite avis.