Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

Slutsegrare

Slutsegrare
Tjosan alla glada!

Jag tänkte bara säga några väl valda ord. Elitserien närmar ju sig med stormsteg, UNDERBART!!!

Sluttabellen kommer innehålla två solklara saker. FBK är i toppstrid, och Linköping tilsammans med Timrå får det mycket svårt...

FBK gäller som favorit även i år, men sen finns det ett koppel av lag som har chansen att slå till i ett slutspel. HV, MIF, Dif och även Frölunda kan blanda sig i det hela.
Om man då tänker på ett slutspel där det mesta kan hända, så är jag helt övertygad om att som slutsegrare kommer antingen ett ungt o hungrigt MIF, eller ett stabilt och snabbt VF stå.

Mycket hänger på Hadelövs axlar den här säsongen för MIF:s del. Spelar han så bra som alla vet att han kan, så kan MIF verkligen ta hem guldet. Men utan en målvakt i form vinner man inget SM-guld...

Det var väl allt för nu...

Sv: Slutsegrare
Nubben:

Du har nog rätt när du säger att mycket hänger på Hadelöv, jag var och såg MIF träningsspela här i stan, Uddevalla, och Ert försvar var ingen höjdare i den matchen, kunde ju varit en tillfällighet men det såg inte så ut, tycker jag.

Jag hade väntat mig mer av MIF så här nära elitserie starten, fast det klart de kanske sparade sig inför premiären......

Jappz d va bara hadelöv som kämpade d har rätt jobbigt me försvaret

sannes:

det är inte 2veckor före seriestarten som man ska vara i form utan när den börjar.. MIF kom till matchen med Vålerengen med en stenhård träningsperiod avslutad dagen innan. Från matchen mot Vålerengen fram till seriestart är det "lättare" träning och finslipning som gäller för att formen ska vara det... dvs planering i högsta hugg för att man ska vara i form till matchen mot Frölunda.

sannes: Vi får helt enkelt vänta och se...

Det är trots allt först efter 5-6 omgångar av Elitserien som man kan göra en solklar analys av lagen i år.

Så vi väntar med spänning...

Nubben:jappz du har rätt!

Stefan:D kommer få en bra utmaning imorrn mot DIF

« · 113055