Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen

Tränarfrågan

Sv: Tränarfrågan
Spud: Jag kan faktiskt komma på en sak! Trots att jag inte har mycket övers för MIF så inser jag det viktiga i att hockeyn har ett fäste i våra södra landsdelar. Detta har Percy sett till, törs jag påstå. Utan honom inget elitserie lag i Malmö antagligen....

Nubben: "Han har gjort väldigt mycket för hockeyn i hela Sverige."

OM du kommer på 2 saker som han gjort som varit till gagn för svensk hockey så ska jag köpa en Malmöreplica.

OM du på allvar menar vad du skriver är du nog en av de mest enögda supportrarna som finns.

Spud: Ekonomin är mycket bättre i MIF än i många andra klubbar. Om man ska börja tro vad skit tidningar (min helt personliga åsikt) som aftonbladet och de övriga kvällstidningarna skriver. Så borde 3 fina föreningar som Djurgården, Brynäs och MIF inte finnas längre.

Det är kriser hit o problem dit...

Alla klubbar har några problem, så även MIF. Men att skylla allt på en person går inte. Framför allt inte när personen är Percy Nilsson. Han har gjort väldigt mycket för hockeyn i hela Sverige.

Nubben: Med tanke på de rubriker som MIF fått angående skatteaffärer måste väl även er ekonom varit "kanon" när han gjorde sitt jobb.

Spud: Det vore nog inte det bästa för klubben. Percy är kanon på sponsorer, marknadsföring och allt som sköts på "kontoret". Men det som sköts på isen ska han inte ha allt för mycket att göra med.

Han är ingen tränare, han är en stor företagsledare med ett stort hjärta för MIF.

Nubben: Jag tycker att Percy själv borde kliva in i båset som ass till Lusth. Det skulle bli bra PR för MIF, och då borde väl percys ideer kunna gå att genomföras.

Han är väl förresten arbetslös sen han sålde PNB va? Borde kunna bli billigt att intern rekrytera.

Dream Team: Japp, men det är nog lika bra.

Personligen vill jag se lite ny-tänkande i båset. Gärna en Kanadensare med stora möjligheter att få med sig några riktigt bra spelare.
Det kommer kosta, men tror nog att det vore det bästa för klubben. Iaf för tillfället, Lillis hade gärna fått stanna också. Men det är jag kanske ensam om att tycka?

Tränarfrågan
Läser i AB att Lars "Osten" Bergström igår tackade nej till MIF som huvudtränare.

"Mif lade ner stora resurser på att locka den meriterade tränaren till Malmö. Bland annat var Mif-bossen Percy Nilsson nere på VM i Tjeckien och hade flera personliga överläggningar med "Osten", som var förbundskapten för Österrike under mästerskapet. Men i går kom beskedet från "Osten" som varken Percy Nilsson eller Patrik Sylvegård ville ha.
- Han tackade nej till oss. Som skäl uppgav han att familjen ville flytta till Luleå."

« · 397347