« Föregående · 237417 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Sydsvenskan skrev
en spelare som jag tycker att mif borde "ligga på" lite är linköpings stefan pettersson vars kontrakt går ut efter säsongen, han tror ja skulle göra mycke nytta i mif.
Sv: Sydsvenskan skrev
miffo: Vi lär inte höra något om Staal och Högardh innan Modo har åkt ur slutspelet. Tycker det verkar som Mif letat efter nya tränare men inte hittat några, därför blir det Lusth och Lundh, vilket inte är fel...
Sv: Sydsvenskan skrev
Stefan: Härligt med tränare som verkligen känner något för klubben. Frågan är vem som tar över efter Lundh som sportchef eller kommer han att vara både sportchef och tränare ?
Nu kanske vi har råd att satsa på 3-4 riktigt bra nyförvärv istället för 2 dyra tränare också.
Någon som hört mer om Staal och Högardh förresten ?
Hoppas vi har någon bra back på ingång också.
Nu kanske vi har råd att satsa på 3-4 riktigt bra nyförvärv istället för 2 dyra tränare också.
Någon som hört mer om Staal och Högardh förresten ?
Hoppas vi har någon bra back på ingång också.
Sv: Sydsvenskan skrev
crille:
tidigt?
Själv tycker jag att det har tagit en väldigt lång tid innan man gör klart med nya tränare med tanke på att det i flera månader stått klart att Bäckman/Johansson inte skulle få stanna.
tidigt?
Själv tycker jag att det har tagit en väldigt lång tid innan man gör klart med nya tränare med tanke på att det i flera månader stått klart att Bäckman/Johansson inte skulle få stanna.
Sv: Sydsvenskan skrev
ro: det där låter riktigt riktigt bra...
bra att det är klart med tränare så tidigt, bara att fokusera på några nyförvärv..
bra att det är klart med tränare så tidigt, bara att fokusera på några nyförvärv..
Sydsvenskan skrev
idag att det blir S Lundh och M Lusth som tränar Mif nästa säsong.
w1.sydsvenskan.se//Article.jsp?article=10036508
w1.sydsvenskan.se//Article.jsp?article=10036508
Sv: J20 slutspelet
Huddinge blir säkert INGEN lätt historia...
Som Hockeymagasinet påpekar så är Huddinges J20 rejält förstärkta lagom till slutspelet.
Orsaken är lika enkel som att Frans Nielsen numera spelar i MIFs J20, dvs Huddinges A-lag har spelat klart för denna säsongen.
Så det blir säkert stenhårt och små marginaler som avgör...precis som det ska vara.
Lite intressant förståss är att inget lag valde att möta MIF!
Annars var ju reglerna sådana att de fyra första lagen fick välja sin kvartsfinalmotståndare.
Huddinge var sist om att "välja" och fick helt enkelt bara ta det som fanns kvar...dvs MIF.
Som Hockeymagasinet påpekar så är Huddinges J20 rejält förstärkta lagom till slutspelet.
Orsaken är lika enkel som att Frans Nielsen numera spelar i MIFs J20, dvs Huddinges A-lag har spelat klart för denna säsongen.
Så det blir säkert stenhårt och små marginaler som avgör...precis som det ska vara.
Lite intressant förståss är att inget lag valde att möta MIF!
Annars var ju reglerna sådana att de fyra första lagen fick välja sin kvartsfinalmotståndare.
Huddinge var sist om att "välja" och fick helt enkelt bara ta det som fanns kvar...dvs MIF.
Sv: J20 slutspelet
CoolaKoffe:
Perfekt att det blev Huddinge, det är ju nära för dig! :-) Bara att infinna sig på plats i Björkängshallen då!
Perfekt att det blev Huddinge, det är ju nära för dig! :-) Bara att infinna sig på plats i Björkängshallen då!
J20 slutspelet
Här är kvartsfinalerna i J20 slutspelet
Brynäs IF - AIK
Frölunda Indians - Hammarby IF
Timrå IK - HV 71
Huddinge IK - MIF Redhawks
Det ser ganska bra för Malmö. tycker nog att Malmö ska gå vidare mot Huddinge.
Brynäs IF - AIK
Frölunda Indians - Hammarby IF
Timrå IK - HV 71
Huddinge IK - MIF Redhawks
Det ser ganska bra för Malmö. tycker nog att Malmö ska gå vidare mot Huddinge.
Sv: Slutspelet
Magnus: ja, härligt att helt avslappnat, lojt och lätt ointresserad följa slustspelet. Jag tippar FBK som vinnare igen.
Sv: Madhawks
Aben: Vilken "sore spot" skulle det vara..? Madhawks var det bästa som hänt MIF-supporters, och det kändes som runt den tiden så vaknade hela hockeykulturen till runtom i landet. Madhawks är något vi är stolta över, och jag hade också gärna sett den 'genskabt'. Dessvärre tror jag det blir väldigt svårt, framförallt för Jojo och mig att leva upp till våra egna förväntningar. Men det var kul, du är inte den enda icke-Miffare som fastnade för Madhawks... ;)
Länkar:
http://come.to/staalmannen
http://come.to/staalmannen
Madhawks
Håber ikke jeg rammer " a sore spot" nu her....Jeg ville ønske madhawks blev genskabt...sådan helt forfra...for det var den bedste fanside jeg nogensinde har oplevet...plejede at tjekke den dagligt (selvom jeg er MODO-fan)...den var suveræn...ingen over og ingen ved siden af, vil jeg sige
Sv: Alla till Isstadion på Onsdag!
JoJo:
det var väldigt uppskattat kan jag säga.. nu hoppas man på detta stöd i varje match :) och ännu mera folk!
det var väldigt uppskattat kan jag säga.. nu hoppas man på detta stöd i varje match :) och ännu mera folk!
Alla till Isstadion på Onsdag!
Alla bör söka sig till Malmö Isstadion på Onsdag! Då spelar J20 sin första kvartsfinal (Motståndet ej klart men Huddinge känns det som). 19.00 är tiden! Vi intar ståplats och ger gärnet precis som i lördags. Det verkar ha varit uppskattat av krigarna på isen!
Sv: Slutspelet
Magnus: Det är därför Stalle vägrar göra några poäng för MODO, han vill väl också att nyheten ska kunna släppas... ;)
Sv: Slutspelet
Plötsligt slog det mig varför MoDo vägrar ge sig... De vill helt enkelt göra livet outhärdligt för oss Miffare (som vanligt)! Vi vill ju veta hur det blir med Stalle!
Sv: Slutspelet
Efter att ha sett klippen med Wikegård på TV4 sporten ikväll kan jag bara säga att jag saknar honom. Samt att han är på tok för rolig för Tråkgården.
Slutspelet
Ganska kul att MoDo pressar Frölunda som de gör. Eller ska vi säga, ganska kul att Frölunda spelar som ett pojklag plötsligt i slutspelet. Att vinna skotten med 46-24!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! men ändå bara mäkta med att göra ett ynka mål är nästan makalöst uselt. Färjestad tackar nog för upplägget mot finalen. För inte blir det väl något annat är FBK-Frölunda i finalen, eller?
Skönt ändå att följa hockey utan att bry sig hur det går... Det kan man åtminstone försöka intala sig...
Skönt ändå att följa hockey utan att bry sig hur det går... Det kan man åtminstone försöka intala sig...
Sv: Hammar
CoolaKoffe:
han hade i fredags e.m inte ritat på nått nytt kontrakt iaf... om han gjort det efter det vet jag inte. Mycket möjligt.
Vet iaf att dem i Västerås inte vill ha Janne Hammar dit, då han inte har något att tillföra deras lag. De vill ha anfallare som producerar och inte åker jojo fram och tillbaka över isen :)
han hade i fredags e.m inte ritat på nått nytt kontrakt iaf... om han gjort det efter det vet jag inte. Mycket möjligt.
Vet iaf att dem i Västerås inte vill ha Janne Hammar dit, då han inte har något att tillföra deras lag. De vill ha anfallare som producerar och inte åker jojo fram och tillbaka över isen :)
Sv: Ricard Persson
Magnus:aha d stog att han hade förlängt kontraktet me Berlin redan innan Sweden hockey gems enligt sydsvenskan
Go morron...
Då ska man snart bege sig över till Rungsted...
Hur i helsicke man kan lägga en match 09:20 på morronen e ju en gåta, men, men.
Vad gör man inte för sitt kära MIF... :o)
Hur i helsicke man kan lägga en match 09:20 på morronen e ju en gåta, men, men.
Vad gör man inte för sitt kära MIF... :o)
Sv: J20!
Jonas: Jag skiter i motståndet, alltid skönt o leka hockey :P
Jag kan ju inte tala för alla miffare men jag kan ju iaf tala för mig själv. O jag hoppas verkligen att Rögle och Hammarby går upp i ES. Det hade satt ännu mer färg på hockeyn här nere och så kanske hockeyn hade vaknat i "08:e land" igen...
Brynäs har satsat helt fel o Linköping... Ja de skulle iaf inte jag sakna. Inget ont om dem men, jag vill hellre se två nya lag i ES.
Jag kan ju inte tala för alla miffare men jag kan ju iaf tala för mig själv. O jag hoppas verkligen att Rögle och Hammarby går upp i ES. Det hade satt ännu mer färg på hockeyn här nere och så kanske hockeyn hade vaknat i "08:e land" igen...
Brynäs har satsat helt fel o Linköping... Ja de skulle iaf inte jag sakna. Inget ont om dem men, jag vill hellre se två nya lag i ES.
Ricard Persson
Ricard Persson har blivit framröstad till ligans bästa back i DEL. Han har även förlängt sitt kontrakt med Berlin med två år vilket torde innebära att vi aldrig får se honom i Mif igen. Har svårt att tro att Mif tar honom tillbaka vid 36-års ålder... Fast å andra sidan...
Gamla kort
Någon som har kort från Guld åren? Kanske nån interjuv(typ från radion eller nåt) att skicka över. lite bilder är jag ute efter, satt nyss och lyssnade på.
"Hvs väg mot guld"
Riktigt bra faktiskt, synd det inte finns så om MIF med.
"Hvs väg mot guld"
Riktigt bra faktiskt, synd det inte finns så om MIF med.
« Föregående · 237417 · Nästa »
Varför! kan vi inte försöka få hit Hirch så Hadelöv får lite motstånd angående första målvakt? Där måste vi bli betydligt mycke starkare, på målvaktssidan, dom lagen som är med i ett slutspel har en hyfsat jämn målvakt.
Nästa säsong hoppas jag att Mif är med i toppen och krigar, guldet skall hem till skåne.
Kram på er!