Historik
Föregående · 369 · Nästa
Frölunda HC > Sv: LHC - VF
Vf chefen: Menar du att stackaren får så dålig lön av LHC att han får nöja sig med en hjulförsedd spark som fortskaffningsmedel?
Timrå IK > Sv: Luleå HF - Timrå IK 2005-01-27
Reconn: Visste inte att Jonte fått sin inspiration från R Kelly (länktips)
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. FBK 050127
65selander: Äh, det var ju bara för att kamilla skulle kunna se matchen från samma höjd som alla andra. ;)
Frölunda HC > Sv: Modo nästa, hur går det då?
mok: Själv tror jag att vi spelar taktiskt inför ett eventuellt möte i slutspelet, alltså blir det 14-1 till Frölunda.
Man skall aldrig underskatta underskattningens förmåga.
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. FBK 050127
Dawidovski: Det var iofs ingen hård touch, men FBK-spelaren slog faktiskt undan Salos ena skridsko.
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. FBK 050127
Dawidovski: Märkligt, jag som trodde att en crosschecking i ryggen var precis lika mycket otillåtet oavsett vilken kroppskonstitution du har.
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. FBK 050127
Poffa: Här ska jag då be att få citera vad den treåriga plastbrorsdottern sa till min bror: Äh, tönt!
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. FBK 050127
Poffa: Kastar in saker på isen gör jag inte, däremot verkar mina bänkgrannar tycka att det är helt okej att göra så.
Jag nöjer mig med att svära och sträcka upp händerna mot himlen i ren förtvivlan mm.
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. FBK 050127
Frisco: Vid timeouten på slutet passade Gerber också på att speara sargen vid spelarbåset. Jäkla ligistfasoner...
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. FBK 050127
Poffa: Märkligt att han tydligen noterade en Sedin i målgården, men han noterade inte en Chara som med våldsamma crosscheckingar tilläts härja framför mål medan Ryhed verkade egendomligt upptagen av sina egna skridskor eller om det var iskvaliteten han studerade. För inte sjutton kollade Ryhed på spelet i varje fall.
Egendomligt, hade för mig att FBK var ett mer spelande lag och inte ett småfult och ruffande lag med Souray, Berglund och Chara som "härförare".
Egendomligt, hade för mig att FBK var ett mer spelande lag och inte ett småfult och ruffande lag med Souray, Berglund och Chara som "härförare".
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. FBK 050127
Frisco: Snyggare banner än MIKA-bannern finns bara inte!
Hörde via ryktesvägen att Muir blivit helt frälst i Trocadero. Tydligen hade han funderat med Timander om det skulle gå att beställa en pall med Trocadero ifall han skulle bli hemskickad.
Hörde via ryktesvägen att Muir blivit helt frälst i Trocadero. Tydligen hade han funderat med Timander om det skulle gå att beställa en pall med Trocadero ifall han skulle bli hemskickad.
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. FBK 050127
NuMo: Den här ramsan ( länktips) får jag väl bidra med då.
Lite åt Talking Heads-hållet.
Lite åt Talking Heads-hållet.
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. FBK 050127
Frisco: Nää, jag vägrar åka nu. Jag väntar i 50 minuter till, sådeså...
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Frisco: Dags att börja ladda batterierna inför en "fascinerande" och onormalt tidig morgondag med föreläsning om betyg och bedömning.
Brynäs IF > Sv: Inför HV71 - Brynäs (27/1-05 - 19.00)
GävleLasse: Hade Bjästa legat i närheten av Örebro så hade svaret varit positivt på den frågan.
Hmm, trodde att det var ett krav i den här gästboken att man skulle vara negativ, men så är tydligen inte fallet.
Blir i varje fall ytterligare en "måste"-match imorgon för er... och för HV Debuterar förresten den där Bergsormen i morgondagens match mot HV?
Brynäs IF > Sv: Inför HV71 - Brynäs (27/1-05 - 19.00)
65selander: "Känna flåset" hmm... har du tänkt att rekonstruera Stålfarfars cykelfärder i Sverigeloppet? Om så inte är fallet så är det där flåset nog inget annat än någon typ av dödsrosslingar för BIF . ;)
Brynäs IF > Sv: Inför HV71 - Brynäs (27/1-05 - 19.00)
65selander: När du skriver det på det där viset så tror jag nästan att jag förstår vad du menar. Fast jag är inte riktigt säker.
Är det verkligen bra för BIF att vinna matcher? Den kollektiva ångesten blir ju då oerhört lidande. Fast man kan väl hoppas på någon ny Jonsson-effekt för er.
Är det verkligen bra för BIF att vinna matcher? Den kollektiva ångesten blir ju då oerhört lidande. Fast man kan väl hoppas på någon ny Jonsson-effekt för er.
Café > Sv: Snyggaste fotbollströjan
65selander: Jäkla gästboksmarodör. Har du nyss tagit datorkörkortet, eller? ;)
Själv tycker jag att Wildehjärnorna i Hockeysnacksligan på Xpert Eleven har snyggaste tröjorna...
Själv tycker jag att Wildehjärnorna i Hockeysnacksligan på Xpert Eleven har snyggaste tröjorna...
Brynäs IF > Sv: Inför HV71 - Brynäs (27/1-05 - 19.00)
65selander: Att döma av trådrubriken så betyder det alltså att Kuparinens 2-0 kommer att vara ett självmål imorgon. Go Kuparinen! ;)
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Dragan 2k: Hmm, få se... strax efter klockan 7 imorse kom det en lastbil, sedan fikade de vid halv tio...och sen så var det en arbetare som gick på toaletten.
Café > Sv: Snyggaste fotbollströjan
Frisco: Förstår mig inte riktigt på den där träningsoverallströjan. Varför en hyllning till Mia Hamm och någon byhåla som heter Arby?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Jaså, det är så det är. Hörde nyss något om att den där offentliga konsten samtidigt skulle kunna fungera som bortastå för eventuella motståndarsupportrar.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
AM: Sitter här, som vanligt djupt hypnotiserad av de spännande bilderna från evenemangsarenans webkamera, och funderar...hur sjutton ska man få plats med 6500 personer på den där lilla läktaren? Dessutom känns det fräscht med en uterink. BLir dock inte riktigt klok på den där offentliga utsmyckningen. Nog hade de väl kunnat hitta något trevligare än en massa betongpålar av varierande längd.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: DVDisar...hmm, är det något nytt påfund som ersätter konstfrusna anläggningar?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Intressant, har för mig att det ska vara det längsta namnet på en järnvägsstation.
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. Lillebror
Dragan 2k: Äh, jag har hört ryktas att du sitter och kastar längtansfulla blickar på det pågående arenabygget i Övik. ;)
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. Lillebror
scim: Förstod väl att du skulle gilla de där korvarna. Själv nöjde jag mig med en semla för att fira kvällens seger.
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. Lillebror
Salle: Själv tycker jag att "matchens höjdare" var Lärking. Han hade uppenbarligen beslutat sig för att inte slita på pipan i onödan.
Borde det förresten inte blivit "Abuse of official" på Styf i första perioden när han slänger iväg linjedomaren som försöker gå emellan honom och Sedin? Eller får man helt plötsligt behandla domare hur som helst?
Borde det förresten inte blivit "Abuse of official" på Styf i första perioden när han slänger iväg linjedomaren som försöker gå emellan honom och Sedin? Eller får man helt plötsligt behandla domare hur som helst?
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. Lillebror
Paddan: Jag glömde ju förresten att berömma den nya oerhört tjusiga och fyndiga bannern. Jäkligt bra jobbat!
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. Lillebror
knaskamilla: Ja, vad ska man säga efter en sån här match? Tja, till exempel: Adrian Aucoin vilken gigant du är! Det ser så fruktansvärt lätt och enkelt ut när du plockar bort spelare och dirigerar försvarsspelet föredömligt på planen, ropar och pekar hur dina medspelare skall ställa upp. Adrian Aucoin idag var du fruktansvärt bra. Fortsätt på det sättet.
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. Lillebror
Frisco: Åfan är klockan så mycket, dags att bege sig mot en närbelägen pizzeria.
Timrå IK > Sv: Oroväckande rykten
Redheart: Tyvärr var det någon halvt folkilsken tikare...tror han hette matsby, som stal min banjo. Han påstod sig vara en riktig fena på banjospel.
Men okej då, jag ger mig väl av då, för att se Timrå IK gå en dyster kväll till mötes... ;)
Men okej då, jag ger mig väl av då, för att se Timrå IK gå en dyster kväll till mötes... ;)
Timrå IK > Sv: Oroväckande rykten
Redheart: Äh, jag säger som Pasi Nurminen: "Utan nubben hade jag inte kört in i väggen...".
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Tja, det är väl ett slags historiebok om lärarrollens och institutionernas utveckling från 1600-talet fram till idag. Knepigt nog lyckades inte ens den få mig att somna idag på en oerhört "givande" föreläsning.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Nepp, det går inte alls för sig.
Eller jag kanske istället kan citera valda stycken ur den oerhört "intressanta" boken Lärares Kunskap...
Eller jag kanske istället kan citera valda stycken ur den oerhört "intressanta" boken Lärares Kunskap...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Lite smålustiga spådomar av Lars Nylin om "Så blir hockeyåret 2005".
"Johnny Oduya och Per Ledin blir rumskamrater i Tre Kronor. En kväll ses de spela fia med cross-checking"
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Sportmagasinet har tydligen också skapat sin egen variant på Brasses fina lek där tre hör ihop och en ska bort, eller hur ska man annars förklara sidan med bilder på Boyle, Mowers!, Jokinen och Chara?
MoDo Hockey > Sv: Kaberle- en glad nyhet
Salle: Hehe, själv tycker jag att han skulle passa i #32, men den har ju "tyvärr" Viklund lagt beslag på.
Märkligt förresten, inte en endaste TIK-supporter än så länge på bortastå på Framnäskajen.
MoDo Hockey > Sv: Kaberle- en glad nyhet
Poffa: Undrar just vad Frante skulle få för tröjnummer om/när han blir klar för MoDo. #15 är ju redan upptaget av en viss Salle. #51 kanske...
MoDo Hockey > Sv: Kaberle- en glad nyhet
Poffa: Hmm, 20 matcher 4 mål, 9 assists, 32 utvisningsminuter och +9...inte illa.
Lill-Milo har 5 mål och 1 assist på 32 matcher och lillebror Kaberle leder tydligen Kladnos poängliga med 8 mål och 25 assists på 40 matcher
Lill-Milo har 5 mål och 1 assist på 32 matcher och lillebror Kaberle leder tydligen Kladnos poängliga med 8 mål och 25 assists på 40 matcher
MoDo Hockey > Sv: Kaberle- en glad nyhet
Poffa: Ojdå, det visste jag inte.
Någon som har aktuell statistik på Kaberle?
Någon som har aktuell statistik på Kaberle?
MoDo Hockey > Sv: Kaberle- en glad nyhet
knaskamilla: Äh, nu blir jag lite missnöjd, varför nöja sig med en Kaberle när man borde kunna få båda två som någon form av paketlösning...
Fast tanken på ett backpar bestående av Frante och Hasse låter inte helt fel.
Café > Sv: Filmgalan
Albert Hall: Nänänä, det var när jag skulle köpa öl i det där kyffet som de kallar för pub som jag missade fem minuter av andra perioden. Kaffet hann inhandlas innan perioden började, fast iofs blev hälften utspillt på vägen upp på läktaren tack vare alla "sympatiska" äldre gentlemän som stod med armbågarna i kors i trappen upp till bortastå och grymtade missnöjt så fort man försökte ta sig förbi dom.
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. Lillebror
Frisco: Äh vad faan, jag har för mig att jag skrev att OM Poffas uppgifter var de rätta så kanske det var dags att tvivla på Nallen. Men nu slapp jag ju tvivla...tror jag...
MoDo Hockey > Sv: MODO vs. Lillebror
Poffa: Hmm, om det där är sant så är det alltså dags att lite grann börja tvivla på den där Nallen då...
Fast det är väl bäst att man inte skriver det högt så att man inte får en massa ovett ;)
Fast det är väl bäst att man inte skriver det högt så att man inte får en massa ovett ;)
MoDo Hockey > Sv: Hur blev det med ny Arena?
Dragan 2k: Annars så kan man ju studera webkameran. Det är väldigt spännande, jag lovar...
Eller så har jag haft väldigt lite att göra på dagarna.
MoDo Hockey > Sv: Hur blev det med ny Arena?
modo_foppa: Men det finns ju inte mer än vad du kan se på bilden från webkameran att se på byggplatsen. Ja, förutom då ett par pålmaskiner och några betongpålar.
Föregående · 369 · Nästa