Historik
Föregående · 370 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Conny Strömberg
knaskamilla: Märkligt vad veka de Österrikiska landslagsspelarna måste vara. Deras förbund har beslutat att spelarna behöver två ytterligare vilodagar efter finalspelet i Vinteruniversiaden. Det betyder alltså att Conny inte spelar match förrän den 27:e, istället för idag som det var planerat. Tänk så mycket "lördagsmatcher" man hinner med på fyra dagars ledighet.
MoDo Hockey > Sv: HV71 VS MODO
Frisco: Trevligt att få se lite snygga mål på SVT-sporten. Hasse Jonssons vallning i kortsidan (för visst måste han väl missat målet med flit?) till en helt fristående Macke var väl det snyggaste målet, även om Mackes genomskärare till Weinis inte var så dum den heller.
MoDo Hockey > Sv: HV71 VS MODO
Frisco: Riktigt jobbig, eller intressant om man så vill, vecka nästa vecka. Timrå, Färjestad och Frölunda i de närmaste tre matcherna blir en stor utmaning för detta lag. Intressant att se hur pass bra vi kan stå emot TIKs offensiv i Kempehallen på tisdag. Zakke verkar i varje fall, enligt kommentatorerna, ha gjort ännu en strålande insats i målet.
MoDo Hockey > Sv: HV71 VS MODO
AM: Efter två verkligt nervpirrande slutminuter och efter otaliga buffringar så blev slutresultatet till slut 4-5. Macke tydligen nära att få bli tremålsskytt i slutsekunderna.
MoDo Hockey > Sv: HV71 VS MODO
Salle: Jo, det är klart, så som han har spelat så är det ju väldigt tveksamt om han får någon plats i laget...
MoDo Hockey > Sv: HV71 VS MODO
Lumber Jack: Jag antar att Hinote nu bör spela med vanligt kontrakt, för try-out kontraktet bör väl ha gått ut redan om jag inte helt missminner mig.
MoDo Hockey > Sv: HV71 VS MODO
Salle: Tja, när det blåser snålt så verkar vi ha lika lätt att förvalta ledningar som kraftbolagen i södra Sverige. Men jag tycker att MoDo det känns som en "fin" tradition att vi inte klarar av att spela på ledning. Har för mig att vi i kvalserien bland annat ledde mot VIK med 4-0 och till slut lyckades att förlora med 4-5 i Kempis.
Ojdå, där blev det tydligen 3-5 genom världens bästa Hinote!
MoDo Hockey > Sv: HV71 VS MODO
Salle: Auj, Auj, Auj, Audrian Aucoin...hmm, tycker det låter som att en modoit nästan hela tiden sitter i utvisningsbåset.
MoDo Hockey > Sv: HV71 VS MODO
Lumber Jack: Låter som en riktigt sagolik underhållning. Jag tror förresten att jag har upptäckt orsaken till vårt plötsliga underläge i första perioden. Testade Lehtinentröjan och vips stod det 2-0 till HV. Direkt efter att jag tagit av mig den tröjan så reducerade Weinis.
Han den där som sköter buffringen tycker jag annars får alldeles för stort utrymme på webradion.
Han den där som sköter buffringen tycker jag annars får alldeles för stort utrymme på webradion.
MoDo Hockey > Sv: HV71 VS MODO
Salle: Vilken otrolig scenförändring i den första perioden, det lät ju på kommentatorerna som att det var HV för hela slanten i varje fall de första åtta minuterna av matchen, men efter Weinis reduceringsmål verkar luften helt ha gått ur HV-spelarna. Turligt nog för HVarna så är det snart dags för andra perioden och där brukar vi ju tyvärr underprestera å det grövsta även om jag tycker att vi i matchen mot LHC höll uppe spelet bra i tre perioder.
Hmm, var det förresten nu man borde ha insett att det hade varit smart att byta in Macke i laget i Poängjakten innan denna omgång?
Hmm, var det förresten nu man borde ha insett att det hade varit smart att byta in Macke i laget i Poängjakten innan denna omgång?
MoDo Hockey > Sv: HV71 VS MODO
Salle: ...och där blev det 2-4, Weinis och Macke två mål vardera hittills i matchen.
MoDo Hockey > Sv: HV71 VS MODO
Salle: Han kom som ett yrväder en januarikväll med en resväska i handen...Markus Näslund kvitterar till 2-2.
...och där gör Macke 2-3 och redan nu är mitt Bombenresultat inne, känns som att det kommer att spricka ordentligt...
MoDo Hockey > Sv: HV71 VS MODO
Lumber Jack: They seek him here, they seek him there, they seek him everywhere...that damned terrific Weinhandl!
2-1...genast kändes det liite bättre.
MoDo Hockey > Sv: HV71 VS MODO
Salle: Vårt försvarsspel verkar vara precis lika stabilt som i vanliga fall. 2-0 till HV redan, det här verkar bli en tung eftermiddag.
MoDo Hockey > Sv: HV71 VS MODO
Hmm, om nu Pihl slog in segermålet för motståndarna i förra matchen, betyder det att också Ante kommer att göra mål idag? Själv hoppas jag att Steen ska lyckas hitta någon typ av form någonstans där ute på isen i KA. Han åker otroligt mycket skridskor, men verkar inte vara vän med pucken för fem öre, fast det ser ut som att han vågar lite mer nu när han fått spela med Hinote ett tag. Dessutom skulle det vara skönt om Viklund kunde få sätta ett mål, han har ju varit otroligt nära men som vanligt med modoiterna så är det den där sista lilla turen som behövs.
MoDo Hockey > Sv: Hur blev det med ny Arena?
Nalle Sjuh: Tja, ska man döma av kommentarerna från mina elever så är jag lite för snäll lite för ofta, de räknar uppenbarligen med att bli utskällda med regelbundna intervall, så baserat på min snällhet så är det är bara för dig att börja nöta på tangentbordet igen och skapa ännu en läsvärd textmassa.
MoDo Hockey > Sv: Hur blev det med ny Arena?
Frisco: Hmm, eftersom det talas om såna ord som "Västernorrländskt herravälde" i bannern så kan det inte vara någon annan än en Umeåsovande Nalle som konstruerat bannern.
Undrar förresten om man kan lämna in en ansökan om att få göra som Muir och få riktigt bra betalt för att sitta på läktaren under matcherna?
Café > Sv: Drömbilen måste debatteras.
Kronblom: Givetvis är det Il Tempo Gigante, men tydligen en körbar version.
MoDo Hockey > Sv: Hur blev det med ny Arena?
Frisco: Förresten vill jag starkt protestera mot användandet av ordet matchboll i bannern här ovan, för det är väl inte bandy som de spelar...eller har jag missuppfattat allting under alla dessa år? Trodde det hette puck det där svarta platta hårda som man skyfflar emellan sig med en klubba.
MoDo Hockey > Sv: Hur blev det med ny Arena?
Frisco: Väderstrecket har jag ingen aning om, men plan 2 bör det ju vara eftersom läktarna är belägna från plan 2 och uppåt. Tror du att man får en snurrfåtölj med fotstöd på sittplatsen om man ber om det?
MoDo Hockey > Sv: Hur blev det med ny Arena?
Frisco: Hö, höskulle vara det...
Förresten, vilka sektioner är det som visas på bilden? Jag vill ju inte ha snö på min sittplats.
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs Linköping 20:e jan.
Frisco: Kan man inte knyta på Lance Armstrong ett par skridskor och registrera honom som fransk bergsget eller något sånt? Vi har ju oerhörda berg att övervinna framöver och vad vore väl då bättre än Lance? Sen skulle vi kunna få Roberto Vacchi på köpet som speaker.
Café > Sv: Drömresemål?
Portello: Var där en vecka i maj -98 för att besöka Världsutställningen och göra olika studiebesök hos företag. Önskar dock att jag hade haft minst en vecka till på mig att utforska staden och omgivningarna.
Ett annat resmål som jag gärna reser tillbaka till är Skottland, otroligt vackert och dramatiskt landskap och himla god whisky. Att dessutom då få besöka Islay vore en upplevelse.
Ett annat resmål som jag gärna reser tillbaka till är Skottland, otroligt vackert och dramatiskt landskap och himla god whisky. Att dessutom då få besöka Islay vore en upplevelse.
Café > Sv: Drömresemål?
Portello: Lissabon var otroligt vackert. Att sitta på en trottoarservering i Alfama med en kall öl, eller en espresso och bara titta på folklivet är oerhört stimulerande. Lite intressant bara när det var 23 grader varmt och portugiserna skyndade förbi i täckjackor!
Café > Sv: Vilket är den bästa Tv serien??
knaskamilla: Äh, klart man tittar på Gilmore Girls, fast då mest för att Lauren Graham är så jäkla läcker.
Monty Pythons Flying Circus borde också förtjäna en titel bland de bästa tv-serierna samt den tv-serie som lärde brorsan att läsa: Fem Myror är fler än fyra elefanter. Fast nu kom jag på att jag också vill ha med The Office på listan över bästa TV-serierna. Hmm, blir många bästa TV-serier det här.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
scim: Äh, jäkla smygluling, såna saker skulle jag själv akta mig noga för att säga ;)
Café > Sv: Vilket är den bästa Tv serien??
Lumber Jack: Jag saknar också Hemliga Armén och Kessler, två väldigt bra serier vill jag minnas. Fast iofs tyckte jag att Larmet Går var imponerande också när jag var mindre, men återseendet för några år sedan visade att den inte alls åldrats med behag.
Dead Like Me (eller "Mitt liv som död" som SVT döpt den till) tycker jag är en trevlig tv-serie.
Dead Like Me (eller "Mitt liv som död" som SVT döpt den till) tycker jag är en trevlig tv-serie.
Futurama är också intressant, om än inte på riktigt samma nivå som The Simpsons.
Red Dwarf är också en tv-serie som jag saknar.
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Frisco: De där stjärnorna runt idolbilden fick mig genast att rusa till den trälåda som jag tillverkade på träslöjden på Bjästaskolan och som jag hittade i förrådet för några år sedan. Men mina stjärnor var ljusblåa, så det var inte från Semics Elitserien 83-84 i varje fall.
Men bland de korten jag har finns Timo Lahtinen i härligt ljusblå glansig overall, En Leif Boork med sanslöst stora glasögon, , Flygis i Brynäsdress, Harald Lückner i FBKmundering, Bros, Stefan Larsson, och ett antal fd Modoiter i andra klubbtröjor.
Men bland de korten jag har finns Timo Lahtinen i härligt ljusblå glansig overall, En Leif Boork med sanslöst stora glasögon, , Flygis i Brynäsdress, Harald Lückner i FBKmundering, Bros, Stefan Larsson, och ett antal fd Modoiter i andra klubbtröjor.
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Frisco: "...en gammal Hammarbyspelare.." vadå, är Håkan Hjerpe ishockeydomare nuförtiden?
Café > Sv: Tidernas sämsta film
Huge: Hmm, skulle vilja se Stallone, Dolph och van Damme i ett Shakespearianskt kostymdrama eller till och med en Norénpjäs. Lite väl absurt och magstarkt kanske, möjligtvis till och med mardrömsframkallande men vilka rollgestaltningar....
Café > Sv: Tidernas bästa film?
Dragan 2k: Får man nominera Flåklypa Grand Prix i animationsklassen? I sådana fall gör jag det, med A Nightmare before Christmas som första reserv.
MoDo Hockey > Sv: Näslund Auccion
westerlind: Men om alla får spela så är det väl ingen mening att fråga vilka som är hela. Eller handlar det om någon form av frälsning och frågan istället lyder "Vilka är helade?"
MoDo Hockey > Sv: Näslund Auccion
knaskamilla: Den andra backen bör givetvis i sådana fall vara Hasse Jonsson. Eller har han blivit osnygg sedan senaste matchen?
MoDo Hockey > Sv: Näslund Auccion
AM: Äh, inte komma med såna positiva kommentarer, betyder att man bara kommer att bli besviken imorgon när det visar sig att Näslund knappt var snabbare än en Karlin med rullator... ;)
Fast det kommer onekligen att bli en intressant line-up imorgon kväll. Räknar med att både Näslund och Aucoin kommer att finnas med i startformationen.
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs Linköping 20:e jan.
Lumber Jack: Äh, den nöten var ju enkel att svara på. Det är ju helt enkelt Zakke som får ta defensivjobbet i första linen.
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs Linköping 20:e jan.
Poffa: Funderar på om Kent tog ut laget efter att ha studerat Gunnar Nordströms artikel i Expressen?
"Räkna därför inte med att Markus Näslund tar plats med Foppa och Mattias Weinhandl i vad som har varit lagets förstakedja så här långt. Där får sannolikt slitvargen Dan Hinote chansen.
Och kedjan med Sedinarna och Andreas Salomonsson finns ingen anledning att splittra.
Markus Näslund lär i stället hamna i en tredje kedja (notera att vi inte skriver tredjekedja) med Per Svartvadet och Alexander Steen."
"Räkna därför inte med att Markus Näslund tar plats med Foppa och Mattias Weinhandl i vad som har varit lagets förstakedja så här långt. Där får sannolikt slitvargen Dan Hinote chansen.
Och kedjan med Sedinarna och Andreas Salomonsson finns ingen anledning att splittra.
Markus Näslund lär i stället hamna i en tredje kedja (notera att vi inte skriver tredjekedja) med Per Svartvadet och Alexander Steen."
MoDo Hockey > Sv: Näslund Auccion
Poffa: Just nu känns det väldigt inspirerande. Bara att hoppas att killarna kommer ihåg att en hockeymatch varar 60 minuter plus eventuell förlängning.
MoDo Hockey > Sv: Näslund Auccion
Lumber Jack: Weinis, Foppa och Hinote...känns som en lite småtrevlig kedja måste jag säga.
Nu vore det väl konstigt om Kempis inte vore utsåld imorgon.
Timrå IK > Sv: Tyskdomare
Messiah: Det görs för att det handlar om ett domarutbytesprogram som initierats av Internationella ishockeyförbundet där sju länder (Sverige, Slovakien, Ryssland, Tyskland, Schweiz, Finland och Tjeckien) bidrar med två domare vardera. De svenska representanterna är Tomas Andersson och Ulf Rönnmark.
The goal of the program is to standardize officiating throughout Europe and get both the officials and players better acquainted with the differing styles of hockey in different nations and leagues.
"We hope that this program will improve the consistency of officiating in different countries and ultimately help place European referees at a higher level," said Konstantin Komissarov, IIHF Sport Development Manager of Officiating.
"We hope that this program will improve the consistency of officiating in different countries and ultimately help place European referees at a higher level," said Konstantin Komissarov, IIHF Sport Development Manager of Officiating.
Timrå IK > Sv: Tyskdomare
shanti: Så här står det i ett meddelande från NHLOAs ordförande i september förra året:
"With the possibility of a disruption of the upcoming NHL Regular Season, the NHLOA would like all Amatuer and Professional Hockey Officials to know that our Membership will NOT replace any fellow Officials in any League, if NHLOA Members are without work.
We recognize the importance of supporting our fellow Officials and will not infringe on any part of their livelihood and continued development as Officials in the event of our members being without work."
Timrå IK > Sv: Tyskdomare
Olle: Om jag inte helt missminner mig så har jag för mig att NHLs domarförening, eller vad det nu kan kallas där borta, har beslutat att deras domare inte skall döma på någon annan nivå eller i något annat land under den rådande lockouten.
MoDo Hockey > Sv: Näslund Auccion
Salle: Tja, det var ju ett så kort inslag att man i princip hade missat inslaget med Näslund ifall man råkade blunda i någon sekund. Han kände sig i varje fall jetlaggad eller hur man nu säger det, och han tyckte det var kul att vara i Vancouver och slippa tänka på hockeyn utan få göra en massa andra saker istället.
Café > Sv: Bästa Boken
Per HApps: Trevlig liten bok, om inte annat var det intressant att få läsa vad nästan varenda svensk har läst under det senaste året.
En bok som jag fastnade för på mellanstadiet, tror jag det var, var Michael Endes bok Momo och kampen om tiden. Den boken läste vi även när jag med föga framgång studerade tyska på universitetet.
Café > Sv: Bästa Boken
Chief: Tråden heter The Leaning of Miff och startades 2003-02-17 av undertecknad i LHFs gästbok.
Café > Sv: Bästa Boken
Chief: Jag har hittat tråden i LHFs gästbok, men när jag försöker att klistra in genvägen dit så kommer jag till de senaste inläggen i LHFs gästbok istället för till den tänkta tråden.
Café > Sv: Bästa Boken
Chief: Äh, det är väl lika bra att du donerar dessa så fort som möjligt så att de kartongerna inte blockerar hela lägenheten. Hmm, undrar just om man kan hitta den där gamla tråden.
Café > Sv: Bästa Boken
Chief: Det projektet ligger just nu i malpåse. Men vem vet, det kanske återkommer förr eller senare med fler spännande ord här på HS.
Café > Sv: Bästa Boken
66Hagberg: Jag tror att mitt tips får bli en sån där coffeetablebook (men inte en bok om coffeetables) eller snarare coffeetabletegelstenen "The Pythons Autobiography by the Pythons". Det är alltså en bok om historien bakom männen bakom Monty Python skrivet med deras egna ord. Ja, förutom kapitlet om Graham Chapman som av logiska orsaker de andra medlemmarna har författat.
Café > Sv: Tidernas bästa film?
mok: Tja, de tyckte tydligen att A Nightmare kunde vara för skrämmande för mina femmor, själv tycker jag det är en underbar film.
Föregående · 370 · Nästa