Historik
Föregående · 371 · Nästa
Café > Sv: Tidernas bästa film?
mok: Själv ser jag fram emot sommarens premiär av Charlie and the Chocolate Factory. Förhoppningsvis ännu ett mästerverk från Tim Burtons sida.
Min handledare tyckte att det kändes tveksamt att visa A Nightmare before Christmas för mina elever i engelska. Själv tyckte jag det var en bättre idé än att visa Grinchen.
MoDo Hockey > Sv: Näslund Auccion
Lumber Jack: Jepp, tyvärr skulle han tydligen återvända till alplandet för match den 23:e. Men det var ju intressant att se att även en sån idrottsman använder sig av halvljuskontroller i periodpausen. Undrar om han också körde buss?
MoDo Hockey > Sv: Näslund Auccion
Poffa: Äh, gammal information Poffa, 24 hade han ju på träningsoverallen som han gled omkring i på bilderna på modohockey.se.
MoDo Hockey > Sv: MODO-Malmö 17/1
Poffa: Tja, Sedinarna började ju strålande i varje fall, precis som hela MoDo, men efter att Salle på egen hand skänkt 3-2 målet till MIF så kajkade även den formationen ihop. Visserligen arbetar man upp sig i sista perioden, men överlag tycker jag att det är de två "noname" formationerna och de unga backarna som gör de bästa insatserna i MoDo.
MoDo Hockey > Sv: Näslund Auccion
Poffa: Hmm, kan det vara så att han vill träna ända tills det blir klart om det blir slutspel eller inte och sedan eventuellt känna sig för i finalspelet. Äh, bortskämda jävel, madrassera honom på träningarna också, vetja...
MoDo Hockey > Sv: MODO-Malmö 17/1
Poffa: Undrar om man kan få spelarna att mentalt försöka föreställa sig att det inte finns en andra period? För det är, knepigt nog, just den andra perioden som ställer till det och har så gjort de senaste åren. Om jag visste vad det beror på, men det är precis som att spelarna lämnar allt självförtroende och all kämpaglöd i omklädningsrummet under den första periodpausen.
Sedan så tycker jag det är väldigt märklig coachning av Kent också, att vänta tills dryga tre minuter kvar av matchen med att gå ner på tre femmor. Fast iofs var det ju de två mindre namnkunniga femmorna som skötte sig någorlunda igår och inte kan han då bänka Foppas formation eller Sedinarnas formation.
MoDo Hockey > Sv: MODO-Malmö 17/1
Poffa: Tyvärr visade det sig att jag fick rätt i min "profetia" efter 8,5 minuter av matchen. Jag sade då till en kompis: "Nu har vi 51,5 minuter på oss att tappa matchen fullständigt".
MoDo Hockey > Sv: MODO-Malmö 17/1
knaskamilla: Dags att bjuda på lite Hinote-citat också:
"- Jag älskar den här publiken - speciellt gänget bakom målet. Nu fick de ju äntligen se mig göra mål också, log kanadensaren.
- Synd bara att vi blev för bekväma när vi tog ledningen. Det håller inte att sluta spela och kämpa oavsett man möter serieettan eller jumbon. Så enkel är faktiskt hockeyn ibland, tillägger Hinote."
- Synd bara att vi blev för bekväma när vi tog ledningen. Det håller inte att sluta spela och kämpa oavsett man möter serieettan eller jumbon. Så enkel är faktiskt hockeyn ibland, tillägger Hinote."
MoDo Hockey > Sv: Näslund Auccion
Paddan: Äh, kanske bäst att låta den felstavade huvudpersonen i denna tråd få säga sin mening (i länktipset alltså).
MoDo Hockey > Sv: Näslund Auccion
knaskamilla: Oj, det tänkte jag inte på. Däremot märkte jag för första gången idag Peter Anderssons märkliga andning. Han ser ut som en akvariefisk med de uppblåsta kinderna...
MoDo Hockey > Sv: Näslund Auccion
knaskamilla: Alldeles riktigt, för såna saker som äkta känslor av glädje och en sprudlande inställning kan inte tillåtas i dagens MoDo. Men jag hoppas mycket på den där superspelaren Näslund Auccion, det sägs att han spelar både som forward och back och därmed kan han vara inne varannat byte som forward och varannat byte som back. Oerhört praktiskt.
Ska man vara allvarlig för en gångs skull så tycker jag att Tobias Enström gör en jättematch ikväll. Slet enormt och åkte skridskor som en...en...galärslav...
MoDo Hockey > Sv: Näslund Auccion
El Maco: Äh, jag tycker att Sing Sing borde ha en solklar koppling till hockeyn, för så kriminellt dåligt som vi spelade ikväll så borde de flesta modospelarna förpassas till Sing Sing.
Förresten, en googlande Padda, tror du att det är något för Lettermans Stupid Pet tricks?
Förresten, en googlande Padda, tror du att det är något för Lettermans Stupid Pet tricks?
MoDo Hockey > Sv: Näslund Auccion
Frisco: Själv var jag på IKEA idag, bara så du vet...
Förresten, var Nääslund också på Arlanda?
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Frisco: Jag hoppas på Pehr Claesson, fast allra mest hoppas jag att Aucoin debuterar imorgon. Men det lär ju inte hända så det är lika bra att sluta hoppas och förbereda sig för Sundsvallsresan om några timmar.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Salle: Äh, det var ju inte mycket till snö det där. Fast det är klart, så sällan som bollen är i spel och med tanke på alla reklamavbrotten så behöver de väl tredubbla långkalsonger under de där byxorna...
För övrigt anser jag att manligt konstsim är tufft. ;)
För övrigt anser jag att manligt konstsim är tufft. ;)
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Salle: Oj, råkade precis slå över på Viasat och där pågår tydligen matchen Vikings - Eagles. 7-0 till Eagles i skrivande stund, 6 minuter kvar av första quartern.
MoDo Hockey > Sv: MODO-Malmö 17/1
Martin S: Låter ju spännande, ja alltså för de som till skillnad från oss andra inte befinner sig i Kempis imorgon kväll. Nordamerikaner brukar väl i regel inte vara särskilt svåra intervjuobjekt, har jag fått en känsla av.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Sergei Krivokrasov och Brad Isbister är, enligt mitt tycke, coola namn på hockeyspelare.
Hmm, nu är väl Avangard Omsk inte en spelare utan ett lag, även om laget ägs av mannen med guldbyxorna, Roman Abramovitch.
Fast Metallurg Magnitorisk tycker jag låter hårdare än Avangard Omsk.
Malmö Redhawks > Sv: Kvalserien
Frisco: Riktigt omfattande statistikdel för varje spelare i MsHK Zilina.
Malmö Redhawks > Sv: Kvalserien
Frisco: Oops, råkade visst flytta på l:et och n:et i förnamnet.
Tja, men det borde ju (som Frisco så vänligt upplyste om) kunna resultera i en McDonalds-sponsring av den spelaren...
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Salle: Hehe, de där små reklamfilmerna "Are you ready for some football" är ju lite småkul.
Om jag inte hörde fel så hade Brien missat fem field goals på hela säsongen och nu missade han två i samma match.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
El Maco: Möjlighet för Reed att sätta sitt nittonde, eller är det tjugonde, raka field goal och avgöra matchen till Steelers fördel. Men först några ord från såna där sponsorer...
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
El Maco: Hmm, Roethlisberger verkar tjäna halvhyfsat. Generöst nog ger han dagens matcharvode, 18000 dollar, till insamlingen till tsunamioffren enligt kommentatorerna
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Paddan: Doug Brien missar sitt andra raka field goal försök, och möjligheten att bli matchhjälte under ordinarie tid, vilket betyder att matchen går till OT.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Paddan: Dåligt kast av Roethlisberger och Jets lyckas med en interception.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Paddan: Så missade då Jets ett field goal från 47 yards. Fortsatt spännande.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
El Maco: Jepp, riktigt fint spel av Steelers, och Roethlisberger visade även prov på att han är bra på att springa med bollen.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Salle: Och lika plötsligt som oväntat för den stora massan så leder helt plötsligt Jets med 17-10 efter en interception av #25 som ledde fram till en TD. Inte mycket till försvar där för Steelers. Måste säga att Jets försvar spottat upp sig ordentligt från hur det såg ut efter första quartern.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Paddan: Underbar punt return av Santana Moss, måste varit närmare 75 yards, till TD för Jets och med extrapoängen så har Jets därmed utjämnat till 10-10 med 3 minuter kvar av andra quartern.
Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Salle: Mycket egendomliga rusningar och beslut av Pennington, fast iofs så jobbar Steelers förträffligt mot honom också.
Café > Sv: lika som bär..
65selander: Jo, jag vet att han skall skriva ett avsnitt, men hade ingen aning om att han avböjt en medverkan i serien.
Brynäs IF > Sv: Varför kan inte Brynäs göra samma sak som Hammarby gör?
Wesley: Tack så mycket, äntligen någon som hade ett svar på den lilla fundering jag hade.
Café > Sv: lika som bär..
ernie eagle: Oj, här fanns det visst en "lika som bär"-tråd. Men då kan jag ju lansera min teori, som framkom när jag satt och såg Julgransplundring på Berwaldhallen. Nämligen att rollfiguren David Brent i tvserien The Office och sångaren Jan Johansen är lika som bär.
Får väl hoppas att ni kommer ihåg hur Jan Johansen ser ut, Davis Brent är mannen i tomteluva på bilden nedan.
Brynäs IF > Sv: Varför kan inte Brynäs göra samma sak som Hammarby gör?
Banditen: Finns det måhända något släktskap mellan denne Widing och Juha Widing?
MoDo Hockey > Sv: MODO-Malmö 17/1
"His role on our team then was the same as it is here," Peca says. "He logged a lot of minutes, took a regular shift, played the power play, and killed penalties. He's always had that really heavy slapshot--if you're a shot-blocker, you hate to get in front of it, and if you're a goalie, you hope the shot-blocker isn't afraid to get in front of it All he needed was an opportunity to show what he's got He had 23 goals in Vancouver, so he's proven he has some offensive ability. But I think he's also shown that he's an excellent ail-around performer."
kärran: En intervju i någon av pauserna vore ett bra tillfälle att presentera Okie för hemmapubliken.
Hittade en artikel, som visserligen är nästan två år gammal, men den är riktigt intressant att läsa.
"His role on our team then was the same as it is here," Peca says. "He logged a lot of minutes, took a regular shift, played the power play, and killed penalties. He's always had that really heavy slapshot--if you're a shot-blocker, you hate to get in front of it, and if you're a goalie, you hope the shot-blocker isn't afraid to get in front of it All he needed was an opportunity to show what he's got He had 23 goals in Vancouver, so he's proven he has some offensive ability. But I think he's also shown that he's an excellent ail-around performer."
HV71 > Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Dysso: Jomenvisst, där hade man en ypperlig möjlighet att spräcka Maracles nolla. Såg förresten att HV ledde en liga inför denna match. Nämligen utvisningsligan, där var Simon Skoog etta med 12 utvisningsminuter.
Visst är det i St Petersburg som de spelar matcherna? Såg att man där tydligen har problem med översvämningar. Vattennivån i Neva, eller vad det nu var floden som rinner genom St Petersburg heter, har höjts med mer än 2 meter över det normala.
HV71 > Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Dragan 2k: 9-0 till Avangard Omsk blev det till slut. Maxim Sushinskij bäste poängplockare i matchen, om jag räknat rätt, med 4 mål och 1 assist.
MoDo Hockey > Sv: MODO-Malmö 17/1
Lumber Jack: Hmm, det där jätteskottet som Aucoin sägs besitta måste väl vara betydligt bättre dokumenterat än Brian "Myggbettet" Muir. För man kan väl inte anklaga Adrian "Moneymaker" för att vara falskmyntare...
HV71 > Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Jämn skottstatistik i varje fall. 23-22 i Omsks favör.
Dragan 2k: Lite djärv coachning, kanske. ;) Eller så blev Liv kvar på toaletten på hotellet...
Jämn skottstatistik i varje fall. 23-22 i Omsks favör.
HV71 > Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Dysso: Tycker det låter lite märkligt om uppgifterna stämmer att det är Åkerlund som står i dagens match.
Andrei Kovalenko har hittills noterats för 1 mål och 3 assists i dagens match.
HV71 > Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Dysso: Ujuj, verkar bli en riktig överkörning av HV.
6-0 nu efter att lite mer än halva matchen är spelad.
MoDo Hockey > Sv: MODO-Malmö 17/1
kärran: På en sån som Hinote, och till och med Hasse, så skulle det ju också funka lika bra att byta ut "snygg" mot "stygg". I varje fall enligt min mening.
HV71 > Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Dysso: Hahaha, det måste jag ju tydligen ha missat. Läste precis på ert forum att Åkerlund tydligen står i mål. Låter lite väl övermodigt, måste jag säga. Eller vågade Liv inte möta Jagr & co? ;)
MoDo Hockey > Sv: MODO-Malmö 17/1
AM: Hmm, tror du att Hasse Andersson skriver bättre krönikor också ifall klacken sjunger om honom? ;)
Hmm, ingen Macke i matcherna nästa vecka, det var ju precis ett sånt besked som man verkligen inte behöver med två raka hemmamatcher. För att få upp publiksiffran på måndag hade det ju varit bra om Aucoin hade kunnat gå direkt in i laget. Jag har svårt att tro att det kommer mängder av åskådare bara för att Aucoin kommer att följa matchen från läktaren.
Café > Sv: Finns det inget annat forum vi kan hålla till i ?
Chief: Äh, Sannes har redan gått och knoppat...
Café > Sv: Finns det inget annat forum vi kan hålla till i ?
Chief: Det ämnet kommer jag inte ihåg att han hade någon åsikt om...
Däremot så sade han, när mormor klagade och sa att han måste skynda sig så att han hann med arbetarbussen, "Äh, jag har fått vänta så många gånger på bussen så vad gör det väl om de får vänta på mig"
Café > Sv: Finns det inget annat forum vi kan hålla till i ?
65selander: Där ser man, du lär dig. Duktig ponke pinkar långt, som morfar brukade säga.
Föregående · 371 · Nästa