1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480493 inlägg · 4078 ämnen

MODO-Malmö 17/1

490303 · » Till forumet


Sv: MODO-Malmö 17/1
Poffa: Tja, Sedinarna började ju strålande i varje fall, precis som hela MoDo, men efter att Salle på egen hand skänkt 3-2 målet till MIF så kajkade även den formationen ihop. Visserligen arbetar man upp sig i sista perioden, men överlag tycker jag att det är de två "noname" formationerna och de unga backarna som gör de bästa insatserna i MoDo.
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
Paddan:
 
Sedinarna var väl hyfsade i alla fall. Förstakedjan föll bort fullständigt, mycket tack vare Svartens onödiga 2+10:a. Men att Kent agerar alldeles för sent är ingen ovanlig syn. Mer än en gång har man förvånats över att han envist trallar på i samma gamla spår trots att ingenting händer.
 
Sedan kan man inte låta bli att bli imponerad över den spelglädje och den kämparglöd som finns i Hinotes kropp. Trampa, trampa, trampa. Tackla. Riva och slita. Tackla. Hånflina. Göra mål och sedan bjuda på sig själv. Wow!
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
Poffa: Undrar om man kan få spelarna att mentalt försöka föreställa sig att det inte finns en andra period? För det är, knepigt nog, just den andra perioden som ställer till det och har så gjort de senaste åren. Om jag visste vad det beror på, men det är precis som att spelarna lämnar allt självförtroende och all kämpaglöd i omklädningsrummet under den första periodpausen.
 
Sedan så tycker jag det är väldigt märklig coachning av Kent också, att vänta tills dryga tre minuter kvar av matchen med att gå ner på tre femmor. Fast iofs var det ju de två mindre namnkunniga femmorna som skötte sig någorlunda igår och inte kan han då bänka Foppas formation eller Sedinarnas formation.
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
Paddan:
 
Vad månne bliva av detta lag då de lär sig att spela ishockey hela matcher? Var det sådant vi såg de två hemmamatcher i rad då MODO vann med 5-1 i matcherna mot Timrå och Färjestad?
 
Men det är väl som Wennerholm säger:
 
"Väljer man att se på den potential Modo visade i första perioden, är jag övertygad om att ångermanlänningarna kan slåss om SM-guldet. 
Ser man på de två sista perioderna undrar man hur så många stjärnor, kan vara så dåliga samtidigt. Men samtidigt vet jag att alla Modos stjärnor kommer att höja sig minst två snäpp i ett SM-slutspel. Hamnar Modo på någon av platserna 5-8, vill inte jag vara coach för det lag som möter dem i en SM-kvartsfinal. Så mycket kan jag säga. Och då har jag inte ens räknat in Aucoin och Näslund i laget."
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
Poffa: Tyvärr visade det sig att jag fick rätt i min "profetia" efter 8,5 minuter av matchen. Jag sade då till en kompis: "Nu har vi 51,5 minuter på oss att tappa matchen fullständigt".
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
PS. Tidningen Ångermanland har visst inte heller fattat att han heter Viklund med enkel-v. Viklund, alltså, inte Hinote...
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
Paddan:
 
Jaru. Kan man annat än älska Hinote tillbaka? Vilken kille.
 
Måste också hålla med LJ i hans uttalande om klacken, trots att jag är grymt besviken på att man inte körde "En busschaufför" när man nu hade chansen att håna någon lite fyndigt... Kan dessutom rapportera att en viss person med central roll i klacken tydligen väldigt snabbt ångrade sin obscena gest som visades på storbilds-TV:n. Håller han månne på att mogna på sig?
 
 
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
Lumber Jack:
 
Besviken! Så enkelt kan man uttrycka gårdagskvällens match i ett enda ord. MODO kommer in i första, kör skiten ur Malmö och leder med 3-1, vilket är i underkant. I pausen inför andra så säger samtliga att nu kommer Malmö öka och försöka störa MODO, det bästa vore för MODO att fortsätta som i första perioden. Tyvärr förstod 4500 på läktarna detta, men de dryga 20 i omklädningsrummet måste ha missat det totalt.
 
Inför tredje borde man ju lärt sig av sina misstag i andra, men nä, vi gör samma fel igen. Det är pinsamt att vi skall behöva förlora poäng mot ett skräplag som Malmö, för det är just det som Malmö är. Ett skräplag. Tyvärr så vann skräplaget den här matchen på inställning och kämparglöd. Undra om det här gör MODO till ett än större skräplag? Jag är benägen att tro det efter gårdagen...
 
Vitto!!
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
Lumber Jack: Dags för mig att vakna nu.
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
Dags för Skägget att vakna tycker även lokalpressen.
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
Klacken var ovanligt livlig ikväll för att vara en veckomatch, där tar det goda dessvärre slut. MoDo, för i kväll var det inte vi, visade att man var ett hockeylag i en period, sedan bidde det ingenting... förutom elände och nonchalans och det vanliga backspelet, än fast det inte var Salo som stod.

Hoppas nu att Kent Forsberg istället för att häva ur en massa tomma floskler i morgon säger: "- Det är dags att jag börjar rannsaka mig själv och vad jag hitills åstadkommit med denna trupp. Det är helt klart att någon kugge i maskineriet MoDo Hockey inte är av tillräkligt hög kvalitet, och därmed inte tillför vad den bör för allas bästa. Denna kugge behöver inte nödvändigtvis vara spelarna."
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
knaskamilla: Dags att bjuda på lite Hinote-citat också:
 
"- Jag älskar den här publiken - speciellt gänget bakom målet. Nu fick de ju äntligen se mig göra mål också, log kanadensaren.
- Synd bara att vi blev för bekväma när vi tog ledningen. Det håller inte att sluta spela och kämpa oavsett man möter serieettan eller jumbon. Så enkel är faktiskt hockeyn ibland, tillägger Hinote."
 
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
Grattis till 1 pinne Modo! Riktigt starkt jobbat att klara att hålla emot och ta en pinne där mot MIF.. rycker ifrån Mora lite, great!
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
Portello:
 
Jag tror han har någon sorts skumt brytningsfel.
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
knaskamilla: Han har man sett "in action" allt för många ggr.Puckkärare domare får man leta efter...
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
 
Jag skulle nog vilja påstå att Sandström var kanske den sämste domaren på isen. Hur kan man göra fel på (minst) tre offsides på det där viset, när man står så nära? Obegripligt.
 
Roligast ikväll var att få se Hinote göra mål, målgest och uppskattningen han fick efter det. Heja Hinote!
 
Hoppas att Zakkes insats ikväll får Zakke-ivrarna att inse att han inte skulle vara bättre än Salo i ett slutspel. För att se något positivt (?) i det...
 
Äh. Skitmatch. Vad mycket roligare det hade varit om de hade spelat som i första perioden hela matchen!

PS. Jag bytte ut rätt spelare i poängjakten. DS.
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
Salle: Såg ut som att Zakke släppte en lite väl lätt retur vid 5-5 målet (om jag nu inte minns fel.)
Men visst måste en målvakt få hjälp av utespelarna.
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
Portello: Svår match för Zakke. Fick dessutom alldeles för lite hjälp när MoDo alltför ofta hönsgårdade omkring när MIF kom in MoDos zon.
 
Ändå var inte überhönan Muir inte inne i spel överhuvudtaget.
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
"Kent Forsberg: Nu är det revansch som gäller!"
 
"- Därför borde det inte bli svårt att motivera spelarna inför den här matchen, säger coachen Kent Forsberg. Det borde lysa revansch ut ögonen på dem."
 
"Till att börja med Malmö hemma, där tre poäng är det primära målet. Förhoppningsvis kan vi fortsätta göra Kempehallen till vår borg igen, där vi är närmast oslagbara. Det vore skönt."
Detta är utdrag från "Kent inför matchen"
Alla 3 platsar på min floskeltopp ikväll.
 
Sicken revansch. EN bra period...
 
Motivation? Alldeles för få spelare visar att dom har nån överhuvudtaget. Dessutom får de som visar att dom har den INTE spela mer utan det är alltid samma som det "toppas" med.
 
Primära målet tre poäng. Det måste man jobba sig till. I 60 minuter.
 
 
 


Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
Portello: Han är inte större än så.
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
Salle: Blev dessvärre ingen intervju idag. Ska se om möjligheten finns senare i veckan.
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
Frisco:
Verkade som Zakke inte hade sin bästa dag.
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
Dragan 2k: Vinnerborg saknar till stor del split vision beroende på att han inte vrider på huvudet.
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
Salle: Hur var Vinnerborg idag då?
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
Frisco: Jo det skall dom ha heder för. Dom kanske kan lämna kvar lite till MoDo-spelarna för där är det stor brist på både kämpa & heder.
 
Hela Kempis måste vetat om att Malmö skulle komma in i 2:a och kriga, utom MoDo som trodde att dom skulle kunna lattja runt som i 1:a. Varför kan dom inte klara av att spela bra över en hel match.
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
Kronblom: 2-8?


Till er övriga: Malmö är värt all beundran. Snacka om att kämpa.
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
 
Upp med hakan mina vänner! blev ju en pinne i varjefall (8^(/)
Jag kan förstå Peter att han blir arg när han inte lyckas få som han vill när har pratar med domaren =(
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
Martin S: Då många här inte kommer att kunna lyssna på webradion och en eventuell intervju med Aucoin finns det möjlighet att du kan lägga ut den på officiella i efterhand?
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
knaskamilla, Poffa: Mot Kempis via parkeringen.

Poffa förresten: Korvmoj? Skynda dig till Malmö och handla hos pölsemannen, då kanske vi vinner till och med.
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
Poffa:
 
Mot Templet, via Posten och något ställe som säljer mat som inte är korv...
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
Lumber Jack:
 
Mot Templet, via en korvmoj...
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
Poffa: Ser till min förvåning att jag hade två biljetter till torsdagens match. Undra om jag kan kräva dubbla poäng i poängjakten?

Idag gör ria-ra en Poffa, d.v.s hon befinner på bortaplan i tron om att matchen spelas där...

Nu, mot templet med en Malmöit i släptåg, den stackarn ->
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
 
Ikväll blir det extremt svårt för hemmaklacken att vinna klackmatchen, skulle jag tippa på. Gissar på att det inte blir särskilt mycket folk på matchen, plus att MIFfona kommer upp tillsammans med spelarna.
 
Undrar förresten om man ska byta in Foppa i poängjakten eller inte? Sist jag bytte gjorde ju han jag bytte ut en massa poäng...
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
Frisco:

Ska bli spännande att se Zacke igen. Tycker han vart bra dom matcher han stått nu. Önskar oxå att Roger Melin tänker likadant som Mats Wennerholm och plockar med honom till SHG.

Vi ses i Kempis!
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
Inför match
MODO Hockey - Malmö Kempehallen 2005-01-17, kl 19:00

Matchinformation »
Kommentar

Kent Forsberg: Nu är det revansch som gäller!
Revansch är lösen- och nyckelordet när MODO Hockey spelar mot Malmö Redhawks hemma. Visserligen vann MODO hemma mot skåningarna med 4-3, men borta blev det 0-3 och lite av säsongens bottennapp så här långt.
- Därför borde det inte bli svårt att motivera spelarna inför den här matchen, säger coachen Kent Forsberg. Det borde lysa revansch ut ögonen på dem.

Just nu är MODO tämligen skadefritt och Forsberg har angenäma problem. Flera spelare har han luftat i juniorlaget i J 20 superelit i helgen. Hela kedjan Mattias Wennerberg, Fredrik Warg och Morten Green mot Rögle på lördagen, duon Peter Öberg och Joakim Lindström mot Malmö i går.
- Det kan vara svårt gå ner i juniorlaget eftersom det handlar om lite annorlunda ishockey, men det jag vill se är fullödiga arbetsinsatser och det har jag fått göra, vilket är bra, säger Kent.
Sjuke backen Tobias Enström och armbågsskadade Peter Forsberg är klara för spel och båda tränade för fullt på söndagsmorgonen.

På den träningen fick Tommy Salo ett hårt skott på foten, vilket gör hans medverkan osäker mot Malmö.
- Vi tar överhuvudtaget inte ut något lag förrän efter värmningen matchdagen, säger Kent Forsberg.

Fjärde platsen som tills vidare är MODO Hockeys målsättning är klart inom räckhåll efter senaste veckans två raka segrar.
- Vad andra lag gör måste vi bortse ifrån och nu är det våra egna matcher som gäller, säger Kent. Till att börja med Malmö hemma, där tre poäng är det primära målet. Förhoppningsvis kan vi fortsätta göra Kempehallen till vår borg igen, där vi är närmast oslagbara. Det vore skönt.
Noterbart om laget

Skadade: Lars Jansson (knä), Pierre Hedin (bruten arm).

Målvakter: 30 Mikael Zajkowski, 35 Tommy Salo.

Backar:
2 Bryan Muir
5 Hans Jonsson
6 Tobias Enström
7 Jesper Damgaard
8 Oscar Hedman
32 Tobias Viklund
33 Mattias Timander.

Forwards:
4 Jan Öberg
12 Daniel Sedin
13 Mattias Weinhandl
15 Andreas Salomonsson
17 Fredrik Warg
18 Peter Öberg
20 Henrik Sedin
21 Peter Forsberg
22 Joakim Lindström
26 Mattias Wennerberg
27 Alexander Steen
29 Morten Green
39 Per Svartvadet
40 Magnus Gästrin
58 Dan Hinote
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
Martin S: Låter ju spännande, ja alltså för de som till skillnad från oss andra inte befinner sig i Kempis imorgon kväll. Nordamerikaner brukar väl i regel inte vara särskilt svåra intervjuobjekt, har jag fått en känsla av.
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
Paddan: En intervju med Aucoin hoppas jag kunna presentera under morgondagens webbradio sändning. Vi får se om det lyckas.
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
Paddan:

Min mening är att snygg-ramsan skulle fungera bra på Hinote också. Vadgäller intedirektsnygg-Hasse så går det alldeles för fort att läsamatchprogrammet om man inte läser det han skrivit. Jag funderadeförresten häromdagen på om AB månne har någon särskilt anställd somsitter och korrar alla Hasses matchtexter...
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
kärran: håller me kärran strunta i att läsa deras krönikor.. stöta laget istället
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
kärran: En intervju i någon av pauserna vore ett bra tillfälle att presentera Okie för hemmapubliken.
Hittade en artikel, som visserligen är nästan två år gammal, men den är riktigt intressant att läsa.
 


"His role on our team then was the same as it is here," Peca says. "He logged a lot of minutes, took a regular shift, played the power play, and killed penalties. He's always had that really heavy slapshot--if you're a shot-blocker, you hate to get in front of it, and if you're a goalie, you hope the shot-blocker isn't afraid to get in front of it All he needed was an opportunity to show what he's got He had 23 goals in Vancouver, so he's proven he has some offensive ability. But I think he's also shown that he's an excellent ail-around performer."
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
kärran: Att låta bli att läsa krönikor från Hasse är som att låte bli att titta på Modos matcher bara för att man blir besviken ganska ofta. Och att låta bli att använda kraften mot domare och journalister blir som att läsa men inte bry sig, om sågot som berör en väldigt mycket. Ungefär som när jag hör rasism. Då blir jag förbannad trots att det bara är idioter som står för åsikten.
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
Paddan:
Tror att alla klackröster skall användas till positivt sjungande mot hemmalaget, inte slösa kraften på domare och journalister.
Är man negativ till H A:s krönikor, så kan man välja att inte läsa dem, han märker inte det.
För att vara reko och ge Aucoin en ärlig chans att göra en bra start i MODO, är det nog bra om han hinner känna några dagar på svensk mark först. Han behöver kanske andas lite Kempisluft på träningspassen innan 5100 pers och 3 domare skall se på hur han lyckas med klubba och puck.

Man kunde kanske intervjua Aucoin i en av pauserna i Malmömatchen, om det passar. Nu känner jag inte karln, men det verkar som att de flesta som kommer från NHL är duktiga på att snacka. Hinote klarade sig glänsande. FBK:s Chara verkar talför, de behöver knappt ställa en fråga, han håller låda själv.

Klart att Markus skulle kunna hoppa in ganska snart, men alla vinner nog på att han hinner känna sig för lite inför tomma läktare. Ganska bra om vi sprider glädjeropen, de två bör inte komma in i laget samtidigt. Hoppas bara att det blir på hemmais. Inbillar mig att det är ett + för den som rest över halva jordklotet, att inte behöva starta upp med en bortamatch i Jönköping.

Det är hemmamatcher både mot TIK den 25 och FBK den 27. Då skulle det sitta fint med lite förstärkningar. Är Foppa OK då så blir det inte så lätt för motståndarna att hålla koll på alla som kräver extra bevakning.
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
Lumber Jack: Hmm, det där jätteskottet som Aucoin sägs besitta måste väl vara betydligt bättre dokumenterat än Brian "Myggbettet" Muir. För man kan väl inte anklaga Adrian "Moneymaker" för att vara falskmyntare...
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
kärran: Det är inte säkert, men med Hasse är det empiriskt bevisat att det fungerar. Exempelvis Snyggjanne kanske inte skulle få samma utveckling. Varje människa är unik, så även hockeyspelare, och vad som är en dundermedicin för den ene kan var rena rama giftet för den andre.
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
kärran: På en sån som Hinote, och till och med Hasse, så skulle det ju också funka lika bra att byta ut "snygg" mot "stygg". I varje fall enligt min mening.
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
Lumber Jack:
Skulle det vara så, får man skrika snygg om alla spelare, vilket lag vi skulle få
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
kärran: "Hasse Jonsson han är så snygg" är en klockren ramsa. Troligen är det den största anledningen att han vuxit ut till den storback han en gång var, igen. Dom som inte sjunger med i den borde få betala dubbel entré. Basta!
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
AM: Hmm, tror du att Hasse Andersson skriver bättre krönikor också ifall klacken sjunger om honom? ;)
 
Hmm, ingen Macke i matcherna nästa vecka, det var ju precis ett sånt besked som man verkligen inte behöver med två raka hemmamatcher. För att få upp publiksiffran på måndag hade det ju varit bra om Aucoin hade kunnat gå direkt in i laget. Jag har svårt att tro att det kommer mängder av åskådare bara för att Aucoin kommer att följa matchen från läktaren.
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
AM:
Naturligtvis, men tycker att det har lite med hockeyn att göra, men det vågar väl inte säga det direkt till honom:-)
Är dessutom osäker på om Hasse blir så mycket bättre av att höra beundrarklacken. Kanske att det var lite uppmuntran för honom i Timrå då han satt utvisad och bortaklacken skrek så det hördes över hela hallen.
Kommentera

Sv: MODO-Malmö 17/1
kärran: Men vad är det jag läser? Om man tycker att han är snygg måste man väl få uttycka sina känslor.....
Kommentera

490303 · »