Historik
Föregående · 372 · Nästa
Café > Sv: Finns det inget annat forum vi kan hålla till i ?
Helg Ernest: På tal om matprodukter och sånt, tillverkas Stiernströms senap fortfarande?
Café > Sv: Finns det inget annat forum vi kan hålla till i ?
Chief: Nej du, Selander är ju fortfarande vaken så jag måste ju se till att han inte gör bort sig ;)
Selander: Pinnekjött, det var ett av de ord som mina elever i engelska fann otroligt roligt när de skulle studera hur andra länder firar jul.
Café > Sv: Finns det inget annat forum vi kan hålla till i ?
65selander: Hahaha, då får du väl se till att göra bort dig när jag sover då. :P
Café > Sv: Finns det inget annat forum vi kan hålla till i ?
65selander: Är det sånt där som kallas cliffhangers?
Alltså när man skriver ett inlägg och glömmer att plocka med länken? ;)
Alltså när man skriver ett inlägg och glömmer att plocka med länken? ;)
Café > Sv: Finns det inget annat forum vi kan hålla till i ?
Dysso: Hmm, film, tycker mig bestämt ha hört att sånt ibland sägs ska kunna vara bra.
Den här filmen (som ni kan hitta i länktipset) tycker jag verkar sevärd.
Den här filmen (som ni kan hitta i länktipset) tycker jag verkar sevärd.
HV71 > Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Dysso: Det var alltså en himla tur att vi inte fick hem honom. Fast samtidigt har vi ju Bryan Muir som gått ungefär lika "bra" som Ante.
HV71 > Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Dysso: Förresten, jag såg att Anders Eriksson tydligen gjorde mål för er idag. Var det hans första mål i HV-tröjan?
HV71 > Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Dysso: Äh, vadå forward. Det går givetvis till ännu en målvakt efter att Liv skickat iväg Toskala från klubben. ;)
HV71 > Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
Dysso: Lär nog bli en intressant match, hur som helst.
Undrar just vilken målvakt som Omsk väljer att satsa på. Har för mig att Maracle stod mot Dukla och då även fick ett målpass, om jag inte såg fel. Men de har ju också den inte helt oävne Maxim Solokov att tillgå på målvaktssidan.
Undrar just vilken målvakt som Omsk väljer att satsa på. Har för mig att Maracle stod mot Dukla och då även fick ett målpass, om jag inte såg fel. Men de har ju också den inte helt oävne Maxim Solokov att tillgå på målvaktssidan.
HV71 > Sv: 2005 IIHF European Champions Cup
mok: Tror nog att HV kommer få kämpa betydligt mer i nästa match mot Avangard Omsk, ett lag som bland annat har Jaromir Jagr och Oleg Tverdovsky i laguppställningen.
Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Frisco: Skulle väl i sådana fall förklara varför det ryker ur näsborrarna på det där sälhuvudet som de använder vid entrén...
Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Frisco: Wow, en påtänd hackspett med guldnäbb. Varför blev inte det den nya logotypen?
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
westerlind: Nja, nog har jag för mig att 5100 är slutsålt på både vardagar som helger, men att det kanske oftare är fullt hus på lördagar beror väl på alla ryggsäckar, skulle jag tro.
Fast någon hade uppenbarligen glömt bort att tala om för Conny att det inte var lördag igår.
Fast någon hade uppenbarligen glömt bort att tala om för Conny att det inte var lördag igår.
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Lumber Jack: Äh, inget kan nog vara mer förvirrande än kösystemet till kioskerna i Coop, där man hade ungefär 15 köer till de fyra kassorna.
Fast det är klart, med en skylt där det står någonting i stil med "Det är här ni ska stå när ni köper korv" så förstår jag att det kanske blev lite förvirring igår
Fast det är klart, med en skylt där det står någonting i stil med "Det är här ni ska stå när ni köper korv" så förstår jag att det kanske blev lite förvirring igår
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
knaskamilla: Jepp, med 5100 LJ:ar skulle det bli en ökad försäljning av bland annat varmkorv. För att inte tala om all friskluft som publiken skulle få i pauserna.
5100 knasar skulle väl förmodligen köpa en Trocadero och dela på den...
5100 knasar skulle väl förmodligen köpa en Trocadero och dela på den...
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
knaskamilla: Det som jag tycker är mest intressant är att 5100 personer ibland kan upplevas som väldigt trångt eller extremt luftigt. Eller är det som så att ortsbefolkningen växer okontrollerat på bredden i vissa matcher?
MoDo Hockey > Sv: Näslund Auccion
NuMo: Men då måste det ju i sådana fall bli Hinote som får sitta på bänken. För inte sjutton ska det komma hit någon amerikan och börja tacklas och visa inställning och försöka höja stämningen i omklädningsrummet. Nej, det ska banne mig fullkomligen osa apati och begravningsstämning om laget och några förändringar av det sinnestillståndet kan vi inte tolerera.
MoDo Hockey > Sv: Näslund Auccion
NuMo: Tja, Hedman var ju däröver och turistade alldeles nyligen, så det blir väl då han som får nöta filt.
MoDo Hockey > Sv: Näslund Auccion
Lumber Jack: Borde alltså betyda att den där myntsnubben spelar mot LHC nästa torsdag. Men är han verkligen tillräckligt bra för att peta t.ex. Muir?
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
knaskamilla: Hehehe, nej naturligtvis inte, men det känns som att man bara utnyttjar en av backarna i spelet i anfallszon istället för att försöka få ett samspel mellan de båda. Fast med tanke på att man ofta skickar in den backen som har ett bättre skott framför mål för att böka och lämnar den andre kvar uppe vid blå så kanske man får räkna med att det inte blir så mycket samspel.
Äh, klona Hasse Jonsson fort som faan, vetja...
Äh, klona Hasse Jonsson fort som faan, vetja...
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
knaskamilla: Eftersom man helst bara använder sig av en enda back i exempelvis PP trots att båda har lika fina skottlägen så antar jag att backarna i MoDo inte är vana att kommunicera med varandra. Eller så förekommer det någon form av backmobbing i MoDo.
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Lumber Jack: Kan hålla med om att Damgaard och Muir verkligen inte fungerade, Damgaard ser om möjligt ännu tveksammare ut än Timander i sitt agerande och sprider sina skott med ungefär samma träffbild som en blind man med kulspruta. Agerandet i egen zon i deras byte efter att SSK kvitterat till 2-2 är verkligen under all kritik. Stenstoder hade varit mer rörliga än Damgaard och Muir i den sekvensen.
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Poffa: Äh, riktigt sååå mycket har det inte regnat här uppe så att du ska behöva surfa in...
Det var oroväckande att se att laget kunde vinna även utan hjälp av Wildetröjan, fast med tanke på hur många puckar som Timander drällde ut över sargen idag så har vi nog snart en värdig ersättare till Wilde...
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
knaskamilla: Då kommer med andra ord Svarten att få ett sjuhelvetes rapp över benskyddet med tanke på den uppenbara medvetslöshet som måste drabbat honom i sista perioden när han får en hur perfekt passning som helst, i lagom fart, och ingen SSK-spelare i sikte. Vad händer? Jo, jag tror att Svarten fick ett Di Leva-moment och började drömma om kaftaner och vattenkannor för helt plötsligt så hade pucken passerat mellan benen på honom utan att han överhuvudtaget märkt vad som hände. Inte ens när hela hallen skrek åt honom verkade han fatta vad som hände. Kvällens största mysterium, ja förutom frågan om varför Timander ständigt skall spelas i PP.
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Salle: Bah, glömma hemma. Sluta mobba mina fina tröjor nu!
Jag skulle ju egentligen missa dagens match, enligt schemat för utbildningen, men jag tog med mig matchbiljetten upp till Umeå för säkerhets skull.
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
Frisco: Kvällens match i Kempehallen förärades med en visit av en viss Conny. Tydligen har också han problem med halvljuset, att döma av periodvilesysselsättningen.
Timrå IK > Sv: Vart tog Hussen vägen?
El Maco: Hmm, om jag inte tar helt fel så är det en referens till Trolltyg i Tomteskogen som du använder i inlägget om major von Fieandt.
Trevlig film, lite synd att den inte kunnat sändas på bra länge pga att problem med rättigheterna till filmen.
Café > Sv: Filmtips kväll!!!
Dragan 2k: Förresten, för de som händelsevis inte vet vilka Menahem Golan och Yoram Globus är så kommer här en liten länk till en sida dedikerad till "the rise and fall of Cannon Films"
Café > Sv: Filmtips kväll!!!
Dragan 2k: Måste säga att jag älskar den här kommentaren om The Delta Force från stomptokyo.com:
"The terrorists claim to be a part of the New World Revolution. After trying their hand in terrorism, they went on to become Prince’s back-up band.
"The terrorists claim to be a part of the New World Revolution. After trying their hand in terrorism, they went on to become Prince’s back-up band.
"
Café > Sv: Filmtips kväll!!!
Dragan 2k: Ser att den där Steve James också var med i Delta Force, tillsammans med såna karaktärsskådespelare som Lee Marvin och Chuck Norris. Regissör: Menahem Golan, en garant för riktiga kvalitetsfilmer.
Café > Sv: Filmtips kväll!!!
Dragan 2k: Hmm, den där repliken låter väl som en typisk julafton, enligt min mening ;)
Äh, på tal om geniala filmer. Flåklypa Grand Prix, vilken höjdarrulle!
Lite citat från en hemsida om American Ninja:
American Ninja has ninjas coming out of the woodwork (sometimes literally)! They’re jumping out of trees! They’re bouncing off random jungle trampolines! They’re wreaking havoc with those little sticks with the curved knife-thingy on the end!
And during those rare circumstances when there isn’t a ninja present, Michael Dudikoff is doing cool stuff like jumping his motorcycle over the base fence. And did I mention he puts a bucket on his head? How cool is that?!
Café > Sv: Filmtips kväll!!!
Dragan 2k: Det var ju en himla tur att jag hade fel återigen. Kan ju inte frångå vanan att inte kunna filmer och låttitlar ;)
Jäkla Chief och Kickan att syssla med såna saker, bevisar ju bara ännu tydligare hur okunnig jag är.
Har i varje fall för mig att han som skulle "go in pieces" kastade något vapen som liknade CD-skivor.
Jäkla Chief och Kickan att syssla med såna saker, bevisar ju bara ännu tydligare hur okunnig jag är.
Har i varje fall för mig att han som skulle "go in pieces" kastade något vapen som liknade CD-skivor.
Café > Sv: Filmtips kväll!!!
Dragan 2k: The Punisher, är det inte filmen med den högintressanta ordväxlingen:
-Viskande albinomonster: I come in peace!
-Dolph: ...and you go in pieces!
-Viskande albinomonster: I come in peace!
-Dolph: ...and you go in pieces!
Luleå HF > Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
westerlind: Med ett signerande av Kickan så antar jag att BIFs utgifter för handväskor i sådana fall torde bli ungefär i nivå med det ni drar in från kommunen i bidrag till ombyggnaden av Gavlerinken.
Café > Sv: Medlemmar...
gud: Skulle vara intressant att se hur många av dessa medlemmar det är som varit aktiva under de senaste två månaderna. Efter en kvick slagning i medlemsregistret hittade jag exempel på användare vars senaste inloggning var i september 2003.
MoDo Hockey > Sv: Modo utan Foppa...
Dream Team: Äh, det är väl ungefär som förr i tiden, det är dollarpriset som avgör hur bra MoDo är. Fast på den tiden har jag iofs för mig att det hade något att göra med en massa ved, eller något sånt.
MoDo Hockey > Sv: Sundström ratar MoDo
Poffa: Nu tycker jag att du drar lite för snabba slutsatser, eller drar för höga växlar som jag antar att Roberto Vacchi kanske skulle sagt. Nog för att Vacchi troligtvis uttryckt det i någon form av kadens.
Äh, nu har jag svävat ut alldeles för långt. Det jag menar är att det kommer ju en ny säsong till hösten vilket borde innebära att det ännu inte är uteslutet att Sundström skulle kunna finnas i laguppställningen detta år.
Äh, nu har jag svävat ut alldeles för långt. Det jag menar är att det kommer ju en ny säsong till hösten vilket borde innebära att det ännu inte är uteslutet att Sundström skulle kunna finnas i laguppställningen detta år.
Måste bero på tröga förhandlingar med träindustrin i norra Italien, för inte kan jag väl tro att Susse föredrar den sydeuropeiska byn Milano framför den nordeuropeiska storstaden Övik.
Brynäs IF > Sv: För sent att vakna nu??
65selander: Kommer tåget också att bli stående i Härnösand? ;)
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
knaskamilla: Eftersom jag inte såg matchen så har jag heller ingen åsikt om domaren, men det måste väl vara så att när vi förlorat så var domaren urkass och när vi vunnit så var domaren världsbäst, eller förresten jag har för mig att det gnälls på domaren även när vi vunnit så den generaliseringen gick ju heller inte att göra.
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
claesw: Jag hörde flera gånger på webradion hur publiken buade och skrek i FMM Arena, så jag antar att de tyckte att domaren var dålig.
Eller så är det så de berömmer domare där nere i Mora, vad vet jag.
Eller så är det så de berömmer domare där nere i Mora, vad vet jag.
Tycker själv att det verkar vara någon annan som är domarfixerad, med tanke på dina ständigt återkommande frågor. Fast du kanske bara leker undersökande journalist, vad vet jag.
MoDo Hockey > Sv: MoDo vs. SSK 13 jan
knaskamilla: Förresten, det där med att vila Foppa. Ska det verkligen vara nödvändigt? Jag som trodde att han vilat sig igenom hela elitseriesäsongen...nä förresten, det var ju Salo jag tänkte på i fallet med vilandet...
MoDo Hockey > Sv: Ny back till MoDo?
Frisco: Är inte Kühnhackl tränare nuförtiden, eller har jag fått det om bakfoten?
Förresten, vad gjorde i sådana fall Bengt Hedin i Finland om vi nu ska värva tyska backar? Studerade han epodopingens eventuella effekt på Muir?
MoDo Hockey > Sv: Ny back till MoDo?
NuMo: Men, den där Udo Kiessling ska ju vara något utöver det vanliga. Kanske vi kan få hit honom?
Frölunda HC > Sv: Frölunda - Timrå
danoj: Hahaha, äh det gäller ju att snabba på med kommentaren när man väl får chansen...
Frölunda HC > Sv: Frölunda - Timrå
danoj: Om kriteriet är att sidan aldrig ska funka så kan du nog välja vilken sida som helst för att försöka följa matcherna live ;)
Annars kanske SVT-Text kunde vara ett alternativ.
Djurgården Hockey > Sv: vart är orzagh?
DIForever: I sådana fall var det en snabbflytt, för han spelar i Zvolen i dagens match mot HKm Nitra.
Djurgården Hockey > Sv: vart är orzagh?
DIForever: Han gjorde poäng för Zvolen i helgen, så då borde han väl spela där, antar jag. ;)
Förresten finns det en artikel på difhockey om Orszaghs flytt till Zvolen.
Förresten finns det en artikel på difhockey om Orszaghs flytt till Zvolen.
Föregående · 372 · Nästa