Paddan

27910 inlägg · 71031 besäkare

Historik

· 373 ·
MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
Salle: Jaså minsann, glad och nöjd säger du. Hmm, hade du mutat honom med en låda Ferraribilar?
Men det låter ju trevligt att det inte verkar vara så allvarligt med honom.

Djurgården Hockey > Sv: vart är orzagh?
Paddan: Äh, man ska inte skriva och redigera inlägg samtidigt som man pratar i telefon. Då blir de bara obegripliga.

Så här skulle det stå:
"Märkligt, enligt den information som jag sett så spelade Orszagh i veckoslutet som var finalspel i Challenge Cup, eller vad nu turneringen hette, med sin lockoutklubb HKM Zvolen.

Djurgården Hockey > Sv: vart är orzagh?
DIForever: Märkligt, enligt den information som jag sett så spelade Orszagh i veckoslutet som var så spelade finalspel i Challenge Cup, eller vad nu turneringen hette, med sin lockoutklubb HKM Zvolen.

MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
Frisco: Orkar inte leta reda på informationen (skyller på att det var jäkligt ovanligt att kliva upp klockan 5 imorse) men hur gick det med Hasse Jonsson? Måste han stå över matchen mot SSK?

MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
Nalle Sjuh: Men vad är det jag ser, reklam för sin egen hemsida. Äh, det får väl gå för den här gången då (förresten, tack för läsmaterialet)
;)

MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
 
 
 
Jäkligt snygg banner måste jag säga.

Stämmer det att det var tredje matchen på raken som Enström gjorde mål, eller har jag återigen minnesluckor?

MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
knaskamilla: Hedins mål? Nu är du väl ändå ute och velocipedar riktigt ordentligt.

Angående skadorna, kan de kanske ha uppstått medan Timander och Damgaard har skotträning mot ena målet och övriga laget är samlat i ena sarghörnet...

Luleå HF > Sv: Kvällens match
LL: Ännu en match för DIF utan de där eldflammetröjorna. Innebär det att järnkaminen slocknat?

Måste säga att den där tredjetröjan som DIF tog fram var bra mycket snyggare utan reklam än i dess nuvarande skick, fullkomligt nerklottrad med reklam.

Grattis till segern, förresten, imponerande med 3 raka segrar. Det måste tydligen till en match mot MoDoiter för att ni ska få den riktiga tändningen ;)

MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
Modoante: Tror inte att det tolereras att en målvakt tar sådär många skott, så Salo får nog stå igen ska du se.
Själv lär jag nog vara på hemväg från Umeå när matchen börjar, så jag måste nog tyvärr missa en match, men vad kan jag göra när schemaläggarna på Umeå Universitet inte hade bättre förstånd...

MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
NuMo: Någon som förresten vet när Aucoin kommer, OM han kommer, eller hur det blir? Macke har man ju ännu inte hört något beslut ifrån.

MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
NuMo: 40-28 i Morafavör i skottstatistiken. Låter som att Zakke återigen gjort en bra insats.
Fast representanten från Wibe tyckte tydligen att #20 Sedin var bättre.

MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
Hälge: Så vår sargade backuppsättning blir alltså mer sargad. Då är det väl dags för Hedman att spela också, om han inte gjort det tidigare i matchen.

MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
NuMo: Trodde att det var på gång med ett trendbrott, men webkommentatorerna hann ändra sig från "bra räddning" till det vanliga "jätteräddning av Bengt Höglund".
 
Hmm, betyder alltså att det snart är dags för CSI Sollefteå. Såna där dråpförsök i samband med hockey är inte att leka med.

MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
Hälge: Jaså, Weinhandl har ansiktsskydd, det var en nyhet. P Öberg fick ju näsbenet avslaget på träning för någon/några veckor sedan och har burit galler sedan dess. Kan det vara en hämndattack mot Weinhandl tro? (Ja under förutsättning att det var Weinhandl som knäckte Öbergs näsben)

MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
Hälge: Det var ju glädjande nyheter.
Undrar förresten om de har lite problem med mediakuben i FMM Arena? Ett tag stod det tydligen 10-418 som matchresultat på mediakuben.

MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
Hälge: Hahaha, mitt eget efternamn brukar också skapa problem. Till och med när jag fyllt i det klart och tydligt på beställningsblanketter så kan de ändå inte stava rätt.
Måste bero på att det härstammar från Timråtrakten...

MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
Hälge: Låter bra att Tjajkovski...eller var det Czerkawski...spelar bra. Men man ska ju tydligen svettas ordentligt i Masugnen, så det är väl bara att hoppas att de kämpar på ordentligt nu i sista perioden och inte backar tillbaka och sätter sig i knäet på han den där fd Pitemålvakten.

MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
Hälge: Så du sitter och tittar på matchen. Hur ser spelet ut? Antar att vi som vanligt vek ner oss totalt i andra perioden och knappt kom till avslut.

MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
Dream Team: Hahaha, äh jag tycker att det måste vara mest jobbigt för bisittaren i FMM Arena som jag antar har svalt mikrofonen.

MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
Salle: Äh, Hedman har ju jetlag, och det betyder ju att då måste man sitta på bänken under matchtid även om man varit riktigt bra under träningar. Visste du inte det? ;)

Den där Zasski i målet verkar ju ha spelat bra  i varje fall.

MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
Modoante: Under den fasansfullt långa tiden det tog från det att jag skulle skriva att MoDo utökade ledningen till 3-0, eller 0-3 om man ska vara korrekt, genom Tobbe Enström så hann visst Ladislav Nagy med att göra sitt första mål för Mora fram till 1-3.
 
Skotten 16-15 i Morafavör.

MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
 
 
 
Ojojoj, den där Brään Möör, eller hur dom nu sa verkar ju vara en riktig poängmaskin. 1+1 hittills i matchen.

Brynäs IF > Sv: Inför Södertälje - Brynäs
sylf: Om jag inte såg helt galet så är han Slovak och tillhör den domarskara som tagits ut i det där domarutbytesprojektet.

Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Salle: Hehe, min dator fick för sig att den behövde startas om precis efter att Morten Andersen gjort Vikings fieldgoal fram till 17-0. Men det är ju tre såna där kvartar till som grabbarna har på sig att kramas med varandra.

Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Salle: Tja, det börjar ju inte bra för Packers i varje fall. 14-0 till Vikings med mindre än sju minuter kvar av första quartern.

MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
Dawidovski: Förhoppningsvis samtidigt med Macke, men när det sker verkar ingen riktigt veta nu när NHL-mötet har ställts in.

Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
El Maco: Hmm, NJ Nets, var det inte något tal om att någon sån där hiphopare med alldeles för mycket pengar för att hitta ställen att göra av med de på...Jay Z tror jag det var...ville köpa hela laget eller i varje fall gå in som delägare av laget?

MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
Frisco: Äh, han spelade ju 6 matcher mer säsongen 2003-2004 än vad han spelade säsongen 2002-2003. Så visst blev han snällare, om än marginellt.

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Frisco: Dessutom stod det oerhört barska farbröder med armarna i kors, på den passagen som var utformad som en trapp men som tydligen var en passage fast det ser ut som en trapp, och grymtade missnöjt när man försökte tränga sig förbi dessa längre upp på läktaren.

Support > Sv: Design
gud: Äh, jag vill ha en lite molnig design i rosa och lila, dessutom ska det hoppa ut en kanin varje timme med en skylt som det står HockeySnack på. Till speciella högtider som jul, nyår, midsommar och SM-guldsfirande ska man kunna smycka med speciella kulörta lampor som blinkar runt alla frames. Sen så vill jag att typsnittet blir Comic Sans och att det låter som en skrivmaskin när man publicerar inläggen.

Eller så skrotar vi det förslaget och kör med nuvarande design.

MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
NuMo: Hmm, är det Muir du pratar om nu, eller?

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
NuMo: Jag som trodde att bortastå i Kempis var belägen inne i MoDohallen. Så ni menar alltså att bortasupportrarna faktiskt får vistas inne i Kempehallen?
En riktig skandal måste jag säga.

MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
Stigsson: Han blir inte sämre bara för att du tjatar, fast jag antar att du hoppades det ;)
 

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
AM: Jag kommer inte på någon bra slutsats, så då drar jag till med att det handlar om att SVT 2 ikväll visar del 1 av 2 av julavsnitten från serien The Office. Väldigt sevärt.

MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
NuMo: Fick nyss höra orsaken till varför Macke avvaktar. Han hittar inte sitt specialslipade cyklop, för utan ett sånt så vågar han inte återvända igen och han törs inte tala om för pappa Sture att han inte vet var han lagt det.

MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
NuMo: Den där killen med svärfar som är spånskalle, vad sjutton var det nu han hette igen...jo just det ja, Sundström, han måste väl också vilja spela i MoDo igen. Han som tjatat så mycket om hur kul det ska bli att få spela med Markus och Peter igen. Hmm, är det någon som har en aning om varför man inte kontrakterat honom?

MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
knaskamilla: Kiviaho, jamen då har han ju valt att resa åt fel håll. Kiviaho är ju något av poängkung i norska ligan nuförtiden.

MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
knaskamilla: Oj, jag visste inte att man kunde vinna spelare nuförtiden. Är det någon transferfönstereffekt?

MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
NuMo: Förresten, vad gör Hedin i Finland? Håller han på att försöka locka tillbaks Mika? Eller kanske till och med Juuso...

MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
NuMo: Det stod väl i en artikel i AB i veckan, om jag inte minns fel, att Daniel Alfredsson höll på att förbereda sig för spel i Frölunda medan exempelvis Macke fortsätter att avvakta utvecklingen. Undrar just hur länge han har tänkt avvakta innan han tar ett beslut? Lagom tills badsäsongen börjar i Gullvik?

MoDo Hockey > Sv: Mora-MODO 10 jan
knaskamilla: Men, det är väl länge kvar än innan Coop Forum är färdigbyggt...

Ska bli intressant att se...eller höra torde det bli...hur Zakke sköter sig i matchen imorgon mot Mora. Hoppas givetvis på ännu en solid insats av den store lille målvaktshjälten.

Pga schemaläggningsproblem verkar det också som att jag måste avstå hemmamatchen på torsdag. Då förväntar jag mig att vi totalt utskåpar SSK.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Nänä, nu har du missuppfattat det där. Jag är inte fullfjädrad ligist ännu, däremot har jag liggister, det är en himla skillnad

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
westerlind: Nepp, här är vi så snåla så här har vi inte ens snålblåst.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
westerlind: Vad sjutton gör balkongmöblerna på testcykeln?

Övrig sport > Sv: Are you ready for some football!!!
Nalle Sjuh: Världens bästa Brett, är det han som rimmar på havre?
 
Kom på mig själv med att tänka att det är skönt att slippa höra PA Gullö och Theo Blanco kommentera matcherna, även om det alltid var intressant att se hur sned PA Gullös fluga skulle hinna bli under sändningens gång.

Timrå IK > Sv: 2-8.. vad hände med "världens bästa målvakt"?
geggelundin: Fick för mig att Jimmy Danielsson redan var utlånad till Sundsvall, men det blir väl möjligt först när transferfönstret öppnar igen, antar jag. När är det tänkt att Kapanen gör entré i laguppställningen igen?

Timrå IK > Sv: Skämmes tamefan!
geggelundin: Det var faktiskt inte ett försök att göra sig lustig, även om jag inser att jag borde ha struntat i bilden. Det var bara ett försök till ett konstaterande att formsvackor kommer förr eller senare.

Timrå IK > Sv: Skämmes tamefan!
Ice Tea: Äh, vadå glädjas åt. Jag tycker det var beklagligt att Timrå föll stort mot Linköping. Roligt att se att några andra lag kan vara med och blanda sig i toppstriden tillsammans med de riktigt stora krafterna i svensk ishockey som exempelvis VF och FBK.
 
 

Timrå IK > Sv: Skämmes tamefan!
geggelundin: Tja, alla spelare har ju förr eller senare en sämre dag där allt inte riktigt gått som man planerat. Fast ni i Timrå kanske har avskaffat formsvackor och liknande saker, vad vet jag.

MoDo Hockey > Sv: Slovakisk back?
Lumber Jack: Inte kan väl Martin Johansson ha gått så bra att han ligger tvåa nu, eller är det Conny du pratar om?

· 373 ·
Om Paddan
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Bjästa