Historik
Föregående · 374 · Nästa
Luleå HF > Sv: Mora-Luleå
Linkan: Vjatjeslav Bulanov heter den där korpulente mannen som försökte agera domare som jag försökte framkalla minnesbilder av igår...eller om det hann bli tidigare idag när jag skickade länkarna.
Märkligt att det kan skilja så mycket mellan de, enligt IIHF, två bästa domarna i den ryska ligan.
Ulf Rönnmark och Thomas Andersson var för övrigt de svenska domare som deltog i detta IIHF Referee Exchange Program
Luleå HF > Sv: Mora-Luleå
Lövva: Sergei Karabanov var mannen som, ytterst tillfälligt verkar det, tog domarbedömningen i elitserien till en högre nivå.
Café > Sv: Världens största idiot
El Maco: Om jag inte missminner mig så visade någon av Viasat-kanalerna någon gång i tidernas begynnelse en del av den där sporten, eller vad man ska kalla det. Iofs räknas ju nuförtiden också datorspelande som sport, så gränsdragningarna blir allt knepigare.
Luleå HF > Sv: Mora-Luleå
Paddan: Äh, jag pratar väl för mig själv och slänger in ett annat referat från en annan match (som dessutom varken har Mora eller Luleå som något av lagen) men med samma domare.
Luleå HF > Sv: Mora-Luleå
Lövva: Om jag inte minns helt galet så var det faktiskt en match mellan MoDo och LHF i Kempehallen som han dömde. Att han dömde i Kempehallen och att MoDo var det ena laget råder det dock inget tvivel om, men jag är osäker på vilka vi mötte.
Café > Sv: Världens största idiot
El Maco: Hmm, allt det där talet om världens största idiot fick mig att tänka på en sak. Jag kom att tänka på att jag inte alls är avundsjuk på att du bor där du bor, och alldeles speciellt är jag inte avundsjuk på att du får möjlighet att, från mitten av februari, se föreställningen jag länkar till. Jag är inte alls avundsjuk på Broadway heller, för den delen. Jag är nog bara sjuk.
Luleå HF > Sv: Mora-Luleå
Lövva: Trodde att fler domare skulle ta efter hans sätt att gracilt böja sig ner och kika mellan benen på de bortflyende spelarna för att försöka uppfatta om det föregicks något regelbrott på andra sidan rinken. Men tydligen var han inte en sån trendsetter som jag hade hoppats på.
Luleå HF > Sv: Mora-Luleå
Lövva: Själv hoppas jag på "The return of Bulanov the horrible". Fast så trevligt får man väl inte ha det, antar jag.
Luleå HF > Sv: Mora-Luleå
El Maco: Sen var de tydligen inte heller så glada åt att behöva associeras med samma klubbmärke som en damfotbollsförening, har jag förstått. Även om det väl var så att damfotbollsföreningen "adopterade" sitt klubbmärke från hockeyn, eller något åt det hållet.
Kan inte förstå vad det var för en knepig typ som gav Mora sitt smeknamn, antar att han måste ha fått fly landet vid det här laget. ;)
Timrå IK > Sv: Chief fyller 30 år
Hälge: Tja, själv har jag lyckats göra mig "omöjlig" som barnvakt efter att jag varit hopplösare än mina små brorsdöttrar som jag skulle vakta medan deras mamma gick ärenden i olika affärer. Knepigt, folket på H&M gillar tydligen inte när man leker i deras butiker.
Fast 30 är ju nästan halvvägs till pensionen, så då är man ju oerhört gammal. Himla tur att man själv passerat den gränsen och nu kan se fram emot att få börja mata duvor.
Fast 30 är ju nästan halvvägs till pensionen, så då är man ju oerhört gammal. Himla tur att man själv passerat den gränsen och nu kan se fram emot att få börja mata duvor.
Timrå IK > Sv: Chief fyller 30 år
Hälge: Hahaha, där slog du visst huvudet på den berömda spiken, eller hur det nu heter.
Fast de säger ju att man inte är äldre än vad man känner sig. Med andra ord brukar ens ålder variera mellan 7 år och 105 år, beroende på tid på veckan och sinnesstämning.
Fast de säger ju att man inte är äldre än vad man känner sig. Med andra ord brukar ens ålder variera mellan 7 år och 105 år, beroende på tid på veckan och sinnesstämning.
Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Lövva: Jodå, inte tror jag direkt att situationen blir bättre av såna uttalanden. Iofs förnyar de ju inte hans kontrakt till nästa säsong, så det återstår väl att se vilken sopprot det då är som ska styra i båset.
Det har ryktats ett tag om att det råder stor osämja mellan de tre tränarna i MoDo och att man ibland knappt pratar med varandra eller ger kontraorder på tidigare lagda order om vilka formationer som ska in etc. Om det är sanning eller ej lär vi väl aldrig få veta.
MoDo Hockey > Sv: Vinnerborg...
Frisco: Hahaha, jomenvisst de var gratis. Fast vissa var ju ändå inte så mottagliga för socker, även om paketet såg ut som om jag stått på det ;)
MoDo Hockey > Sv: Vinnerborg...
Albert Hall: Det var säkert plastandet av de där jäkla renklämmorna som gjorde att det tog en hel periodpaus att få kaffet. Svårt att först klämma en ren och sen plasta in den, ju.
Hmm, jag var nog heller inte alltför observant vad gäller skyltläsningen. Där skyller jag iofs på vita halvlitersburkar med något tjeckiskt innehåll, dock inte riktigt anabola steroider.
Hmm, jag var nog heller inte alltför observant vad gäller skyltläsningen. Där skyller jag iofs på vita halvlitersburkar med något tjeckiskt innehåll, dock inte riktigt anabola steroider.
Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Linkan: Det finns också viss risk att herr Forsberg känner sin position som huvudtränare mer och mer hotad och att dessutom pressen och kraven från media och supportrar att MoDo skall tillhöra toppen av elitserien blivit lite mer än vad han kan klara av. Då är det nog inte helt oundvikligt att det dyker upp ett antal inte helt genomtänkta uttalanden.
Att Wikegård får så stor uppmärksamhet vid sina uttalanden beror väl mycket på hans tidigare "brottsregister" med kastande av vattenflaska ut bland publiken och såna saker, antar jag.
Att Wikegård får så stor uppmärksamhet vid sina uttalanden beror väl mycket på hans tidigare "brottsregister" med kastande av vattenflaska ut bland publiken och såna saker, antar jag.
MoDo Hockey > Sv: Vinnerborg...
Lövva: Tror som så att ifall LHF hade förlorat den nämnda matchen så hade Micke och Jesse klagat minst lika mycket på Hinote som vad Kent klagade på Ledin, även om jag tycker att Kent hetsar upp sig lite väl mycket ibland.
Timrå IK > Sv: Chief fyller 30 år
70 Rodrigues: Tyvärr så var hon inte villig att ta emot en av de rullatorer som står här i trappuppgången och skräpar trots att jag så vänligt föreslog den strålande idén för henne.
Grattis tant Anna, och se upp för långa farbröder... ;)
Grattis tant Anna, och se upp för långa farbröder... ;)
MoDo Hockey > Sv: Vinnerborg...
scim: Undrar om inte gårdagen var någon form av testkörning av ett nytt domarkoncept. Alla tjatar ju nuförtiden om tvådomarsystem, men tydligen hade man inom förbundet tagit ett snabbeslut och utsett matchen MoDo-BIF till den första matchen där man testade det revolutionerande nolldomarsystemet.
Tyvärr verkar det som att man får gå tillbaka till ritbordet till igen, då den där domaren som inte skulle existerade faktiskt inte klarade av att gömma pipan i fickan utan någon gång blåste för utvisning.
Högste domaransvarige sägs ändå vara mycket nöjd med vad han såg.
Tyvärr verkar det som att man får gå tillbaka till ritbordet till igen, då den där domaren som inte skulle existerade faktiskt inte klarade av att gömma pipan i fickan utan någon gång blåste för utvisning.
Högste domaransvarige sägs ändå vara mycket nöjd med vad han såg.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs, 6 januari 2005
MoDo-PATTE: Tja, för att han är den spelartyp, eller kanske framförallt backtyp som vi saknar i dagens MoDo, antar jag. Fast för egen del så finns det alltid utrymme för en banner med Mika på.
MoDo Hockey > Sv: Alltid denne Wennerholm.
Huge: Som varande grammatiknolla så tycker jag att Salles uttryck borde vara det rätta för en/ett står väl i relation till "vokabulär", eller?
Äh, jag får väl velocipeda vidare, verkar det som.
Äh, jag får väl velocipeda vidare, verkar det som.
MoDo Hockey > Sv: Alltid denne Wennerholm.
Per HApps: Tja, han är väl varken bättre eller sämre än vanliga hockeysupportrar. Det är ju bara att ta en snabb rundtur på HS så ser man att samma fenomen existerar hos majoriteten av skribenterna. Ja...förutom att MoDo då byts ut mot skribentens hjärtelag
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs, 6 januari 2005
Frisco: Just ja, Jan Sandström var ju linjedomare uppe i Coop. Undrar om det var därför som Foppa fick två minuter mer än Sandström?
Frölunda HC > Sv: Södertälje gästar Göteborg
mok: Ajdå, tittade inte på vilken rubrik det var på tråden.
Låter i varje fall som en intressant match, inte minst med tanke på den remarkabla återhämtning som SSK fått efter att Hallin tog över som huvudansvarig i båset. Eftersom jag är utsocknes och inte heller Frölundait så spelar det ju ingen roll om jag tar ett upptaget resultat. Jag tippar på en stabil 3-3 match.
Låter i varje fall som en intressant match, inte minst med tanke på den remarkabla återhämtning som SSK fått efter att Hallin tog över som huvudansvarig i båset. Eftersom jag är utsocknes och inte heller Frölundait så spelar det ju ingen roll om jag tar ett upptaget resultat. Jag tippar på en stabil 3-3 match.
Frölunda HC > Sv: Södertälje gästar Göteborg
gud: Äh, vadå lät mig gå, jag åkte ju hockeybuss ju :P
Tja, någon gång kanske ekonomin blir sån att man vågar företa sig det stora projektet att resa mot sydliga breddgrader.
Det var ju en bedrift bara att lyckas lämna kommungränsen...
Det var ju en bedrift bara att lyckas lämna kommungränsen...
Frölunda HC > Sv: Södertälje gästar Göteborg
gud: Äh, iväg med dig du och drick lite mer vuxenvälling, så kanske till och med du vågar träffa mig! Fast sån mental styrka har du givetvis inte ännu ;)
Frölunda HC > Sv: Södertälje gästar Göteborg
danoj: Jag tror jag kan hitta ett samband. Båda lagen har/har haft ett brödrapar som inte direkt levt upp till de stora förväntningarna.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
Poffa: På tal om tvåhandsfattning så är det ikväll premiär för John Cleese busenkla vinskola. Då kanske till och med jag fattar vad folk yrar om vad gäller lukter och smaker mm.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Lövva: Så de som sitter på den sektionen som tidigare var scen har alltså bara vanliga sittplatser, eller?
Tja, även i Kempehallen verkar de ha väldigt svårt för att bestämma sig var de ska ha sin studio. Tror att de hunnit sitta på tre eller fyra olika ställen denna säsong.
Tja, även i Kempehallen verkar de ha väldigt svårt för att bestämma sig var de ska ha sin studio. Tror att de hunnit sitta på tre eller fyra olika ställen denna säsong.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Albert Hall: Är det inte en handikappsektion, det där som är placerat rakt över det ställe där spelarna gör entré ur björngapet? Oerhört bra förklarande av platsen eller hur ;)
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Lövva: Tror jag också.
Funderade på en sak under gårdagens C+ sändning. Om jag inte såg fel så har de sin "studio" placerad på den där handikappsektionen precis vid bortastå. Antar att sikten för de som stod på bortastå då inte var alltför imponerande när man mitt i synfältet har ett "skrivbord" och tre personer som blockerar det ena målet.
Eller så har jag som vanligt fått allt om bakfoten och man ser hur bra som helst.
Funderade på en sak under gårdagens C+ sändning. Om jag inte såg fel så har de sin "studio" placerad på den där handikappsektionen precis vid bortastå. Antar att sikten för de som stod på bortastå då inte var alltför imponerande när man mitt i synfältet har ett "skrivbord" och tre personer som blockerar det ena målet.
Eller så har jag som vanligt fått allt om bakfoten och man ser hur bra som helst.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Albert Hall: Tja, jag kunde inte riktigt uttyda ansiktsuttrycken. Vet inte om det var irritation, förnöjsamhet eller leda på att ständigt få höra samma frågor.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
mattias - 74: Skulle inte Stefan Bergkvist också funka som någon form av polis, eller hade han bara en förbryllande spelstil?
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Albert Hall: Hmm, om vi har en polis och Rådbjer är domherren för dagen, innebär det då att vi är jämlika?
Men det ska onekligen bli intressant att se vad Hinote kan åstadkomma, att döma av första matchen så ser det lovande. Precis en sån spelartyp som vi saknar, särskilt sedan Wernblom upptäckte fiskelyckan i Skellefteå.
Brynäs IF > Sv: Fönsteröppning?
65selander: "Springer på"...jäkla Terror-Selander ;)
Äh, det enda du torde springa på är en sån där halvljuskontroll...
Brynäs IF > Sv: Fönsteröppning?
65selander: Hmm, har du hotat med att installera datavirus på Zätas dator, eller vadå.
Trodde först det stod "...och han var klart sugen på att få grovhångla lite". Då började fantasin genast att skena ;)
Trodde först det stod "...och han var klart sugen på att få grovhångla lite". Då började fantasin genast att skena ;)
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
Frisco: Tycker det mer ser ut som: "Var har den jäveln gömt plånboken?"
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
Salle: Då tror jag faktiskt att jag hellre undvarar Muir ett antal matcher än Timander. Känns knepigt nog mindre skadligt.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
NuMo: Ungefär som de flesta brukar säga om mina inlägg, med andra ord...
Fast där är det sällan jag hör några "Bra tänkt!"
Timrå IK > Sv: Suppehockeykort?
Smokey: En imponerande samling, men var är alla såna där limiterade kort i extra flashig upplaga? Och för övrigt, i vilken kondition är de? Ja, korten alltså...inte spelarna ifråga.
När beräknas de förresten komma ut till försäljning?
När beräknas de förresten komma ut till försäljning?
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
NuMo: Intressant, så du menar att man använder ett positivt klingande uttryck för att beskriva något negativt.
Ungefär som när man blir av med misshagliga partimedlemmar genom att sätta dessa som landshövdingar eller ambassadörer, med andra ord.
Ungefär som när man blir av med misshagliga partimedlemmar genom att sätta dessa som landshövdingar eller ambassadörer, med andra ord.
I fortsättningen måste jag kanske tänka över mitt ordval då, och istället skrika: "Jävla sopa, kunde du inte göra något bättre av situationen än det där? Till och med min mormor hade gjort det bättre!"
Eller så återgår jag till att dricka mitt kaffe i tysthet.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
NuMo: Äh, det vimlar ju bara av tankeläsare på läktarna, visste du inte det?
Själv brukar jag vid åtskilliga tillfällen utbrista: Bra tänkt!
Utan att för den delen veta ifall passningen verkligen var ämnad att gå åt det håll som den till slut gick.
Återstår att se om jag kan tankeläsa in min praktikrapport till handledaren eller om jag måste sätta den på pränt.
Själv brukar jag vid åtskilliga tillfällen utbrista: Bra tänkt!
Utan att för den delen veta ifall passningen verkligen var ämnad att gå åt det håll som den till slut gick.
Återstår att se om jag kan tankeläsa in min praktikrapport till handledaren eller om jag måste sätta den på pränt.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
Poffa: Äh, nu har Timander ju faktiskt börjat skjuta i PP, även om han är precis lika säker på att pricka målet som en viss Damgaard. Så väntar vi bara en sex-sju säsonger så ska du se att han nog också lyckas träffa målet till slut.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
TIKbiff: I så gott som varenda hockeymatch jag har sett så har MoDo mött ett motståndarlag, vilket betyder att det varit minst två lag som exponerats i varje match.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
Lundström 6: Oops, glömde visst att ironimarkera det där inlägget. Ska tänka på det till nästa gång.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
tk75: Intressant, inte visste jag att du hyste såna känslor för Foppa, för en käring måste väl vara en som man verkligen tycker om...det vill säga någon som man har kär.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Lövva: Måste ju helt klart vara Ledin, eftersom alla pratar om att Foppa skyddas av domarna och de vågar inte ta utvisningar på honom. Med andra ord borde Foppa ha högst 2 utvisningsminuter och Ledin torde väl ha en bra bit över 1000 minuter denna säsong.
Föregående · 374 · Nästa