Historik
Föregående · 375 · Nästa
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Karoliina: Längst upp till höger i den blå raden i er gästbok finns det ett alternativ som heter Starta nytt ämne
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
Lumber Jack: Räknade kanske med att Hinote skulle lösa allting. Steen tappade ju markeringen på Mäntylä innan Mäntylä gjorde sitt mål och Gästrin var ute och snurrade på egen hand.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
Albert Hall: Äh, de hjälper ju bara Holmström. För varje gång han ställer sig framför mål så frågar han motståndarna: Vad är det för något vi åker omkring på egentligen?
Då är motståndarna givetvis vänliga nog att hjälpa Holmström böja sig ner så han får både känna och provsmaka på det där exotiska materialet som heter is.
Då är motståndarna givetvis vänliga nog att hjälpa Holmström böja sig ner så han får både känna och provsmaka på det där exotiska materialet som heter is.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
NuMo: Den där Per Ledin var ju ofin nog att tackla tillbaka på Hinote också, jäkla buse!
Brynäs IF > Sv: Första målet.
Metal Guru: Likit Andersson, nuförtiden i Bakersfield Condors har jag för mig.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
Lumber Jack: Tycker också det är ett oerhört märkligt fenomen i Luleå att man buar kraftigt när motståndarna rör hemmaspelarna, medan det jublas våldsamt om en motståndare blir intacklad i sargen.
Sånt förekommer ju inte vad jag vet i Kempehallen...
Sånt förekommer ju inte vad jag vet i Kempehallen...
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
Salle: Två huvuddomare per match, tänk dig Bulanov och Lärking i samma match. En domare som blåser för allt och en domare som inte hänger med konditionsmässigt utan är tvungen att huka sig ner och försöka se i myllret av ben och försöka gissa sig till om det är utvisning eller ej
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Portello: Hmm, i det där inlägget tror jag att jag fick veta mer än vad jag egentligen ville veta ;)
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
Petey21: Jaså, det var Fagemo som gjorde den där pååkningen på Salo som vi inte borde diskutera. Hmm, man kanske skulle klistra ihop ett papper med några bittra kommentarer på och låta bli att skicka in det. Jäklar vilken publikstorm i ett vattenglas det skulle bli.
Men, faktiskt måste jag hålla med om att det känns som att Rådbjer blivit någon klass sämre i sin bedömning denna säsong.
Kanske dags att avpensionera Jörgen Grundström och Sven-Erik Sold så vi får lite riktiga domare i elitserien igen.
Kanske dags att avpensionera Jörgen Grundström och Sven-Erik Sold så vi får lite riktiga domare i elitserien igen.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
Salle: Man såg ju om inte annat, på uppställningen innan match, att Damgaard har odlat en frisyr som ligger otroligt nära gummitrollets.
Muir hade ju faktiskt några framstötar, men som vanligt lyckas han missa puckjäveln eller komma fel in i situationen.
Luleå HF > Sv: Kvällens match
Portello: Å du din faan, du ska hålla dig på matcherna så vi är garanterade en seger. Sådeså. ;)
Sånt där jobbande det får du sköta på ohockeydagar.
Hmm, jag tror att jag just nu skulle vara bra på butterkaka...
Sånt där jobbande det får du sköta på ohockeydagar.
Hmm, jag tror att jag just nu skulle vara bra på butterkaka...
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
Matchen idag måste ju ha varit ungefär lika intressant för kanadensarna som det var för mig att se det oerhört dåliga programmet Celeb Poker på Z-TV. Åke Unger i cowboyhatt, nej fy faan...
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
Salle: Äh, det var ju andra resan till Luleå på väldigt kort tid, klart det var brist på match.
Känns som att om övriga laget skulle få bara en liten gnutta av Hinotes inställning idag så skulle det se ordentligt mycket ljusare ut.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
Modoante: Har för mig att det finns en speciell benämning på det där.
Lex Väsby, tror jag det hette.
Lex Väsby, tror jag det hette.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
Salle: Tycker att pappa Forsberg vid det här laget borde ha sagt åt sin son att lugna ner sig i sina samtal med domarna, men tydligen har det inte hjälpt.
Knepigt att Forsberg får 2+2 och Sandström 2 då det klart och tydligt är Sandström som börjar det hela med 2 eller om det är 3 knytnävsslag i ansiktet på Forsberg..
Knepigt att Forsberg får 2+2 och Sandström 2 då det klart och tydligt är Sandström som börjar det hela med 2 eller om det är 3 knytnävsslag i ansiktet på Forsberg..
Vill man vara riktigt grinig och petig så kan man ju konstatera att det var handpassning på #26 fram till 4-2 målet, men sån vill jag ju inte vara så det låter jag bli att nämna.
Men sett över hela matchen vinner Luleå fullt rättvist, de var riktigt heta idag och MoDo uppträdde ungefär lika disciplinerat som i den senaste matchen i Malmö Isstadion, dvs spelade med huvudet under armarna.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
Poffa: Det är alltså tal om en assimilering liknande den som Borgerna har?
Förresten, är det så himla viktigt med ett lag med bra spelare då? Huvudsaken är väl att vi får en ny arena med pubmöjligheter...
Förresten, är det så himla viktigt med ett lag med bra spelare då? Huvudsaken är väl att vi får en ny arena med pubmöjligheter...
MoDo Hockey > Sv: Frisco, Bilder på Hinote?
Frisco: Eftersom du inte ville dela med dig av dina bilder så får jag väl sno några från ett annat ställe då!
En intervju med Hinote som gjordes för någon månad sedan för någon hemsida som heter Sportsrant.com
En intervju med Hinote som gjordes för någon månad sedan för någon hemsida som heter Sportsrant.com
Luleå HF > Sv: Mora-Luleå
Hälge: Helt plötsligt så gav min ironivarnare fullt utslag på ditt inlägg. Jag förstår inte riktigt varför...
MoDo Hockey > Sv: Frisco, Bilder på Hinote?
Frisco: Äh, jäkla snåljåp. Rätt vad det är ska du väl ha betalt för att visa bilderna också ;)
Men jag får väl tacka för att det var någon som var villig att ge sig ut i ishalkan och fotografera den där Dan.
MoDo Hockey > Sv: Frisco, Bilder på Hinote?
Frisco: Har kameran fått vila idag, eller lyckades du inte smita ifrån jobbet obemärkt och följa träningen?
Luleå HF > Sv: Morgondagens match
Kickan: Klart jag hade Wildetröjan på mig. Den har nu dess utom varit med om inte bara sin första poäng på bortaplan utan sin första seger dessutom.
Klart jag var kaffeköparamatör i Coop, hade jag varit mer professionell och framförallt öppnat ögonen lite mer så hade jag inte behövt vänta i kö efter femtielva hamburgerköpande lulingar.
Klart jag var kaffeköparamatör i Coop, hade jag varit mer professionell och framförallt öppnat ögonen lite mer så hade jag inte behövt vänta i kö efter femtielva hamburgerköpande lulingar.
Luleå HF > Sv: Morgondagens match
Kickan: Åh fan, var det en barnflicka som vi hade så förbannat svårt att göra mål på. Men nu har vi ju skaffat en liten kille med altstämma, så kanske det kan fixa sig lite bättre denna gång. Kanske kan förvilla Nanny lite grann.
För övrigt så är det tur att den här matchen går på C+, tar ju så förbannat lång tid att få en kopp kaffe i periodpausen i Coop ;)
En kopp som jag dessutom lyckades spilla ut över min fina matchtröja :(
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MoDo 4/1 2005
Poffa: Hmm, från Timander-Hedin till Muir-Hedin, känns inte direkt som en förbättring. Eller har man tänkt sig ett backpar där båda två kan dra på sig jäkligt onödiga utvisningar?
MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Paddan: Så har man tydligen hittat "rätt" plats för Hinote.
"Hinote, med nummer 58 på ryggen, går in i en kedja med Alexander Steen och Magnus Gästrin, en trio som borde bli tung och besvärlig att möta för motståndarna."
"Hinote, med nummer 58 på ryggen, går in i en kedja med Alexander Steen och Magnus Gästrin, en trio som borde bli tung och besvärlig att möta för motståndarna."
MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Dream Team: Åfan, då betyder det alltså att Hinote också skaffar spegelvisir. Coolt...
MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Albert Hall: Om jag inte minns helt galet så var det #58 som Hinote skulle ha på matchtröjan. Någon form av hemsnickrat alternativ då ju #13 redan var upptaget.
MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
El Maco: Hahaha, för min del hade du gärna fått lägga upp en bild på Olyckan. Eller var det den reglementesokunnige Herr Larsson du tänkte på?
MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Dessutom har man roat sig med att ta ut MoDos nya "superfemmor"
Superfemma 1:
Markus Näslund
Peter Forsberg
Mattias Weinhandl
Adrian Aucoin
Markus Näslund
Peter Forsberg
Mattias Weinhandl
Adrian Aucoin
Hans Jonsson
Superfemma 2:
Daniel Sedin
Henrik Sedin
Dan Hinote
Jesper Damgaard
Mattias Timander
Daniel Sedin
Henrik Sedin
Dan Hinote
Jesper Damgaard
Mattias Timander
MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Poffa: Så har då Expressen skrivit en artikel om Hinotes ankomst till Sverige och Övik.
"Och du får dela boende med Foppa igen...
– Ja, jag ska bo hos honom ett tag i alla fall. Han har ju så mycket utrymme i sitt hus att vi kan gå omkring i två veckor utan att träffa på varandra.
– Och det är kanske tur, för han har så många dåliga vanor (skratt).
Exempelvis?
– Jag skulle behöva en hel dag för att lista dem.
Vem tar hand om matlagningen?
– Jag, utan tvekan. Jag är mycket bättre på att laga mat och jag litar inte riktigt på honom på det området. Man vet aldrig vad han kan ställa till med."
– Ja, jag ska bo hos honom ett tag i alla fall. Han har ju så mycket utrymme i sitt hus att vi kan gå omkring i två veckor utan att träffa på varandra.
– Och det är kanske tur, för han har så många dåliga vanor (skratt).
Exempelvis?
– Jag skulle behöva en hel dag för att lista dem.
Vem tar hand om matlagningen?
– Jag, utan tvekan. Jag är mycket bättre på att laga mat och jag litar inte riktigt på honom på det området. Man vet aldrig vad han kan ställa till med."
MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Salle: För egen del skulle jag nog ändå prioritera Warg före Snygg-Janne. Nog för att Janne går att använda både som back och forward, men jag tycker att det finns en högre lägstanivå hos Warg.
MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Salle: Nog för att Snygg-Janne gör ett enormt arbete, men nog håller jag ändå Warg för att vara en bättre center än Janne. Fast iofs lär det väl ta ett tag innan Warg är tillbaka i gammal god form.
MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Salle: Förstår inte varför man ska flytta på Salle nu när man äntligen verkat hitta en spelare som funkar riktigt bra tillsammans med Sedinarna. Förresten, visst ska väl Warg vara klar för spel till matchen mot Luleå, eller minns jag fel. Var ska han in i sådana fall?
MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Frisco: Det är väl ingen alltför vågad gissning att det blir Muir av de tre som får sitta på läktaren när väl Aucoin kommer. Ja, om Hinote blir kvar alltså.
Fast denna säsong verkar det som att det finns fler "om" än vanligt. Eller så känns det bara så.
MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Frisco: Han får väl jobba på bygget av den nya arenan. Där lär de väl behöva någon form av Muirbruk.
Annars kanske han kan få jobb på migrationsverket, där sysslar de väl med dumma utvisningar.
MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Salle: Jo, det är klart. Men jag tyckte det lät som en intressant kombination. Skall dock bli intressant att se var Melinder och han med skäggväxten placerar in Hinote.
Vilka som skall till AS...tja den där dansken som är grön borde väl vara en kandidat i varje fall.
MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Salle: Hmm...tanks sa du, varför inte i sådana fall sätta Hinote med Peter Öberg och Wennerberg? Eller är jag ute och velocipedar nu igen?
MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Frisco: Hmm...när Hinote rör sig står de andra och kastar avundsjuka blickar...eller något åt det hållet.
MoDo Hockey > Sv: Gott Nytt År
kärran: Hahaha, tackar så mycket.
Ska bli intressant att se Hinote, även om man inte direkt kan begära några stordåd redan i matchen mot Luleå...fast hoppas kan man ju alltid.
Ska bli intressant att se Hinote, även om man inte direkt kan begära några stordåd redan i matchen mot Luleå...fast hoppas kan man ju alltid.
Vad säger exempelvis stridstupparna NuMo och Poffa, i vilken omgivning skulle man bäst kunna placera in Hinote?
MoDo Hockey > Sv: Gott Nytt År
Lumber Jack: Så du menar att man faktiskt håller på med sånt där tränande nu också? Trodde att det räckte med den träning som skedde på försäsongen.
MoDo Hockey > Sv: Gott Nytt År
Frisco: Jo, det måste det ju vara. Och ett väldigt svårslaget sådant, skulle jag kunna tänka mig.
Stefan Holm har tydligen under tiden förberett sig genom att hoppa över tv-sändningar mm, men han verkar inte vara av riktigt samma virke som Christian.
Stefan Holm har tydligen under tiden förberett sig genom att hoppa över tv-sändningar mm, men han verkar inte vara av riktigt samma virke som Christian.
MoDo Hockey > Sv: Gott Nytt År
rupert: Tyvärr krockade det med hans förberedelser inför inomhussäsongen i höjdhopp. Någon ersättare måste ju hittas nu när Christian Olsson lämnat återbud.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Så har man tydligen tagit fram nya souvenirer för supportrar till LHF och BIF, som gärna vill visa vilket lag de håller på men som samtidigt vill vara lite anonyma.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
...så kändes den här teckningen ganska intressant. Eller så tyckte jag i varje fall.
Frölunda HC > Sv: Rösta på tröja
Metal Guru: Upptäckte att DIF tydligen använde sig av en vit variant av sin tredjetröja i matchen mot Mora. Innebär det att det i sådana fall var en fjärdetröja...
MoDo Hockey > Sv: Gott Nytt År
Frisco: Tycker att han också borde ha en god chans att få delta idag i Garmisch-Partenkirchen.
MoDo Hockey > Sv: Gott Nytt År
Är det bara backar som får vara med i tysk-österrikiska backhopparveckan, eller finns det möjlighet att Conny också får hoppa? En Grazhopper, med andra ord.
MoDo Hockey > Sv: Lillebror vs. MODO 30/12 Kraftlös Arena
El Aka Ali: Du får väl göra som Selander och önska en God Jul istället, då klarar du ju dig förhoppningsvis ur den knipan... ;)
MoDo Hockey > Sv: Gott Nytt År
Lumber Jack: Äh, jag hittade den inte. Och Lehtinen-tröjan vågade jag inte besudla.
Föregående · 375 · Nästa