Paddan

27910 inlägg · 71031 besäkare

Historik

· 376 ·
MoDo Hockey > Sv: Gott Nytt År
NuMo:

Timrå IK > Sv: Supportermatchen
actionleif: Någon Bandit, månne?

MoDo Hockey > Sv: Lillebror vs. MODO 30/12 Kraftlös Arena
Lumber Jack: Ajdå, ber om ursäkt. Skall be till Roberto Vacchi om förlåtelse.

MoDo Hockey > Sv: Lillebror vs. MODO 30/12 Kraftlös Arena
Hälge: Dessutom fick ju äntligen Wildetröjan uppleva en seger på bortaplan, låt vara att det var efter sd. Det var stort det också. ;)

MoDo Hockey > Sv: Lillebror vs. MODO 30/12 Kraftlös Arena
Hälge: Hahaha, det var väl det jag visste.
Hur som helst var det en riktigt trevlig match igår. Fart, fläkt, finess och en hel del mål.

MoDo Hockey > Sv: Lillebror vs. MODO 30/12 Kraftlös Arena
Hälge: Äh, erkänn att din tanke var: "Vad sjutton ska de där jäkla MoDoiterna hit och göra, de kan väl hålla sig i sin skithall istället för att förorena vår fina svarta pist!" ;)

MoDo Hockey > Sv: Lillebror vs. MODO 30/12 Kraftlös Arena
Hälge: Funderar på om Tomas Andersson planerar att starta ett cykelstall så ofta som han var ute och cyklade i gårdagens match. Inte mycket rätt där, tycker jag, iofs var han ungefär lika dålig åt båda hållen.
 
Intressant att få uppleva SA live också. Jäkligt tam hemmaklack i två perioder måste jag säga. Satt ungefär vid mittlinjen och väldigt ofta hörde jag bara MoDos lilla klick. Men i sista perioden blev det en enorm scenförändring. Måste ha varit för att jag klagade till en tikare ;)

Timrå IK > Sv: Bortastå i SA
Dawidovski: Tja, jag var ju supporter till bortalaget i SA och hade sittplats... därmed bortasitt.

Timrå IK > Sv: Bortastå i SA
Dream Team: Själv tycker jag att bortasitt var riktigt hyfsad i SA. Kunde nästan klappa Zäta och Mandy på huvudet om jag hade velat...iofs torde det ha varit det sista jag gjort i den arenan i sådana fall.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-30
El Aka Ali: Äh, kom ihåg att vi har Salo i målet, han kommer att tappa in 742 mål innan kvällen är över, och då talar jag bara om tröstmålen på MAX efter matchen.

MoDo Hockey > Sv: Skoterleden eller?
perra: Äh, skoter...sånt är bara för ynglingar. Nä, det blir spark ner till Timrå. Räknar med att behöva avresa härifrån dryga timmen innan matchen börjar för att slippa stå och frysa alltför länge på sparkparkeringen.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Modo 2004-12-30
En jäkla massa prat om vad spelare går för, är det spelarauktion eller vad är det frågan om?
 
Så har man vaskat av sig de första frossbrytningarna och tagit den första ICA-kassen med antidepressiva medel för att orka bege sig hela långa vägen till Timråområdet.

Dagens tips: En kassaskåpssäker seger med 742-1, Nordgren gör femton mål med tandköttet.

Frölunda HC > Sv: Malmö borta... det kan bara sluta på ett sätt
slashpuppie: Nänänä, nu har du fått det helt om bakfoten. Man måste läsa mellan raderna och då framkommer det att trådrubriken är felstavad. Skall stå: "Malmö borta... det kan bara sluta på ett tågset".

MoDo Hockey > Sv: Klart för byggstart av Arenan
65selander: Hahaha, där ser man. Kanske till och med var herr Simons som satt vid spakarna. ;)

MoDo Hockey > Sv: Klart för byggstart av Arenan
Modoante: För att Jens Karlsson skaffat spegelvisir?

MoDo Hockey > Sv: Klart för byggstart av Arenan
Modoante: Den har väl vajat där ända sedan dagarna innan jul, fast denna gång under en MoDo-flagga.

MoDo Hockey > Sv: Lillebror vs. MODO 30/12 Kraftlös Arena
TIKA: Fler än fem, tror jag.

MoDo Hockey > Sv: Lillebror vs. MODO 30/12 Kraftlös Arena
Frisco: Undrar om det kommer att finnas en Eoff Arena.

Brynäs IF > Sv: önskenyförvärv
65selander: Hmm, är det de där snubbarna som är Fab 5?

Timrå IK > Sv: Fridlysta Foppa
Johan J: Så jäkla intressant är väl ändå inte att lyssna på herr Jonasson.
Fast jag antar att du försöker insinuera något om lagtillhörighet.

Då kanske det är bäst att jag helt bryskt (och troligtvis med en massa protester från personen i fråga) klistrar in en liten korrespondens som en HS:are haft med herr Jonasson:

Jag mailade Christer Jonasson, tänkte att det var dags att reda ut saken en gång för alla. Han svarade oväntat fylligt, faktiskt. Så här löd svaret (svaren, t.o.m.):

Hej Kamilla !

Ja - om jag det visste - vilka jag håller på alltså !
Under 18 säsonger i rad var det bara MoDo, av dom båda lagen, som var i Elitserien och alla dom åren bevakade jag bara MoDo - aldrig Timrå.
Det har ju påverkat folks tro om vilka jag håller på, eftersom jag jobbar på Radiosporten.
Radiosporten bevakar ju bara matcher i Elitserien, och vissa i kvalserien.
(Lokalradion dom är ibland på Allsvenska matcher - t.ex.Sundsvall Hockey).

Jag är född i Ångermanland och höll alltid på dom när dom mötte Medelpad i TV-pucken.
Nu bor jag sedan länge i Medelpad - sä det är utjämnat.

Till din fråga :
Jag håller inte på något av lagen - jag håller på BÅDA !!!
Jag känner en oerhörd stolthet över att vi i vårt lilla Län (sett till befolkning) har två lag i toppen av en så stor sport som hockey, och inget annat Län har tagit fram så stora lirare och stjärnor.

När jag sitter upp i Kempehallen blir det ett jävla liv på publiken när MoDo gör mål.
När motståndarna gör en pyts blir det tyst.
Det är en otrolig skillnad när 5.000 pers. jämfört med 40 supportrar jublar
- undantaget är när Timrå är i Kempehallen.
För att överhuvud taget kunna höras i radio måste man då höja rösten, och då kan det låta som om man håller på hemmalaget.
Samma sak i Sydkraft Arena.

Om inte nåt av lagen spelar hemma så lyssnar på vår sändning och håller verkligen på Timrå och MoDo - då lever jag med, våndas och gläds med båda gängen.

Jag ser inga problem med att gilla båda gängen, men jag har ju märkt att som en supporter går det inte att hålla på båda.
Jag är ingen supporter och det är det som är anledningen till att jag kan gilla båda lika mycket.
När dom båda möts tycker jag att det lag som bäst behöver poängen ska vinna.

...faasen vad långt svaret blev...men så här är det !
Jag trivs med att bo just här i landets bästa sportregion.

Hoppas att du är nöjd med min förklaring Kamilla,
......och hoppas att NHL-konflikten fortsätter......
Mvh
Christer Jonasson.




...jo en sak till :
Det många gånger jag har redan på parkeringen i Övik fått höra:
- Vad ska du hit och göra, du håller ju ändå bara på Timrå !!

När jag kommer till Sydkraft Arena får jag ofta höra :
- Jassådu din MoDoit, far hem till Övik !!

Thats life
Christer J.

MoDo Hockey > Sv: Lillebror vs. MODO 30/12 Kraftlös Arena
Paddan: Eftersom jag älskar att prata med mig själv så gör jag ett nytt försök med julkortet.

MoDo Hockey > Sv: Lillebror vs. MODO 30/12 Kraftlös Arena
Paddan: Äh, vad nu då, bilden verkar aldrig ha laddats upp.

MoDo Hockey > Sv: Lillebror vs. MODO 30/12 Kraftlös Arena
Lumber Jack: Lyckades faktiskt med konststycket att få morgondagens motståndare i tränarkampen att ställa upp på ett litet julkort.

MoDo Hockey > Sv: Lillebror vs. MODO 30/12 Kraftlös Arena
Lumber Jack: Äh, det vet du väl, finns inget farligare än High Fives.

MoDo Hockey > Sv: Lillebror vs. MODO 30/12 Kraftlös Arena
Poffa: Intressant att Öberg fick näsbenet avslaget på träningen EFTER matchen. Brukar de avreagera sig på varandra? ;)

Luleå HF > Sv: Timrå IK - Luleå Hockey - Ikväll i Ladan
mattias - 74: Tyckte själv att det såg ut som att Bülow, eller vem det nu var, i skottögonblicket touchar Henkes målvaktsmask med axeln när han åker in framför mål för att försöka skymma. Men jag har iofs bara sett situationen en gång.

Café > Sv: Tidernas Bästa rocklåt?
Ambroo: Fick plötsligt en vision av ett program som hette Bagen och Cia Berg presenterades en video som jag har för mig utspelades i ett stenbrott. Den hette Rock You och gruppen var Helix (medverkar tydligen på Sweden Rock i sommar).
Därmed inte sagt att varken låten eller gruppen var/är bra, men det fanns Rock där i varje fall...

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs 28/12 2004
Dream Team: Tänkte mig Brent som ledare för Hockeyligan. Kunde han nästan rycka upp Slough med rötterna så borde han kunna göra underverk med Hockeyligan också...

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs 28/12 2004
Dream Team: Hade man haft en riktig ledare, som exempelvis David Brent, så hade detta givetvis inte hänt. David vet hur man ska ta hand om folk och få de att visa medkänsla mm.

HV71 > Sv: HV71 - Malmö
Et tu Brute: Prosit!
Låter som att du måste skaffa något mot den där förkylningen. ;)

Riktigt lyckad debut verkar det ha varit för era nyförvärv. De verkar ju dessutom inte ha lika bråttom hem som SSK:s vita blixtvärvning.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs 28/12 2004
Frisco: Har de så dåligt med pengar där uppe att till och med hararna måste skramla?
 
Förresten tyckte jag mig höra den fina gamla "sassa brassa mandelmassa"-ramsan från de där Brynässupportrarna som stod alldeles tysta i drygt 59 minuter av matchen.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs 28/12 2004
Frisco: Äh, nu ska du inte vara sån. Jag var ju ändå snäll och ville dela med mig av mina sockerpaket...

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs 28/12 2004
Salle: I denna halvsena timma
börjar jag få svårt att rimma
men vad skall vi då göra
äh, vi får väl prova att köra
 
Mattias, Marcus, Peter
och allt vad de heter
det krävs en högre lägstanivå
för att vi långt i slutspelet skall nå
Fast får de bara köra lite skoter
så kommer om några dagar en Hinote
som borde kunna få fart på stan
tills vi får hjälp av Aucoins Adrian
Då jäklar skall det i Övik inte bara pålas
utan ett SM-guld inskålas.
 
 
Härmed avgår jag från avdelningen för akuta nödrim.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs 28/12 2004
Salle:
Vad har egentligen hänt med vår #2
kom självförtroendet efter målen mot ÖSK?
Men nu är det dags för Bryan Muir
att sätta pucken i bur
Så många chanser och skott
som idag har Timander aldrig fått
men inte fan sitter pucken
utan det blir bara stora sucken

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs 28/12 2004
Salle:
Förra året var Hasse horrific
nu är han så jäkla terrific
...och om en liten stund
lossnar det för kung Viklund

Luleå HF > Sv: Timrå IK - Luleå Hockey - Ikväll i Ladan
65selander: En aknefri zon antar jag.

Luleå HF > Sv: Timrå IK - Luleå Hockey - Ikväll i Ladan
Poffa: Det vet man aldrig. Något sånt spontan-TIFO är väl inte omöjligt att det skulle kunna inträffa på läktaren. Fast rent statistiskt så borde jag gå säker.

Chief: Äh, håna på du bara. Kan behöva lite träning inför vårterminen. ;)

Luleå HF > Sv: Timrå IK - Luleå Hockey - Ikväll i Ladan
Chief: Äh, som att det skulle stoppa dig från att håna mig även ifall jag skulle lyckas med konststycket att få in denna oerhört svåra tippning
På torsdag, dåru... ;)

Luleå HF > Sv: Timrå IK - Luleå Hockey - Ikväll i Ladan
Albert Hall: Blåvit hockeydynamit, låter som något man köper på Coop.
Fast det lär väl bli en intressant drabbning som jag tror att något lag går segrande ur, så lyder min expertprofetia.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs 28/12 2004
Poffa: Jäklar, ok, jag lovar att inte skicka fler såna bilder...på några minuter.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs 28/12 2004
Poffa: Tja, har du sagt det så...
Varsågod!

MoDo Hockey > Sv: MODO letar ny tränare
Dragan 2k: Fast, det är klart, efter alla mindre goda insatser av huvudkommentatorer och bisittare (Mats "Valium" Weiderståhl, exempelvis) på PPV-matcherna så kanske de kan få en viss respittid.

MoDo Hockey > Sv: MODO letar ny tränare
Dragan 2k: Ok, men då kan du ju få Åke Unger och Lasse Kinky som dina alldeles egna expertkommentatorer. Du får de alldeles gratis bara du ser till att de avlägsnar sig så långt från en sportsändning som det är möjligt.
 

MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka
AM: Nja, det var nog någon form av "brainstorm" längst fram i bussen antar jag. Själv var jag upptagen med att analysera innehållet i mina fina vita halvlitersburkar som låg i en grön påse.

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Brynäs 28/12 2004
knaskamilla: Det var en kille igår i klacken som undrade ifall inte namnet var felstavat på min tröja, det skulle väl stå #32 Viklund...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Etanolångorna och metangasen låg tät över stadion, kan nog ha gjort sitt till. Eller så var det helt enkelt så att jag bara var totalt överlägsen.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Förövrigt så vill jag bara inflika att de där Smedsböle verkar vara ett jäkla sopgäng i Xperteleven...

MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka
knaskamilla: Tja, men när man stod längst upp på läktaren tog det en jäkla tid bara att ta sig nedför densamma. Kanske borde testa ett Bjästatifo nästa gång och kasta mig hejdlöst utför läktarna ;)

MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka
Albert Hall: Intressant iakttagelseteknik av mina kompisar, istället för att köpa sitt kaffe själva vid något sånt där litet bord som de upptäckt sålde denna dryck så stod de och tittade på bordet och valde att vänta tills jag återkommit från den logistiska mardröm som i Coop Arena kallas kiosk och då påpekar de lätt skadeglatt att det fanns snabbare sätt att få kaffe.
Den där hamburgertallriken på O´learys i Skellefte tog tydligen hårt på beslutsförmågan.

MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka
knaskamilla: Tycker det känns som att någon borde utbilda lulingarna i ködisciplin. Förefaller mig egendomligt hur man kan ställa sig i femtontalet köer när det endast fanns fyra anställda i kioskerna.
Att behöva vänta en hel periodpaus och mer därtill för att få en kopp kaffe är inte acceptabelt.

· 376 ·
Om Paddan
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Bjästa