Paddan

27910 inlägg · 71031 besäkare

Historik

· 377 ·
MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka
Frisco: Äh, sånt paragrafrytteri tycker jag bara är jobbigt. Nöjer mig med att konstatera att en vecka brukar vara sju dagar i följd.

MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka
knaskamilla: Nä, nu är det dags att syna kudden lite noggrannare och börja förbereda morgondagen.
 
 

MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka
knaskamilla: Eller så kanske det är så att ni har fler stopp efter vägen. Vår buss är, vad jag förstod, fullsatt redan från Övik. Fast ni måste väl också tillåta lite tid för eventuella motorhaverier eller liknande

MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka

Eftersom Poffa var för feg för att plocka fram denna tråd så får väl jag lov att göra det. Imorgon, ungefär vid 09.45 avgår GoSportTravels buss med destination Luleå. Det innebär således en början på ytterligare en fenomenal niopoängsvecka, som givetvis avslutas på bästa sätt, genom en seger i lammet i fårskinnspäls gryta (Sydkraft Arena) och givetvis kommer undertecknad att vara på plats även där.


MoDo Hockey > Sv: GodJul-tråden
Poffa: Prosit!

Luleå HF > Sv: LHF -Modo, 26 december anno 2004
Albert Hall: Jag har för mig att han sade något om att han skulle få leka med stämpeldyna och stämplar under uppehållet. Kan iofs ha handlat om ett extraknäck som julkortsstämplare för att få pengarna till julklapparna att räcka.

Luleå HF > Sv: LHF -Modo, 26 december anno 2004
Albert Hall: Hmm, han har ännu inte gjort en match för LHF och redan har du hunnit förolämpa honom. Fast det var ju himla tur att det bara var dumskalle som han blev kallad...

MoDo Hockey > Sv: GodJul-tråden
knaskamilla: En skruv?

MoDo Hockey > Sv: GodJul-tråden
knaskamilla: Tja, ibland kan kvällen ta fort slut, som den gången när jag efter en knapp timme gick All-In mot en kompis som bluffar 99 gånger av 100, det där var tyvärr den gången han hade bra kort.
Andra gånger kan det ta nästan 8 timmar innan någon av oss vunnit av de andra alla pengar. Fast eftersom det brukar handla om enkronas poker så blir förlusterna inte alltför häftiga.

MoDo Hockey > Sv: GodJul-tråden
knaskamilla: Äh, det är ju mycket roligare att vinna riktiga pengar av sina kompisar när man spelar Texas Hold´Em än att vinna/förlora Monopolpengar.

MoDo Hockey > Sv: GodJul-tråden
knaskamilla: Hmm, kan det måhända vara så att de sitter och leker med de julklappar som de fick igår och/eller laddar upp för morgondagens match mot LHF? Själv hamnade jag igår, på något obegripligt sätt, ståendes framför teven hemma hos brorsdöttrarna skrålandes karaokelåtar.
 
Eftersom det lät som att det varken blir PPV eller webradiosändning från Coop så kanske det var tur att man beslutade sig för att följa med bussresan upp till Luleå.

MoDo Hockey > Sv: Conny Strömberg
Frisco: En liten julhälsning från Graz.

MoDo Hockey > Sv: GodJul-tråden
Frisco: God Jul!
 
 

Café > Sv: Var är vi?
Dream Team: Hmm, tycker att det där lät ungefär som mitt första hockeyspel. Måste ha varit en vidareutveckling av det hockeyspel som man kan hitta på länken.

Timrå IK > Sv: TIK - snyggaste tröjan?
Ambroo: Tja, skulle väl vara för er mjölkko-reklam då.

Timrå IK > Sv: TIK - snyggaste tröjan?
El Aka Ali: Äh, den där sista smörande kommentaren var väl onödig, Tror inte att tomten hinner ta någon notis om den, så julklappen till er blir tyvärr en ny matchtröjedesign med en stor jävla rödsminkad örn över hela bröstet.

Café > Sv: Var är vi?
Frisco: Äh, hockeyspel hit och hockeyspel dit, nu är det snart dags för lite äkta julstämning på Kanal5
 
 

Luleå HF > Sv: Plannja Basket, fifflare?
Albert Hall: Skulle vara intressant att få se (om det vore möjligt) en redovisning av faktiskt antal åskådare på elitseriematcherna. Har för mig att man under i varje fall en av matcherna i Kempis mot BIF ifjol hade en officiell publiksiffra på långt under 5.000 åskådare, men ståplatsläktaren var fylld och nere vid isen stod folk i tre- eller fyrdubbla led.
 
Hur är det, redovisar man antalet sålda biljetter eller antalet åskådare som sägs ska ha passerat vändkorsen på elitseriematcherna?

Café > Sv: Var är vi?
65selander: Tyvärr är jag inte så gammal som farbror så att jag fått uppleva plåtgubbar i hockeyspelen. Däremot har jag bott granne med Sune Ödling i unga dar, undrar om det ger pluspoäng ;)

En liten artikel om bordshockeyspelens historia kan hittas på länken.

Café > Sv: Var är vi?
Frisco: Gäller det även i biljard?

Café > Sv: Var är vi?
Paddan: Äh, blev ju något fel där.

Café > Sv: Var är vi?

Café > Sv: Var är vi?
65selander: Hmm, handlar det inte om en viss Johan Tellström, eller har jag cyklat helt vilse i snöstormen.

Timrå IK > Sv: God Jul
Frisco: Ser väldigt vintrigt ut för tillfället.

Timrå IK > Sv: God Jul
Frisco: Jepp, det kunde också ha varit att föredra vid julklappshandel eller mellandagsreahysteri för att få bukt med misshagliga personer och slippa parkeringsproblem. Fast apostlahästarna funkar ganska bra de också.

Café > Sv: Var är vi?
250kg kärlek: Äh, den var ju löjligt enkel. Skäggsta hembränneri, såklart...

Timrå IK > Sv: God Jul
mike66: Så jag ser att herr Per Vers gör hembesök i gästboken igen. Trodde han hade fullt upp med att besöka alla rimstugor just nu.

Hmm, verkar som att det blir en vit jul i alla fall. Värsta snöstormen i Bjästa för tillfället. Himla tur man inte kör plogbil...

MoDo Hockey > Julkorten som kom bort
Hittade inte denna i nätupplagan, men Sportbladet har i varje fall nosat rätt på några julkort som förvillat bort sig i hanteringen.
 
 
Hej Tomas, (Brolin)

Nu har jag fått hit nästan alla kompisar. Bröderna Sedin, Mackan, Salo är här och Dan - en kille från Colorado. Men såklart saknar jag dej också. Kan du åka skridskor?
Hör av dej!
God jul,
Peter Forsberg
 
 
Hej Gary,
Jag tänkte vi skulle sätta stopp för detta någon gång. Vi kan inte hålla på så här. Alltså... vad sägs om att införa ett julklapps-tak NU! Två klappar per person. Nothing more, nothing less.
God Jul
Daniel
 
 
Hej Daniel,

I don´t want no christmasgift-roof. Please come up with a serious suggestion for once! Maybe we´ll cut the christmas budget with 24% - but I refuse to agree on that roof-thing. I WANT my chrismas gifts!
Merry Christmas,
Gary Bettman

MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Huge: Äh, du ska se att mormor säkert har virkat ett fint julklappstäcke som ni kan kura under när ni gömmer er för kvalseriespöket. Med anledning av andra värvningstankar så skulle man också kunna kalla det för ett krisdraperi...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack: Paddan säger att Telia 2000 funkar fint, fast detta sagt med tanke på att jag saknar riktiga resurser för att ens komma på tanken att ladda hem låtar och dylikt från nätet.

MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Paddan: Kanske borde ha skickat med länken också.

MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Lumber Jack: Lite kul information från Inside College Hockey November/December 2002.
 

"INCH: You've got a reputation in the Denver area as a heartthrob, but in a recent Internet poll conducted by a local television station, voters said former Av and current San Jose Shark Mike Ricci was better looking than you. Is that an insult?

DH: I'm not sure. I got whupped pretty bad in the poll, which is hard to take. But even to be considered in the poll -- he was a fan favorite when he was (in Colorado). My mom wasn't too happy with the outcome, but you can't please everybody."


MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Poffa: Nä, nu tror jag att jag känner för att se en bild.

MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
knaskamilla: Eftersom den här tråden barkat åt skogen så kan jag väl ändå ta upp en annan skogsprodukt, nämligen nr 3 av MoDoiten. Där finns bland annat en intervju med Kent Forsberg där han erkänner att de i ledningen också gjort många fel, Hasse Andersson tycker synd om Bengt Hedin, Jonsson har hittat rätt igen och Weinhandl tycker att det är hur stort som helst att få lira med 21:an.

Café > Sv: Snö...
Lumber Jack: Äh, även Ismannen verkar ha problem att hålla sina fordon i åkbart skick.

MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Acke: Jag bara undrar vilka är "ni" som "förstod att SM-guldet var i hamn..."? Har du börjat NI:a Aftonbladet helt plötsligt?
 

MoDo Hockey > Sv: Dan Hinote klar för MODO!
Lumber Jack: "Vi har saknat Aucoins baktyp hela säsongen".

Hmm, trodde att det var Knas som var intresserad av såna saker. ;)
 

Luleå HF > Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Kickan: En liten uppdatering, Risal Amaltas bror Juul Groet, som var aktuell för spel i Sverige har blivit anklagad för dopingbrott. Man har funnit misstänkta kaneler i en soptunna utanför Juuls hus. Herr Groet anklagar sin lokale läkemedelsmånglare, som i sin tur svarat med en Juul-stämning.

Luleå HF > Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey
Kickan: Äh, som vanligt med trådarna i den här gästboken så ska man inte fästa alltför stor vikt vid själva rubriken.

Luleå HF > Sv: Nyförvärv till Luleå Hockey

Eftersom det är juletid så tyckte jag att det var på tiden att damma av en gammal tråd ;)


Timrå IK > Sv: Abbans tråkmodo
El Maco: Jo, jag kan hålla med om att han är sötare än mig. Det räcker inte ens ifall jag tejpar fast två 25 kilos sockersäckar på kroppen.
 
Försökte mig en gång på att "odla skägg" och det gör jag inte om. Såg lika fel ut som Loket med Afro.

Timrå IK > Sv: Abbans tråkmodo
El Maco: Sånt där skäggväxt måste tydligen vara smittsamt. Tänk vad hemskt om man hade en massa behåring i ansiktet, sånt går ju inte för sig.
 
 

Café > Sv: Bästa Julsångerna
Kickan: Jäklar, var det så länge sedan som Saturday Night dansade en sväng på listorna.
 
 

Café > Sv: Bästa Julsångerna
Kickan: Hmm, var det Hilary Duff, Busted, Jimmy Eat World, Travis eller Savage Garden månne?

Café > Sv: Bästa Julsångerna
Sannes: Andrew Ridgeley hette andra halvan av Wham!

Café > Sv: Bästa Julsångerna
Jompe: Hmm, var det där en allmän beskrivning av Bowies alster, eller? ;)
 
Förresten, borde inte "Do they know it´s Christmas?" vara en julsingel för senila?

Café > Sv: Bästa Julsångerna
Jompe: Hmm, minns jag helt galet eller spelade David Bowie in en version av Little Drummer Boy tillsammans med Bing Crosby?

Café > Sv: Bästa Julsångerna
Dysso: Jäklar, Lars Vegas Trio har jag tydligen helt lyckats förtränga. Fast det är lite grann av min typ av humor.

Café > Sv: Bästa Julsångerna
Sannes: Äh, jag får väl nöja mig med Manic Street Preachers cover på Last Christmas om det ska vara på det viset ;)

Café > Sv: Bästa Julsångerna
Albert Hall: Äh, det är väl bäst att jag lämnar ett bidrag också.
I Want a Hippopotamus for Christmas - Gayla Peevey

· 377 ·
Om Paddan
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Bjästa