Paddan

27910 inlägg · 71031 besäkare

Historik

· 378 ·
MoDo Hockey > Sv: Aucoin till MODO?
Nikki: Hmm, med tanke på alla klagomålen om dålig räckvidd och avbrutna samtal så kanske Timander borde fundera på att överge 3 och satsa på ett säkrare nummer istället. Kanske också skulle kunna förklara varför samarbetet med Hedin på isen var så drabbat av störningar.

MoDo Hockey > Sv: Aucoin till MODO?
Poffa: Tja, om han gifter sig med en känd Steenkastande profil så kan det väl bli så.

MoDo Hockey > Sv: Aucoin till MODO?
Poffa: Undrar om han inte hade stavat efternamnet fel, det ska väl vara Ahdrian...

MoDo Hockey > Sv: Aucoin till MODO?
Poffa: Undrar om Aucoin har egen mynttillverkning...

Luleå HF > Sv: Öhlund
LL: Hehe, enligt vissa personer så räcker det med att jag åker på bortamatcher för att vi ska förlora, så det blir allt att se till att vara ordentligt törstig, verkar det som...
 
Fast jag hoppas iofs på ett väldigt snart slut på min olycksbådande trend.

Luleå HF > Sv: Öhlund
Vivix: Men vad trevligt, precis när man varit och betalat bussresan upp till Luleå och allt. Sen hoppas jag givetvis att ni är så vänliga och bistår med både MoDo-seger och öppen bar på annandagen... ;)

Luleå HF > Sv: Klara spelare vi en NHL lockout
SIVASN: Äh, det var väl ingenting att skriva hem om. Jag har faktiskt slagit min bror helt utan hjälp från NHL-proffs, det du!

Luleå HF > Sv: Klara spelare vi en NHL lockout
Kickan: Oj, skulle ju vara spelarfynd, så jag antar att båda alternativen skulle kunna funka på dessa lirare.

Luleå HF > Sv: Klara spelare vi en NHL lockout
Metal Guru: Åfan, ni har alltså tänkt använda herr Simons fotsvett som någon form av kemiskt vapen för att få motståndarna ur balans.
 
Enligt senaste numret av Sportmagasinet så kan man tydligen göra de bästa fynden i Armenien och Thailand.

Luleå HF > Sv: Klara spelare vi en NHL lockout
Metal Guru: Hmm, har ni lyckats omvandla ismaskinen så att ni kan lägga is med moraknäcke som ingrediens?

MoDo Hockey > Sv: ÖSK-MODO i DM final
Frisco: Under alla mina år på Bjästaskolan så vet jag aldrig av att vi någonsin använde de där medicinbollarna som låg och samlade damm i redskapsrummet i gympasalen, fast de måste ju tydligen uppfyllt någon funktion eftersom de låg kvar. Kanske väntade man på den dagen när Ricky eventuellt skulle dyka upp och kasta medicinbollen tvärs över gympasalen, något som jag tror aldrig inträffade.
 
Fast Rickys väna stämma kan man tydligen få lyssna till genom Så Funkar Det-redaktionens försorg. Deras skiva Kvart i 2 dansen innehåller ett spår som sägs skall vara en vokalstämma från herr Bruch

MoDo Hockey > Sv: ÖSK-MODO i DM final
Frisco: Vafaan, menar du att de visar gamla upptagningar av det fina nöjesprogrammet Superstar på Bjästagrillen. Det var länge sedan man såg både Ricky Bruch och en medicinboll.

MoDo Hockey > Sv: ÖSK-MODO i DM final
Frisco: Handikappmål...det trodde jag var något nytt påhitt från farbröderna på Sibylla.

Luleå HF > Sv: målvakt
Kalle K: Äh, uppenbarligen hade herr Wennerholm, eller vad sjutton det är han heter, aldrig surfat in på divealanche-sidan. Anser själv att han överreagerade å det grövsta.
 
Fast samtidigt är det ju intressant att ni vill jämföra Kung Frestadius med Hansson...

MoDo Hockey > Sv: ÖSK-MODO i DM final
NuMo: Det var i DM-finalen 2002-2003 som man mötte Sollefteå, visar det sig efter konsultation från någon arvssida...

Luleå HF > Sv: målvakt
Albert Hall: Själv tycker jag att #32 är ett trevligt nummer. Kanske borde börja samla på det...

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Frisco: Ska se om jag orkar komma med kudden...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Har för mig att det kostar 1285 kronor för en månadsbiljett mellan Övik och Umeå. Själv har jag fått betala några tior till för att jag envisas med att åka från Bjästa...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Säffle...får jag en kopp kaffe?

MoDo Hockey > Sv: Friscos julnötbildgåtor
Frisco: 6. Old Trafford

Luleå HF > Sv: Klara spelare vi en NHL lockout
LL: Det är väl bara att hoppas att herr Emanuel lärt sig koncentrera sig mer under hockeymatcherna på senare år.

"When on his game, he is as quick as a cat and shows lots of confidence. However, he's prone to letting in bad goals from what appears to be a lack of concentration. "

För övrigt finns det tydligen också en wrestling"stjärna" och en fd amerikansk fotbollsspelare som lystrar till namnet Manny Fernandez. Bara att hoppas att det är rätt person ni kontrakterat...

Café > Sv: Snö...
difzi: Det finns alltså en tråd i LHFs gb som heter A hell of a snowy race. Klicka på visa trådar och ta dig fram till sida 13, där bör tråden finnas. Från början av 2003 om jag inte minns fel.
(Fick inte ordning på det där med länkandet därav detta krångliga sätt)

Café > Sv: Snö...
gud: Kan säga som så att ungarna behöver galonbyxor och hjälm om de ska ut och leka på rasterna. Ja, inte mina 5-6:or då, för de ägnar sig mest åt att ränna runt i korridorerna och skrika och skräna och föra allehanda oväsen.

Café > Sv: Koncentrationstest
gud: Eftersom hon tar alla mina pengar så kan du väl skicka pengarna till mitt hemliga nummerkonto...

Café > Sv: Koncentrationstest
gud: Äh, den där var ju omöjlig att lösa. Än hur jag försökte så inte blev det någon mjölk i kopparna, för det var väl det det gick ut på, eller?

Mora IK > Sv: Nya spelare på ingång
65selander: Funderar på om det finns någon form av bedömningsskala som bestämmer när man kan anses inneha hockeykultur eller ej. Vad innehåller den i sådana fall?

Mora IK > Sv: Nya spelare på ingång
Chief: Hmm, kan det månne vara trångsynthet, avundsjuka, missunnsamhet och allmän grinighet? Eller möjligtvis en skvätt yoghurt på en hockeypuck.

Café > Sv: Kroppen som konst
Kickan: Iofs skulle ju en tatuering föreställande en raggsocka kunna vara intressant. Det är alltså en krogversion av Staffan Westerbergs barnprogram Lillstrumpa & Syster Yster

Café > Sv: Kroppen som konst
Kickan: Så om 50-60 år så räknar du alltså med att du kommer att skämmas för din LHF-tatuering ;)

Café > Sv: Kroppen som konst
ISMANNEN: Jag hade en gång en sån där läbbig dödskalle tatuerad på överarmen, men den skrubbade morsan bort...


Färjestads BK > Sv: Hur går de för FBK mot stjärnlaget??
Dream Team: Det var tydligen Ray Whitneys 52-åriga farsa Floyd Whitney som fick äran att spela de sista 2,5 minuterna av matchen.

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Frisco: Äh, nu är det dags att börja förbereda förberedandet av lite sågning.

ZzZzzzZZzarley ZzzZzzZzZalapski

MoDo Hockey > Sv: Aucoin till MODO?
Poffa: En av matchens fina kommentarer från Södergren: Undrar var mellan öronen och axlarna som Domi knyter fast slipsen?

MoDo Hockey > Sv: Aucoin till MODO?
Poffa: Jepp, högst densamme.

Fast John-Michael Liles gjorde väl inte heller han någon vidare match. Iofs så krullade sig öronen väldigt mycket och synen blev något rubbad när jag efter några sekunder upptäckte att det var Åke Unger som kommenterade.

MoDo Hockey > Sv: Aucoin till MODO?
Poffa: Äh, skit i Aucoin. Värva Floyd Whitney, vetja! Då kanske man också kunde få med Ray Whitney på köpet...

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Portello: Du ser, det lönade sig att du hotade med att åka och se på Boden, då skärpte de till sig och utförde ett litet "julmirakel"

MoDo Hockey > Sv: Klart för byggstart av Arenan
Modoante: Vilket jädra plockepinn.
Undrar förresten om de kommer att flytta in webkameran i arenan när de kommit så långt att de lagt tak på byggnaden.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Hmm, Wernblom...är det inte någon seriefigur?

Naturligtvis seriens huvudperson som allt kretsar kring. Wernblom är en levnadskonstnär som tar dagen som den kommer. Han försörjer sig på diverse ströjobb hos bl.a. Skellefteå AIK. Wernblom försöker hänga med i samhällets utveckling. En TV finns i stugan även video och datorer har synts i det Wernblomska hemmet. Wernblom tillbringar större dagen liggande antingen i sängen eller på den klassiska kökssoffan. Om vädret tillåter fiskar han. Trav tillhör de stora intressena i livet dock utan större framgång. Någon tia på travet har det väl blivit. Han fasar för Svärmors besök som ibland kan bli långa vistelser. Det blir inte samma ro i huset med kärringen där tycker Wernblom. Svärmor sätter honom i arbete och soffliggandet kan han glömma. Både Svärmor och Wernblom gillar att munhuggas en hel del, ibland slutar det med att Svärmor åker hem. Då intar han sofflocket omedelbart.

Brynäs IF > Sv: Jaha inge lösning på lockouten...
70 Rodrigues: Patrik Elias har väl redan skrivit på för Metallurg Magnitogorsk, om jag inte minns fel.

MoDo Hockey > Sportmagasinet samspråkar med Susse
Idag damp nya numret av Sportmagasinet ner i brevlådan. Numret innehåller bland annat en lång artikel om ishockey i Tjeckien och en intervju med Susse signerad Erik Niva.

En lite lösryckt fråga i slutet på intervjun:

[f]Hur mycket brinner du för Modo?[/f]
-Säg såhär - jag fungerar inte likadant som när jag var 20 längre. Jag ser ju inte all hockey som går på tv, till exempel. Däremot kommer jag säkert gå på alla Modo-matcher när jag blir gammal.

MoDo Hockey > Sv: Tävling
westerlind: Ok, nu har jag funderat färdigt. Det är självklart F för att det är den ende som har samma första bokstav i nicket som den bokstav som representerar respektive luciakandidat.

MoDo Hockey > Sv: Tävling
westerlind: Nää, nu vet jag. Enligt ett populärvetenskapligt program på SVT så kan inte C följas av F utan det måste ersättas med P. Alltså är det F(risco) som ska bort.

MoDo Hockey > Sv: Tävling
Kickan: Äh, min fina slutledningsförmåga verkar trots allt ha ledningsbrott, så den är numer bara slut.

MoDo Hockey > Sv: Tävling
NuMo: Jäklar, då gick inte det heller. Hmm, då måste det vara A, för hon är den enda av kandidaterna som har sittplats på H Höger.

MoDo Hockey > Sv: Tävling
westerlind: Fortsätter på mitt B-spår. LJ är den enda av de fyra som inte är "fröken"...

MoDo Hockey > Sv: Tävling
westerlind: Hmm, felande länk...fiol, Näcken, djävulen, eld och kedjor... Nä det måste nog ändå vara LJ. Fast eftersom det är du som gjort frågesporten så är det väl Kickan.

MoDo Hockey > Sv: Tävling
westerlind: Oj, LJ kan ju till och med posera som en riktig Lucia. Det måste alltså vara han som är den felande länken. Fast iofs anser jag att själva länken är den som är felande, eftersom det inte fanns någon sådan i inlägget...

MoDo Hockey > Sv: Här har vi kempat för både kung och faderland
Paddan: Det är faktiskt ganska kul att sitta och leta igenom gamla tidningar på rullfilm. Har själv betat av stora delar av 60-talet och delar av 50- och 70-talen på jakt efter vad som hände med Nätra GIFs hockeysektion.

Kanske borde börja att scanna in spelarbilderna jag har i pärmen från säsongen 1979-80.

MoDo Hockey > Här har vi kempat för både kung och faderland
Då var det alltså dags att se till att denna fina artikel från 1938 får en lite trevligare rubrik.

· 378 ·
Om Paddan
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Bjästa