Paddan

27910 inlägg · 71031 besäkare

Historik

· 379 ·
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: Oj, artikeln blev hyfsat stor. Det var ett litet lån från Björn VII:s sida, för övrigt.

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Kickan: Få se, kan det vara den här godnattbilden som du efterfrågade?

Café > Sv: Årets Julklapp!!
Frisco: Jag har hört att de där grabbarna på Atari ska ha skapat något som de kallar för en videokonsoll, innebär tydligen en möjlighet att spela spel via tv-apparaten. Det är tydligen också riktigt revolutionerande grafik. Spelarna ser nästan levande ut. Jag är övertygad om att det kommer att bli årets julklapp, ja till och med nästa års julklapp också...

www.mundoconsolas.com/atari/atari2600/imagenes/vcs-ad.jpg

Café > Sv: Årets Julklapp!!
gud: Äh, bara för att du har en sån hemma i garderoben som du kallar för "mjölkskummare" ;)
Mycket kaffedrinkar blir det...

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Portello: Äh, puss på re själv du. ;)
Tro dock inte att du klarar dig ifrån det faktum att LHFs webgurus på Proosit, eller vad nu webbyrån hette, stavat Jaroslav som om han hade två o:n i mitten på förnamnet.

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Portello: Äh, jag måste ju bara visa för Kickan hur han igenkligen ser ut, när allt smink och sånt grejs är borttaget så att hon verkligen kan avgöra ifall Snygg-Brabenec är snygg eller ej. Själv dreglar jag bara jag tänker på bilden ;)

Kan iofs bero på de flaskor med vin och öl som tidigare inmundigats och att synen därmed är ungefär likställd med en grävling i motljus...

MoDo Hockey > Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
Kickan: Äsch, jag räknar med att du kan se mellan fingrarna med såna saker, fast eventuella medresenärer som medför "julmust" kommer iofs ovillkorligen att sättas på vatten och riskakor på Skellefteå polisstation. ;)

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Kickan: Hmm, var det den här bilden som visade Snygg-Brabenec i all sin storhet?

HAr tydligen lyckats radera alla såna bilder. Men jag kan i varje fall erkänna att såna öl som Krusovice väldigt enkelt utklassar såna öl som Sofiero. Det ni...det är fakta det. ;)

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
knaskamilla: Jäklar vad välkammad Scim såg ut i den där versionen, inte alls som den där versionen som eldar upp digitalboxar i någon slags förtäckt längtan efter att återvända till Kempehallen. ;)

MoDo Hockey > Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
Kickan: Hehe, verkar "tyvärr" som att bidraget från Bjästa och Köpmanholmen blir väldigt dominerande vad gäller Luleåresenärer, i varje fall i den bussen jag kommer att resa med i. Dessutom är jag rädd att dessa resenärer kommer att ha gjort egen julmust innan resan företas, så vi får väl kanske se till att en del av dessa är avlastat i nya Wernerland vid eventuell proviantering.

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras...samt att även tre år gammalt Merlotvin funkar som människo"föda"...

MoDo Hockey > Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
knaskamilla: Hehehe, det var inte heller den "julmusten" som jag provsmakade. Även om Frisco verkade lyrisk och bland annat gjorde några referenser till någon radioshow som Kjell Alinge bossade för.

MoDo Hockey > Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
Oj, hej som det gick. Rätt vad det var så var det 3-1 utan att man egentligen fattat hur, för det här överdjävligt genomusla laget skulle ju bara förlora med tvåsiffrigt minst mot världens bästa Frölunda.

Där ser man också farligheten med oalkoholfri "julmust". Rätt vad det är så har vi inte bara vunnit matchen utan jag är också anmäld på resa till annandagsmatchen i Lulio. Svettigt värre.

MoDo Hockey > Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
Hmm, känns som att något sånt här skulle behövas för att få lite jävlar anamma och styra upp lite grann i laget.

MoDo Hockey > Sv: J-20
Paddan: Äh, ett litet länktips eller två kan väl inte skada...

www.legendsofhockey.net:8080/LegendsOfHockey/jsp/SearchPlayer.jsp?player=11509

MoDo Hockey > Sv: J-20
Martin S: Hmm, ett namn som ploppar upp i närminnet är Illka Sinisalo. Låter väl som ett lämpligt fadersämne.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack: Oh I see, det är alltså någon form av iscensättning av Sällskapsresan. Så småningom lär ni väl hitta fram till Poffas Bordega

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack: Åfan, det är alltså ert fel att spelet går på kryckor nuförtiden ;)
Eller menar du att det är ett handikapp att åka buss?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Äh, vad gör den där? Den ska väl vara placerad vid biljardbordet...

Timrå IK > Sv: Ang jobbiga förluster
El Maco: Husum Hockey, som föreningen numer heter efter någon form av rekonstruktion, håller till i Division 2 Norra C tillsammans med lag som Svedjeholmen, Järved, ÖSK, IFK Nyland, HKH och Kramforsalliansen.

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Frisco: Hur stort är ett NHL-mått? Är det någonstans mitt emellan ett litermått och ett decilitermått, eller?

Jag har förresten hittat var alla de där knäckta kompositklubborna får sin sista vila.

www.skichair.com/Hockey/HockeyHome.htm

Timrå IK > Sv: Intressant läsning
Kalle K: Jag förstår att det är väldigt plågsamt att ständigt bli påmind om bland annat såna saker som poserandet i Brynäströja ;)

Timrå IK > Sv: Intressant läsning
Kalle K: De där 50 kronorna i timmen räcker nog tyvärr inte långt. Möjligtvis till ett par vandringar i omklädningsrummet. Så det får med andra ord bli ett livslångt lidande för en halv trevlig säsong. Fast det har väl iofs varit en massa lidande redan, så det är kanske inte så stor skillnad ;)

Timrå IK > Sv: Intressant läsning
Kalle K: Äh, var lite solidarisk nu och ställ upp och betala Kiprusoffs lön. Vet ju att du gärna går utan lön bara TIK får vinna någon match ;)

MoDo Hockey > Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
mok: Äh, jag vet ett väldigt enkelt sätt att garantera att Plüss blir Minus.
Helt enkelt genom att skriva hans namn helt igenom med gemena bokstäver, då blir plüss minus(kel)

Café > Sv: HS-Kalendern...
Salle: Tja, jag fick ju med mig fodralet till trippeln, men innehållet var den vanliga sketna dubbeln. Har givetvis ringt och upplyst Åhléns om problemet och räknar med att ett ex av trippeln finns kvar att hämta ut på måndag. Imorgon är man ju upptagen med hockeyvärmning och på söndag är det luciafirande med brorsdöttrarna.

Café > Sv: HS-Kalendern...
Kickan: Nu är det ju sån himla otur att jag inte längre huserar i Umeå...den här terminen. Har ju lärarpraktik i grannorten sedan ett antal veckor tillbaka. Så det blir tack och lov ingen tomtenissaklänning i år.

Återstår att se hur det blir med Luleåmatchen, har hört rykten om att det kommer att gå en extra buss till Luleå. En bussresa som jag tror arrangeras av ett annat gäng än MoDo Support.

Jäkla skit, köpte nyss Depeche Mode Remixes 81-04 och inser att jag fick fel skiva med mig hem. Var den normala dubbel-CDn istället för den limiterade trippel-CDn.

MoDo Hockey > Sv: MoDo-Frölunda, 11/12 2004
danoj: Äh, fegisar, säg som det är, ni vill inte riskera att helt knäcka självförtroendet på Henke. För hur skulle det se ut om han släpper in en massa mål mot ett sånt sopgäng som MoDo, detta precis efter att Glen Sather uttalat sig oerhört positivt om honom. Dessutom finns ju också risken att Martin Plüss blir Martin Minüss efter den matchen.

MoDo Hockey > Sv: Färjestad - MoDo 9/12 2004
Äh, när jag ändå är i farten och skriver så kan jag väl lämna ett länktips också.

MoDo Hockey > Sv: Färjestad - MoDo 9/12 2004
Paddan: 82 utvisningsminuter på 14 matcher med Milwaukee Admirals och endast 2 mål och 1 assist. Ingen direkt poängmaskin i AHL, den där Tootoo.

MoDo Hockey > Sv: Färjestad - MoDo 9/12 2004
Poffa: Jordin Tootoo är onekligen ett intressant namn, men jag har för mig att han brukar spela lite väl ovårdat och onödigt tufft. Men en inuit i elitserien hade varit annorlunda.

Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall: "Undrar vad oddsen var för att vi skulle få med oss en pinne i andra pausen?"

Så vitt jag vet så delas väl poängen ut först efter att matchen är färdigspelad, eller har ni några andra traditioner där uppe i Luleå? Fast det kan ju också vara så att du med "pinne" menade salta pinnar till drycken i sportpuben...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: "Enligt uppgift ville SSKs målvakt byta men de sa till honom att stana kvar."

Den vitsen var så dålig att det tog drygt en och en halv timme innan reaktionen kom...

Undrar förresten när den dagen kommer då Magnus Lindqvist måste klippas loss ur målvaktsmasken för att skägget fastnat i masken.
...och med skägget menar jag inte Kent Forsberg...

MoDo Hockey > Sv: Färjestad - MoDo 9/12 2004
Poffa: Kan man inte, efter facklig förebild, utföra någon form av "tvångsanslutning" av Påhlsson och Susse till MoDo?

Äh, just nu gör nog en julmustback mer nytta än en sån där nordamerikansk back. Fast, det är klart, det hade ju varit intressant att få se Adam Foote i MoDo-tröjan.

MoDo Hockey > Sv: Färjestad - MoDo 9/12 2004
Modoante: Äh, det är ju lördagsmatch. Bara det brukar ju vara värt pengarna...

MoDo Hockey > Sv: Färjestad - MoDo 9/12 2004
Frisco: Hmm, undrar om de klarar av att vinna matcher ifall jag sitter och kollar på arenabygget genom webkameran under matchtid istället för att försöka lyssna på hockeylive eller se matcher på PPV och C+...

Lite smått fascinerande, märkte jag att studera de där livebilderna från Framnäs. Eller så är det så att jag är nöjd med väldigt lite underhållning.

MoDo Hockey > Sv: Färjestad - MoDo 9/12 2004
Frisco: Nejdå, mellan alla problem jag hade med att höra vad som sades under andra perioden...jäkla skitdator...så har jag suttit och lyssnat på match och tagit del av boktips på teven, samt ätit pepparkakor och druckit mjölk. Så jag har försökt sprida mina intresseområden...

MoDo Hockey > Sv: Färjestad - MoDo 9/12 2004
Paddan: Äsch, hann ju med att missa ett mål också tack vare ett samtal från skolan. Jag som hade tänkt vara "ledig" imorgon, men då blir man inkallad som vikarievikarie...

MoDo Hockey > Sv: Färjestad - MoDo 9/12 2004
Salle: Nepp, även mitt HS tyckte att matchen var så livlös att den beslutade sig för att hänga sig...

...och just när jag skrev det så blev det dramatiskt värre!

MoDo Hockey > Sv: Färjestad - MoDo 9/12 2004
Poffa: Jäklar, var det så få skott i första perioden. Tja, ett solitt försvarsspel verkar det ju som att vi hittills har spelat i varje fall.
Fast nu stundar ju snart den andra perioden och då vet man ju vad som händer...den eventuella lilla tillstymmelse till spel som fanns försvinner spårlöst och ersätts av någon form av kollektiv panik och allmän rädsla för att överhuvudtaget komma i närheten av pucken.

MoDo Hockey > Sv: Färjestad - MoDo 9/12 2004
Poffa: 1-0 till MoDo.
Trevligt värre, om man undantar de ständiga klagomålen från kommentatorerna på domar- och spelkvalitet.

MoDo Hockey > Sv: Färjestad - MoDo 9/12 2004
Lumber Jack: Låter nästan som ett dansband, iofs är väl de tankarna heller inte särskilt långt borta med tanke på snurrandet i sarghörnen...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Märkligt, det ser ju på den där bilden precis ut som att Antos är tillbaka i laget.

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Portello: Äh, är du tokig eller? Det är ju därför man har bandyportfölj, efter ett antal tittar i portföljen borde halva planen vara full av bandybollar

Som jag har för mig att W C Fields sa i ett närbesläktat ämne:
"Jul hemma hos mig är alltid minst sex eller sju gånger trevligare än någon annanstans. Vi börjar dricka tidigt på dagen. Och medan andra bara ser en enda jultomte så får vi se sex eller sju."

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Paddan: En illustration hade jag ju tänkt mig också...

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Frisco: Äh, dags att ta fram stora motorsågen igen.
En ny dag med praktikbedömning väntar imorgon :/

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Metal Guru: Snart kommer rubriken på löpsedeln att lyda:

Expressen chockat, tryckfelsNisse i korruptionsskandal

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Tycker att rubriker i stil med: "Chockbesked, Death row har beslutat skära ner på spänningen" är mycket intressantare.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Jäklar, det tänkte jag inte på. Minns bara att det var en jäkla massa fårskallar där...

Timrå IK > Sv: Om lockouten tar slut
Janken: Chansar vilt på att det står följande: Tik sprang upphetsat gatlopp efter vit tiger

Vad vann jag?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Äh, jag tycker att jag också hade rätt med mitt "Skottland". Då Skottland ofta betraktas som ursprungslandet för både golfsporten och curlingsporten.

Fast jag får väl nöja mig med att titta på mitt fina MoDo-standar från 60-talet och drömma om bättre tider.

· 379 ·
Om Paddan
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Bjästa