Paddan

27910 inlägg · 71031 besäkare

Historik

· 380 ·
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Skottland, förmodligen.

Linköpings HC > Sv: LHC FÖRLORAR OM STREJK AVBLÅSES?
bobbe: Äh, så enkelt kan det inte vara. Måste ju bero på att de kommit på att Huselius har prestationslön, och att man inte räknat med att Huselius skulle göra så många poäng. Det tror jag att det handlar om ;)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
rupert: Inte särskilt mycket mer snarstuckna än moderatorer i andra gästböcker. Såna där inlägg hade nog också blivit bortmodererade i TIKs gästbok om det hade handlat om TIK, kan jag tänka mig.

Fast, det är klart drygt hälften av alla inlägg i TIKs gästbok brukar ju behandla MoDo, av någon knepig anledning.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Hmm, det där Curling för äldre, eller vad det nu hette, det trodde jag var det fenomenet som uppstår när man bonvaxat golvet på äldreboendena.

Brynäs IF > Sv: Julklappstips
knaskamilla: Månne en busstur till Alfredshem för att kunna promenera förbi MoDo. Eller så är det inplanerat ett studiebesök på Sekab på julafton...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
AM: Hehehe, ok, lätt att tänka fel ibland. Fast det är klart, man kunde ju höra en och annan fiskmås på läktarna, så jag borde väl anat oråd.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan: ...eller var det kanske SM jag menade...

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Märkligt, jag som trodde att de spelade Curling-EM i Globen igår.

MoDo Hockey > Sv: Varför blir det så här?
knaskamilla: Inte vad jag vet i varje fall, men däremot var hon djupt övertygad om att jag just då var väldigt skitig om halsen.
Fast som eksembarn har jag varit van att min hud skiftat i alla möjliga färger efter diverse behandlingar från den ena läkaren efter den andra.

MoDo Hockey > Sv: Varför blir det så här?
knaskamilla: Det ryktet tror jag tyvärr att det inte går att tvätta bort. Ungefär som när morsan vägrade tro på att jag kunde ha små ränder av solbränna på halsen på sommaren när jag var liten. Efter åtskilliga skrubbningar med diverse "tortyrredskap" insåg hon att jag knepigt nog var skapt så.

MoDo Hockey > Sv: Varför blir det så här?
Kickan: Oj, vilken press jag fick på mig helt plötsligt. Som om inte de försiktiga pikarna från vissa MoDoiter om att jag måste vara knepig som hellre reser till Timrå än till Luleå inte skulle räcka...

Nu är Engelskpraktikexaminationen, eller vad man kallar det, avklarad. Återstår SO:n imorgon förmiddag.

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Frisco: Nä, nu är det dags att förbereda sig inför domedagen.

MoDo Hockey > Sv: Varför blir det så här?
audiblegiraffe: Han hade väl förhoppningsvis varit dum nog att stå ivägen för något DIFskott i slottet.

Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Portello: Äh, sluta, du blöter ju ner din nya fina matchtröja ;)

MoDo Hockey > Sv: Varför blir det så här?
Lumber Jack: Hehe, "tyvärr" var det ju bara Tobias Viklund. Wilde däremot, han får umgås med chokladbjörnar nuförtiden.

MoDo Hockey > Sv: Varför blir det så här?
knaskamilla: Tja, okej det får väl göra det då. Själv blir jag nog bara stående bakom någon form av ättlingar till Luleås samlade basketbollsspelare genom tiderna så jag tror att jag avstår annandagsmatchen.

MoDo Hockey > Sv: Varför blir det så här?
knaskamilla: Men då borde det ju ha varit din skyldighet att befinna dig i Globen ikväll och sett till att vi bärgade någon poäng till åt det stackars förhandlingslamade laget.

Förresten, är det bara jag som tycker att Wikegård är lite lik Chucky?

MoDo Hockey > Sv: Varför blir det så här?
audiblegiraffe: Äh, hörröduru, sätt dig ner och håll tyst ...och släng ut tuggummit du tuggar på! ;)
Måste öva lite på att låta bestämd, då morgondagen är ett av tillfällena då min lämplighet som lärare avgörs.

För övrigt så är det då själva den att det ska vara så förbaskat svårt att lyckas vinna i Globen, eller mot DIF för den delen.

MoDo Hockey > Sv: Varför blir det så här?
Lumber Jack: Jag är nog beredd att även låta Ankan få hamna på samma skräphög. Däremot så måste jag säga att jag verkligen gillar Calle Johansson som expertkommentator. Viss skillnad på honom och exempelvis Weiderstål som man kunde tro tog en tupplur mellan varje kommentar.

Bara att hoppas att skadan på Damgaard inte är alltför allvarlig.

MoDo Hockey > Sv: Varför blir det så här?
knaskamilla: Hmm, talades väl om en revbensskada på Damgaard i C+sändningen. Annars är väl prognosen fortsatt negativ vad gäller antalet Damgaardskott som överhuvudtaget träffar målet.

MoDo Hockey > Sv: Varför blir det så här?
knaskamilla: Äh, då kanske danskjävlarna i MoDo också skulle skärpa till sig. Självmål och alldeles för svaga revben, vad är det för sätt va? Dessutom ett målpass till Hasse Jonsson, fullkomligt onödigt. Nä, skärpning danskjävlar...och ni andra jävla typer i MoDo!

MoDo Hockey > Sv: Varför blir det så här?
Poffa: Adam Foote, det vore mumma!

MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MoDo 6/12 2004
audiblegiraffe: Äh, jag har ångrat mig...jag skyller allt på de fruktansvärt fula diarréfärgade kavajerna som tränarna har på sig i båset. Dessutom så verkar det ju heller inte som att det är någon direkt fighterinställning i avbytarbåset, utan där hängs det bara med huvudena och suckas djupt, tungt och länge. Möjligtvis att man tittar lite bistert genom luggen och skrapar lite försiktigt med foten i båsgolvet.

MoDo Hockey > Sv: Varför blir det så här?
Salle: Wennerberg borde det väl gå att ta tillbaka så fort transferfönstret öppnar igen, om jag inte minns fel.

PP-spelet blir som vanligt näst intill stillastående och väldigt omständigt. Dessutom verkar det som att spelarna vågar kliva fram på mål först när pucken inte är i närheten, av någon märklig anledning.

MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MoDo 6/12 2004
knaskamilla: Tja, det kan man ju tycka. Men det är ju, som floskeln lyder, domarn som dömer.

MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MoDo 6/12 2004
knaskamilla: Salo blir omkulldragen av DIF-spelaren som kliver in vid ena stolpen. Därför som Thoresen, eller vem det nu var, så enkelt kan lägga in pucken.

MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MoDo 6/12 2004
knaskamilla: Vilken underbar match, Zakke fick ju hålla nollan i Globen! Dessutom måste jag säga att Lärking är en riktigt sympatisk kille...

MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MoDo 6/12 2004
Martin S: Har en känsla att det är DIF som förlorade mest på de där sjuklingarna ;)

MoDo Hockey > Sv: Djurgården - MoDo 6/12 2004
Salle: På difhockey.se finns Turco med i laguppställningen, så det är väl någon feltryckning eller så...

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd TIK-MoDO
knaskamilla: Fattar ingenting om det där med tankebanor och domare, men om Poffa och Frisco slår sina huvuden ihop så kanske vi får en lösning, eller om inte annat kul en liten stund...

Timrå IK > Sv: Resan till Gävle Annandagen
70 Rodrigues: Hmm, tippar på att det är någon från Sollefteå. Fast det är klart, Olle ser också ganska skyldig ut ;)

Timrå IK > Sv: Resan till Gävle Annandagen
70 Rodrigues: Äh, det måste vara någon form av avancerat fotomanipulerande. Vägrar att tro mina ögon ;)

Timrå IK > Sv: Resan till Gävle Annandagen
Kalle K: Äh, erkänn att du egentligen inte kan vänta tills du får dra på dig BIF-tröjan igen ;)

Timrå IK > Sv: Kippers och Bergs vara eller icke vara
Kalle K: Däremot är jag bara 99% säker på att idag verkligen är idag...

Övrig hockey > Sv: Landslagsquiz
Et tu Brute: Gör ett nytt försök.

Landet är Ungern och stadion är Kisstadion i Budapest.

Övrig hockey > Sv: Landslagsquiz
Et tu Brute: Tack så mycket, hade tydligen helt missat den pdf-filen på Swehockeys hemsida.

MoDo Hockey > Sv: J-20
Frisco: Tycker det känns som en behändig tjänst att de också rapporterar vilken målgest Pär använde sig av...

Motor > Race of Champions
Intressant liten motortillställning live från Stade de France just nu på Eurosport. Just nu tävlar Schumi och Sebastien Loeb mot varandra. Man tävlar bland annat med Ferrari 360 Modena Challenge, Citroens och Peugeots WRC-bilar och något specialbygge. Tydligen är dock Schumi förbjuden att köra andra bilar än de som ingår i Fiat-koncernen så det blir inga WRC-bilar för honom.

Tyvärr är det bara diverse stjärnor från bilsporten som är med, följdaktligen får man inte möjligheten att se Rossi glänsa i fyrhjuliga fordon denna gång.

HV71 > Sv: HV71 - Luleå
Dysso: Du har inte gjort någon form av undersökning hur väl ditt HT-lag Dalen BKs formkurva överensstämmer med HVs oformkurva?

Café > Sv: HS-Kalendern...
gud: Tyvärr lyckades aldrig transformeringen till cyklop, så för närvarande ser i varje fall jag någorlunda normal ut.

Hehe, brukar väl mest gälla huvudtrakten.

Café > Sv: HS-Kalendern...
gud: Jäklar, så du hade redan trasiga leksaker. Då får jag väl ge de till någon annan istället.

Undrar förresten om det finns särskilda kännetecken hos en supporter som gör att man på en gång ser vilket lag denne supportar, ja förutom klubbfärgerna.
Är till exempel Färjestadssupportrar i gemen väldigt intresserade av att kladda ner sig med färg på valda delar av kroppen?

Övrig hockey > Sv: Landslagsquiz
Et tu Brute: Tyvärr kan jag inte göra det.

Finns det förresten någon sida på internet där man kan hitta information om vilka spelare som fått äran att spela i Vikingarna genom åren.

Café > Sv: HS-Kalendern...
gud: Tja, men det ingår väl iofs redan i din "jobbeskrivning" ;)

Café > Sv: HS-Kalendern...
gud: Hmm, en brokig samling halvnakna individer illustrerandes utvisningssituationer som Headbutting mm låter...intressant.

Fast du själv får ju förstås den enklaste, dvs crosschecking... ;)

Timrå IK > Sv: Skrivbordsunderlägg - Wallpaper
mike66: Märkligt, när man visar den där bilden för Röglesupportrar så börjar det tydligen automatiskt att komma fradga i munnen på dessa och protesterna är högljudda. Måste nog vara Lenin.

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
mike66: Fick Corey provlukta på en burk Oskars precis innan fotograferingen, eller? Tycker det påminner lite om Dan Boyles reaktioner inför den svenska delikatessen.

Timrå IK > Sv: Skrivbordsunderlägg - Wallpaper
mike66: Vadå Lenin, är inte det där Mats Waltin?

Övrig hockey > Sv: Landslagsquiz
Et tu Brute:

Så här på fredagskvällen tar jag mig för och gör lite okvalificerade gissningar:

Landet är Albanien.

"Busen" är Bros

På sista frågan hade jag tänkt svara Robert Tennisberg, men det får bli...någon som heter Järryd i efternamn.

Givetvis räknar jag med att ha 3 rätt på de 3 svaren ;)

Café > Sv: Boktipset
Dysso: Då vill jag rekommendera Kiran Desai´s bok Kalabalik bland Guavaträden.

En, som jag vill minnas det, hejdlöst rolig bok om en kille som rymmer hemifrån och bosätter sig i ett träd. Han blir av någon anledning betraktad av folket som någon form av guru som sprider visdomar omkring sig. Det enda han ville var dock att hitta en lugn tillflyktsort, låt vara att det blev just uppe i grenverket i ett guavaträd.

MoDo Hockey > Sv: Matchtråd TIK-MoDO
NuMo: Men Husum-Jocke har väl inget nummer på sin tröja...

· 380 ·
Om Paddan
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Bjästa