Historik
Föregående · 381 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Salle: Hmm, är du verkligen säker på att du kom på den där alldeles själv? Det var inte någon annan som kom på den och sen hakade du bara på? För den var ju ovanligt lyckad... ;)
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
El Maco: Jepp, han var tydligen upptagen med att handkarva fest-is till någon oalkoholfri tillställning så han hade lånat in någon vikarie ikväll som tidigare bara fått spola is till Björnligan-matcher.
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
El Maco: Tja, det var väl ovanligt att inte höra en massa cykloper som ropade på utvisning och busvisslade så fort en spelare i hemmalaget ramlade...
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Lumber Jack: Hmm, jag har varit i Junsele i varje fall en gång, innebär det att jag också kan klanka på Miiike?
Förresten tycker jag att det var taskigt av ismannen i SA att spola medis till utvisningsbåsen...
Förresten tycker jag att det var taskigt av ismannen i SA att spola medis till utvisningsbåsen...
MoDo Hockey > Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Lumber Jack: Man kan aldrig vara riktigt säker med den mannen. Nästa vecka kanske han dyker upp i Växjö Lakers eller Bräkne Hoby IF, eller så går han och Tyler Arnason på hamburgerrestaurang.
MoDo Hockey > Sv: Matchtråd TIK-MoDO
El Maco: Tja, det är klart nu när man tillfälligt fått skjuta upp föreställningarna av Jurassic Park on Ice så borde det väl finnas möjlighet att ordna evenemang för andra utrotningshotade grupper.
MoDo Hockey > Sv: Matchtråd TIK-MoDO
El Maco: Oj, då var det ju riktigt imponerande.
Hur går det förresten för NY-avdelningen, har ni skaffat klubblokal eller duger vilken skrubb som helst?
Hur går det förresten för NY-avdelningen, har ni skaffat klubblokal eller duger vilken skrubb som helst?
MoDo Hockey > Sv: Matchtråd TIK-MoDO
El Maco: Äh, så låga ordvitsar trodde jag inte ens att TIKare var kapabla till. ;)
MoDo Hockey > Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Lumber Jack: Tja, det hade väl blivit riktigt livat bland de där TIK-supportrarna i varje fall. För att inte tala om att alla tomtar skulle krypa fram från sitt tillhåll bakom någon sten och skadeglatt ropa det ena "fyndigare" än det andra på diverse forum.
MoDo Hockey > Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Martin S: Hade för mig att det var 82/83 som Hjälm debuterade i MoDo, men där var jag tydligen lite fel ute.
Men det är oerhört mycket trevligare att höra Calle Johansson som bisittare istället för de sömnpiller/stolpskott som de har på PPV-sändningarna.
Hur gör man nu i nästa match, ska man satsa på att låta Zakke fortsätta stå eller ska Salo få stå i matchen mot DIF?
Själv hoppas jag att Zakke får stå även i matchen på måndag. Tycker inte att han direkt gör bort sig i kvällens match.
Men det är oerhört mycket trevligare att höra Calle Johansson som bisittare istället för de sömnpiller/stolpskott som de har på PPV-sändningarna.
Hur gör man nu i nästa match, ska man satsa på att låta Zakke fortsätta stå eller ska Salo få stå i matchen mot DIF?
Själv hoppas jag att Zakke får stå även i matchen på måndag. Tycker inte att han direkt gör bort sig i kvällens match.
MoDo Hockey > Sv: Matchtråd TIK-MoDO
NuMo: Intressant match, tyvärr med rakt motsatt resultat som jag hade tippat. Steens kedja har fortfarande inte det där riktiga flytet, kämpar och sliter men får ingen direkt utdelning. Hade gärna sett att Hellström fått debutera när Öberg gick sönder istället för att sätta in Enström på Öbergs plats.
Jag hade förresten inte en aning om att Micke Hjälm var med i laget som tog SM-guld 1979. Tänk vad man får lära sig på en sändning i C+.
Jag hade förresten inte en aning om att Micke Hjälm var med i laget som tog SM-guld 1979. Tänk vad man får lära sig på en sändning i C+.
MoDo Hockey > Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Kalle K: Hehe, det kan jag kanske tänkas göra ändå, om du har otur ;)
MoDo Hockey > Sv: Matchtråd TIK-MoDO
Kalle K: Har idag fått order av en kille i trean att spela på 3-2 till MoDo, så jag antar att jag inte kan annat än att lyda. Iofs sade han också att han skulle ha en hundralapp av mig ifall jag vann pengar på det resultatet.
Hmm, jag som hade för mig att Hell tillverkas i Pilgrimstad...
Hmm, jag som hade för mig att Hell tillverkas i Pilgrimstad...
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Frisco: Tror du att dina adepter skulle kunna lära MoDoiterna hur man sätter på sig utrustningen bak och fram? Borde väl alltid kunna lura någon spelare i någon bråkdel av en sekund i varje fall och då kanske Hedin för en gångs skull kan komma rättvänd in i situationerna...
MoDo Hockey > Sv: MoDo - HV 71 Krigarkonungens dödsdag
Frisco: Hmm, Damgaard hade väl iofs också ett antal skott som från nära håll inte ens var i närheten av att träffa målet. Har han ärvt Kennholts sinne för prickskytte, månne?
MoDo Hockey > Sv: MODO - Södertälje 20/11 2004
Frisco: Det här var ju en trevlig kväll, vinst mot HV, storspel av Zakke, en nätt liten vinst på 1591 kronor på Bomben och dessutom visade det sig att Wildetröjan funkade bra även hemma på klädhängaren.
Luleå HF > Sv: Transferfönster - Nyförvärv?
dannefjant: Du kan väl leta på den här länken.
sr.se/cgi-bin/norrbotten/sport/artikel.asp?artikel=512688
sr.se/cgi-bin/norrbotten/sport/artikel.asp?artikel=512688
Luleå HF > Sv: Transferfönster - Nyförvärv?
LL: Hmm, var det verkligen idag som intervjun skulle sändas? Sen beror det ju på hur rätt/fel klockan går på lokalradion. Står ju bara "efter klockan 16 på lokalradion"... ;)
Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Albert Hall: Hmm, så du menar alltså att Moringar och Leksingar är mer benägna att vallfärda till matcherna när deras lag förlorat många matcher på raken, om jag förstått dig rätt.
Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Albert Hall: Undrar förresten om det finns motgångssupportrar? Alltså såna som bara går på hockey när det egna laget förlorat många matcher på raken.
Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Portello: Äh, jäkla medgångssupportrar... ;)
När det börjar blåsa lite motvind så ska man "på tjänsteresa" eller "ordna extrajobb".
När det börjar blåsa lite motvind så ska man "på tjänsteresa" eller "ordna extrajobb".
Luleå HF > Sv: Lule - Mif, 24 nov 2004
Portello: Tror stenhårt på att en av spelarna är Andrew Peters...
Timrå IK > Sv: Inlägg från en FBKare
Kickan: Själv vill jag minnas att vi hade ABC 80-datorer, eller om det var ABC 800, på Bjästaskolan och varje gång vi skulle ha datalektion så var läraren borta på datakurs så det blev till att sitta och stirra på den monokroma skärmen och spela Snake eller andra fasligt spännande spel, eller helt enkelt ha en extra håltimme.
Timrå IK > Sv: Inlägg från en FBKare
mike66: Hmm, när jag tänker efter så vill jag också nominera Kalle K. Kan man nominera honom till årets Brynäsare kanske?
En riktig kompis:
www.pcmuseum.se/datorer75-84/sverige/Compis/Compis.htm
En riktig kompis:
www.pcmuseum.se/datorer75-84/sverige/Compis/Compis.htm
Timrå IK > Sv: Koa ä galen - nu ska ho skju...!
mike66: Det var väl det jag visste, kossor är usla trafikanter och har dålig hygien vid tillagningen av sin föda.
Igår mötte dessutom BIF en ko som visade sig vara en riktig Turco ur deras synvinkel.
Förresten, om ismaskinister har arbetat mycket övertid får de då ta ut Komp-IS?
Igår mötte dessutom BIF en ko som visade sig vara en riktig Turco ur deras synvinkel.
Förresten, om ismaskinister har arbetat mycket övertid får de då ta ut Komp-IS?
Luleå HF > Sv: Lule - Mif, 24 nov 2004
Kickan: Men, då kommer väl verkligen kraven på värvandet av Topper att bli högljudda...
Luleå HF > Sv: Lule - Mif, 24 nov 2004
Sannes: "Grabbarna kommer att stå på rad..."
Ett smärre komiskt mästerverk måste jag säga
Ett smärre komiskt mästerverk måste jag säga
Luleå HF > Sv: Lule - Mif, 24 nov 2004
Chief: Tänkte mest på vad som händer när svettiga kroppar trillar omkull på isen. Fastfrusna vid isen med det där bihanget, ett snabbt ryck och det blir genast en ny Redogörelse...
Luleå HF > Sv: Lule - Mif, 24 nov 2004
Kickan: Kan ju bli intressant det där. Sätt bara på spelarna vita toppluvor istället för hjälmar så blir det Smurfs on Ice...
Brynäs IF > Sv: Efterfest hos HF
65selander: Du ser väl till att göra behoven riktigt snabbt medan Dalatrafik stöder dig, för annars kan det bli vissa risker för ispropp på känsliga ställen...
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
westerlind: Tycker själv att det var synd att ångesten tillfälligt tog slut. Har aldrig hört så många hockeydiskussioner som den senaste veckan, väldigt många som jag aldrig trodde visste att det fanns något som heter ishockey som har en åsikt om det som händer och sker.
Men det är väl snart dags att börja på ännu en härlig ångestdrypande förlustsvit. Åh, vad jag längtar...
"Jag är djupt imponerad, gratis"
Hmm, menar du att du brukar få betala för att vara djupt imponerad? Förklarar väl i sådana fall varför du är brynäsare. Billigast så...
Men det är väl snart dags att börja på ännu en härlig ångestdrypande förlustsvit. Åh, vad jag längtar...
"Jag är djupt imponerad, gratis"
Hmm, menar du att du brukar få betala för att vara djupt imponerad? Förklarar väl i sådana fall varför du är brynäsare. Billigast så...
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Chief: Jepp, det ska han ha det den där Nordgren. I synnerhet på somrarna kan man se honom med längtan i blick strykandes runt diverse affärer i Örnsköldsvik, men inte vill vi ha tillbaka den medelmåttan...
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Chief: Äh, så jäkla imponerande är han väl ändå inte. Han har ju trots allt släppt in drygt 5 procent av skotten och dessutom har laget förlorat en av de fyra matcher som han stått.
Äh, sparka Pirro!
Äh, sparka Pirro!
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Chief: Tja, med viss tvekan kan väl rosen godkännas. Det är trevligt att se att till och med tikare vågar visa sina modoistiska böjelser. Cyklopet kommer med posten... ;)
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Frisco: Nja, inte riktigt än, men med ett par whisky till innanför västen så kanske...
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Poffa: Förresten, eftersom Moström var inloggad på HS under matchen så antar jag att det inte blev någon supporterresa till Cloetta Center.
Annars så kan man ju se på en annan form av Cloetta marknadsföring på SVT1 just nu.
Annars så kan man ju se på en annan form av Cloetta marknadsföring på SVT1 just nu.
Timrå IK > Sv: Koa ä galen - nu ska ho skju...!
mike66: Åfan, du har alltså lyckats fånga en äkta milkshake på bild. Har alltid undrat hur en sån ser ut.
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
bobbe: Tack för matchrapporten. Enligt den rapport jag fick från matchen blev WL överröstade av några småtjejer som hejade på MoDo.
Lite småfestligt måste jag säga.
Lite småfestligt måste jag säga.
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Paddan: Äh, glömde ju att räta ut det andra frågetecknet till ett stort utropstecken.
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
För att göra en parafrasering på en känd låt: Vem står när LHC faller?Zakke står när LHC faller?
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Salle: ...och ni lyssnar just nu på Absolute LHC, årets tveksammaste ljudklapp...
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Poffa: Jahapp, nu ska släkten skämma ut sig igen... ;)
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
NuMo: Åfan, här har det hänt en hel del sedan min dator fick för sig att helt plötsligt starta om sig själv för ett par minuter sedan. :/
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Salle: UNdrar om det var signalen för periodvila i CC, för tydligen verkade perioden ha tagit slut i samma ögonblick
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
NuMo: Äntligen lite positiva tongångar. I denna kyla behövs det en GlühWeinhandl...
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Salle: Men det verkar som att Zakke än så länge har spelat riktigt riktigt bra. Stackars Norrena får bara stå och bli kall.
MoDo Hockey > Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Salle: Hmm, i varje fall andra gången som Winnerborgs namn i domaruppställningen ersatts av Sjöberg.
Ska bli intressant att se hur det går för Zakke ikväll. Får verkligen bekänna färg mot ett sånt skickligt lag som LHC.
Ska bli intressant att se hur det går för Zakke ikväll. Får verkligen bekänna färg mot ett sånt skickligt lag som LHC.
Föregående · 381 · Nästa