1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480358 inlägg · 4078 ämnen

Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04

462875 · » Till forumet


Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Frisco och övriga intresserade: Jag har drygt 200 bilder från LHC-Modo som spekulanter kan få titta på. OBS! Varje bild är på upp emot en megabyte stor, så modemuppkopplade kan finna det aningen trögt...

De som vill titta på bilderna får skicka ett brev till mig här på HS, så får ni en länk. Länken skickas under förutsättning att ingen vidare användning eller spridning av vare sig bilder eller länkar sker utan mitt tillstånd, det är ju faktiskt mitt material... ;) *ego*

Men, som sagt, intresserade får titta, hör bara av er. Det finns en och annan godbit...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
NuMo: japp de ha du nog rätt i.. de intenvisare på liten rink o de är därför de är sånt spel i nhl o de kan vi inte få i sverige men de kan bli bra mkt me fysiskt spel.. de skulle inte skada..
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
MoDo-PATTE: Nä, inget bör ju gå över gränsen, men det är därför vi har utvisningar. Jag tror att tacklingar blir effektivare ju mindre rink man spelar på.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
NuMo: jo kanske de.. men tacklingar måste finnas, shyssta o hårda men de ska inte gå över gränsen.. offensiva tacklingar o hård checking bruka vara effektivt.. men de ä möjligt att de inte är effektivast jämt
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
westerlind: BrynäsIF. LOL. såååååå j**** mooooobbat. SM-guld?
Kan redan nu göra tre ex. med MoDo Hockey Frölunda Indians och Timrå IK ingraverade.

en sak till. brynäs kan inte krossa. vänta nästa gång modo möter dem såska du se klassskillnad
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
MoDo-PATTE: det är inte tillräckligt effektivt att tacklas, dessutom koster det energi. Det är mycket mer effektivt att styra iväg motståndare. Sen är det en annan sak om man heter Peter Forsberg, men han tacklar ju bara av två orsaker. För att ta eller behålla puck, inte för att förstöra.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Petey21: tacklingsförbud? vem har sagt att de inte är tillåten att tacklas..man får inte göra fula tacklingar o de är helt rätt..hårda shssta tacklingar, då äre väl lugnt? dom utan hjärna som tacklas som idioter äre de ni gillar?! problemet är inte att man inte får tacklas utan de ska väl skyllas på spelarna.. de är ju dom som spelar för lite fysisk hockey o de är synd..

o som cleary tro ja de va som sa att man inte fick slåss här o de är ju sant.. o de får man ju i nhl som bekant men i usa går dom ju inte heller bara för att se hockey heller utan de är ju mer show än hockey skulle man kunna säga.. här i sverige är vi ute efter hockeyn! så säger dom som kan hockey o de som inte kan säger att man ska få slåss...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
solomoniac: Ja det stämmer, det är tacklingsförbud i elitserien tyvärr, det har det ju varit i åratal. Det är ju inte NHL vi snackar om även om laguppställningarna börjar likna deras. ;)
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
westerlind: Tycker själv att det var synd att ångesten tillfälligt tog slut. Har aldrig hört så många hockeydiskussioner som den senaste veckan, väldigt många som jag aldrig trodde visste att det fanns något som heter ishockey som har en åsikt om det som händer och sker.

Men det är väl snart dags att börja på ännu en härlig ångestdrypande förlustsvit. Åh, vad jag längtar...

"Jag är djupt imponerad, gratis"
Hmm, menar du att du brukar få betala för att vara djupt imponerad? Förklarar väl i sådana fall varför du är brynäsare. Billigast så...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Paddan: Nä föffan, det förstår jag. Men att han längtar bort när han är i Övik är väl inte så konstigt egentligen. Där kan man ju inte tillbringa somrarna, folk som snor ens cyklop och har sig...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Paddan:
Hmm, vad hände, det oövervinnerliga mOdO vann? Jag är djupt imponerad, gratis. Kul att även ni får en seger emellanåt, det unnar jag er.

Brynäs fortsätter att krossa allt motstånd - det luktar SM-guld redan nu. Mums.

Äh, nu ska jag till Skogås och introducera lite hockeykultur bland hockeybarbarerna i Stockholms yttersta utpost. Många där håller som ni vet på MoDo, men jag är inte så säker på hur många som kan läsa, skriva eller tyda tv-bilder heller.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Chief: Jepp, det ska han ha det den där Nordgren. I synnerhet på somrarna kan man se honom med längtan i blick strykandes runt diverse affärer i Örnsköldsvik, men inte vill vi ha tillbaka den medelmåttan...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Paddan: Precis, det gäller att fokusera på de viktiga detaljerna och inte låta sig luras av en massa ovidkommande tjafs. Vilken sopa! Han borde förpassas till Timrå, som den där sopan Nordgren!

Äh, sparka på Pirro!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Chief: Äh, så jäkla imponerande är han väl ändå inte. Han har ju trots allt släppt in drygt 5 procent av skotten och dessutom har laget förlorat en av de fyra matcher som han stått.

Äh, sparka Pirro!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Paddan: Tack men det behövs inte, jag föredrar simglasögon. Och några böjelser tror jag inte jag har, går alltid så rak i ryggen så.

Som simglasögonförsedd och neutral tikare blev jag dock oerhört imponerad av Zackes insats idag.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Chief: Tja, med viss tvekan kan väl rosen godkännas. Det är trevligt att se att till och med tikare vågar visa sina modoistiska böjelser. Cyklopet kommer med posten... ;)
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Paddan: Fanns rätt gott om modoiter iaf. Själv var jag neutral, min modoistiska polare tyckte inte jag skulle ta med Timråhalsduken idag. Men vi fick var sin ros vid entrén, det får väl räknas som modorött. Fast jag hade nog blivit gladare av en chokladbit...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Frisco: Nja, inte riktigt än, men med ett par whisky till innanför västen så kanske...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Paddan: Go å gla.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Poffa: Förresten, eftersom Moström var inloggad på HS under matchen så antar jag att det inte blev någon supporterresa till Cloetta Center.
Annars så kan man ju se på en annan form av Cloetta marknadsföring på SVT1 just nu.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Poffa: Det är klart att du ska klä upp dig i gåbortskläder när du åker dit.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Kom och tänka på en sak, undertecknad skall ju ner till Linköping på måndag, undra om man skall vara odräglig och ta med sig MODO-tröjan? ;-)
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Just hemkommen igen, trött men lycklig, MODO vann ju.

Jag får väl säga tack till Gusse som gav mig beröm, sedan så kan jag meddela Martin S och Gusse att den domare ni tänker på är Ove Moström. Göran Edlund som också brukar döma, är en mycket duktig domare med 25 års erfarenhet som innebandydomare.

I övrigt vill jag bara säga: HÄRLIGT ZAKKE!!!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Såg matchen, min första för säsongen om man inte räknar in en träningsmatch mot något finskt korplag i augusti, och är lite besviken. Modo var väl helt ok och Linköping tyvärr lite bättre, MEN är det tacklingsförbud i elitserien? Jag såg EN tackling (foppa i första bytet), sen var det mest ett petande med klubborna och lite brottning nu och då. Skittråkigt,


Men vinst, snygga mål (alla tre faktiskt), massor med chanser och en intelligensreserv till klack som försöker håna Salo trots att han inte står... helt missnöjd kan man ju inte vara.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
bobbe: Du säger väl till som vanligt när bilderna dyker upp. Nåt annat på gång? Hmmm:-) Ha en trevlig afton!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Paddan: Tja, det blev de väl några gånger när WL knappt lät någonting alls. Dock måste jag säga att andra halvan av matchen publikmässigt var helt okej, sittplats hängde med ovanligt bra.

Frisco: Inte ikväll, annat på gång... ;) Kanske under morgondagen.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
bobbe: Thank jo Boobe.. hm Bobbe. När kommer resten av bilderna?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
bobbe: Tack för matchrapporten. Enligt den rapport jag fick från matchen blev WL överröstade av några småtjejer som hejade på MoDo.
Lite småfestligt måste jag säga.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
bobbe: Tack för det. Kul att se att Gästrin is back on track igen.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Ber att få gratulera till tre poäng, dedikerade till Zajkowski, som var fullkomligt lysande i Modo-kassen.

Matchkommentar, se länk.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
MoDo-PATTE: Fortsätter han så här så är han bevisligen världens genom tiderna bästa målvakt. Överlägset.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
fan va kung me 3 pinnar igen.. äntligen kämpa dom.. måste de va bra motstånd för dom ska vara motiverade? aja zakke ska fan få chansen på tisdag igen.. de är han värd vafan, han ha ju spelat bra alla matcher han fått stå...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Salle: >>>Motivering behövs inte. Zakke är kung

Kunglig? Njae. Du bara skriker när vi vinner som jag ser det. För nån dag sedan var spelarna inte värda något alls.

2 mål framåt gjorde Modospelarna idag. Det är därför vi vinner matchen.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
30 Zajkowski, Mikael MODO 23 4 241:48 133 6 1,49 127 95,49
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
scim: Motivering behövs inte. Zakke är kung!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Martin S:

Ja, om man nu ger Zakke chansen och han tar det så vore det ju konstigt om man ställer Salo i mål nästa match. Har vi fått någon motivering till målvaktsbytet föresten?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Martin S: det tycker jag i alla fall gott att han är värd. Ett par matcher till med Zakke sen går vi tillbaks till Salo igen, om det inte är så att han fortsätter att bete sig som världens bästa målvakt. Då skall vi inte byta.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Salle: Lunarsalle? Spammogenhetssalle?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Paddan: Äh, glömde ju att räta ut det andra frågetecknet till ett stort utropstecken.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
NuMo: Detta borde väl innebära att Zakke står mot HV på tisdag också?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Frisco: Otroligt. nollpoängsveckan avslutades med tre fräscha poäng. Var det inte det jag sa?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
För att göra en parafrasering på en känd låt: Vem står när LHC faller?Zakke står när LHC faller?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Årets skönaste seger... å en av dom viktigaste
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Vi är helt obesegrade hitills i helgen.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Zakke Zakke Zakke Zakke Zakke Zakke Zakke Zakke Zakke Zakke Zakke Zakke Zakke Zakke Zakke Zakke Zakke Zakke Zakke Zakke
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Japp. Välbehövliga poäng. Zakke gjorde en jätteräddning i slutsekunderna.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Time out. Linköping kommer att ta ut målvakten snart.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
1-3 i öppen kasse låter mumma. Vad säger ni!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Nuu går inte bara spelet trögt även kommentatorerna gick trögt
Kommentera

Sv: Linköpings HC - MODO Hockey 27/11 -04
Frisco: he he visst sa han det,,trodde jag var ensam om å höra det
Kommentera

462875 · »