Paddan

27910 inlägg · 71031 besäkare

Historik

· 382 ·
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Hmm, framfördes nationalsången genom att spela på vattenglas, eller vad var det för oljud...

Timrå IK > Sv: Ångestfyllda kommentarer
ISMANNEN: Funderar på om herr ISMAN inte råkat ut för sånt där förhatligt härsket ISmaskinISter, därav haveriet med sagda fordon. Sägs även förekomma för andra typer av fordon, då vanligtvis kallat för härskna bilISter. Tror att det åtgärdas genom att man helt enkelt tillämpar ISlossning medelst alkoläsk, eller FjortISdricka som det också kallas. Vissa hävdar att en Buddh Ice skulle kunna funka, men de förtjänar bara en ISpropp...

Luleå HF > Sv: Lule - Mif, 24 nov 2004
Albert Hall: Jag har också varit utomlands en gång. Jag var till Kramfors...

Brynäs IF > Sv: Färjestad - Brynäs
westerlind: Är det inte en sån där Skills Competition då?

Dvs: Kast med vattenflaska, 100 meter floskler, Bortförklaringsmaraton, Båsvandring med svart blick samt slutligen snabbaste förevisandet av sitt uppsträckta långfinger mot publiken...

Café > Sv: Frågesport
250kg kärlek: Kan det vara något annat än köttbullarna?

Var i Manchester i ett par veckor under en kurs i engelska vid Umeå Universitet. Mamman i min värdfamilj sade vid ett tillfälle till mig, uppenbarligen bekymrad att jag åt så lite: Om du vill så kan vi åka till IKEA här i närheten så får du äta lite svensk mat!

Café > Sv: Frågesport
250kg kärlek: Jomenvisst, onekligen har han hittat rätt gång på gång med sitt företag. Gissar att familjen Kamprad inte direkt behöver svälta under någon generation framöver.

Café > Sv: Frågesport
250kg kärlek: IKEA

Brynäs IF > Sv: Brynäs IF-Djurgårdens IF
westerlind: Är bannern någon form av Dr Jekyll och Mr Hyde historia med Kyrö? Dvs före och efter konsumtionen av en flaska hårpomada...

Café > Sv: Frågesport
250kg kärlek: Vin & Sprit

Luleå HF > Sv: Lule - Mif, 24 nov 2004
Kickan: Hmm, kan du inte hänga upp Diorväskan då? Eller har den också förlorat sin magi ;)

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
Poffa: Dags för lite förorening igen.
Den fd LIF-, DIF-, Löven-, Almtuna-, MoDo- och VF (har jag glömt några lag?)-målvakten Petter Rönnqvist kommer nästa vecka att återvända till Sverige efter att Essen Moskitos brutit kontraktet. Han har tydligen mest fått agera båsdörrsöppnare i Essen.

MoDo Hockey > Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Salle: Äh, nu ska ni inte vara så jäkla negativa. Man måste ju se det positiva, Jansson var inte inne på ett enda baklängesmål den här matchen...

MoDo Hockey > Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: Det som var bra med den var att jag snart bara hade 29 bråkstakar att tänka på istället för ett gäng på dryga 20-talet apatiska spelare med noll energi.

MoDo Hockey > Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Salle: Slutsignalen?

Timrå IK > Sv: Ny målvakt
Kalle K: Äh, det är lugnt, om du inte hunnit betala in ateistskatten till ateistförmedlingen innan den 1/11 så kan du betala den till mig när jag kommer neröver.

Timrå IK > Sv: Ny målvakt
Kalle K: Var det ateistskatt, eller artistskatt du menade?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack: Tja, man kan ju tycka att domarna borde se skillnad på när det är tio man på plan respektive när det är sexton man på plan. Men ibland undrar man om domare går till särskilda ögonläkare med tanke på de saker de tror sig se, eller inte se.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: En klassiker från Farbror Frippes skafferi: Skridskobanan.
En mycket märklig frukt.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Poffa: Hur sjutton får åtta man plats på en banan?

Linköpings HC > Sv: NHL
bobbe: Ööh, Magistern...jag kan, jag kan...ööh, det tar upp en massa plats i gästboken! Kommer den frågan på provet?
;)

MoDo Hockey > Sv: Nu kommer vi att kunna skilja dem åt
mike66: Hockeyhandskar med påklistrade plektrum, tja även det borde väl kunna få TIKare att pinka på sig av förskräckelse...eller om det är förtjusning.

MoDo Hockey > Sv: Salo
Frisco: Hmm, nog var det väl Czerkawski och inte Marcus Nilson som satte 0-2 målet?
Enligt artikelförfattaren var det heller inte en tråkig match, vilken match tittade han i sådana fall på? Själv hade jag svårt att hålla ögonen öppna under långa stunder av matchen.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Åke...förlåt..Husum-Jocke, blev väldigt röd i ansiktet direkt han klev in på isen. Undrar om det var för att försöka smälta ihop med Sjöbergs underarmar eller om han skämdes...

MoDo Hockey > Sv: så får det inte vara
knaskamilla: Jag och mina kompisar spekulerade i ifall Åke var upptagen med ett telefonsamtal från någon sån där båt med kluckande paket från ett östligt broderland, alternativt att någon sparkat undan pallen från pottan och Åke kunde inte komma ner...

MoDo Hockey > Sv: så får det inte vara
knaskamilla: Fast med tanke på hur vassa vi var framåt idag så hade nog till och med Ben Perreault klarat av att ta de där "myggbetten" till skott som avlossades.

MoDo Hockey > Sv: så får det inte vara
knaskamilla: Tycker faktiskt att Muir kom mer till sin rätt idag, däremot verkar bröderna Fimmel och Fummel (Timmy och Hedin, för de som inte förstod) helt under isen just nu. Jonsson gör också en riktigt hyfsad match på backen. Snygg-Janne var helt grym i andra perioden och Salle visade också goda intentioner. Salo riktigt grym stundtals i målet.

Måste också gratulera Djurgården till två väldigt fina nyförvärv i Dan Boyle och Marty Turco. Boyle väldigt rapp på skridskorna och fint passningsspel, dock kanske inte det hårdaste skott man sett direkt. Turcos fina klubbteknik och fina positionsspel i målet kommer man att ha stor nytta av framöver. Undrar hur lång tid det tar innan Turco gör sitt första mål i elitserien?

MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka
NuMo: Tja, tyvärr finns det ju bara två målburar på hockeyrinken, men jag antar att spelarna får ta att det blir lite långtråkigt att göra mål.
Här hade jag tänkt att skriva något om tuffhet, målskytte och skottvillighet...men jag kom inte ihåg hur ramsan gick...

MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka
Dragan 2k: Göteborgslegend? Marve Fleksnes är väl ändå norrman...

Tja, MoDo ska nog göra sitt bästa för att sätta myror i huvudet på både sina egna supportrar som DIFs supportrar. Brukar vanligtvis bli ganska underhållande matcher mellan MoDo och DIF, men nu är ju den här säsongen lite speciell så man vet aldrig riktigt vad som händer.

MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka
NuMo: Där måste jag nog hålla med dig, jag är också säker på att de stenhårda vid stolproten som har gått in har han inte tagit.

MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka
Poffa: Själv tycker jag det är märkligt att man ställer en maskot i målet. En Tur-ko på isen...

MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka
Så här har tydligen DIF valt att formera laget inför kvällens match i Kempehallen:

Målvakt
35 Marty Turco
(39 Björn Bjurling)

Förstafemman
15 Johnny Oduya
26 Mika Strömberg
3 Nils Ekman
17 Marcus Nilson
18 Tomas Kollar

Andrafemman
4 Staffan Kronwall
44 Dan Boyle
23 Fredrik Bremberg
16 Nichlas Falk
41 Patrick Thoresen

Tredjefemman
34 Daniel Tjärnqvist
37 Rikard Franzén
19 Jimmie Ölvestad
14 Daniel Rudslätt
91 Mariusz Czerkawski

Ombytta
6 Ronnie Pettersson
20 Christian Eklund
36 Marcus Kristoffersson

MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka
Frisco: Tja, det är nog mycket möjligt.
Undrar bara vilken kortfattad benämning det kommer att få i regelboken.

MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka
Frisco: Hmm, hur var det nu...var det där domartecknet för fem spelare från vardera laget utvisade för roughing? För jag har för mig att Rådbjer visade det där tecknet...

MoDo Hockey > Sv: MODO - Södertälje 20/11 2004
knaskamilla: "...tar utvisningar när publiken buar." Knepigt, det var väl precis då som Blindh absolut inte tog utvisningar.
Fast, det är klart, han satt säkert upptagen med fikapauser med Bulanov när det var dags att uppdatera sig på de nya domarbedömningarna. Eller så hade han fått in någon annan match på kontaktlinserna...

Undrar förresten om Muir och Samuelsson hade någon gammal tvist som inte lösts eftersom de var som hund och katt efter varandra hela matchen igenom.


Timrå IK > Sv: Bra jobbat Jimmy, Olle, Skarin, Dalan m fl
Dream Team: Jomenvisst, men samtidigt har ju allt det där med vilken typ av läktarkultur man är van med i respektive hall. Själv är jag inte alls typen som skulle vråla ramsor mm även om jag hade stått på ståplats. Men jag tycker samtidigt att det är trevligt med de som orkar engagera sig så pass. Tycker verkligen att man gör ett storartat jobb med tifon mm i de flesta SK, men er SK verkar tillhöra de mest engagerade.

Timrå IK > Sv: Bra jobbat Jimmy, Olle, Skarin, Dalan m fl
Dream Team: Funderar lite på hur man överhuvudtaget kan bedöma hockeykunnandet hos en sittplatspublik. Skall man i sådana fall be alla i publiken att fylla i en tjock lunta med frågor om regeltolkningar, domartecken, vad de olika linjerna på isen innebär, värsta/bästa hockeyminnet, diverse hockeyhistoriska frågor mm och sedan försöka sig på en klassificering?

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Sannes: Äh, det var bara Gazzas reaktion som föregick bilden...

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Sannes: Jepp, den forne "eleganten" från Wimbledon FC gör nuförtiden sina insatser till stor del på den vita duken, verkar det som.

www.vinniejones.co.uk/film/default.php

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Sannes: Äh, det finns bara en Vinnie Jones!
Han är grym i Lock, Stock & Two Smoking Barrels.

Timrå IK > Sv: Lucia
ISMANNEN: Tackar, tackar. Gav själv förslaget på skolan att det borde vara jag som är årets lucia. En massa muttranden och ett eller annat kvävt skratt hördes från eleverna.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
ISMANNEN: Funderar på att tappa upp vattnet från den radioaktiva källan nära den by där jag är uppväxt och kunna använda det till att lägga isar med. Då borde man inte behöva någon belysning under kvällsmatcherna.

Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
LL: Jag tror att Bulan, som många andra, saknar Wernblom. Skicka honom till Boden inför något möte med SAIK så ska ni se att han får tändningen tillbaka när han fått slänga käft med Wernblom under en hel match.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
ISMANNEN: Jomenvisst, speciellt när man provsmakat det fina kaffe som vissa så generöst bjöd på. Då är man nog beredd att göra en fin ishockeyplan hela vägen mellan Övik och Ulvön.

Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Albert Hall: Menar du att det verkligen finns något sånt som "för tidigt att döma ut". Många brukar ju hinna bli utdömda innan de ens tagit ett skridskoskär i elitserien, att det sedan i en del fall visar sig vara mer rätt än man först kunde tro är väl en annan sak.

Fast, jag får väl skicka en tacksamhetens tanke till HV som var snälla och förbarmade sig över Anders.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
audiblegiraffe: Äh, då har du inte smakat kaffet i lärarrummet på Köpmanholmsskolan. Det är riktigt mumsigt, speciellt när det stått på värmeplattan i någon timme.

Timrå IK > Sv: Lucia
ISMANNEN: Hmm, har ismaskinen skurit eller vad gör du här vid den här tiden på dygnet? Borde du inte vara ute och producera fin ny och spegelblank is som man kan snubbla på blålinjerna på?

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
LL: Det var väldigt vad det haglar referenser till Redogörelsen helt plötsligt. Den där Stora Saxen låter fasligt vass.

Apropå Redogörelsen, Albert, hur blir det med den?

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
LL: Hahaha, nja jag tror jag avstår för tillfället. Tydligen inte min kväll ikväll vad gäller frekvensen mellan raderade inlägg och inlägg som får stå kvar. ;)

MoDo Hockey > Sv: MODO - Södertälje 20/11 2004
Frisco: Ja, precis...det undrar jag med. Fast var det verkligen 50% kaffe...

· 382 ·
Om Paddan
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Bjästa