Historik
Föregående · 383 · Nästa
Brynäs IF > Sv: Supportrar??
NuMo: Jag tror stenhårt på Pontus Enhörning, men han var tydligen heller inte politiskt korrekt...
MoDo Hockey > Sv: MODO - Södertälje 20/11 2004
NuMo: Tackar, tackar. Jag vill också gratulera mig själv. Hittade idag ett ställe på Kempis där de serverade gott kaffe. Knepigt nog beläget just bakom H Höger...
Luleå HF > Sv: Terapitråd
Terapi brukar ibland ha en tendens att innehålla konsumtion av vissa oalkoholfria alternativ. Därför så ser jag mig tvungen att länka till en artikel med en sakkunnig på detta område.
www.sondagsnissestrix.se/index.php?action=las_text&id=1100514809
www.sondagsnissestrix.se/index.php?action=las_text&id=1100514809
Luleå HF > Sv: Terapitråd
Kickan: Jag har för mig att Diorväskeshoppandet var i samband med den andra raka vinsten, dvs matchen efter planerandet att måla fondväggen med någon hiskelig logga. Fast med tanke på hur bra jag verkar vara på att komma ihåg saker och ting så är jag inte säker.
Luleå HF > Sv: Terapitråd
Kickan: Eftersom du har ävlats och gjort en speciell terapitråd så kan jag ju inte låta bli att lämna ett bidrag.
Jag har en liten fundering, en sån där skräckinjagande hand med en tumme vänd i en riktning pekande uppåt borde väl få motståndarna att fullkomligt pissa ner sig. Inte funderat på att byta till någon sån tuff logga på matchtröjorna?
Jag har en liten fundering, en sån där skräckinjagande hand med en tumme vänd i en riktning pekande uppåt borde väl få motståndarna att fullkomligt pissa ner sig. Inte funderat på att byta till någon sån tuff logga på matchtröjorna?
Timrå IK > Sv: Etta i tabellen
65selander: Egendomligt, det verkar som att någon har retuscherat Kalle K:s ljussvärd från den där bilden.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Mora 18/11 2004
Salle: Eeh, smuggling av fulöl till spelarna i bortalaget...kanske...
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Mora 18/11 2004
Metal Guru: Hehehe, undrar förresten om de betalar ut matchpremier i öl där i Trencin. Skulle kunna förklara "magplattan"
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Mora 18/11 2004
Metal Guru: Måste säga att Marian Hossas 89 kilo (hans vikt enligt matchprogrammet) måste vara väldigt tunga kilon, för i jämförelse med Horcoff som tydligen ska väga 91 kilo så ser Horcoff ut som en streckfigur.
MoDo Hockey > Sv: Klart för byggstart av Arenan
Lumber Jack: Kameraplatserna verkar på faktat om arenan bli placerade på plan 5, så även där verkar man ha inspirerats av LLA.
MoDo Hockey > Sv: Klart för byggstart av Arenan
Frisco: Jepp, jag ska på resa till lite sydligare breddgrader. Luleåmatchen har jag inte ens funderat på, fast det är klart, det vore väl trevligt det också.
MoDo Hockey > Sv: Klart för byggstart av Arenan
Modoante: Tja, jag hoppas att det räcker med ett Bjästatifo. Vill helst slippa uppleva en "reprisering" när jag ska ner till tallörnarnas hemvist i mellandagarna.
MoDo Hockey > Sv: Klart för byggstart av Arenan
Eftersom hela nr 2 av MoDoiten handlar om arenabygget så tyckte jag det var dags att gräva upp denna tråd igen.
Ett litet citat ur texten på sid 10-11 om Skanskas bygge av arenan:
"En annan trend är att förbättra sikten för åskådarna genom exempelvis vinklade läktare, stolar där man kan ställa om riktningen och pelarfria områden."
Hmm, "stolar där man kan ställa om riktningen"...betyder det att det blir snurrfåtöljer? Vinklade läktare, är det för att försöka undvika att åskådarna likt fjällämlar massvandrar mot parkeringen när halva sista perioden är spelad?
Ett litet citat ur texten på sid 10-11 om Skanskas bygge av arenan:
"En annan trend är att förbättra sikten för åskådarna genom exempelvis vinklade läktare, stolar där man kan ställa om riktningen och pelarfria områden."
Hmm, "stolar där man kan ställa om riktningen"...betyder det att det blir snurrfåtöljer? Vinklade läktare, är det för att försöka undvika att åskådarna likt fjällämlar massvandrar mot parkeringen när halva sista perioden är spelad?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Jepp, ja alltså inte mindre än de där thumbnails som finns på sidan.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
...är det någon som vet om det ska följa med ett förstoringsglas till senaste numret av MoDoiten? Ger inte direkt mycket att studera 9 ganska små planritningar mm på 3 sidor. Eller ska man dubbelklicka på bilderna för att få de att bli större...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Tja, du hade ju inga större estetiska krav sade du ju, så det är bara att ta fram pastellkritorna...eller fingerfärgen... och sätta igång
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Äh, du får väl be Janne rita av sig själv...
MoDo Hockey > Sv: Bannertävling II
Frisco: Tja, det är klart. Men han kanske hade kunnat hålla formen i O-rinken.
Undrar förresten om herr Gradin är representant för alla Easton?
[bild]www.hyper-music.co.uk/easton.jpg[/bild]
Undrar förresten om herr Gradin är representant för alla Easton?
[bild]www.hyper-music.co.uk/easton.jpg[/bild]
MoDo Hockey > Sv: Bannertävling II
Frisco: "Här skulle Sakic ha stått om inte någon skenmanöver eller förväxling hade skett"
MoDo Hockey > Sv: Bannertävling II
westerlind: Det ryktas om att vissa krafter inom Timrå IK vill ändra platsnamnet till Namnörn...
MoDo Hockey > Sv: Bannertävling II
knaskamilla: Björnböle...är det inte sånt som kan höras uppe i Umeå vid tillfällen när MoDo förlorat?
MoDo Hockey > Sv: Bannertävling II
Frisco: Om jag står och tittar på vattnet som rinner ur kranen, kan man då säga att jag har sjöutsikt?
För någonstans ifrån måste väl vattnet komma...
För någonstans ifrån måste väl vattnet komma...
MoDo Hockey > Sv: Bannertävling II
Frisco:
"En stins, en stins...ett kungarike för en stins!"
"Hmm, vadå åka öppet spår till Mora?"
"En stins, en stins...ett kungarike för en stins!"
"Hmm, vadå åka öppet spår till Mora?"
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mike66: Det här verkar också vara en megaidol...eller något...
[bild]magasinet.startsiden.no/var/storage/images/magasinbilder/bunnyen/134112-1-eng-GB/bunnyen1.jpg[/bild]
[bild]magasinet.startsiden.no/var/storage/images/magasinbilder/bunnyen/134112-1-eng-GB/bunnyen1.jpg[/bild]
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mike66: Tydligen har man haft ännu en domaröverläggning och hittat några nya regler från andra sidan Atlanten som man skulle kunna använda sig av. Har hittat åt en av dessa nya regler.
[bild]www.hockey-humor.com/oldmanpenalty.jpg[/bild]
[bild]www.hockey-humor.com/oldmanpenalty.jpg[/bild]
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
mike66: Äh, jag vill vara med och gissa jag med...trots att jag inte heter NuMo...
Jag tror på farbror Lugg himself. Mr Simons som väl snart låtit tillverka träskor av guld.
Jag tror på farbror Lugg himself. Mr Simons som väl snart låtit tillverka träskor av guld.
MoDo Hockey > Sv: modo-timrå, 30 dec...
Poffa: Jag har varit på gränsen till en hel del, dock inte den Finsk/Ryska gränsen. Fast jag antar att ett nervsammanbrott nog kan låta som om man befinner sig vid Finsk/Ryska gränsen.
Har för mig att jag lyssnat på en föreläsning med någon fabrikschef från Svetogorsk
Har för mig att jag lyssnat på en föreläsning med någon fabrikschef från Svetogorsk
MoDo Hockey > Sv: modo-timrå, 30 dec...
Poffa: Det jag inte förstår är varför Foppa ska träna "office".
Ska han sätta upp en teaterversion av The Office, eller?
Ska han sätta upp en teaterversion av The Office, eller?
MoDo Hockey > Sv: modo-timrå, 30 dec...
Poffa: Jag hävdar ändå att "i samband med jul och nyår" betyder perioden mellan 11/12 och 26/12.
Fast, det är klart, det blir ju så mycket trevligare att vinna över TIK i SA utan Foppa på isen...
Fast, det är klart, det blir ju så mycket trevligare att vinna över TIK i SA utan Foppa på isen...
MoDo Hockey > Sv: modo-timrå, 30 dec...
Poffa: Men, "i samband med jul och nyår" borde väl betyda "någon gång under speluppehållet.
Med tanke på att man spelar sista omgången innan jul den 11 december så finns det ju gott om utrymme för honom att vila sina fötter på kontor, eller hur det nu var...
Med tanke på att man spelar sista omgången innan jul den 11 december så finns det ju gott om utrymme för honom att vila sina fötter på kontor, eller hur det nu var...
MoDo Hockey > Sv: Morten Green klar för MODO.
Paddan: Ber att få hänvisa till Tage Danielssons Grallimmatik:
"§4. Inga slutsatser är förhastade. Jag mötte ärkebiskopen i Kungsträgården, inte visste jag att han var ligist. Jag såg Greta äta lunch med en främmande herre, så hennes man är tydligen impotent. Jag såg Harry äta lunch med en främmande herre, inte visste jag att han var på det viset. Jaså du har varit på Mallorca din jävla facist."
"§4. Inga slutsatser är förhastade. Jag mötte ärkebiskopen i Kungsträgården, inte visste jag att han var ligist. Jag såg Greta äta lunch med en främmande herre, så hennes man är tydligen impotent. Jag såg Harry äta lunch med en främmande herre, inte visste jag att han var på det viset. Jaså du har varit på Mallorca din jävla facist."
MoDo Hockey > Sv: Morten Green klar för MODO.
Hälge: Hmm, då kanske det är så illa att jag var dålig förlorare...
MoDo Hockey > Sv: Morten Green klar för MODO.
Frisco: Äh, han är väl inte så himla trevlig, för han vinner ju bara på Xpert Eleven...
Café > Sv: Vissa saker är värda att kämpa för !!!
Salle: Ah, en tur ut på skridsko banan i en av burkarna, har jag för mig
Café > Sv: Vissa saker är värda att kämpa för !!!
Salle: Hmm, nu är jag förvirrad.Menar du att det finns tre Pripps? Ett som heter Volvo Pripps, ett som heter Falcon Pripps och sedan då "det vanliga" Pripps...
MoDo Hockey > Sv: Morten Green klar för MODO.
Frisco: Vad faan, kommer du med TIK-propaganda helt plötsligt...
MoDo Hockey > Sv: Conny Strömberg
Lumber Jack: Hmm, spelar Conny på någon form av dispens i
Erste Bank Eishockey Liga - Nationalliga - Damen?
Erste Bank Eishockey Liga - Nationalliga - Damen?
MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
håckla: Tror att Olle ville få fram att det inte framgår av den där bilden att han faktiskt är fullt upptagen av att läsa det litterära storverket Totte ska bada och ingenting annat...
MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 6/11 2004
mike66: Kan man köpa bara den där dosan? Behöver någon form av radiostyrning så att man kan få Sedinarna att sluta nöta reklam i sarghörnen och istället göra sällskap med de andra grabbarna. Eller om de lägger sig ner så kanske de roterar av sig själva och skulle då kunna tjänstgöra som någon typ av ismaskiner
MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 6/11 2004
Frisco: Jäklar, det glömde jag ju. Danska landslaget skulle ju spela landskamp! mot MIF
MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 6/11 2004
knaskamilla: Förhoppningsvis funkar det redan från och med den artonde november. Men det är väl för mycket att hoppas på.
Fast backbesättningen borde man ju hinna specialträna riktigt ordentligt, för sånär som på Oscar så är väl alla backar hemmavid under landslagsuppehållet.
Fast backbesättningen borde man ju hinna specialträna riktigt ordentligt, för sånär som på Oscar så är väl alla backar hemmavid under landslagsuppehållet.
MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 6/11 2004
knaskamilla: Tja, när han börjar att få iväg pucken mer än två centimeter från klubbladet, kanske?
MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 6/11 2004
knaskamilla: Tja, jag tycker det. Det är förresten egendomligt att de matcher som kostar extra pengar att titta på också är de matcher som har de i särklass sämsta produktionerna och de sämsta kommentatorerna.
Det här beskriver väl förresten lite av MoDo av idag:
[bild]www.cartoonstock.com/lowres/mba0222l.jpg[/bild]
Det här beskriver väl förresten lite av MoDo av idag:
[bild]www.cartoonstock.com/lowres/mba0222l.jpg[/bild]
MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 6/11 2004
knaskamilla: ...och stackars oss framför teveapparaterna som fick stå ut med en pinknödig Pär Djoos som bisittare.
MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 6/11 2004
knaskamilla: ...eller är det en imitation av Rödöga som han vågar sig på...
MoDo Hockey > Sv: Brynäs - MoDo 6/11 2004
knaskamilla: Hmm, någon konstig handsignal från Frisco.
Tre hål i väggen?
Tre hål i väggen?
MoDo Hockey > Sv: DOMARNA
Salle: Med Lehtinentröjan på mig så har det blivit två förluster av två möjliga. Liiite bättre facit har allt Wildetröjan.
MoDo Hockey > Sv: DOMARNA
Salle: Nepp, det blir inget bojkottande av Falcon, för då måste jag ju pensionera Wildetröjan...
Föregående · 383 · Nästa