Paddan

27910 inlägg · 71031 besäkare

Historik

· 384 ·
MoDo Hockey > Sv: DOMARNA
mike66: Tja, de är ju tvungna att spela inom en inhägnad dit man bara släpper in någonstans mellan 3-5 personer från samma gäng vid samma tillfälle.

Men man kanske inte ska förvänta sig något storspel av ett lag där majoriteten sitter och deppar och hänger med huvudet i båset.

Jäklar, så då fick jag inte leda den "tävlingen" heller. Rinksite får jag ju aldrig någon email-notifiering ifrån när det är dags att tippa en ny omgång så där har jag lyckats bomma ett par omgångar.

MoDo Hockey > Sv: DOMARNA
mike66: Vad har egentligen påsen med nötter gjort för något fel som ska behöva skämmas över att jämföras med MoDo?

Hmm, leder jag namninsamlingen om jag har två förnamn?

Timrå IK > Sv: HV 71 i proppskåpet
Kickan: Tydligen är det Ulf Rönnmark och Tomas Andersson som är de svenska representanterna i domarutbytet.

Timrå IK > Sv: HV 71 i proppskåpet
Abron: Jepp, från min vanliga väl insuttna plats i Kempis. Det intressanta är att Bulanov tydligen måste ha varit näst bäste domare i Ryssland efter Karabanov, eller om han till och med rankades före. För enligt uppgifter i media är det tydligen de två bästa domarna från varje land som deltar i detta domarutbyte.

Timrå IK > Sv: HV 71 i proppskåpet
Abron: Tyckte han höll en ganska bra nivå i första perioden, men i de andra två perioderna silade han mygg och svalde kameler. Tyckte att han var särskilt släpphänt vad gällde hakningar.

Timrå IK > Sv: HV 71 i proppskåpet
Abron: Han var rena rama Elvis Stojtjko, eller Mikhail Baryshnikov på is... Dessutom en rackare på att gissa sig till om det var utvisningar eller inte genom att titta åt helt annat håll än där saker och ting utspelade sig på isen.

Timrå IK > Sv: HV 71 i proppskåpet
Abron: Åh, vad jag avundas er som får njuta av en sån mästerlig domare som Bulanov senare idag...

Timrå IK - HV 71 BULANOV, Vjatjeslav ANDERSSON, Åke
NILSSON, Klas

Luleå HF > Sv: Morgondagens match
ernie eagle:

Men då sa mamma: Sudda, sudda, sudda, sudda bort din sura min. Munnen den ska skratta och va´ glad. Munnen har vi fått för att vi ska tralla, tralla. Sudda, sudda bort din sura min... *sjunger*

Luleå HF > Sv: Morgondagens match
Portello: Äh, han är väl ganska bra i det där korta formatet så inte tycker jag att det behövs någon förlängning... ;)

Timrå IK > Sv: Ingen resa till Gavlerinken?
Kronblom: Jäklar, jag som skulle gissa på Bröderna Djup. Men, jag var tydligen inte så himla långt ifrån ändå...

Timrå IK > Sv: Ståplats
Bo Bly: Har inte vågat känna efter.

Timrå IK > Sv: Ståplats
Kickan: Äh, skicka upp en MoDoit på läktaren vetja, för då kommer varenda jävel att lägga benen på ryggen och fly för livet av risk att hamna bredvid en sån pinsam "art".

Timrå IK > Sv: Ståplats
Hälge: Jag tycker att man borde ruta in ståplats och ge varje ruta ett nummer. På så sätt skulle ju varje ståplatsbesökare kunna få sin bestämda plats. Sen kan man ju anställa ett par hundra publikvärdar som visar de som har ståplats till rätt plats...

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Kickan: Tja, det var ju alltid något.
På tal om indian hockey, spelar de ishockey i Indien?

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Kickan: Jag vet inte varför, men plötsligt fick jag en obeskrivlig lust att skicka ett länktips.

Timrå IK > Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Kalle K: Hmm, var det inte så att du inte fick komma hem och fira hjul, alltså den stora familjetraditionen när sonen byter däck på bilen och placerar rattmuffen på ratten...

Luleå HF > Sv: Kvällens match
Kickan: Hmm, själv hävdar jag att den där tvävlingen aldrig fick någon slutsegrare eftersom jag inte sett någon prisutdelning...

Luleå HF > Sv: Kvällens match
Kickan: Har för mig att det stod något inlägg om honom igår på HS, men Tikarna är väl så uppe i det blå att sånt där inte bekommer dom just nu.

Själv undrar jag vad Joe Sakic hockeyklubbor gjorde ute på Örnsköldsviks Flygplats. Har han också flyttat hem till Foppa?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Vad jag kan se så har vi inga pekpinnar i klassrummet. Men de där meterlånga och ganska tjocka linjalerna kanske fungerar lika bra. Väldigt strategiskt av han som skall komma och bedöma min insats på engelsklektionerna att ringa precis i periodpausen. Hörde inte ett skvatt av vad han sade men jag antar att han ville veta vilka tider och vilka dagar som jag har lektioner i engelska.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Jomenvisst, klart det kommer att göra. Då har ju ungarna annat för sig på kvällarna än att t.ex kvadda bilar mot lyktstolpar och flaggstänger och sabotera polismotorcyklar.
Fast bäst hade ju varit att ge alla pengar till mig istället så jag hade kunnat köpa ett lager med pekpinnar...

MoDo Hockey > Sv: MoDo - Luleå 4/11 2004
knaskamilla: Hmm, jag som trodde att det var först på lördag som de skulle sända Bingolotto. Fast det där med knivkastning har jag aldrig hört talas om att de haft i det programmet.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Eeh, tack får jag väl säga då. Talas om att det kommer att bli någon typ av stipendiefond och att man kommer att dela ut två stipendier per år.

Luleå HF > Sv: Kvällens match
Kickan: Nepp, den var alldeles för kall för att kunna vara underbar.
Men den var nog underbar för de som vill studera icke fungerande försvarsspel.

Antila var dock riktigt bra, måste jag säga. Undrar just var man kan hitta en billig myrslok...

Luleå HF > Sv: Kvällens match
Albert Hall: Hipp hurra, tjo och tjim, jippie vad glad jag är...

Nä, vad faan försöker jag att inbilla mig själv egentligen. Tror att jag ska hitta en grushög att lägga mig under.

Jag som är allergisk mot fisk, hur hade de tänkt att jag skulle klara det här?

[bild]www.martinmorck.com/art/gravyr-torsk-L2.jpg[/bild]

Timrå IK > Sv: Intervju med Yared Hagos
SaraS: "Djungelvrålet inte var värt kön" Hmm, var det en krogkväll med raggningsförsök som rescenserades, eller?

Luleå HF > Sv: Kvällens match
Albert Hall: Hmm, kvart över sju är ju långt efter att de visat Drutten och Jena. Får verkligen lulingar vara uppe så länge?

Timrå IK > Sv: Kenta till Baltica
Åke the Myth: Äh, eftersom TIK är världens bästa lag i Sverige, eller hur det nu var så borde vi väl kunna skicka iväg TIK på alla turneringar. Då får de ju dessutom möjlighet att visa att de verkligen är världens bästa lag även i praktiken.
Eller kan man skicka iväg er klack istället kanske, mot att de får en halv avslagen öl i ersättning. Då kan man ju åtminstone ge intryck av att det är fart och fläkt kring Tre Kronor.

Luleå HF > Sv: Kvällens match
Albert Hall: Hahaha, blev personligen väldigt imponerad av att de lyckats få tag i båsdörrspersonal från NHL. För att inte tala om vad glad Ismannen ska bli när han för höra talas om att GISK har en ismaskin parkerad i anslutning till arenan.

MoDo Hockey > Sv: Jag vill också ha en egen...
knaskamilla: Äh, nu ser jag ju vad det är. Det är den dildo som killarna i Stenarbetarnas Fackförbund köpte med sig hem.

Luleå HF > Sv: LHF:s väg mot SM-guldet
Kickan: Jag har ju sagt åt dig att du inte ska köpa defibrillatorer på överskottsbolaget...
Och framförallt inte omfamna honom samtidigt som du håller i "paddlarna"

MoDo Hockey > Sv: Jag vill också ha en egen...
knaskamilla: Det är konferensanläggningen där domarna träffas för att diskutera regelförändringar.

Café > Sv: Bästa raggningsrepliken utsedd
Metal Guru: Den hade nog funkat på Sigvard Marjasin ;)

Café > Sv: Bästa raggningsrepliken utsedd
gud: Hmm, jag som trodde att det var så du sade till Dragan... ;)

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Frisco: Hmm, är det där Lumber Jacks personliga tolkning av Roger Pontare?

MoDo Hockey > Sv: ZZZ-tråd
knaskamilla: Hmm, var spelar MoDo när du är borta i Övik då?

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Jag tror att du får börja med att stå ute i någon av gångarna och titta på teven i första perioden. Är vi då fortfarande med i matchen kan det tänkas att du får förflytta dig, då till en position strax bakom LJ.

Brynäs IF > Sv: Phillips klar!
sylf: Hmm, den där keepern det måste väl ha varit Vitryssen Leonid Fatikov, antar jag.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: ...och med "folk" antar jag att du menar två såna där lulingar.

MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
knaskamilla: Hmm, ska Jansson spela hockey på torsdag, eller vadå?

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
NuMo: Men gårdagens mest överskattade måste väl ändå ha varit Rickard Fagerlund. Hans försök att komma med lite provocerande åsikter om NHL-proffsens närvaro i elitserien blev bara en enda stor gäspning.

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
NuMo: Tyckte man kunde se klart och tydligt på bilderna från Scandinavium (under tiden som de pysslade om den där bortskämda båsdörren) att Zakke har bytt upp sig till en större kartong.
Nuförtiden är han nästan helt fyrkantig.

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
NuMo: Personligen tycker jag att båsdörrar är överskattade.

Frölunda HC > Sv: Nu blir det hockey av hög klass
Dragan 2k: Tja, jag tror att allt sitter i domartröjan. Får jag bara på mig den så borde väl ungarna få lite respekt för mig...
För det där "domarjävel" betyder väl att man är jävligt bra, eller?

Frölunda HC > Sv: Nu blir det hockey av hög klass
Frisco: Ajdå, jo det är klart det.

Nåväl, Lärking skickade ut honom i omklädningsrummet i varje fall.
Hmm, undrar om en visselpipa och en domartröja ger såna maktmöjligheter i klassrummet också? Måste kanske prova ;)

Frölunda HC > Sv: Nu blir det hockey av hög klass
mok: Jepp, det var det väldigt överraskande kvitteringsmålet jag tänkte på. Men Pebben måste tydligen ha sagt några väldigt väl valda ord på de få sekunder det gick från det att han öppnade munnen tills dess att Lärking gav honom matchstraff.

Trevlig match, hur som helst. Gör gärna om det här i sju matcher i SM-finalspelet, men då med oss som slutsegrare ;)

Frölunda HC > Sv: Nu blir det hockey av hög klass
mok: Äh, Lärking var väl trevlig. ;)
Då var det intressantare med de Frölundaspelare som ville få Bäckmans självmål till att det skulle vara spark

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
Lumber Jack: Hur gör man nu då för att bevara det där konstverket till eftervärlden? Kommer man att madrassera in den på något sätt, eller kommer man att ta betalt av folk som vill beundra mästerverket?

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
Lumber Jack: Jomenvisst, jag tycker att det är ordentligt upprörande.
Är inte det som kunde höras under matchen idag försök till plagiering så vet jag inte vad det är. Nästan mer upprörande än när ett lags supportrar snor andra supportrars ramsor...
Nej, vi vill allt vara cykloper ifred!
Bojkotta såna där billiga cyklopkopior från Taiwan

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
knaskamilla: Jag tror att de använde Peter Öbergs skridskor för att banka på den trilskande båsdörren.

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
mike66: ...och ungefär just där började motorn på Knallerten att hacka och den drog sin sista suck.

Jag tycker allt att Calle J är en väldigt förståndig man som har förstått hur allt hänger ihop.

· 384 ·
Om Paddan
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Bjästa