Paddan

27910 inlägg · 71031 besäkare

Historik

· 385 ·
Frölunda HC > Sv: Nu blir det hockey av hög klass
Svanru: Ahh, Sven-Erik Sold *får något drömskt i blicken*
Vart har alla de braiga domarna tagit vägen? ;)

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
mike66: Äh, du vet vi är knepigt nog inte så dumma som vi ser ut. Det gäller ju att hålla er från att pinka revir där uppe på tabelltoppen.
Frågan är bara vad man lockar med för att få er att rusa nedåt tabellen?
Ett saftigt köttben?
En tall?
En nackad örn?

Frölunda HC > Sv: Nu blir det hockey av hög klass
slashpuppie: Klart han var bra, jämfört med hur han brukar vara i vanliga fall. Några lite väl petiga utvisningar i tredje, annars är det inte så mycket att anmärka på.

Frölunda HC > Sv: Nu blir det hockey av hög klass
Dragan 2k: Men jag måste säga att jag är lite smått besviken.
Vilken fjuttig volym det var på busvisslingarna när Steen hade pucken. ;)
Vart tog det där "helvetet" vägen som alla utlovat på förhand?

Frölunda HC > Sv: Nu blir det hockey av hög klass
Dragan 2k: Tackar så mycket för underhållningen. Riktigt trevlig match och dessutom var Lärking riktigt bra. Sett över hela matchen så var, enligt min mening, Frölundavinsten rättvis

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
danoj: Bäst du börjar löpträna redan nu ;)

MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
Poffa: Äh, jag börjar redan nu med reaktionen: Buuuu på er! ;)

Har spelat en Bomb idag.
Självklart kommer jag att bli stormrik efter att följande resultat gått in:
BIF-LHC 2-6
VF-MoDo 1-5

En satsad tia på denna kombination borde väl ge....en skaplig utdelning.

Frölunda HC > Sv: Nu blir det hockey av hög klass
mangan: Äh, jag håller mig nog till mina invanda bärare av #21 och efternamnet Salo. Men Loui och Sami kan väl få göra några självmål, DÅ lovar jag att hålla ögonen på dom ;)

Frölunda HC > Sv: Nu blir det hockey av hög klass
mangan: Tycker ändå det låter lite väl långsökt att ladda så länge för en vanlig match i grundserielunken. Men det ska bli intressant att se matchen (på teve för min del), brukar kunna bli trevliga tillställningar i Scandinavium.

Frölunda HC > Sv: Nu blir det hockey av hög klass
mangan: Knepigt, jag som trodde att de laddade för slutspelet, men de hade alltså tänkt att lägga allt krut på en match i omgång 16 av grundserien.
Verkar ju väldigt klokt... ;)

Frölunda HC > Sv: Nu blir det hockey av hög klass
danoj: Äh, matchen går ju på PPV. Då behöver du heller inte skämmas för att du inte har några MoDo-souvenirer ;)

Timrå IK > Sv: Luleå HF - Timrå IK 2004-10-30
Paddan: Äh vad faan, lär dig att skriva rätt, pucko!
Det där med Zäta-orgasmerna gällde alltså säsongen innan han debuterade i NHL.

Det är en konstart att vara opartisk i idrott, för även om det kanske inte är medvetet så vore det väl knepigt om sympatierna inte ligger mer hos ett lag än hos ett annat.

Timrå IK > Sv: Luleå HF - Timrå IK 2004-10-30
Per HApps: Eftersom du verkar så himla intresserad av att konstant demonstrera ditt ogillande av MoDo så kan du väl maila herr Jonasson och fråga honom var hans klubbsympatier ligger. För jag vill minnas att Jonasson verkligen fick snudd på orgasm så fort han nämnde Zäta vid namn, vilket hände ungefär i varannan mening.

Då borde du väl också få svar på om dina farhågor är sanna.

MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka
Frisco: Tror iofs att det finns förutsättningar för en tolvpoängsvecka. Fast de där göteborgarna är väldigt svåra att rå på, måste väl bland annat bero på den där köttfärsJärpen i målet

Frölunda HC > Sv: Nu blir det hockey av hög klass
mok: Inte den här plattan, den är otillbakahoppande. Segertåget fortsätter och denna gång tar Fredrik Warg och compani Scandinavium med storm. Henrik Lundqvist kommer att bli rejält förkyld av korsdraget i ert försvar. ;)

Frölunda HC > Sv: Nu blir det hockey av hög klass
Dragan 2k: Äh, vilket löjligt tips. 1-5 blir det ju. Vår skiva har nämligen återigen hakat upp sig på det spåret.

Timrå IK > Sv: Max hamburgare
Dalan: Självklart vet jag att hockey ska ses live, men för egen del så har jag sedan ett antal år blivit alldeles för bekväm för att ha ståplats.
Tyckte att 16 år på ståplats fick räcka.

Timrå IK > Sv: Max hamburgare
mike66: Tja, det finns ju alldeles för lite liggplatser för hockeypubliken så då tvingas man väl göra så istället, antar jag.

Timrå IK > Sv: Max hamburgare
mike66: Hmm, så du står alltså i soffan och tittar på de matcher du kan se på teven hemmavid?

Timrå IK > Sv: Luleå HF - Timrå IK 2004-10-30
El Aka Ali: Jag har tyvärr inget plektrum så jag vågar inte spela banjo längre. Måste ju tänka på riskerna. Man kan ju bli blind sägs det...

Timrå IK > Sv: Luleå HF - Timrå IK 2004-10-30
mike66: Äh, vilka pinsamt dåliga historier ni bjuder på ni tikare.
Här kommer en som jag skrev alldeles nyss. Tyvärr var det en amerikansk penna så resultatet blev lite annorlunda.

"Dear Ann Landers,
I have a problem. I have two brothers. One lives in Quebec and is an avid supporter of the Montreal Canadiens. The other brother has just been sentenced to death in the electric chair in Florida. My two sisters are both prostitutes and my father deals narcotics. Recently I met a woman who was just released from prison where she
served time for smothering her illegitimate child. I want to marry this woman. My problem is: If I marry this woman, should I tell her about my brother who is the Montreal Canadiens fan?"

MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka
Salle: Nu börjar ju till och med Snygg-Janne att spela bra så det är nog någon form av knas-effekt, eller något sånt, som man nu kan bevittna.

Timrå IK > Sv: Tallar eller örnar
mike66: Nu tror jag att westerlind får sluta dricka, han har tydligen fått mer än bara luden tunga. Men jag måste säga att han är ganska söt i den där badmössan, eller är det en hockeyhjälm?

Men det sägs att han någon gång har kört något som kan säga örn, örn, örn...

Frölunda HC > Sv: Nu kommer 1:an
danoj: Äh, du säger något i stil med att: Jag tror att MoDo kommer att spela ut Frölunda och visa vilka det är som bestämmer. Sen levererar du ett tips, förslagsvis 1-37 eller något sånt. Då ska du se att du blir populär ;)

Timrå IK > Sv: Tallar eller örnar
mike66: Hmm, det är alltså så att det är de neonröda pillren som kan framkalla dessa röda örnar.

Hmm, Midlanda...ett stort jäkla Y...inandning av färgångor...Red Eagles

Timrå Y:ers...nja, det låter ju inte lika slagkraftigt.

Frölunda HC > Sv: Nu kommer 1:an
danoj: Hmm, är det nu som även jag ska få vara med och leka experttippare, eller var det bara Frölundaiter som räknades i "den officiella" statistiken?

Timrå IK > Sv: Tallar eller örnar
mike66: Hmm, det där med en röd örn, kan det ha något med det berömda Y:et att göra? Tänkte att den kanske häckade där uppe...

MoDo Hockey > Sv: Spelarnas låtar?
Frisco: Den där trumloopen med trummor i någon form av otakt som de kör under line-up:en tycker jag inte funkar något vidare.

Tycker att man i varje fall borde kunna hälsa domaren välkommen med signaturmelodin till "Fablernas värld". Hmm, undrar just om man har kvar den skivan i någon flyttlåda någonstans.

MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka
westerlind: Äh, jag orkar inte. Man måste ju stretcha så mycket om man ska vara flexibel, säger de som vet. Undrar förresten varför det tog så lång tid innan bildtelefonen fick något större genomslag. Det verkade ju så kul när Hedvig telefonerade.

MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka
westerlind: Hmm, jag som hade för mig att "Simma lugnt" var en nyckelreplik från Fablernas Värld, men där kanske jag missminner mig.

MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka
scim: Som att det skulle göra någon skillnad mot hur jag har det i vanliga fall.

Äh, jag säger som i ett av tv-programmen som var favorit när man var liten: Scimma lugnt!

MoDo Hockey > Sv: Fråga:
Ambroo: Nu får ni väl ordentligt med vatten på kvarnen men här i Bjästa finns det en Banjoväg...
Himla tur att man inte bor där.

MoDo Hockey > Sv: Fråga:
Ambroo: Gud vad besviken jag blir, trodde att jag äntligen skulle ha fått svar på mina frågor till Zakke och Gästrin, men där bedrog jag mig allt.

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Portello: BIF värvar en Amason? Har deras spelarbuss gått sönder?

MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka
mike66: Blir inte Fred väldigt arg när man ständigt ska röka hans pipa?

[bild]www.spudstravels.com/Travel%20Archive/North%20America/USA/Utah/Utah%20Images/Peace%20Pipe.jpg[/bild]

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Dysso: Äh, märker ju nu att det var mina ögon som spelade mig ett spratt, som vanligt, vad gäller den där bilden. Det var ju bara en massa ökenvandring så långt som man kan se, lite grann som Brynäs alltså...

Men som med den stora majoriteten av bilderna så har jag ingen aning om vilken film som bilden ska höra till.
Film- och låttävlingar är tydligen inte min "melodi"...

MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka
Frisco: Himla otur att man inte har C+, för jag känner på mig att det där kan bli en trevlig match.
Nej, nu kanske man skulle ta och spela lite X-Box ett tag...

MoDo Hockey > Sv: Offisijälla ligger nere
scim: Eeh, vilket offisijälla är det som ligger nere? För modohockey.se fungerar då just nu i varje fall.

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Dysso: Ok, jag går nog all-in på den här given.
Hmm, en bild av en väg genom en öken och en solnedgång...känns som en roadmovieversion av Lucky Luke.

MoDo Hockey > Sv: Ante Eriksson till HV?
Lite grann om bland annat NHL-domarnas situation i en artikel från USA Today.

"Collectively, we decided we are not going to work hockey in a refereeing capacity unless it's for charity," said referee Stephen Walkom, president of the NHL Officials Association. "In the past we have often received support from the amateur/professional ranks and we don't want to do anything to take away a job from an amateur official or an up-and-coming official."

The base salary range for NHL referees is $110,000 to $255,000 and $72,000 to $162,000 for linesmen. But no NHL official is getting paid during the lockout. Most are essentially unemployed, according to Walkom, although referee Don VanMassenhoven is selling cars and Bill McCreary is installing cabinets.

MoDo Hockey > Sv: Ante Eriksson till HV?
Frisco: Holy Transvestite eagle, batman!

Du har alltså glömt att använda telefonen?

MoDo Hockey > Sv: Ante Eriksson till HV?
Frisco: Ojdå, det där var ju en intressant "matchtröja"
När förvärvade du den?

Luleå HF > Sv: En otråd på Hockeysnackiska
Dysso: Det var väl den enda jag kunde ta sådär på direkten, även om det finns en del som ser jäkligt bekanta ut men inget filmnamn poppar upp i skallen.
Varför måste du komma med såna där svåra tävlingar för? Tyckte tvävlingen var mycket trevligare...

MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka
Redhat: Äh, ni var ju redan slagna på förhand. För på skolan där jag gör min lärarpraktik var det torsk till lunch och sen så såg jag en tik och det var dessutom någon på skolan som hade tappat sina handskar.
Alltså följdaktligen: Torsk, en TIK-förlust
;)

MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka
Redhat: Måste säga att Timråklacken var ovanligt blek ikväll. Det enda som jag hörde under matchen var trumman. Nog för att jag sitter väldigt nära stora stå, men det har aldrig haft någon betydelse tidigare.
Hmm, måste vara en MoDo Syd Support (eller vad de nu heter) effekt...

Men jag får tacka för underhållningen. Ikväll var det vi som hade marginalerna med oss.

MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka
Salle: Tyckte det var lite mer Chiquita över räddningen...

Frölunda HC > Sv: Äntligen!
Sannes: Äh, Dragan går väl bara omkring och lallar hela dagarna och skulle bara lägga upp länkar till tikare.se och andra Timråsidor ;)

Timrå IK > Sv: Introt
Knylan: Eeh, Red Light District?
Innebär det också någon form av prislista på supportrar eller är det enhetstaxa?

MoDo Hockey > Sv: Niopoängsvecka
Frisco: De spelare som det är frågetecken bakom, är det såna som du inte hört talas om tidigare?

MoDo Hockey > Sv: Lillebror?
westerlind: Tja, Andrew Peters är väl vad jag vet redan ledig så det är väl bara att göra som honom: slå till!

· 385 ·
Om Paddan
Hejar på: 0x20-modohockeylogosvg.png MoDo Hockey

Erfarenhet: Legend

är nu OFFLINE

Från Bjästa