1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478702 inlägg · 4078 ämnen

Frölunda - MoDo 1/11 2004

451090 · » Till forumet


Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
Floskeltoppen:

"4. "Niklas Andersson är så bra att jag har svårt att tänka mig att tränarduon Lundh och Karlsson skulle byta bort honom mot Peter Forsberg."
Mats Härd, krönikör, Göteborgs-Posten, avd Bara i Göteborg, only in Gothenburg..."
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
Lumber Jack:

Ja, man får absolut inte se Moore som någon sanningssägare, han överdriver och ibland ljuger för att förstärka effekten av sina filmer. Det finns faktiskt en protestsida där man tar upp de 51 största överdrifterna/lögnerna i filmen men dessa är till majoriteten löjliga petitesser som i sig själva enbart förstärker filmens effekt.

Både Bowling for Columbine och Fahrenheit 9/11 är dock riktigt bra underhållning som visar saker ur en vinkel man sällan får se.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
Poffa: Om du inte kan lägga in anekdoter eller ironi, satir eller något annat ämnesrelaterat så kommer jag att ta bort din politiska propaganda i framtiden.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
Lumber Jack:

Moore har väldigt intressanta och omskakande idéer, tyvärr säljer han dem via sina filmer med hjälp av att försköna eller förändra verkligheten. Synd, då han är mycket duktig och då jag i sak tycker att han har rätt.

För mig är Mr Bush en farlig president, JFK är inte ofarlig men långt ifrån så farlig som Bush är. Och med farlig menar jag farlig för omvärlden.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
scim: Jag tänkte nästan se den nu i eftermiddag, vi får se om jag hinner. Men den är tydligen lika objektiv som Rådbjer när han vaknat på fel sida... Michel Moore försöker bekämpa lögner med lögner, intressant taktik.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
scim:

När jag var på Irland hade vi en workshop som hette "Terrorism and war". Där diskuterade folk från Sverige, Portugal, Grekland, Irland, Slovakien samt två amerikaner det där med krig och terrorism och sådär. De två amerikanska tjejerna var väldigt upprörda på Michael Moore och förklarade för oss att han minsann var en idiot, att "ingen vill visa hans filmer" och sådär. Alla vi andra blev upprörda på de amerikanska tjejerna. Blä. Jag är glad att jag inte är amerikan.

PS. I Sverige har vi inte så mycket terrorism. Eller krig. Värsta lyxen!
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
NuMo: Eller horceface menar jag.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
NuMo: Eller stavas det hocface. Horcfase kanske.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
Lumber Jack: Vi svenskar har nog inget val. Det blir 4 more years, med eller utan horsface.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
Lumber Jack:

Efter att ha sett Fahrenheit 9/11 så kan jag inte förstå hur man ens kan se 4 more years som ett alternativ ;)
När dessutom Mr. Horceface jämför när Bush försöker läxa upp honom inom ekonomi som om Tony Soprano skulle försöka berätta för honom om lag och ordning så är valet klart!
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
NuMo:

Äh. Man är väl ingen uteliggare, heller.

PS. Jag hatar att jäktsova för att få sova ut.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
NuMo: Äh vad fan, idag vänder man på dygnet och fäljer valvakan. 4 more years, eller Mr. Horseface, det är frågan.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
knaskamilla: Gör som jag: Gå och lägg dig och sov. Fast jag orkar inte ens det. Det slutar väl med att jag måste jäktsova för att få sova ut.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
Värst vad mycket intressantare den där båsdörren verkar ha varit i TV än vad den var på plats i Scandinavium... =/

PS. Jag har tråkigt.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
NuMo: Men gårdagens mest överskattade måste väl ändå ha varit Rickard Fagerlund. Hans försök att komma med lite provocerande åsikter om NHL-proffsens närvaro i elitserien blev bara en enda stor gäspning.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
NuMo: Tyckte man kunde se klart och tydligt på bilderna från Scandinavium (under tiden som de pysslade om den där bortskämda båsdörren) att Zakke har bytt upp sig till en större kartong.
Nuförtiden är han nästan helt fyrkantig.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
NuMo: Bortalaget får ge 17 i att slita så hårt på dörrarna i Scandinavium. Var nog nått annats lags frustration som märktes :) Dock dåligt att dom inte kollar sådant innan match att allt e OK.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
Paddan: Speciellt båsdörrar i Scandinavium. Jag hade förväntat mig så mycket av dem, men så går en av dem sönder redan innan nedsläpp. Värdelöst. Vad har de båstdörrarna gjort för svensk hockey över huvud taget? Det här skulle naturligtvis aldrig ha hänt i kempis, där båsdörrar ofta står under bångliknande tryck, utan att för den skull ens antyda att de skall gå sönder.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
Lumber Jack: Jo han gjorde ju som du säger en del matcher och poäng och var rätt uppskattad av fansen där över. Men hans storlek kanske ställde till det eller så var det tränarna som ibland gör lite underliga val när svenskar etc kommer över.

BÄttre än Foppa var han igår iaf :)
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
mok: Han gjorde väl ett par (eller rättare sagt 1 ½) säsonger med Islanders. Vill minnas att han gjorde poäng i en hel radda matcher i rad när han plockades upp. Att han inte platsade har väl kanske mest med bristen på kroppsstorlek kanske, för en bra hockeyspelare är han helt klart. Tydligen bättre än #21 ;-)
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
NuMo: Personligen tycker jag att båsdörrar är överskattade.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
knaskamilla:
Japp det stämmer det, vi har precis börjat en process mot Markoolio om upphovsrätten, den killen är inte Liiiite fräck ska du veta.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
På tal om Frölunda så måste jag bara få klaga lite på deras klack också. De hade nämligen plagierat en ramsa från oss, ni vet den där som lyder typ "iiin med pucken i mål, iiin med pucken i mål". Fast min kompis som jag var på matchen med sa iofs att han hade sjungit den redan under hockey-VM i våras, så kanske har vi plagierat honom?

Nyss fick jag iofs höra ett rykte som sa att Markoolio plagierat Timråklacken när han gjorde sin fotbollslåt (ni vet, "iiin med bollen i mål, iiin med bollen i mål"). De sägs ha sjungit den (den med pucken, alltså) redan -88. Fan, vem ska man tro på, tro på, tro på när, tro på när det är såhär...?
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
Lumber Jack: Ja Andersson e nog definitivt störst vad gäller spel i farmarligan och antal lag där :) Men förstår inte varför killen inte platsade i NHL:
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
Kalle K: Det värsta är att om de blir riktigt dåliga så underskattar jag dem. Fast det har inte hänt än.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
NuMo:
jag överkattar dom inte heller NuMo
;-)
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
Lumber Jack: Bröderna Sedin (Singularis) blir som mest överskattade när de är som bäst. För då förstår Djoos minst vad som händer. Just nu är de inga magiker direkt och då överkattar jag dem inte så mycket.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
NuMo: Niklas Andersson är nog störst vad det gäller farmarligaspel eller nått sånt, och där knäcker han Forsberg med ljusår i speltid. Karln har bara inte förstått hur världsordningen ser ut.

Btw, så är Bröderna Sedin Sveriges mest överskattade hockeyspelare, och nu snackar ni singularis.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
Lumber Jack:

Jag måste ha missat vad det var för stort som Niklas Andersson gjort i svensk landslagsishockey.

Artikeln påminner lite om debatten och ömröstningarna om vilken spelare som är mest överskattad i elitserien. Artkelförfattaren måste plötsligt ha upptäckt sina egna upphaussade känslor och att hans egna förhoppningar om matchen och Foppa plötsligt inte besannades.

- Attans! just som han hade köpt en biljett för en gångs skull, för att följa svensk hockey för första gång på tio år.

Jag förstår hans besvikelse. En biljett kostar ju faktiskt lika mycket som ett paket blöjor.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
Poffa: Så sant så. Men även jag håller med om att Foppa är överskattad även om han är ruggigt duktigt.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
knaskamilla: Troligen är han en sån där usel journalist som leker effektsökare typ, han i Norrländska Socialdemokraten och Olle på TÅ. D.v.s. har man inget vettigt att skriva kan man alltid skriva nån dynga man egentligen inte står för, det finns ju en deadline...
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
mok:

I så fall, vilka tillhör de riktigt stora under senare tid? Knappast Sudden, Pebben, Alfie, Näslund, Lidström och allt vad de heter. Ve och fasa, de var ju också med i de senaste flopparna, för att inte tala om att de var på planen då Vitryssland vann (vilket Foppa inte var).

Nä, då har vi nog banne mig aldrig haft några riktigt stora ishockeyspelare, för mig veterligt finns det ingen spelare som varit bra i varenda turnering, i varenda match.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
knaskamilla:
undra om han menade sara wedlund eller tommy boustedt? ;-)
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
Lumber Jack:

Själv undrar jag verkligen om jag såg en annan match igår än vad många andra gjorde. T.ex. är jag helt övertygad om att MoDo hade haft ett eller ett par mål efter första perioden om inte Henke hade varit så bra, så många näääära-avslut som de hade.

Dessutom har jag inget att invända mot domaren. Retade faktiskt inte upp mig på något annat än att publiken i Scandinavium var lika cyklopiga som den i Kempis (och att de betedde sig sådär fjantigt mot Steen).

Vad gäller krönikan så håller jag med - Sara Wedlund och Foppa är precis lika överskattade bägge två. Eller hur var det han skrev?
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
mok: Nu hör det inte till vanligheterna att jag läser GP, så jag undrar om han alltid är ute och cyklar i sina krönikor?
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
Poffa: Han skrev dom senaste FLOPPARNA... inte den senaste FLOPPEN :)
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
Lumber Jack:
jisses! har journalisterna mega cyklop på sej nu förtiden??!! den där kan skriva matrecept hädanefter tycker jag för något hockeykunnande verkar inte finnas.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
Lumber Jack:

Att han sedan skriver:

"Sedan är jag också så gammalmodig att jag tycker att för att bli en av de riktigt stora måste du också åstadkomma något med svensk landslagströja på dig.
Nej, jag har inte glömt Peter Forsbergs glimrande ögonblick i Tre Kronor men inte heller de senaste flopparna i OS och World cup."

Undra om någon vänlig själ berättat för honom att Foppa INTE var med i OS ännu?
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
"Niklas Andersson är så bra att jag har svårt att tänka mig att tränarduon Lundh och Karlsson skulle byta bort honom mot Peter Forsberg. Faktiskt."

Haha, vilken fantastisk krönika som finns utlagd på GP. Måste vara Grönköping som hackat sig in på sidan.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
Frisco: Tror inte det var 12000 som buade mot Steen jag med flera gjorde det inte. Sen förstår jag inte vad hockeygillandet har med detta att göra.

Cyklopbeteende.... tror mej veta att dom flesta är "hemma blinda" vet dock inte vad specifikt ni syftar på.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
Paddan: Riktig konst är levande och föränderlig, det blir som det blir...
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
Lumber Jack: Hur gör man nu då för att bevara det där konstverket till eftervärlden? Kommer man att madrassera in den på något sätt, eller kommer man att ta betalt av folk som vill beundra mästerverket?
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
Paddan: Rena rama asiatiska lågprisfrisyrer!

Frisco: Klart som fan att Högardh var lite småpissed, grabbarna berättade om sina grafittiupptåg i helgen. Han funderar väl för fullt på att flyga upp under landslagsuppehållet. Saknaden är enorm. Åsså #12, ingen respekt, som om en porslinsfigur skulle få husera i #21.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
LJ, Frisco & Paddan:

Jag håller med! Mina otrogna vänner förstod inte varför jag blev så upprörd när jag beklagade mig över VF-fansens cyklopbeteende. Skönt att veta att det finns fler som tycker som jag.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
Lumber Jack: Jomenvisst, jag tycker att det är ordentligt upprörande.
Är inte det som kunde höras under matchen idag försök till plagiering så vet jag inte vad det är. Nästan mer upprörande än när ett lags supportrar snor andra supportrars ramsor...
Nej, vi vill allt vara cykloper ifred!
Bojkotta såna där billiga cyklopkopior från Taiwan
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
Lumber Jack: Pinsamt värre att höra de s.k. cykloperna idag. Har de frågat oss om de får vara värre än oss?

Skönt däremot att höra buandena mot Alexander Steen och på så sätt få bevisat att ca 12000 av de 12044 inte gillar hockey. Kung Högard däremot lite sur i dag. Tror inte att han var lika sur i Kempis senast då han både hade banderoll och Curva Nordstäd bakom sig.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
Paddan: Själv är jag mest besviken på Frölundas supportrar som verkar tro att de har rätt till värsta cyklopbeteendet, bara så där asså. Rättning i leden för böfeln!
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
Paddan:

Jag tror att folk beskyllde mig för den trilskande båsdörren (via sms), men jag är inte säker. Jag tror iaf att de använde fler än P Öbergs skridsko till att banka på den ifall din teori stämmer... Öberg tycker jag för övrigt var rätt bra ikväll. Han kämpade på bra.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
knaskamilla: Jag tror att de använde Peter Öbergs skridskor för att banka på den trilskande båsdörren.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
Frisco: Jo nu är vi inne på dessa så kallade "Joe Labero-vinsterna" igen. Tänk att det här snacket aldrig ska ta slut. Antingen så vinner man eller så förlorar man. Tyvärr så kan en del vinster innefatta en heldel illusionsvinster under en säsong. Störtlöjligt...
Kommentera

451090 · »