1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581388 inlägg · 6216 ämnen

Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04

449815 · » Till forumet


Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Knylan: Nu är det ju så att det endast är i vår arena som det alltid ska synkas med ljudet p.g.a. det höga oväsen som råder i Kulturmagasinet. Stämningen trycker sig in hos kommentatorerna och ljudteknikerna, som då väljer att sänka arenaljudet. Händer alltid efter en minut under varje period. Du kan få låna några Timråsändningar. Det har blivit några band ;) Hehe.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
kulltorp:

När röken kommer insmygande strax för eentren så borde Smoke on the Water riffet liras, i ett lite saktare tempo, för att sen tonas ut, och Wickermanriffet drar igång! Precis som för några år sen, fast då var det introt till Money for Nothing, och sen Wickerman.. En perfekt kombination!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
GuRRa: Ellr varför inte spela soundtracket till "Den siste mohikanen" innan spelarentren?? Grymt mäktig musik som kan ge gåshud!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Hassebo: Queensryche rockar!
Ex. Empire, Operation: Mindcrime, The mission, Best I can, Revolution calling.
Bara ett tips. :0)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
GuRRa: Förstår din tankegång. Går ju att köra lite refräng av låten i början av uppvärmningen, då har låten fyllt sitt syfte. Vi får se vad som händer imorrn =).
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Tallnäs: Jo och så vill vi ju inte ha det....jag går inte på hockeyn för att sova...Men sådan musik får ju en göra det...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
jalla_: Låten som spelas vid Aki Bergs entré i lineupen ger grymt med adrenalin i kroppen.

Under 90 talet spelades ALLTID Tomas Ledins "Du ska veta att jag saknar" dig i periodpausen. Då började man nästan somna...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Maggan: Ingen fara vem som helst kan missförstå, även den bäste ;-).

Så sant så :-). Men tänkte bara som sagt att det kunde vara en rolig grej innan match då det gått så pass bra hittills. Även jag vill ju såklart komma in i rätt stämning innan nedsläpp. Det Ska vara mycket hårdrock när man är på hockey.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Maggan: Det ska vara hård och snabb musik...enda sättet att ladda på det..ja menar ska vi börja spela GES så kan vi ju lika gärna köra igång med Eva Dahlgren...NÄ,hård och våldsam musik,det är sättet det....
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Maggan: Jag håller med dig Maggan. Det ska vara mycket skrammelrock ; )
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Man får tacka för underhållningen!
Då det var första gången jag hade chansen att se Timrå i år är det bara att konstatera att den här timråupplagan spelar bättre än någon tidigare jag någonsin sett. Inte bara bra spelare utan disciplinerat lagspel med en jäkla fart över hela rinken. Lars Jonssons bortkollring av ett par djurgårdare genom smågrym skridskoåkning är en detalj jag tar med mig.

Äckligt bra lag alltså!

Man känner sig helt ovan i rollen som timråsupporter. Underdogstatusen är som bortblåst.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
GuRRa: Okey då, du skrev inte nedsläpp utan när dom kommer in för uppvärmning. Men, nu talar jag för mig själv, från det att jag kliver in i hallen vid 17-tiden tills nedsläppet är vill jag ha att adrenalinet ska flöda. Man ska vara på topp, igång och riktigt på hugget!
Men kommer det då någon godnatt visa - så får man ju inte riktigt den effekten.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Maggan: Berätta för mig vart jag skrev att det skulle vara innan nedsläpp......
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
GuRRa: Men om det måste vara någon annan låt så skulle jag hellre höra "Man and Machine" med UDO.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
GuRRa: Men vem vill "ladda" inför nedsläpp med mjukis låtar???
Det är ju som att köra death metal i sovrummet - helt j-la galet!!! ;)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Tallnäs: Om just DU blir peppad av den eller inte är obetydligt. Det är ju inte heller bara du som kommer att höra låten.. OM den spelas.
Frågan var heller inte riktad till bara dig.

Eftersom det gått så pass bra på sista tiden så tänkte jag att det kunde vara en rolig grej att köra någon sån låt innan matchen. Men om du hellre vill höra skrammelrock istället för härlig Svensk skönsång så är det ditt problem.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
GuRRa: Jag blir inte direkt peppad av Nicklas Strömstedt iallafall...

En låt som skulle funka bra är "Action" med Def Leppard...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
GuRRa: Vi har ju trots allt bara förlorat 3 utav 17 matcher *blink blink*.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Efter att ha läst dagens ST kom jag på en bra idé.

Varför inte spela låten "Oslagbara" med GES när TIK går in för uppvärmning innan Lördagsmatchen.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Smokey:

Ja försök till spearing åkte jag ut för en gång på Högslätten på senare delen av 70 talet förstog ingenting å än idag inte hahaha
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Smokey: Ja, precis. Luften är fri och om någon vill vifta sina "tentakel" mitt framför ögonen på någon, utan att träffa, även om det uppenbarligen var avsikten, så måste han ju få göra det.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Smokey: *jätte vrål* Ha ha ha!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Maggan: Jag hörde en bra kommentar från två TIK-are i Globen om den där "försök till spearing" i går...

"Öhhhhhhh... Försök till spearing... Det är väl som om man skulle åka dit för våldtäkt bara för att man har penis". Observera att dom inte sade penis, men jag tycker det ser illa ut att skriva kuk.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Poffa:
*asg*

den måste ha svidit på ryssen va?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Åke the Myth:

Ja, att det var lika för båda lagen säger jag inget om, MODO förlorar inte på domaren. Sporten ishockey som sådan däremot... Den är den stora förloraren.

Kvällens höjdare var i alla fall då en lätt överförfriskad man på sittplats skulle skälla lite på domaren. Plötsligt insåg han att Bulanov inte kan ett ord svenska och han skall då försöka sig på någonting på utrikiska. Helst någonting på ryska som svider, så efter lite fundering så reser han sig och utbrister högt:

"- Tjernobyl!!!", och sätter sig sedan ner igen.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Kalle K: Hmm, var det inte så att du inte fick komma hem och fira hjul, alltså den stora familjetraditionen när sonen byter däck på bilen och placerar rattmuffen på ratten...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Poffa: Kan bara instämma o då håller jag inte ens på Modo.
Men det var nästan lika för bägge lagen :0)

Kalle K: Ja dom är knepiga såna där.
Tur att du blev frisk trots alla odds emot dig :0)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Åke the Myth:
tycker jag med..men farsan sa att jag inte behövde tänka tanken på att komma hem och fira jul i år.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Åke the Myth:

Bulanov, som för övrigt aldrig skulle klara ett fystest, var det mest bedrövliga jag sett på... ja, faktiskt värst någonsin i ES. Karln hade ingen känsla för vad som var på väg att hända och han hade hela tiden ryggen mot situationen, utom då Sedin kom fri, då var han 40 meter efter, nerhukad för att tro sig se någonting.

Vi har världens bästa eller näst bästa liga för tillfället, synd och skam att vi då skall behöva dras med det här domarutbytet. Vi skall tydligen inte klaga så mycket, med tanke på vad jag såg i går så håller svenska domare väldigt hög klass. Frågan är bara om det säger mer om hur dåliga övriga länders domare är, än det berättar hur bra de våra är?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Men jag klagar inte egentligen.
Jag tycker att det var en rättvis förlust för Modo :0)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Han var en lattjoo liten pryl, dels hängde han inte med ca 40 m. efter när en Modo spelare kom fri o vräktes ner, vad händer ingenting!! Jo jag asgarvar :))
Sen så har han ryggen mot sarghörnet där världens crosschecking äger rum osv osv. Han var inte ens i närheten av händelserna.
Sen blåser han för lite småpuffar som ingen har sett el. fattar nåt av.

Jag tyckte han var ganska borta, precis som Vimmelbotg igår.

Kan ingen göra nåt åt detta spektakel!!!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Åke the Myth:
han såg ut som en bula oxå..
jösses, klarade han fystestet tror du?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Maggan: Jo, såg även matchen Modo Luleå igår, den domarn var ju helt borta han med.
Släkt med Bulan tror jag, han hette Bulanov.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Åke the Myth: Dumma dig. ;P
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Maggan: Men!! Det var ju jag!!
Jag tyckte synd om svågern, syrran är inte lätt att tas med vettu.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Åke the Myth: Ang herr Vimmelkantig, så är den utvisningen i klass med det som hände för Kovland ifjol. Ni vet vad jag tänker på:
Den då motståndar målvakten är på väg ut till båset för en avvaktande utvisning - bara det att det är hans lag som ska få en man mindre.
Vilket resulterade att KIF hade öppet mål, bara att lägga in pucken, och domar jäkeln blåser av spelet! För han tyckte synd om målisen....
Som sagt, M. Nilssons utvisning 2+2+10 för "försök till spearing" är i samma klass. *suck*
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Smokey: Mm kommentatorerna var ut o simmade dom yrade om 48, 49 st. men ni såg ut att vara många o stoora :0)

Såg fruktansvärt stabilt ut, blev inte ett dugg nervös på hela matchen, har det hänt förut??

Hagos, jag säger bara Hagos, har motståndarna missat hur stark han är? När han sätter ner klubban i isen är det som han har en blytyngd där, ingen kan lyfta bort den.

Herr vimmelkantig gjorde ingen besviken heller, dom 2 första utv. till vardera laget var det fjoll varning på.
Sen säger jag bara, "försök till spearing", va va va????
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Smokey: 350 tikare räcker nog inte. Eller så är dif:arna så uppgivna och masochistiskt lagda att dom applåderar den som pissar på dom.
För det var sannerligen inte mycket till match. Dif var lika nära segern som jag är en plats i förstafemman.

Timrå är nästan för bra i år. Börjar hålla med det där färjestadmongot som inte ville ha några skitlag i sin arena. Det fanns ju noll nerv i gårdagens tillställning. På den nivå som Timrå spelar nu tarvas det två för en tango. Vad Djurgården höll på med begriper jag inte, men det som snarare ut som Torsk-på-Tallinn-Roland än Petra Nielsen, om man så säger.

Har märkligt svårt att känna mig bekväm i rollen som supporter till ett topplag. När jag såg barnfamiljer med slokande Dif-flaggor hasa hemåt med tunga steg fick jag nästan en klump i magen. Hamnade bredvid några gubbar på tunnelbanan som åkt ända från uppsala. Så sympatiska i sitt vemod att jag blev gråtmild.
Fan vilken mes man är.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Härlig kväll i går. Första gången minsta grabben var i Globen. Han gillade läget men var lite orolig när jag sade att om TIK-klacken fortsätter att leva om på detta vis så kanske den rullar iväg...

Mandys lååååååångsamma men ack så snabba tokbandyåkning med vidhängande nätrazzel, Crippes fint, Kippros stabila spel, TIK:s brutalspel i powerplay... Modins stordåd i smyg... Många bra grejer!

Vart kommer alla TIK-are ifrån? Jag räknade lite snabbt och uppskattar nog att ca 300-350 Tik-are kunde ses på olika håll i Globen. Några som inte hade Timråpersedlar dök upp på B 38 och frågade om man kunde köpa supporterprylar med TIK-anknytning? Detta borde man tänka på framöver... Vi lyckade också rodda ihop en klick klack som stod upp och skapade stomme i det rödvita lilla havet. Med lite omflyttningar av sittplatsare så blev det ganska bra... Lite kanon mellan delarna ibland, men mycket bra för att vara en "bortaklack".

Södra länken är en höjdare! Det har aldrig varit enklare att köra södra E-4-an till Globen.

I matchprogramet så står det att Djurgården möter tabelltrean Timrå... Har inte vi legat tvåa länge?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
difzi: Jao, så kan man ju också resonera om man känner för det.

Mammaklacken och Mandervilles bandyrusch ägde iaf Globen ikväll, utan tvekan. Lite märkligt att Globen råkar vara den arena där klackarna hörs allra mest i TV, känns som att man från produktionshåll fläskar på rätt rejält när det gäller ljudupptagningen, drar upp volymen på max, medans man drar ner det väldigt mycket när det spelas i andra arenor.

4-0. Osch då.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
hockeybussen: jajjemen dubbeln ikväll, viktigt!! Timrå verkar löjligt starka nu. Kan bli kul att se laget på lördag =)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Fan vad skönt med tre frächa! Modo torsk sitter fint!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Grymt kul att se att laget spelar hockey i 60 minuter...
Borde locka mycket publik, borta som hemmamatch ;)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Knylan: Förlusten bitter inte alls på mig, jag tror på mit lag, vi kommer komma efter jul, ge oss bara lite tid..järn kan faktiskt rosta, vi måste bara få bort den *s*
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
difzi: Att ditt eget lag förlorade med 4-0 mot just Timrå spelar väl ingen roll antar jag? Huvudsaken alla får spela och har roligt.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
difzi: Joo har alltid varit en tjusning att se en motståndare krossa sitt eget favoritlag, ännu roligare att det går bra för övriga lag då det går skit för sitt eget..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Reconn: Det är det jag gör..men Timrå är verkligen på G nu, riktigt kul att se!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
difzi: Tack tackar :) Du ska se att DIF kommer att börja producera mål igen, ge dom lite tid bara
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Grattis till den väntande segern!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - Timrå IK 2004-11-04
Helg Ernest: jasså, själv fick man följa matchen via risig radio i taxi från Arlanda :P fast han se sista perioden på TV =)
Kommentera

449815 · »