1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474661 inlägg · 4078 ämnen

Malmö - MoDo 25/11 2004

462638 · » Till forumet


Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Frisco:

Det kunde man ha trott, men icke. Skit-hall.

Förresten så har de ingen snö i Malmö. Skit-stad.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
yaqop: Jepp, backen som spelade i HV säsongen 95-96.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Paddan:

Vesa Salo?
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
knaskamilla: Av sargen? Stod ni en våning ner?
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Paddan:

Oh. Ja, det kan du ju fundera på. (Förresten snarkar Lonken också.)
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
knaskamilla: Vilken Salo? Vesa eller Sami?
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Förresten igen. Jag har en kommentar om matchen ändå:
Vi borde ha börjat haka och hålla fast lite mer, så hade det blivit jämnare. Kändes som att så fort vi kom in i MIFs zon så tog det stopp, men så fort de kom in i vår zon åkte vi bara omkring och tittade på dem. Usch. Nä, fram för fler spelande lag i ES!
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Förresten så snarkar Salo.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Det var med ångest jag loggade in på HS och väntade mig att få se massor av mobbningsinlägg som krävde en utlandsflytt för knas bums. Kan rapportera att det var nära att jag blev stoppad vid Svenska gränsen igår, men tullkillen såg nog inte att jag satt i bilen (det var ju mörkt).

Vad gäller Malmö så har jag ett råd: åk aldrig dit! I alla fall inte för att se på hockey. Fy fan, vilken hemsk hall. I första perioden stod vi ganska långt ner (eftersom vi kom ganska sent), och där skymdes nästan hela isen - av SARGEN. Dessutom har de byggt ståplats som i SA, fast tvärtom. Man kan alltså stå typ tredubbla rader på varje trappsteg, vilket borde innebära att ungefär en tredjedel av publiken ser bra. Idioter. (De som byggt, alltså.)

Tja, ni såg ju matchen, så den tänker jag baske mig inte kommentera. Dock var det väl inte särskilt oväntat att vi skulle vinna i Linköping? De ligger ju rätt högt upp i tabellen. På tisdag förlorar vi, men på torsdag vinner vi mot TIK (med reservation för att deras form verkar vara rätt kass för tillfället).
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Lumber Jack från hjältarnas stad: "Vi har förmodligen minst nyförvärv i ES"

Minst? Foppa är väl ganska lång?

Oerhört hur MoDo krossar allt motstånd förresten - Skönt att ni raringar får känna på hur det är att vara Brynäsare.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Rättar mig själv, lite suddigt skrivit. Menar inte att MODO gjorde en bra match, utan att i ett av tillfällena där lagen bytte chanser med varandra, var båda lagen strålande och bjöd på glänsande spel.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
En dålig match som man kunde ha hoppat över. Nu sa ju Brithen att det var ett byte som var värt att betala 200:- för, där båda lagen gjorde bra ifrån sig, han hade naturligtvis rätt.
En ljusstrimma i allt elände var att Jocke visa lite av sitt forna jag och Salo gjorde ett bra jobb.

Timmander har kanske mått bra av att vara hemma efter magsjukan och ladda om, reservbacken kan inte ha gjort ett sämre jobb. Skönt att en del börjar inse att det saknas en back som skulle (om han varit hel och matchtränat) tillföra trygghet och smarthet.
Som vanligt så tror jag att MODO rycker upp sig mot Linköping, men det är tufft att möta det laget som har massor med stora tunga killar. Högsta fart måste gälla från start.

Nu blir det väl så att eftersom jag inte har chansen att se matchen på lördag, så gör väl laget en av sina höjdarmatcher. De får de gärna göra.

Tror att vi behöver båda Sedinarna, de sliter på motståndarna grymt, även om de inte alla gånger fixar mål. Ser fram emot en omstart i Kempis på tisdag med 3 poäng mot HV, och att tvillingarna och alla andra bjuder på god underhållning.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Jesus: Vi har förmodligen minst nyförvärv i ES, läs på.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Jesus: Ödmjukhet är nog en sak du borde arbeta mycket på.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Jesus:

Du är ju bara för mycket. Slut hitta på saker som inte har hänt.
Det är ju trist att du verkar blivit mobbad av modoiter i din hemstad men det rår ju knappast vi för.

Nästa gång du tänker skriva här på HS, tänk efter en gång till, vi behöver inte mer av din smörja.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Jesus: Jag förstår att du säger samma sak igen. Så jag svarar väl samma sak igen. Vilka är "ni"? Är jag "ni", eller är det alla andra, eller är det bara en del, eller är det ett fåtal, eller är det bara en? kan du inte precisera det så är "Ni" exakt likadana som - vi - och då står vi inför ett status quo. Om du dessutom inte kan precisera vad du menar med "kaxiga" och skilja den från - att man trodde och hoppades - att det skulle gå bra, så blir ditt inlägg i debatten meningslöst.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
NuMo: Jo men det ja menar att ni Modoiter är för kaxiga pga alla era nyförvärv innan säsongen....

Ni är inte det minsta ödmjuka inför andra supportergäng....

Förstår du nu då?
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Jesus: Jag förstå ändå inte syftert med ditt inlägg. Varför skall jag stå för att någon trott att det skulle gå bra för Modo. Det trodde väl de flesta. De flesta trodde ju desutom att Brynäs skulle gå dåligt. Ska jag stå för det också?
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
NuMo: Jo när säsongen började så var väldigt många här inne på HS av era supportrar lite väl kaxiga (som även vissa av våra supportrar är i brynäs) ang att ni hade fått hem forsberg, fått salo etc....
Enligt min bedömning så var dessa personer lite väl kaxiga och trodde att ni som lag skulle dominera ES...

Tyvärr för er så har det inte blibit så....

Om man är lite mer ödmjuk så kanske det går bättre än väntar.

Jag personligen trodde att vi skulle ligga mycket högre än så här. Jag var en smula kaxig över vårat lag.
Tyckte vi var bättre än vi är (om man kolla ri tabellen nu så)

Så ja har lärt mig en smula att inte vara för kaxig. De kan slå tillbaka på en själv och de lag man hejar på.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Jesus:

Själv räknade jag med att det skulle gå bättre än så här, men inte att vi skulle vinna allt, ligga i serietopp och dominera totalt.

Ungefär samma målsättning som ni hade, va?
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Jesus: Du blir nog tvngen att vara lite mer precis än så. det skrivs så mycket här. Och där kan tilläggas, så det du säger kan ju lika gärna ha skrivits av "ni".
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
NuMo: ni=supportrar.. Ni Modo supportar var lite kaxiga innan säsongen startade för att ni hade ett så bra lag etc...
Hoppas att ni står för de orden nu när det går tungt för er...
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Jesus: Vilka är "ni"?
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
NuMo: Det går tungt för er.....

Visst, det gör det även för oss men om inte jag har fel så sa ni själv innan säsongen började att ni kommer at tligga i serieledningen för att sen vinna sm-guld, kan blir lite svårt me det nu anser ja...
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: Ja, det skulle ha varit en dubbelutvisning.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
NuMo:

Och Muir fick en då Hannula dök värre än Anna Lindberg. Same same.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: Ja, men tre eller fyra av dem var ju direkt felaktiga också. Det var ju på den tiden när domarna försökte överträffa varandra att ta för varenda skit de kunde komma på. Idag fick Timmy ta en kompensation för att domaren glömde blåsa på Svartvadets crosschecking.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Nikki:

Stämmer in på Timander också. I en match som visades på PPV hade han fem (5) stycken tvåor. Tre eller fyra var direkt onödiga.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: Jojo, men Muir tar i såna jävla dumma situationer.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Nikki: Problemet är inställningen. MoDo slog topplagen TIK & FBK med 5-1. Dom krigade till sig poäng i bla LLA islutskedet av matcher fast man inte spelade bra.
Det gäller helt enkelt att få dom att vilja kriga i varje match. Om dom trots det skulle förlora så har man fallit med "flaggan i topp". Men idag har dom ju inte ens bestämt var flaggstången skall stå en gång.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Nikki:

Innan denna matchen hade Muir 16 minuter, Timander 26.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Nikki:

Det är inte insläppta bakåt som är problemet med försvaret, det är att de vänder spelet för långsamt. Burskydd, ett par passningar och vips så möter man ett femmannaförsvar som blir otroligt svårt att ta sig igenom, även för de bästa spelarna.

Nä, vinna pucken, vända spelet snabbt och så full fart framåt. Där har du vad som saknas idagsläget.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: Okej, jag använde fel ord. Men Muir borde ENBART spela i Power Play. Han tar mer utvisningar än Timander.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Nikki:

Jobbar man för varandra är det ingen risk med att stå upp på blå. Det handlar inte om att tokchansa, det handlar om att inte släppa defensiv blålinje när motståndarna kommer. Som det är nu sjunker backarna direkt ner framför Salo och det blir jätteenkelt att komma in i zon och därmed fram till målchans.

Jobba som en enhet, inte som individer, då blir det genast mycket enklare att sortera ut uppgifterna.

Muir är i mina ögon inte värdelös, bara felanvänd. Så fort han varit inne i PP så skickar man honom på mål, istället för att ha honom på skott. Dessutom så går MODO:s PP ut på att spela runt nära mål, pröva en uppställning där det bygger på skott och retur. Hedin och Muir på backplats, P Öberg på mål, Gästrin och Foppa som passningsläggare. Vips så har vi verklig nytta för Muir och hans skott.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Nikki: Jag missade till och med poängen. Försvarsspelet är inte problemet. 4 insläppta på tre matcher är ganska okej tycker jag (räknar inte öppen-kasse mål)
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Nikki: Undrar om jag NÅGONSIN skrivit så mycket någon gång. (Och så osammanhängade)
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
NuMo: Nog kan det vara så att det var fler än 2 passningar som gick fram men kvoten lyckade/misslyckade passningar borde nog ligga runt 2/10 för Timmy och det är rent ut sagt ÅT H-E.
Tyvärr så är det alltför mycket av felpass i hela laget. Lägg till det en kopp med slarv, på tok för lite arbete och du får en misslyckad maträtt.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
En början vore ju om dom (forwardsen) kunde skjuta mer och kanske ta nån smäll genom att ställa sig framför mål (Ni kanske såg hur Warg viftade frenetiskt efter att nån skulle ställa sig framför mål...).

Timander kan inte passa. Okej. Visst, jag håller med dig till viss del. Däremot tror jag inte att dom vågar gå upp och försöka bryta pucken på blå (självförtroende), för om man missar är det helt plötsligt öppen gata bakåt, tror Kent har sagt till dom att ta det säkra före det osäkra, skjut bara ner pucken och jaga, i stort sett.

Kent har ju sagt att försvarsspel prioriteras från och med nu, inte undra på att det ser ut som det gör. Någonting som inte kommer hända tyvärr, men som BORDE hända, är att Kent avgår/kickas och någon som kan skälla ut dom lata fanskapen tar över. Undrar om Kent ens har en spelidé just nu eller om det bara är defensiven? Bänka Muir framöver. Killen är värdelös. Låt han spela powerplay med hans "bössa". Para en defensiv och en offensiv back med varandra (Timander-Enström t.ex), så slipper Timmy bry sig om att bryta uppspel och kan istället fokusera sig på något jag inte sett honom göra under hela säsongen, tackla motståndarna hårt.

Sen kan Kent, som ni säger, för fan vaska om i kedjorna. Sära på Weinhandl och Forsberg, de andra lagen har lärt sig nu. Gästrin med Forsberg är något jag sagt sedan dom första omgångarna, och jag säger det igen. Gästrin kan göra skitgörat, Forsberg fixar passningarna och en NY målskytt, säg Daniel Sedin, får göra målen. Värt att testa.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
NuMo:

Nähä, då hade han väl fyra lyckade passningar då.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: Det spelar väl ingen roll.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Mittnytts Hasse Lindbloms kommentar om MoDos senaste resultat var klockrent. Fritt citerat: Dags att skärpa sig annars får dom beställa plats på en Sportsbar för slutspelet.

Om ni vill ha det ordagrant så kan ni ju kolla in sändningen på hemsidan
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
NuMo:

Nä, det var tänkta rensningar som råkade träffa MODO-spelares klubbor.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa:

Tilläggas bör väl att det finns ett i mina ögon enkelt sätt att komma till rätta med problemet med försvaret (som därmed leder till ett bättre anfallsspel) och det är att återgå till zonförsvar. Nu körs det ma-man, vilket MODO inte klarar av. Så fort det blir lite snurr så står fem MODOiter och är yra i kolan.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: Nu har du fel och jag kan återigen bevisa det om jag vill. Det var fler än två passningar rätt.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Nikki:

Visst faan är det där en stor del av problemet ligger. Deras passningar skall vända spelet, istället är det nu så att man med forwards åker ner och hämtar oucken bakom eget mål och sedan solokör.

Skulle Timander, Hedin, Muir eller någon annan bryta pucken på blå och sedan snabbt ställa om skulle vi göra betydligt fler mål. Dessutom skulle vi släppa in färre. Ett recept som låter som en vinnande taktik.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
NuMo:

Timander var MODO:s sämsta back ikväll. Igen.

Två passningar till rätt adress fick han till, på hela matchen. Första målet Malmö får börjar med att Timander slår en värdelös passning till Damgaard bakom mål. Karln kan för faan inte slå en tvåmeterspassning utan att det blir fel. Jag har sett passningssäkrare backar i Björnligan.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Det är ju inte försvaret det är fel på, så jag förstår inte varför ni tjatar om Timander och Jansson (pest eller kolera?)
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Frisco:

Vad det är med mig är väldigt lätt att förklara:

Jag är grymt besviken och arg på det sätt som MODO genomför sina matcher. Spelarna kämpar inte utan åker omkring som om det vore uppvärmning, ledarna står i båset och set ut som blyga fjortonåriga pojkar på dans (tittandes ner i golvet medans man skrapar lite försiktigt med foten i golvet och står och svajar lite nervöst).

Detta tillsammans gör att man presterar ungefär på samma nivå som Svedjeholmen gör, detta sagt utan att vara elak mot Svedjeholmen.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: Timander var inte sämre än någon annan ikväll. Snarare tvärtom.
Kommentera

Sv: Malmö - MoDo 25/11 2004
Poffa: HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA


Du är rolig du! Men det är [u]nästan[/u] så jag håller med dig.
Kommentera

462638 · »